Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם למלצר יש זכות לדרוש טיפ?


דניאל1983
שימו לב! השרשור הזה בן 2217 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יניב , גם לי זה קורה , משני צידי ענף ההסעדה , כמנהל וכלקוח .

 

כאשר טעות כזו מתרחשת אצלנו במסעדה, אני משתגע , אני יוצא החוצה מתנצל, ומנסה לתקן , אם אין אפשרות לתקן במקום

אני מפצה את הלקוחות - הרסתנו ללקוחות את חויית האירוח במסעדה .

 

מבחינתי , זו האחריות הכללית שלי - לא של המלצר , ואם הייתה טעות בין המטבח למלצרים - הניהול אשם .

 

מלצר טוב עוזר למנהל , ואני בחרתי בהם , המלצרים שלי הם בני אדם נהדרים, וגם הם טועים , הם פני העסק לטוב ולרע .

אני לא מאשים אותם בכלום , מבררים מדוע עשינו את הטעות ,מעצם הטעות הם נפגעו מאוד , אחרי שנרגענו , אני מעודד אותם .

 

וכאשר אני אורח במסעדה , ואירוע כזה קורה לנו - אני צוחק , ונותן אפשרות לתקן את הטעות ,

אם אנחנו ממהרים, אני מוותר , משלם את הדרוש , ובמקסימום , אורזים לנו קינוח לבית , והכל בסדר .

 

היה לנו משפט בצבא - מי שלא נוסע , לא שוקע - בלחץ העבודה בענף ההסעדה יש גם טעויות מטופשות, חבל, משגע אותי , אבל זו המציאות.

כל נותן שרות או יצרן טועה , החוכמה , לתקן להתנצל לפצות ולהמשיך .

 

נ.ב - לנו כאן יש את אבולעאפיה לתיקוני אוכל ,:lol: חוטפים סמבוסק על הדרך - אתה בטח רעב עכשיו :wink: (נכתב ב 04:19)

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 261
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

למרות שהדעות פה חצויות בנושא, בפועל, שולחן שלא משאיר כלל טיפ הוא מחזה נדיר ביותר (כמובן בתנאי שלא הייתה איזה תקלה חמורה במהלך הארוחה).

 

מנסיון אישי משני צידי האירוח אני יכול בוודאות להגיד שמלצר טוב יכול להפוך ערב סביר לחוויה בילתי נשכחת, מלצר גרוע יכול להרוס ערב, גם אם האוכל מעולה.

 

רוצים דוגמא?

 

ישבתי אתמול בפאב עם אישתי וחברה שלה.

איך שהתישבנו ראינו שהמלצרית היום זאת איזה ילדונת שכבר שבענו ממנה מרורים כמה פעמים ואפילו דיברנו עם הבעלים (שהוא חבר) עליה.

 

1 בירה פאולנר 1/2 +שאט פינלנדיה.

1 בירה גינס 1/2 + שאט גורדון ג'ין.

1 מוחיטו

1 שניצלונים.

1 ציפס.

 

אין הזמנה פשוטה מזאת.

כולה, פאקינג פאב, מה כבר אפשר להרוס כאן.

 

כשהגיע השתיה היא וידאה של מי הג'ין ושל מי הוודקה והגישה.

אני שונא ג'ין, החברה שונאת וודקה, עשינו לחיים וגמאנו בשלוק את השאטים, שנינו כמעט הקאנו את הנשמה כי היא התבלבלה! :evil:

 

אחרי שסיימנו את כל המשקאות, אני שואל אותה מה עם האוכל והיא אומרת "הנה, בדיוק הרגע זה יצא".

מגיעים השניצלונים והציפס...קרים!

טוב, אי אפשר להאשים אותה על העיכוב במטבח אבל איך משהוא יוצא מהציפסר קר?

 

קראתי לבעל בית, שאלתי אותו איך משהוא יוצא מהציפסר קר?

 

"זאת ההזמנה שלכם? רבע שעה אני כבר שואל אותה של מי זה והיא אמרה שהמטבח הוציא את זה בטעות"

 

אז הוא ניסה לפצות אותנו, אבל מה נעשה? נחכה עד שהאוכל יוכן מחדש? נשתה עוד סיבוב משקה שלא תכננו לשתות?

 

קמנו והלכנו מבואסים הביתה וכל זה בא להראות שאפילו ישיבה פשוטה בפאב יכולה להתחרבן ע"י מלצר מאפן.

 

 

אני מכבד את כל מה שרשמת, ומסכים איתך שהחוויה לא נעימה, אבל בוא נתעשט.

זה התחיל מזה שהייתה טעות במשקאות, שתית משקה שלא שלך.

אוקי.

לא אכלת מנה לא כשרה, לא גילית שערה באוכל, לא היה לך איזה חרק בחסה (דברים שקורים באופן יום-יומי בהמון מקומות ואין שליטה עליהם)

 

התבלבלו בצ'ייסרים!!!

בכל מקום שמכבד את עצמו, המקסימום שתקבל על כזה דבר, זה את הסיבוב צ'ייסרים שהזמנת + עוד סיבוב פינוק או משהו, וגם זה יותר מדי.

אתה לא מריח צ'ייסר לפני שאתה שותה ? אתה כל כך שונא ג'ין והיא שונאת וודקה..לא למדת להבדיל בריחות שלהם ?

 

תסמוך עליי שאני לא בא לגונן על אותה מלצרית, אבל מבקר יותר מ-5 פעמים בשבוע במסעדות וברים, וטעויות פשוט קורות.

 

בקשר למנהל, תסלח לי, הוא אדיוט, לא המלצרית.

במקום להתנצל ולחשוב איך מתקדמים הוא מספר לך שהוא רבע שעה מתווכח לאן המנה?

הוא- המנהל לא יודע לאן המנה ?

בשביל מה יש מטבח? בשביל מה יש שף ?

בשביל שהמלצרית תגיד למנהל לאן המנה ?

 

הטעות היא של המנהל הרבה יותר משל המלצרית.

ורק לצורך הבהרה- זו מלצרית ולא משרתת, יכול להיות שהיו לה המון דברים על הראש כי אתם לא השולחן היחיד, וקרה מה שקרה.

 

בסופו של דבר, באת להנות.

אתה נהנה עם החברים, עם אישתך, נהנה מהמוזיקה, מהבחורות מסביב, אוי ואבוי השניצלונים הגיעו קרים...

בכל מקום נורמלי יקח 5 דקות עד שתקבל מנה חדשה.

במיוחד כשזה משהו שצריך לטגן וזה לוקח ממש כמה דקות.

 

בענף הזה, זה אחד הענפים הבודדים שבאמת כל כך קל לפצות ולהוציא כל לקוח מרוצה, כמה פעמים ראיתי שלקוח במסעדה של חבר שלי לא קיבל מנה כמו שביקש,

אז אוקי,

מוציאים לו תוך כמה שניות מנת פתיחה שינשנש בינתיים עד שהמנה שלו תצא.

 

אתה הדוגמא ללקוח הקלאסי שמשהו קטן השתבש והוא (הלקוח) הרס לעצמו את הערב.

 

ישבתי באולם אירועים עם חליפה שעלתה לי חצי ממשכורת חודשית של עובד ממוצע, ונשפך למלצר רוטב על החולצה שלי.

מה אתה מצפה ? שאני אקום ואלך ?

שאני ארביץ למלצר?

שאני אתבע את האולם ?

קיבינטמט, באתי לאירוע.

התעצבנתי, הלכתי לבר, לקחתי וודקה רדבול, נזכרתי שאני באירוע ולא בתשעה באב, והתחלתי לרקוד.

 

אני יודע שיצא לי יותר מדי פעמים לומר בשירשור הזה "אני מכיר כמה וכמה בעלי מסעדות" אבל זה פשוט נדרש, כי אני כל פעם רואה מהצד את אותו לקוח שבא והורס לעצמו את הערב.

 

תחשוב על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר ולכמה חברים טובים שלי יש בארים גדולים בת"א אני יכול להגיד לכם דבר כזה:

מן הסתם אין למלצר שום זכות לדרוש את הטיפ, אתם לא חייבים לו שום דבר, אבל- אני יודע בוודאות שבחלק מהמקומות, כאשר לא משאירים טיפ, מרשים למלצר או למנהל לגשת ללקוח בעדינות ולשאול אם השירות היה בסדר, אם נהנתם, ואם כן, למה לא השארתם טיפ ?

 

כמובן שהכל בצורה עדינה מכובדת ודיפלומטית, ושום דבר לא ייעשה בטון של דרישה.

 

אייל הפכת לפסיכולוג לעת מצוא . מה הקשר למשחקי שליטה.

הניסיון שלי מוכיח כי מלצר טוב מביא את העודף בצורה של שטר ומעות ומלצר רע מביא את העודף בצורה של שתי שטרות.

וכפי שתראה את כללי הטיפ שלי הם זהים לשלך ראה מודגש אצלי.

 

אני מצפה לראות את החיוך של המלצר שלי לכל אורך הערב ולא רק ברגע קבלת הטיפ ואל זה שיתלווה שירות טוב ומקצועי.

את זה לקבל במסעדת דרכים בצומת מחניים לא קל לקבל.

 

ואכן באנו נהינו ברוב המקרים שנכנסו למסעדות וגם גמלנו בהתאם.[/quote]

 

אם פונים בצורה שהדגמתי לך זה בסדר גמור וזה נהוג.

לקוח לא השאיר טיפ- מקום שמכבד את עצמו היה רוצה לדעת אם הייתה בעיה בשירות בשביל לתקן אותה להבא.

במידה והייתה בעיה בשירות- למנהל באמת לא אכפת מהטיפ ואכפת לו לשמוע מה הבעיה ולפצות\לזכות הלקוח.

במידה והלקוח אומר שכל השירות היה בסדר, עצם השאלה מותירה אותו להתמודד בעצמו עם למה הוא לא השאיר טיפ.

 

בקשר למה שאמרת,

אני לא מבין את המבחן שאתה עושה למלצרים

"החזרת העודף זו הבחינה האחרונה של המלצר"

אני באופן אישי מסתובב רק עם שטרות, והרבה פעמים שאני מגיע לחברים לבר או למסעדה אני צריך שיפרטו לי ותתפלא, קורה המון פעמים שאומרים לי שאין פריטה ואני בעצמי הולך לקיוסק.

 

תתמודד עם זה- אתה במסעדה, המקום אמור לבשל, להגיש לך את מה שהזמנת, ולדאוג שיהיה לך טעים.

אתה לא נמצא ב-CHANGE ולא בבנק!!!

המלצרים והמנהלים לא שולטים על כמות העבודה וכמות העודף שיצטרכו לתת במהלך המשמרת, וקורה המון פעמים שפשוט נגמר הכסף הקטן וצריך להשיג פריטה.

כמו שאתה מתעצבן שאתה מקבל שני שטרות של-20 (בין אם המלצר עשה את זה בתור טריק ובין אם זה פשוט כי אין בקופה) תתפלא, יש אנשים שמבקשים לפרוט שטר של 50, מצפים לקבל 20-20-10 ומקבלים רק מטבעות של 10, ואומרים "כוס אמק, המלצר הזה לא רוצה שהכסף הקטן ישאר לו בקופה אז הוא זורק אותו אליי !?!"

 

הרי תמיד יהיה מה לומר.

 

בנאדם, נורמלי, בעל כבוד וערכים, שיוצא למסעדות ויודע איך להתנהג במסעדה, יבין שזה לאו דווקא נעשה בכוונה ויבקש שהמלצר יפרוט את השטרות.

אתה לא בא למסעדה בשביל לבחון את המלצר בנוגע להחזרת העודף.

 

כשאני יושב בבר ושומע מאחד המלצרים על לקוח כמוך זה רק גורם לי לזרוק הערה בשביל שתשמע ותבין כמה מושפל יצאת. (ואל תדאג, אני לא מסוג הגברים שצריכים לחשוש שיש לך X5 ותבוא להרביץ לי :)

 

אנשים, אם אתם מחפשים לחסוך תלכו לאכול בשיפודיה לא במסעדה.

אני מודה לכל האנשים שבאו לחנך אותי איך מתנהגים במסעדה.

נתחיל בטרנספורטר

קרא את הודעתך הראשונה קרא את הודעתך השניה הבדל של שמים וארץ.

 

מנהל טוב יראה אם נהינתי או לא גם לפני מתן הטיפ. אם אני מנפנף למלצר שלי 4 פעמים במהלך הערב כמו אחד שעומד לטבוע , וכל פעם מישהו צריך להסב את תשומת הלב של המלצר שלי שמפלרטט עם המלצרית האחרת עם הגב לאורחיו, אז אין צורך לחכות לסוף הערב.

 

אי השארת טיפ בכלל זהו מקרה קיצוני שבו בן אדם ממש לא מרוצה מהשירות. אז יש מקום לבוא ולבדוק את הסיבות כפי שכתבת.

ואין אז מה לדבר על מצב בו הוא יגיד אוי סליחה שכחתי לתת טיפ אלא אי הנתינה היא פועל יוצא של אי שביעות רצונו מן השירות שהוא קיבל.

כל אחד הפך למבין איזה סוג של לקוח אני. הצחקתם אותי כולכם.

 

מסעדה זה לא בנק ולא CHANGE

אני צריך לדאוג לפריטה, אולי גם לאספקת המזון למסעדה. נראה לי שאתה לא סגור על עצמך.

 

אני משלם ומצפה לקבל את העודף המגיע לי.

ואחזור על זה בפעם המי יודע כמה

מלצר טוב מביא את העודף כמו שצריך מלצר רע מביא את העודף כפי שכתבתי. מניסיון של מעל 40 שנה במסעדות, כולל במסעדות בו לא תיכנס אם אתה לא לבוש בחליפה ועניבה.

מסעדות בהם המלצר שלך זוכר את שמך גם אחרי שבאת אליו אחרי שנה.

 

אחרי זה אני מחליט לפי טיב השירות איך לגמול למלצר ששירת אותי. מה לא ברור בזה.

האם יש הסכמה שמלצר חרה לא זכאי לטיפ או זכאי לטיפ מוקטן לעומת מלצר אחר שעשה עבודתו נאמנה ויש לגמול לו על כך.

 

ועכשיו בשקט שאף אחד לא שומע. ברוב מסעדות ארצינו רוב המלצרים הם לא אנשי מקצוע, אלא חבר'ה צעירים שעושים את זה כעיסוק תוך כדי לימודים או לחסוך לטיול למזרח.

 

כדי להעמיד אותך באור יותר מגוחך החשבון הוא 363 ש"ח גם אז יביא המלצר שני שטרות של עשרים שקל או הוא יביא חלק במעות.

או הוא ישלח אותי לבנק לפרוט.

אז עשה טובה ואל תמכור לי סיפורים על פריטה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

... אבל בוא נתעשט...תחשוב על זה.

 

 

לא קרה שום אסון, זאת בסה"כ הייתה דוגמא לערב סטנדרטי ולא יוצא דופן שאתה מחליט לצאת לפאב ואפילו זה יכול להשתבש ע"י מלצרית גרועה שכל הטעויות שהתבצעו באותו יום היו באשמתה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתמול ישבתי באיזה פאב עם חברים, בניגוד להרגלינו לשבת על הבר - ישבנו בשולחן (היינו ארבעה). איך שהתיישבנו באה המלצרית עם חיוך, הציגה את עצמה, ענתה לשאלות כמו שצריך - שום דבר מיוחד, אבל ביצעה את תפקידה מצויין. ההזמנות יצאו מהר, הכל מצויין.

לא הרבה אח"כ (עוד באמצע הבירה הראשונה) היא ניגשה לשולחן ואמרה שהיא מסיימת את המשמרת, והצביעה על המלצרית שמחליפה אותה. בלי לחשוב פעמיים שלפתי שטר של 20 ש"ח ונתתי לה, בתוספת תודה רבה. היא סירבה לקחת, ביקשה לתת למחליפתה. לדבריה "היא הולכת לעבוד קשה כשאתם תהיו שיכורים, מה אני כבר עשיתי? הוצאתי בירות"?

צדקה. מחליפתה אכן עבדה קשה. ברמה די דומה של מקצועיות ולבביות.

 

א. הושאר טיפ מכובד בסוף הערב.

ב. המקום סומן כמוצלח במיוחד, אפילו שלא היה שום דבר מיוחד. זה כוחו של שירות טוב.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודה לכל האנשים שבאו לחנך אותי איך מתנהגים במסעדה.

נתחיל בטרנספורטר

קרא את הודעתך הראשונה קרא את הודעתך השניה הבדל של שמים וארץ.

 

מנהל טוב יראה אם נהינתי או לא גם לפני מתן הטיפ. אם אני מנפנף למלצר שלי 4 פעמים במהלך הערב כמו אחד שעומד לטבוע , וכל פעם מישהו צריך להסב את תשומת הלב של המלצר שלי שמפלרטט עם המלצרית האחרת עם הגב לאורחיו, אז אין צורך לחכות לסוף הערב.

 

אי השארת טיפ בכלל זהו מקרה קיצוני שבו בן אדם ממש לא מרוצה מהשירות. אז יש מקום לבוא ולבדוק את הסיבות כפי שכתבת.

ואין אז מה לדבר על מצב בו הוא יגיד אוי סליחה שכחתי לתת טיפ אלא אי הנתינה היא פועל יוצא של אי שביעות רצונו מן השירות שהוא קיבל.

כל אחד הפך למבין איזה סוג של לקוח אני. הצחקתם אותי כולכם.

 

מסעדה זה לא בנק ולא CHANGE

אני צריך לדאוג לפריטה, אולי גם לאספקת המזון למסעדה. נראה לי שאתה לא סגור על עצמך.

 

אני משלם ומצפה לקבל את העודף המגיע לי.

ואחזור על זה בפעם המי יודע כמה

מלצר טוב מביא את העודף כמו שצריך מלצר רע מביא את העודף כפי שכתבתי. מניסיון של מעל 40 שנה במסעדות, כולל במסעדות בו לא תיכנס אם אתה לא לבוש בחליפה ועניבה.

מסעדות בהם המלצר שלך זוכר את שמך גם אחרי שבאת אליו אחרי שנה.

 

אחרי זה אני מחליט לפי טיב השירות איך לגמול למלצר ששירת אותי. מה לא ברור בזה.

האם יש הסכמה שמלצר חרה לא זכאי לטיפ או זכאי לטיפ מוקטן לעומת מלצר אחר שעשה עבודתו נאמנה ויש לגמול לו על כך.

 

ועכשיו בשקט שאף אחד לא שומע. ברוב מסעדות ארצינו רוב המלצרים הם לא אנשי מקצוע, אלא חבר'ה צעירים שעושים את זה כעיסוק תוך כדי לימודים או לחסוך לטיול למזרח.

 

כדי להעמיד אותך באור יותר מגוחך החשבון הוא 363 ש"ח גם אז יביא המלצר שני שטרות של עשרים שקל או הוא יביא חלק במעות.

או הוא ישלח אותי לבנק לפרוט.

אז עשה טובה ואל תמכור לי סיפורים על פריטה.

 

הבעיה שלי היא עם נקודת המבט שלך.

אתה מתעקש שהמסעדה חייבת להחזיק בכל רגע נתון כמות שווה של שקלים \ חמישיות \ עשרות \ 20 \ 50 \ 100, כי אולי מתוך 500 איש שמגיעים בערב, יהיה אחד שאוכל ב 363 ויבקש את העודף פרוט בלי שטרות, ברגע שהמסעדה נתקעת בלי מטבעות של 10 ו 5, אתה משווה את זה למצב שאתה צריך להגיש לעצמך את האוכל.

לגיטימי שתכעס אם הרמת את היד והמלצר לא התיחס אלייך כי הוא היה עם הגב אלייך בשיחה עם המלצרית, זה יכול לעצבן.

אבל אתה צריך להבין שעניין העודף לא תמיד יכול להיות בשליטת המסעדה.

כמו שאמר לך כאן יותר מבנאדם אחד- מלצר טוב יעדיף להביא לך 2 שטרות של 20, בעוד שמלצר ליצן יעדיף לתת לך שטר של 20, ועוד 20 שקלים קטנים, כי לי אישית זה אף פעם לא נראה מכובד שמגישים לי כל כך הרבה שקלים (למרות שאם זה קורה, אז קורה)

 

באמת שהייתי מבין אותך לגמרי אם סתם היית בא ומספר שמלצר היה עם הגב אלייך ועצבן אותך (גם במקרה כזה אני נוהג לשים טיפ, כל עוד המלצר ממשיך להיות נחמד)

 

אבל ברגע שאתה מנתח את הישיבה במסעדה עד למצב של כמה שטרות וכמה שקלים קבלת, זה מייצר אצלי הרגשה כזו של בנאדם שפשוט מגיע למסעדה טעון, וכל דבר הכי קטן יפריע לו.

 

רוצה לדעת מה יכול לעצבן אותי ? (ולמרות זאת אני משאיר טיפ)

שבוע שעבר הייתי במקום של בשר בנווה צדק, ישבנו כמה חברים לפגישה חשובה.

בכוונה אמרתי את שם המקום, בשביל שמי שמכיר יבין שלא מדובר במסעדה עממית, אלא במסעדה עם שירות קפדני וברובו אפילו פלצני ומלוקק.

 

הגיעו המנות, הבת זוג שלי קיבלה אנטריקוט.

אחרי שהיא אכלה קצת מהסטייק, שהזמינה MW, ראיתי שהסטייק שלה פשוט MR - לא סוף העולם, מחזירים למטבח לתיקון.

 

קראתי למלצרית בעדינות והסברתי לה שאנחנו מבקשים לצלות את הסטייק בשביל שיהיה MW כמו שהזמנו.

כאן התגובה כבר הייתה לא יפה ואפילו מתחכמת- "זה ה-MW שלנו. אין בעיה להחזיר לגריל אבל זה MW".

אע"פ שבכל מסעדה מידות העשייה טיפה שונות, בנאדם שאוכל סטייקים יודע שסטייק שכל-כולו חיי, זה בוודאי לא MW.

עצבן אותי שהמלצרית מזלזלת בהבנה שלי ובמקום לחייך ולהגיד "בסדר גמור נצלה את הסטייק" היא מתחילה לתרץ לי.

הרי כולם הזזמינו MW ולכולם הסטייק היה עשוי כמו שצריך חוץ ממנה, אז מן הסתם זו לא מידת העשייה.

 

בסוף הארוחה הזמנו קינוחים ושתיה חמה.

השתיה החמה הגיעה באיחור אחרי הקינוחים, וגם זה לא כל כך הפריע לנו, חוץ מכוס קפה של אחד הנוכחים, שהוא מיהר להזכיר לה שגם הוא הזמין עם כולם.

המלצרית הופתעה ואמרה שהכל בסדר.

 

נגמרו הקינוחים, לא נשאר פירור על הצלחת, עברו כמה דקות, והגיע הקפה שלו.

זה פאק רציני בשירות.

המלצרית אפילו לא טרחה לבקש שהשתיה החמה שלו תהיה O.T.H

 

זה פאק בשירות, מסעדה שמכבדת את עצמה צריכה לדעת לפצות לקוח שהזמין שתיה חמה לצד הקינוח, וקיבל שתיה חמה אחרי שהוא שכח שהיה קינוח.

 

למרות כל מה שקרה השארנו המון טיפ, כי בסופו של דבר מדובר בדברים נקודתיים שלא היו רלוונטים בכלל.

אתה-הלקוח, בוחר אם להפנות את תשומת לבך לאיזשהו פאק מעצבן ולהרוס לעצמך את הערב, או להגיד טוב, בסדר, ולהמשיך להנות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה הבעיה? אם יוצא חשבון של 360 או 363 שח, לוקחים את העודף (לא משנה מטבעות או שטרות), ומוציאים שטר של 50 ונגמר הסיפור.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואכן באנו נהינו ברוב המקרים שנכנסו למסעדות וגם גמלנו בהתאם

אתה רוצה אות יותר גדולה

בשבילי מסעדה זה מקום לבלות זה מקום לבצע עיסקאות זה לא מקום לבחון כלום ( אני לא מבקר מסעדות כבר כתבתי )

וסתם סיפור שהזכרת לי עם הבשר

יושב עם זוגתי במסעדה ארגנטינאית

מזמינים כמובן בשר

זוגתי אוהבת WD

אני תלוי במצב רוח יכול גם rare ואז מסתיר עם התפריט את הצלחת שלי, כי מפריע לזוגתי הדםםםםםם

מסבירים למלצר תן לגברת נתח שיהיה מתאים ל WD אומר זה וזה, מזמינים על פי המלצתו

מגיעה המנה נגיעה בסכין דמי מדי לגברת. מבואסת

קוראים למלצר הוא בלי ויכוח לוקח הצלחת למטבח

חוזרת המנה נגיעה בסכין דמי מדי לגברת , מבואסת וגם כבר רעבה

קוראים למלצר הצלחת למטבח

דקה אחרי יוצא השף וכך הוא אומר בפנים רציניות אבל עם עיניים צוחקות

"גברת כבר הרגו פעם אחת את הפרה אני לא מוכן להרוג אותה עוד הפעם."

בהמלצת השף קיבלה מנה אחרת בשרית שמתאימה ל WD ללקק את האצבעות + 2 כוסות יין מתאימים לה ולי.

כמובן שלכל זה הגיעו התוספות טריות וחמות.

התשר היה בהתאם

 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקצב הזה האשכול הזה יכול להתפתח לעוד 20-30 עמודים, אז אני אסכם את דעתי בקצרה:

לדעתי טיפ זה דבר שמשאירים בכל מקרה.

אם השירות לא היה מדהים נהוג להשאיר 10%, ואם השירות מצוין אז יותר לפי השיקול.

 

לא זכור לי מתי ישבתי במסעדה ולא השארתי טיפ.

אני אפילו לא מדמיין מצב כזה, אלא אם מישהו יספר שהמלצר דיבר אליו בחוצפה.

בכל שאר המצבים, תעשו טובה ותשאירו לאותו בחור צעיר כמה שקלים שמגיעים לו על העבודה שהוא עשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

לא רציתי לפתוח שרשור חדש, אז מצאתי את זה, נשתמש בו

ישבתי במסעדה בשישי בערב, יצא חשבון של 640 שקל מתוכו 220 על יין

ביקשתי להוסיף 10% בחשבון

אז המלצר פונה אלי ושואל "מה השירות לא היה טוב?!"

א. לא השירות לא היה משהו כי פעמיים שכחת להביא לנו דברים לשולחן והיתי צריך להזכיר לך וגם את התפריט לא ממש ידעת כמו שצריך כששאלתי עליו שאלות.

ב. ממתי 65 ש"ח לשעה וקצת שירות, על שולחן זוגי שלא היתה לו שום בקשה מיוחדת ושום תלונה (מעבר לדברים בסיסים שהמלצר פשוט שכח להביא לשולחן) ולמעשה 0 אינטראקציה מעבר להזמנת האוכל זה קצת?

 

האם עשיתי כזו טעות שהוספתי רק 10% ? כמה אני לא מעודכן במה שהולך היום?

האם למקום שמחשיב את עצמו כאחד הטובים בתל אביב שווה לחזיק מלצר שגורם ללוקח לצאת עם הרגשה רעה בסוף הארוחה?

האם לאיזה שהוא מלצר זה אי פעם עבד ומישהו העלה את הטיפ בגלל פירצוף שלו?

עריכה אחרונה על ידי DrorZi

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עשית שום טעות, זה אנחנו הצרכנים אשמים, מכיוון שגם השרות גרוע אנחנו משאיר טיפ.

ביום רביעי ישבתי במסעדה על חוף באחד מערי ארצנו, נשפך לנו כוס מיץ על השולחן והמלצרית הבחינה בכך ולא טרחה לנקות, קמנו בעצמנו ולקחנו נייר מגלגל שעמד בצד ונגבנו את השולחן, בסוף הארוחה השארנו 10% טיפ.

אז נכון שנהנו מהסעודה, אך ברגע שנדרשה שירותיות אמיתית של מעבר מההגשה העצמה, לא קבלנו כזה, אז צרכן נבון לא היה משאיר טיפ ומסביר למה, כדי שפעם הבאה שיקרה משהו דומה המלצרית תרוץ ותנגב את השולחן.

 

פקניג 65 ש"ח "נקי" לשעה, שגם זה לא שכל השעה הוא עמד ושירת רק אותך, אני עובד עבור זה יותר משעתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטעות היחידה שעשית זה שהתחלת להסביר למלצר למה הוא קיבל "רק" 10% טיפ.

 

בחיי שלאנשים יש חוצפה... מעניין אותי אם זה משהו שנולדים איתו, או שמפתחים אותו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...