Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2951 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

כפי שנאמר - התמיכה בשטות הזו נובעת מבורות כלכלית, או אולי ראייה מעוותת של המציאות.

 

"מלצרים חייבים טיפים בשביל לתת שירות טוב", "טיפים זו הדרך היחידה לתגמל מלצרים טובים" - וואלה? אז איך במקומות ללא השטות הזו עובדים כמו שצריך?

למה במדינות בהם לא מקובל לתת טיפים (וזה עלול אפילו להיחשב כעלבון) השירות לא פחות טוב - ואפילו יותר...?

בעיה קשה של סיבה ומסובב, המלצר לא "עושה לך טובה" כשהוא לוקח את ההזמנה ומוודא שהחוויה שלך נעימה - ממש כמו שמוכרת בחנות בגדים לא עושה לך טובה כשהיא מנסה להתאים מוצר אידאלי להעדפות שלך.

 

במקום רציונלי, או כזה עם הבנה כלכלית סבירה, מלצר היה מקבל שכר בהתאם לתנאים עליהם הסכים עם המעסיק, והלקוח היה משלם מחיר fixed למנה הכולל בתוכו מראש את עלות השירות. אתה לא נותן טיפ לשף על זה שהמנה יצאה ממש טריה? אז אל תיתן למלצר טיפ על זה שהמנה הצליחה לעשות את הדרך מהמטבח לשולחן.

המעסיק רואה שהמלצר טוב? יתגמל אותו בבונוס. המלצרים יודעים שהעובדים הטובים מקבלים בונוס בהתאם לביצועים? מי שזה חשוב לו יהיה טוב, שאר יעשו את העבודה כפי שהגדיר התפקיד.

הבונוס, למען הסר ספק, צריך להיות כלול בתוך אותו "סל עלויות שירות" הממומן מעלות המנה, ממש כמו שהקונפי שום כלול בעלויות החומרים.

 

"אתה חי בסרט, העולם לא עובד ככה" - אם אנחנו נצמדים לעובדות, אז הרי שיש הרבה דוגמאות למקומות בהם זה כן עובד ככה. בנוסף, שימו לב שכבר כעת יש מספיק כסף בשביל למשוך מלצרים (כי הלקוח רגיל לשלם מחיר בסיס + מס מלצרות) - כך שאם המשוואה תשתנה למחיר פיקסד ובד בבד המעסיק יזרים את השינוי הזה לטובת העסקת נותני שירות, ההבדל היחידי הוא סוף הכסף השחור, ואם פלוני בעד העלמת מס אז יש לנו שיחה אחרת לנהל.

 

שוב, כאמור, הצידוק למנטליות האבסורדית הזו נובעת מכל מיני כשלים - ומשום מה "חובת ההוכחה" על מי שחושב שמלצרות זה לא מקצוע ייחודי שמצדיק החרגה, שזה עוד אבסורד כי ברור שחובת ההוכחה אמורה להיות על מי שטוען שצריך טיפול מיוחד.

אז מי שחושב שצריך מנגנון המחריג מלצרים מבחינת מנגנון השכר, שיקום ויסביר מה בדיוק במקצוע הזה מצדיק את ההחרגה. למה שף שעובד לא פחות קשה מרוויח לעתים פחות (?!) למרות שהוא משאב לא פחות קריטי ועם הכשרה לא פחות מסובכת, ואני "מעגל ללמטה".

מי שחושב שרק טיפים יכולים לגרום למלצר לעשות עבודתו, שיקום ויסביר מה במקצוע הזה מצדיק את ההחרגה לעומת מוכרת בגדים.

מי שחושב שרק במקצוע הזה צריך לפרגן בטיפים כי הם אנשים מסכנים שצריכים את עזרת הציבור, שיקום ויסביר למה מקצועות אחרים המעסיקים עובדים בפרופיל דומה לא צריכים תגמול עודף.

 

ומי שמכיר בכך שהמנגנון הזה נובע מקשקושים, מעגל כזה בו אתה עושה משהו מטופש כי הסביבה עושה משהו מטופש, ואז אתה מצדיק את אותו דבר מטופש כי אתה כבר עושה אותו ולא נעים לך לצאת "פראייר" או להודות שאתה כבשה - אז welcome to the club, אני יודע איך אתה מרגיש.

כמו כן ממממהההההההההה

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

  • תגובות 261
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אבל - כאשר הם מבינים כי עם שרות טוב הם מקבלים בונוס, הם נותנים שרות מעולה.

רעיון מעולה. יתכבד המעסיק ויעניק בונוסים לכל מלצריו שנתנו שירות טוב. את הבונוסים יתמחר במנה כמובן.

ואז לקוח לא צריך לממן שוק שחור ולמלצרים יהיה תמריץ.

 

אור - מסכים עם כל מילה.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

אייל - נושא הטיפים קיים רק למטרה אחת - העלמת מס.

 

מה שאתה כותב מזכיר לי את הימים שבהם במקום העבודה של אבא שלי - גוף ממשלתי - היה מקיים מדי חודש מה שנקא "יום השקר", שבו העובדים היו מצהירים על כל מיני "הוצאות" שהיו פטורות ממס, כדי להשלים את המשכורת. לדוגמא - היה מצהיר על נהיגה של לפחות 2500 ק"מ בחודש שלא היו ולא נבראו. אבל בלי זה המשכורת לא היתה סבירה. כמובן שעל כל התשלומים האלה - שהיו פטורים ממס - לא שולמו גם תנאים סוציאליים. הסיפור נגמר באחת מרפורמות המס שחיסלו את הסיפור של תוספות לשכר פטורות ממס. המעסיק - כאמור, גוף שחלק מבעלותו בידי ממשלת ישראל - נאלץ להסדיר את מבנה השכר, לפחות מבחינת מיסוי.

 

כך גם הטיפ - בסופו של דבר זה מנגנון שמעביר למלצרים תשלומים "בשחור" - בדיוק כמו לאינסטלטור ולחשמלטור. ומן הצד מקל גם על בעל המסעדה. אז כפי שהמדינה נלחמה, בהצלחה לא מבוטלת, ב"רפואה השחורה" כך, כנראה, צריך להלחם גם ב"שירות השחור" של המלצרים, שהסכומים הבודדים בו אולי קטנים, אבל עם נתחשב בכמותם הם סכומים גדולים מאד.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

oryo

 

קודם כל אני לא בטוח שהדוגמה עם המוכרת בחנות מוצלחת, כי שואלים האם מישהו עזר לך בדרך כלל. כנראה שיש תגמול על זה. אם מסתכלים על המלצר כמי שמוכר לך את המוצר של המעסיק שלו (אוכל), אז פתאום יש סוג של הגיון. בהרבה מקרים מי שעוסק במכירות מקבל תגמול על כל מכירה. בלי קשר למכירות - אני גם נותן טיפ לשוטפי מכוניות כי אני רוצה שירגיש טוב אחרי העבודה שהשקיע. ואף לא מרגיש פרייר כשנותן טיפ למלצר. אישתי בדרך כלל מנסה להוריד את סכום הטיפ שאני רוצה להשאיר ואתה בטח מרוויח פי 3 ממני, אז אתה מבין שאני לא עשיר. :)

 

ואפילו שבגדול אני מסכים עם מה שאתה כותב, אני בתור לקוח מ 01.01.2019 לא אדע אם המלצר מתוגמל ע"י בעלי המסעדות או שהוא מקבל מינימום. תחשבו על זה רגע, כמה המנה צריכה לעלות כדי שהמעסיק ישלם למלצרים את השכר שהיו מקבלים כטיפים. זה משמעותית יותר מסכום הטיפים אפילו, כי הכל צריך להיות מגולם והמיסים ינפחו את הסכומים. יש לי תחושה שחלק גדול מהמסעדות פשוט יקרוס. הם מתבססים על תרבות הטיפים לקיום שלהם. ואז כנראה נחליף את תרבות הטיפים בתרבות רשתות. יהיו רשתות חזקות שיחזיקו מספר הולך וגדל של מסעדות ומסעדות קטנות רבות פשוט ייעלמו מהנוף. או שהעובדים יקבלו שכר רעב ומסעדות ייסגרו מסיבה אחרת (שהיא בעצם אותה סיבה) - אין עובדים בשכר כזה והלקוחות לא יהיו מוכנים לשלם מחירים אסטרונומיים על המנות. אבל ייתכן ואני טועה.

עריכה אחרונה על ידי arco1
פורסם (נערך)

אתם כותבים נחמד, נשמח אם תחלקו עמנו, את הניסיון שלכם בבעלות בענף המסעדות.

תזכירו לנו, כמה מסעדות ניהלתם בארץ ובחו"ל, כמה חברה צעירים ניהלתם בארץ ובחו"ל.

האם בכלל אי פעם ניהלתם עסק.

או אתם חסידי תאוריית הספה.

 

הוספה - arco1 , לא מכוון אלייך , העלתה בעיות נכונות

מכוון לשתי התשובות של המבינים בכל, עם תשובות סגורות בלי כל-ספק..

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם (נערך)

ארקו - בדיוק כפי שאת המכירות של מוכרן מסויים "צובעים" (מקלידים או קוראים איזה ברקוד בעת הקלדת המוצר בקופה) אפשר לתגמל מלצר פר מנה ששיווק. מלצר מוצלח יצליח לשווק מנות נוספות - הלקוח לא יקום אחרי המתאבן אלא ירכוש גם מנה ראשית ואולי גם קפה ועוגה - והמלצר האחראי להכנסות הנוספות יזוהה בעת הקלדת ההזמנות. כך יהיה אפשר לדעת מי המלצר המוצלח (מבחינת בעל המסעדה) ולתגמל אותו בשכר החודשי - בדיוק כמו את המוכרן בא.ל.מ. דיוטי פרי עם המדבקה הממוספרת שלו.

 

עריכה - ליין מן, כמי שישיבה במסעדה מהווה בשיביל בדרך כלל עינוי אני ממש לא מרחם על בעלי המסעדות. לא אוהב מקומות צפופים ורועשים. לפחות את המעשנים הצליחו להרחיק (פחות או יותר).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אתה כותב נחמד - אשמח אם תעדכן אותנו מהי ההשכלה הפורמלית שלך, מהו ציון הפסיכומטרי, כמות התארים וממוצע גמר, וכמובן חשוב לדעת מהו צבע העיניים שלך. תעדכן בדחיפות בשביל שנדע האם לטיעונים שלך יש משקל או האם יש להתמקד רק בפרסונה, תודה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אור - אני לא מבין על מה אתה מתלונן.

 

אני מתייחס לליין מן\אייל כנציג בעלי המסעדות בפורום - כך מצטוייר מתוך הודעותיו. כפי שבאיזה שהוא מקום MOTIOZ מייצג כאן מפעם לפעם את בעלי המוניות. ההתיחסות אינה לפרסונה אלא לעמדה ולענף שהוא מייצג.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אור - נכנסתה למלכודת פתאים, עבור על כל התשובות שלי בפורום, ושלך..

והסק לבד, למי יש קצת יותר..

לי אין בטחון מופרז, כי אני מודע גם למגבלת הידע והכוח, מתוך ידע וכוח.

לכן אני שואל ומעלה ספקות, ואתה לכל יש לך.. תשובות ברורות וסגורות ללא פיקפוק.

 

האם ניהלתה והייתה אחראי על פרנסת עשרות עובדים, המחזיקים משפחות.

ברור כי בתחום הנ"ל יש לי ניסיון רב משלך, ועדיין אני נזהר ומתייעץ, ומציג את כל התמונה ממספר מצבים.

מה לעשות, אנו גם משלמים משכורות בסוף החודש, לא רק מדברים.

 

ועברו על המופיע היום ברשתות, וראו את הדיונים על פסיקת בית-המשפט מאתמול.

והבינו מי יפסיד מכך, ומדוע רף הבינוניות יכנס לענף המסעדות.

אם כולם שווים בשכר, מדוע להיות מיוחד.

 

כדוגמה - יושבים אצלנו די כבדים, המגיעים עם המשפחה והנכדים לארוחה.

המלצריות לוקחות את הילדים מהשולחן משחקות איתן , ומאפשרות לגדולים לאכול בשקט.

הלקוחות מעריכים זאת - ומתגמלים יפה מאוד.

זוגות המגיעים עם תינוקות, התינוק בוכה באמצע הארוחה - המלצריות לוקחות אותו בעגלה לטיול

מחליפות מוזיקה במסעדה - כן יש גם שירי ילדים, מרימות את התינוק לידיים שלהן.

לוקחות בקבוק ונותנות לתינוק, וההורים מחייכים ואוכלים בנחת.

ובסוף הארוחה האימא מנשקת ומחבקת את המלצריות.

 

אצלכם במסעדה - יש את הגישה הזו.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אייל,

אני לא יודע היכן בישראל המלצרית משחקת ומטיילת עם הילדים של הלקוחות.

אני לא מנהל עסק ובטח ניהלתי עסק בתחום המסעדנות. אבל עבדתי בענף, ואף פעם לא שמעתי שמלצרית כלשהי שיחקה ונתנה את השירות הזה.

אבל עזוב את זה לרגע, דברת על מעמד העסק. כמו שאמרתי אף פעם לא הייתי בצד המעסיק, ואני בדרך כלל בצד הלקוח. אני מקבל תפריט מסוים עם תמחור. מתאים לי לקנות מנה עם שתיה ומזמין. אני לא רואה חשבון ומנהל החשבונות של אף מסעדה, אבל מן הראוי שאותו מנהל ידע איך לפרנס את העובדים שלו דרך הרווחים של הלקוחות, ולא שהמלצר יחייך אליך בחנינה לטיפ.

 

נ.ב.

כאשר עבדתי בתחום, לא קבלתי טיפ מעולם כי לא הייתי מלצר/טבח/ברמן.

פורסם

שורה תחתונה - האם כולם מפסיקים להשאיר טיפ מ-01.01.2019? ברגע שזה יעבור למעסיק זה די מאבד מהמשמעות של הטיפ.

 

באמת עדיף היה כבר לאסור על זה לגמרי וזהו במקום לעשות בלגן. הרגשתי מאוד בנוח לשלם טיפ, בעתיד ארגיש אי נעימות בשני המצבים, גם אם אשלם וגם אם לא אשלם. לדעתי החלטה לא חכמה של השופטים.

פורסם (נערך)
oryo

 

קודם כל אני לא בטוח שהדוגמה עם המוכרת בחנות מוצלחת, כי שואלים האם מישהו עזר לך בדרך כלל. כנראה שיש תגמול על זה. אם מסתכלים על המלצר כמי שמוכר לך את המוצר של המעסיק שלו (אוכל), אז פתאום יש סוג של הגיון. בהרבה מקרים מי שעוסק במכירות מקבל תגמול על כל מכירה.

 

בזמני שרותי הצבאי + לימודי תואר, יצא לי לצבור ניסיון של כמה שנים טובות בתחום החנויות.

1. תתפלא, לא כל פעם ששאלו אותך אם מישהי עזרה זה כדי שהיא תקבל תגמול. יש רשתות שמשלמות 1 ש"ח בדיוק מעל המינימום ומבצעות בקרה נטו אם העובדים שלהם רווחיים ועד כמה. מי שלא רווחי מספיק, הולך הביתה.

2. אם שיטת השכר כן כוללת תגמול, הוא בדר"כ מדורג. עד לסכום מסוים אין תגמול כלל.

2.1. לרוב העמלה על המכירה נמוכה מ2%. ז"א שהמוכרות הכי חזקות בשורה התחתונה מגרדות בממוצע 1% מסך המכירות ללא מע"מ.

3. השכר הנהוג ברשתות הביגוד הוא שכר מינימום עד 2 ש"ח מעל מינימום במקומות המפנקים ביותר.

 

עכשיו תחשוב כמה בגדים פותח מקיפול לקוח ממוצע, כמה מהם הוא לוקח לתא מדידה וזורק על הרצפה, כמה לקוחות במקביל מוכרת אחת יכולה לשרת (לעומת שולחנות למלצר), רק שהיא בסוף תקבל מינימום+1% בממוצע מהרכישה אחרי ניקוי מע"מ, כמובן ברוטו.

 

כדי להמחיש את המספרים קצת.

מוכרת בגדים יכולה להוציא עסקה של 700 ש"ח שכוללת 4-8 פריטים ולקבל 6 ש"ח עמלה בעוד שמלצר מקבל סכום זהה וגבוה מכך לפעמים עבור הוצאה של 2 כוסות קפה ומאפה.

מה אחוז הלקוחות שרוכש משהו אחרי שנכנס לחנות? בערך 20% עד 30% במקרה הממש טוב.

עריכה אחרונה על ידי Murzilka

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

או בקיצור אייל: אין לך תשובות ענייניות, אז אתה מעלה טיעונים פרסונליים וסיפורים אנקדוטליים. בסדר, הבנו, שיהיה לך בכיף

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

יש לנו מסעדה בת"א מזה 50 שנה.

הלקוחות במסעדה קבועים כ 3 דורות + , את חלקם אנו מכירים כילדים.

 

לכן הם לא חוששים ומרגישים חופשי למסור את הילדים לטיפול המלצריות, ויותר מכך.

המסעדה ליד שוק הכרמל נחלת בנימין, באחד הימים הגעתי בצהריים והמלצריות עם תינוקת ישנה בעגלה.

נגשתי הצצתי, ובצחוק אמרתי לאחת הבנות מזל-טוב מתי הספקת.. ובחיוך היא ענתה לי.

אחת הלקוחות שלנו החנתה את הרכב כאן ליד, אמרנו לה להשאיר את התינוקת כי היא ישנה.

היא השאירה את מס' הטלפון שלה, והלכה לנחלת בנימין לשעה.. וקיבלנו אישור מאבא שלך.

 

דיברתי בטלפון עם האימא, ומסרתי כי אני במסעדה והכל בסדר.

כאשר האימא חזרה, היא באה חיבקה אותי, אמרה תודה ונתנה למלצריות 100 ש"ח.

זו הפעם הראשונה שמלצריות אצלנו במסעדה קיבלו טיפ.. ללא שולחן וללא הגשה וללא אוכל או שתייה.

 

ועכשיו בנוהלים החדשים של של היום - האם המסעדה, צריכה לקחת גם את הטיפ הנ"ל.

הרי זה היה בזמן העבודה של המלצריות במסעדה, בשטח המסעדה , ואנו אישרנו זאת.

איך אנו אמורים להתייחס לטיפ הנ"ל.

עזבו, אין כאן תשובה לוגית ומדידה .

יש אנושיות פשוטה ובסיסית, לא תמיד שירות וטיפ נמדדים ככסף, זו דרך גם להביע תודה.

 

זו לא הפעם הראשונה שאני כותב, על סגנון הניהול הגישה והאווירה אצלנו.

וגם המלצתי מספר פעמים, ללקוחות חדשים, אשר התנהגו לא נחמד וחשבו כי עם כסף

הם קונים שרות או כבוד.

כי הם רק אורחים אצלנו במסעדה, וכדאי כי ימצאו מסעדה אחרת.

 

כן, זה אופי המסעדה, והמלצריות אנושיות ועוזרות ללקוחות.

חבל שזה מפתיע אותך/כם.

ועם הגישה האנושית שלהן, ותודעת השרות, המלצריות מתוגמלות יפה ע"י הלקוחות.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.


×
×
  • תוכן חדש...