Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם למלצר יש זכות לדרוש טיפ?


דניאל1983
שימו לב! השרשור הזה בן 2191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יעברו למודל המקובל בעולם של כך וכך אחוז "דמי שירות" שיעברו בתקופת העסק וזהו.

השאלה היא האם המלצרים יצליחו למנף את הפסיקה לשיפור תנאי. ההעסקה. הרשו לי להיות פסימי. מי זיכויו הם רק בעלי העסקים.

או שתמשך התרומה לכלכלה השחורה בלי תנאים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 261
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הכי טוב שיכניסו דמי שירות לחשבון וזהו. או שיחשבנו את זה במחירים של המנות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברגע שמלצר פונה אלי כדי לדרוש טיפ אני לוקח את הפנקס בו שמתי את התשלום עבור הארוחה+הטיפ ששמתי ופשוט לוקח בחזרה את הטיפ ומייבש אותו במקום.

 

זו חוצפה ממדרגה ראשונה.

לא הבנתי. למה יבקש אם שמת טיפ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי לא ראה

 

 

 

מקרה שקרה:

הייתי בארוע ולמשך כל הארוע המלצר עשה הכל בחיוך ובמרץ אבל לא הפסיק לדבר על הטיפ,

בשלב מסויים עברתי לשולחן צמוד (מסיבה אחרת) והיה מלצר אחר גם נחמד רק לא דבר על טיפ.

נגמר הארוע, הוצאתי כסף וגם העברתי את הכוס לחברים בשולחן להערכתי היום בה יותר מ 300 שח.

שמתי לב שבשולחן ליד שגם הם קמו ללכת אף אחד לא השאיר טיפ כנראה כי אף אחד לא הרים את הכפפה/הכוס.

 

משל, אם לא היה מבלבל את המח על הטיפ היה יוצא לפחות עם פלוס 300 שח בכיס

עריכה אחרונה על ידי gsi16v

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לא ראה הייתי מחייך ומעיר לו בנימוס שהטיפ שלו בפנים.

לא סיבה לכעוס,

עידן,אתה מיליטנתי? חח לא נראה לי.

אגב

אני נגד טיפים,מסעדות (שאני לא מכיר),ונימוס מאולץ

בהרבה מקומות בחול זה לא נהוג וטוב שכך.

עריכה אחרונה על ידי yossy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן כן, טרד שנפתח ב 2010 ונרדם ב 2014 מוקפץ עכשיו שוב

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5197984,00.html

בית משפט קבע שטיפים חייבים לעבור אצל המעסיק ולהיות משולמים כחלק מהשכר ויחד עם תנאים סוציאלים, מה שאני לא מבין איזה אינטרס יש לי להשאיר טיפ החל מה 1.1.19

אם המעסיק לוקח את זה ומשלם עם זה את מה שהוא חייב למלצרים, אז שישלם להם מכיסו, למה מכיסי? אני משלם לו את מה שמופיע בתפריט גם ככה לא? זה פחות או יותר אומר (להבנתי) שהמעסיק יגדיל את הכנסותיו ב 10-15% מהראשון לינואר 19

מעולם לא הייתי מלצר, לא משפטן ולא רואה חשבון, מהכתבה הזו אישית מתפרש אצלי - מעכשיו לא צריך להשאיר טיפים.

מישהו מהתחום יכול לפרש יותר טוב את הפסיקה הזו?

 

לפי מה שאני הבנתי מהכתבה, כל הטיפים שהתקבלו הולכים אל המלצרים, אבל דרך התלוש משכורת וכולל הפרשות פנסיה וביטוח לאומי. ההכנסות של המעסיק יגדלו אבל גם ההוצאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההוצאות של העסק לא ייגדלו:

 

מצד שני קובעים השופטים כי המעסיק רשאי להגיע להסכמה עם עובדי שרשרת השירות כי הוא יוכל להשתמש בכספי התשר, העולים על שכר המינימום או על שכר בשיעור גבוה יותר שסוכם עליו, לתשלום תשלומי החובה החלים עליו, כגון חלקו בדמי הביטוח הלאומי ובהפרשות לפנסיה או תשלום הזכויות הסוציאליות של עובדי שרשרת השירות.

 

נ.ב.

 

מה שכן, כל החברות שעושות תוכנות שכר וניהול חשבונות לענף הולכות לעשות קופה-קופה על עדכוני תוכנה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן כן, טרד שנפתח ב 2010 ונרדם ב 2014 מוקפץ עכשיו שוב

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5197984,00.html

בית משפט קבע שטיפים חייבים לעבור אצל המעסיק ולהיות משולמים כחלק מהשכר ויחד עם תנאים סוציאלים, מה שאני לא מבין איזה אינטרס יש לי להשאיר טיפ החל מה 1.1.19

אם המעסיק לוקח את זה ומשלם עם זה את מה שהוא חייב למלצרים, אז שישלם להם מכיסו, למה מכיסי? אני משלם לו את מה שמופיע בתפריט גם ככה לא? זה פחות או יותר אומר (להבנתי) שהמעסיק יגדיל את הכנסותיו ב 10-15% מהראשון לינואר 19

מעולם לא הייתי מלצר, לא משפטן ולא רואה חשבון, מהכתבה הזו אישית מתפרש אצלי - מעכשיו לא צריך להשאיר טיפים.

מישהו מהתחום יכול לפרש יותר טוב את הפסיקה הזו?

 

אני לא מבין את ההגיון שלך.

מה ההבדל בין אז ועכשיו? לא הרבה, רק שעכשיו יש פחות כסף שחור במערכת.

מבחינת הרציונל, הן אז והן עכשיו אתה מסבסד את השירות מכיסך הפרטי, למרות שזה אמור להיות חלק מהתשלום. נורמות חברתיות + מנטליות עדר הצליחו להגדיר קליקה של מקצועות בהם נהוג שהצרכן מממן ישירות את העובד, אבל אין בזה פרומיל של הגיון.

 

״תרבות״ (יותר נכון, מנטליות) הטיפים היא מטופשת להחריד, מזיקה, וחסרת הגיון. מגיע למלצר תשלום עבור השירות? פגז, תכללו את זה במחיר המנה / תוסיפו אוטומטית ״דמי שירות״ לחשבון. אתה רוצה להשאיר למלצר טיפ כי הוא עשה עבודה יוצאת דופן? לך על זה. כיום, הטיפים הם בעצם דמי חובה שאינם מוגדרים בחוק הכתוב אלא בחוק הנורמטיבי, אידיוטים שימושיים יותר/פחות מצדיקים את זה בכל מיני קשקושים על צדק חברתי למרות שזו שטות מוחלטת - המרוויחים מתרבות הטיפים הם חברים מסוימים בקליקת המסעדנות (בעלי המסעדה שמקבלים סבסוד מהצרכן, נותני השירות שמרוויחים שכר שחור ו/או ללא קורלציה לשירות עצמו אלא למחיר המנה), המפסידים הם הציבור הרחב שמסבסד את השטות הזו והמדינה (=כספי ציבור) שמפסידה המון תקבולי מס כי יש נורמה שמגדירה כסף שחור כצדק חברתי.

 

(דיסקליימר למען הסר ספק: גם אני חלק מהעדר, גם אני משאיר טיפ על שירות שאינו גרוע במיוחד)

 

__

למתקדמים:

למה לעצור ב10%? 12%?

אצלנו בואלי הצליחו להגדיל ולעשות וכיום הטיפ הנהוג הוא 18.5-22.5%.

סיאטל לקחו את זה צעד אחד קדימה, שם היה נהוג 20-30%, ולאחרונה הועבר חוק שמחייב דמי שירות ע״ס 20%.

אבל זה ךא שהם ספציפית מטומטמים, הבדיחה היא המנגנון עצמו: אין שום הגיון בתגמול לפי אחוזים, אין שום הגיון בתגמול אוטומטי (שאינו תלוי בטיב השירות), אין שום הגיון להחריג כמה נותני שירות כזכאים לטיפ כי ״צדק חברתי״ ובו בזמן להתעלם משלל האחרים שעובדים לא פחות קשה... אני בספק שכל אותם תומכים נלהבים במנטליות הטיפים משאירים טיפ גם למתדלק, קופאית, מוכרת בגדים (וכו׳ וכו׳).

 

יש מנגנון שנועד לתגמל פלוני עבור העבודה שלו: שכר.

יש מנגנון שנועד לדאוג לכך שהמדינה תקבל תקבולי מס מאותו שכר: מס.

אין שום הגיון לעקוף את שני המנגנונים האלו למקצועות ספציפיים באופן שרירותי לחלוטין. כל הקשקושים על ״צדק חברתי״, אעלק, נובעים מבורות (כלכלית), מסורת או רגש.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שהנושא פרוץ מאוד, אם אני לא טועה, אתמול בתוכנית חסכון עלה יובל בן נריה (טייזו) ואמר מול כל העולם ואשתו " אני לא משלם למלצרים שלי כ-ל-ו-ם, הם עובדים רק בשביל טיפים ויוצא להם 60-80 ש"ח לשעה", זה היה מאוד מהיר ואני חושב שזה מה שהוא אמר, תקנו אותי אם אני טועה אבל אני די בטוח כי אני יודע שעוד מסעדות נוהגות ככה.

זה שמעסיק מרשה לעצמו להעסיק צוות בלי לשלם להם שקל, כי הלקוחות משאירים להם מספיק טיפים זו בושה גדולה, מנהג פסול, כלכלה שחורה ועוד ועוד.

מנגד יש מעסיקים שכבר היום נותנים לעובדים תנאים מלאים ומסודרים ומה שיוצא מטיפים זה בונוס, כל הכבוד להם, הבעיה שאני לא יודע מי זה מי כשאני נכנס למסעדה, אולי אם היתי יודע זה היה משפיע קצת.

יש מעסיקים שיגידו עכשיו לעובדים "אתם מקבלים 40 ש"ח לשעה" לא משנה מה הטיפים, וככה יגלגלו לעצמם את האקסטרה ויש שיתנו הכל למלצר ויש ויש ויש ויש, לא שקודם לא היו קומבינות אבל עכשיו כנראה לא יהיה פחות.

חבל שפשוט בית משפט לא אמר "לא חוקי יותר להשאיר טיפים למלצרים במסעדות, המעסיק ישלם שכר לפי ראות עינייו ושכל מלצר יחליט אם טוב לו לעבוד שם או לא"

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שהנושא פרוץ מאוד,

,,,

,,,

ויש ויש, לא שקודם לא היו קומבינות אבל עכשיו כנראה לא יהיה פחות.

חבל שפשוט בית משפט לא אמר "לא חוקי יותר להשאיר טיפים למלצרים במסעדות, המעסיק ישלם שכר

לפי ראות עיניו ושכל מלצר יחליט אם טוב לו לעבוד שם או לא"

צודק ובעיה.

ברגע שאין טיפים, והמשכורת קבועה , יש את החשש כי המלצרים ידעו כי המשכורת קבועה.. ויזרקו.

למעסיק קל ועדיף לתמחר את השרות במנה, כך יש לו בקרה מלאה, בניהול החשבונות והמסים.

אבל .. לא תהיה בקרה על-השרות, ולהגיד לפטר מלצרים.. זה לא כל-כך קל.

משקיעים בהם בלימוד, הם מקבלים משכורת בזמן ההכשרה, ואנו משקיעים זמן ומאמצים

ויש גם טעויות ונזקים במהלך ההכשרה - היא עולה בתקציב וכוח אדם למסעדה.

 

פעם היו מלצרים מבוגרים עם כבוד למקצוע ומשכורת ותנאים.

משנות ה 80 נכנסו צעירים ובמיוחד צעירות, והם כמו כל צעיר.. מחפפים.. כשאפשר

אבל - כאשר הם מבינים כי עם שרות טוב הם מקבלים בונוס, הם נותנים שרות מעולה.

כאשר הם מקבלים טיפ יפה כתמורה לשרות מעולה, הם מתגאים, ומדברים על-כך.

וזה יוצר כייף ודרבון גם לאחרים להשקיע.

 

כיום אנו מצליחים לקלוע עם כ 70% מהמלצרים, וללא תמריץ השרות וביקורת והתמורה של הלקוח.

יש חשש כי תהיה פחות מוטיבציה, והשרות ירד או נצטרך לפטר יותר מלצרים ותחלופה גבוה

ולהשקיע בהדרכות לעוד מלצרים, ושוב להיכנס לסרטי ההכשרה.

 

היום הטיפ לשרות, הוא הכוח של הבעלים.. והלקוחות, לשרות מבוקר וטוב.

וגם הכוח של המלצרים, הטובים המשקיעים והאהובים.. מרויחים טוב-מאוד.

והלא מתאימים, לא מקבלים טיפים טובים, ועוזבים.

ובמערך החדש, מלצר טוב וגרוע במשמרת, אחד יעבוד יחייך וישקיע, והשני.. יזרוק ויקבל

משכורת תואמת למשקיען.

יש שרות טוב - יש תמורה.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נזכרתי בראיון שיצא לי לקרוא לפני כמה זמן, אפרופו האיזכורים של גיל המלצרים הממוצע.

אכלתי כמה פעמים ב206 והאיש באמת מבצע עבודתו כמו שצריך

 

https://www.rest.co.il/magazine/article/16827/

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל, המצב היום שזה מס שצריך לשלם בלי קשר לטיב השירות ורואים את זה טוב מאוד על המלצר, אני אוכל יום יום במסעדות, מעל 20 פעמים בחודש אני יושב במסעדות שונות בכל הרמות ובכל שעות היום (באמת מכל הרמות מ 120 שח לזוג לצהרים ועד 1200 לזוג בערב), אין מסעדה אחת שאני זוכר שהייתי בה בחודשיים האחרונים שהשרות שם היה שווה טיפ, כולם עשו בקושי את המינימום שזה להביא את האוכל מהמטבח ולחזור עם השאלה המואלצת "הכל טוב?" כדי להניח קיסמים ו/או מגבונים על השולחן וכולם יודעים שתשאיר להם טיפ של 10% כי זה מס מסעדה היום.

כן, יש מצבים מסויימים שהמלצרים עושים יותר, כי הם מכירים אותי, השארתי כבר טיפים של 50% (חמישים אחוז, לא טעות) אבל אין מסעדה אחת היום שאני מכיר שבה לא מכירים אותי בשמי הפרטי, שהמלצר יעשה יותר מאשר לקחת הזמנה ולהביא לי את האוכל מהמטבח כשהוא מוכן (אולי יש, לא שאני ישבתי בה) יותר מזה בכל בעיה שיש המלצר בורח ושולח את מנהל המשמרת, רק שמנהלי משמרת עובדים בשכר קבוע, אז למה לי להשאיר טיפ למנהל המשמרת אם הוא זה שדאג לי אם ממילא הטיפ לא מגיע אליו?!

 

שביט - המחירים ב 206 בשר גרמו לי לצאת משם בפעם האחרונה ולהבטיח שאותי הם לא יראו שם יותר, וכן מלצר שלוקח שם הזמנה בע"פ משולחן של 12 איש ומביא לכל אחד בדיוק את מה שהזמין כשזה יוצא מהמטבח - כבוד גדול!

עריכה אחרונה על ידי DrorZi

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרות התחרבש ב 5 שנים האחרונות - כאשר ההיסתדרות והנוער העובד החלו להיכנס למסעדות.

פשוט שיגעו את המסעדות והמלצרים, והכל כתוב ברשת.

 

מלצרים אשר סיימו לעבוד לפני שנים, נזכרו כי לא שילמו להם תנאים סוציאליים על כל הכסף אשר הם הרוויחו.

הם שכחו כי הם הסכימו לתלוש משכורת של כ 30 ש"ח לשעה (תשלום שכר המינימום היה כ 25 ש"ח +)

ופתאום נזכרו כי הם הרויחו כ 80 ש"ח לשעה , עם הטיפים שקבלו.

ועכשיו הם רוצים הפרשות סוציאליות ועוד, לפי הסכום הנ"ל, בטענה כי המעסיק אמור לגלם את המסים.

ואז המעסיקים אמרו - ואם תקבלו 5.000 ש"ח טיפ משולחן, איך אני אמור לשלם על כך מיסים.

אתם קבלתם את הכסף ישירות - ובתי-המשפט והלחץ הציבורי שיגעו את המערכת.

 

ואז נכנס הנושא, כי הטיפים של כל המלצרים נכנסים לקופה מרכזית.

ואחת לשבוע, מחלקים לפי שעות העבודה שכל המלצרים עבדו - משכורת ממוצעת.

בקופה המרכזית יש כדוגמה 6.000 ש"ח - ועבדו 6 מלצרים כל אחד כ 6 שעות ביום, 6 ימים

סה"כ שעות עבודה - 72 אומר לשעה כ 83 ש"ח, כפול מס' השעות שכל אחד עבד.

 

אבל - חלק מהמלצרים קפץ, אנחנו עבדנו במשמרות עמוסות וקיבלנו משני שולחנות 500 ו 600 ש"ח.

למה המלצרית שעבדה בבוקר בלי לחץ ועשתה 250 ש"ח בכל המשמרת, תקבל מאיתנו כסף.

ואחרים - אולי המסעדה גונבת אותנו והיה בקופה יותר.

ושוב ההסתדרות והנוער העובד - וכתבות בעיתון, וזה לא נעים.

כנס לדיונים ברשת - כולם הרי מבינים, וכולם בלי-ידע ישר מתלכלכים על המסעדות.

 

והמצחיק - המלצרים הפסידו, וגם הלקוחות וגם המסעדות נקלעו לאי בהירות איך להתנהל.

פעם המלצרים הטובים הרוויחו הרבה מאוד - היום הטובים מספסדים את הפחות טובים.

 

משמרות עמוסות מספסדות את המשמרות הקלות - הלקוחות הטובים עושים פרצופים

ומגיעים למנהלי המסעדה עם דרישה - אני רוצה כי הטיפ שלי יגיע רק למלצרית הזו כי היא טובה

ונותת לנו שירות מעולה, והם צודקים - אבל החוק אוסר עלינו.

 

והאווירה הכללית בנושא לא נעימה, חלק מהלקוחות אומרים, אם זה כך, ואני לא קובע למי הטיפ שלי מגיע

אנו לא משאירים טיפ עבור מלצריות אחרות, וזה פוגע בהכנסה הכללית של כל המלצרים.

 

לכן אתה רואה שרות קצת חמוץ ולא יעיל, והמלצרים הטובים עוזבים.

כי מדוע להם להשקיע, אם אחרים מרוויחים מהטיפים שהם קיבלו.

(וזו פסיקת בית-המשפט מאתמול)

 

במקום שזה יהיה הפוך - והמלצרים הלא טובים, שלא קיבלו טיפים ישירות מהלקוחות , יעזבו.

הרי זו הבקרה הטובה ביותר לשירות טוב, מלצרים טובים מקבלים טיפים טובים, מהלקוחות.

 

לשאלתך: מנהל המשמרת מעורב יותר.. כי רמת המלצרים ירדה והם מרוויחים משכורת רגילה

פעם המלצרים הטובים ניהלו את המשמרת בתאום עם המנהל, והם תוגמלו יפה מאוד מהלקוחות

 

הטיפים הם בקרת האיכות והשרות הישירה, והטובה ביותר למסעדה -

כאשר השרות והאיכות לא טובים, רואים זאת בטיפים שהמלצרים מקבלים מהלקוחות.

מאחר והטיפ מהלקוחות, ניתן על כלל האירוח במסעדה איכות האוכל השירות והאווירה.

 

מבחינת המסעדה, לתמחר את משכורות המלצרים במחיר המנות, זו אפשרות טובה

החוסכת בילבול מוח ובעיות.

אבל היא משאירה את הלקוחות והמסעדות, ללא בקרת אמת ישירה מהלקוחות.

ומלצרים טובים, לא מתוגמלים בהתאם להשקעה שלהם.

ולקוחות מאוכזבים, כי הם לא יכולים לתגמל ישירות מלצר טוב, אשר נותן להם שרות

והרגשה נעימה במסעדה.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...