Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2951 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אתם כותבים נחמד, נשמח אם תחלקו עמנו, את הניסיון שלכם בבעלות בענף המסעדות.

תזכירו לנו, כמה מסעדות ניהלתם בארץ ובחו"ל, כמה חברה צעירים ניהלתם בארץ ובחו"ל.

האם בכלל אי פעם ניהלתם עסק.

או אתם חסידי תאוריית הספה.

 

הופה והנה זה בא. אין לי טיעון מספק, אז אני עובר להתקפה. קלאסי. לא אכזבת.

אם מלצרית עושה משהו יוצא מגדר הרגיל, שתקבל טיפ. אבל לבסס את כל השכר שלה על טיפים זה פסול.

אתה מבין את ההבדל בין מקרה פרטי לכלל?

מי שמסעדה טובה, תשרוד ותצליח בכל מקרה. מי שלא, לא.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • תגובות 261
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תראה, אמני חלש בהעלמות מס. אולי אלמד כאן משהו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

murzilka

 

לא לשכוח שיש גם הבדל בתנאי העבודה, מלצרים הרבה פעמים עובדים אל תוך הלילה, חנויות פתוחות לכל המאוחר עד 10 בערב ומלצרים לא מקבלים על עבודה בלילה תשלום גבוה יותר מהמעסיק, הדבר היחיד שמניע אותם זה טיפים. חושבים שלהרבה אנשים צעירים תהיה מוטיבציה לא לישון בלילות ולעבוד בסביבת עבודה לחוצה בשביל לקבל תגמול כמו פועל במפעל במשמרת לילה שעושה פעולות כמו רובוט? (מבלי לזלזל בפועלים, גם אני הייתי כזה)

פורסם (נערך)

אם כבר אנקדוטות, הנה שתי דוגמאות לעיוותים שנוצרים ממנטליות הטיפים:

1. המובילים

נעזרתי לאחרונה בשירות של מובילים. הם לא היו טובים במיוחד, לא אדיבים במיוחד, הם היו... מקצועיים.

לפני שהם הלכו, בהיותי כבשה נחמדה ואדיבה ניגשתי אל ה״בוס מן״ והגשתי לו טיפ ע״ס 200 ש״ח לאדם (3 מובילים בסה״כ).

המבט המאוכזב על הפנים שלו היה כ״כ בוטה... אני לא חושב שהוא אפילו הודה לי.

מעבר להעלמת מס, זו עוד רעה חולה של מנטליות הטיפים: אין לך מושג מה אתה אמור להשאיר, אנשים מרגישים entitled לסכום מסוים ללא שום תיאום ציפיות ו/או הסכמה בין הלקוח לנותן השירות, וכך יוצא שאתה משלם 600 ש״ח מעבר לתשלום שהוגדר מראש עבור עבודה רגילה לחלוטין ועוד מקבל על זה פידבק שלילי, ועצבים.

 

2. השפית

לפני כמה זמן עלה פוסט בנוגע למסעדה שהתחילה לגבות דמי שירות כחלק מהחשבון, וזה *לפני* הטיפ (שמצופה ממך להשאיר, למרות שכבר גבו ממך מס שירות). באה שפית מהתחום והסבירה את נק׳ המבט שלה: היא בתור שפית, על שלל ההכשרה שלה, כמות האחריות והעבודה המאוד לא קלה - מרוויחה פחות מהמלצרים. המלצרים מקבלים כסף בפרופורציה למחיר המנה (הלא זול), קרוב לוודאי כסף שאינו ״חייב במס״, וזה מרגיז אותה. אז מבחינתה, לגבות דמי שירות שילך לעובדי המטבח זה לגמרי לגיטימי, ואפילו דרוש.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם (נערך)

ארקו - בעקבות ההודעה שלך בדקתי וראיתי כי שעות עבודה בלילה אינן מזכות בתוספת תשלום, אולם עבודת לילה (ויש לכך הגדרות) מזכות בקיצור יום העבודה ל-7 שעות, כלומר החל בשעה השמינית לשלם תוספת של שעות נוספות. האם המסעדנים משלמים תוספת כזו?

 

אור - נושא המובילים כאוב. היתה לי חווייה שלילית ביותר כאשר עברתי דירה לפני 5 שנים - התנהגות המובילים היתה לא פחות ממגעילה, ואני מתנסח בעדינות ובזהירות. הקולה הקרה שסיפקתי להם לא סיפקה את תאוותם, הם דרשו מותג ספציפי. ועוד יותר גרוע - ניגשו לשכנים ודרשו מהם שתיה קרה. השכנים שכלל לא היו מעורבים בהובלה. אבל אם נחזור לענייננו - כמובן שבעל העסק דרש מראש טיפ בסכום מסויים. ובדומה לכך, גם בעלי אולמי ארועים מסכמים מראש את גובה הטיפ שהחוגגים צריכים לשלם למלצר הראשי. למרות שאין לי הוכחות ישירות ברור לי שמדובר בחלק משכר העובדים שהכינוי "טיפ" מאפשר לבעל העסק להעביר בלי לשלם מיסים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

קראתי את הכמה דפים האחרונים מאז ההקפצה האחרונה והחלטתי כן להגיב בסוף.

רגע של רקע, משוחרר טרי פלוס מינוס, עובד בתחום ההייטק, השכלה תיכונית בלבד וגם היא עם בגרות בסדר ותו לא.

רוב החברים שלי - מלצרים או מאבטחים בטיולים.

העבודה שלי שילמה על הכשרה שלי, שהייתה אני מאמין קצת יותר ארוכה משל מלצר, העבודה שלי משלמת לי תנאים סוציאלים כחוק ואני משלם מס כחוק.

גם אני לעיתים עובד עד שעות מאוחרות.

כל הצוות שלי באותו פרופיל כמו שלי.

רוב העובדים בצוות שלי עוזבים אחרי שנה וחצי בממוצע לטיול גדול\ לימודים.

כדי לשמור אותי בעבודה בחוזה חתמתי על התחייבות, אם אני רוצה לעזוב לפני הזמן אני צריך לשלם.

אני עושה מעבר למה שמוגדר שאני צריך לעשות.

בסופו של יום לי ולמלצר יש את אותם תנאי פתיחה פחות או יותר.

טיפים אני כמובן לא מקבל, במקסימום מתנה לפסח.

 

למה למצר מגיע לקבל טיפ ובסופו של יום אפילו להגיע למשכורת יותר גבוהה משלי אולי פשוט כי הוא לא משלם על זה מיסים ולי לא ?

למה לחברה שלי מגיע לשלם את השכר שלי ואת ההכשרה שלי ולך לא ?

 

אגב אני מחזיק באותה הדעה לגבי שליחים, מלצרים באירועים, מובילים ועובדים של נותני שירות כאלה ואחרים.

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

פורסם

rupni - לא"מגיע לך" או "מגיע למלצר". יש חוזה עבודה שמושג במו"מ בין הצדדים, וכל אחד יודע לנהל אותו פחות או יותר טוב. אם המלצר יודע להתנהל מול המעסיק יותר טוב ממך הוא ירויח יותר, וזה לגיטימי.

 

מה שלא תקין הוא שהתשלום למלצר נעשה בדרך שאינה חוקית, למעשה על חשבוננו - מדובר בכסף "שחור" שלא משולם עליו מס כחוק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
ארקו - בעקבות ההודעה שלך בדקתי וראיתי כי שעות עבודה בלילה אינן מזכות בתוספת תשלום, אולם עבודת לילה (ויש לכך הגדרות) מזכות בקיצור יום העבודה ל-7 שעות, כלומר החל בשעה השמינית לשלם תוספת של שעות נוספות. האם המסעדנים משלמים תוספת כזו?

 

את התשובה צריך לספק לנו אייל, אני מדבר רק כלקוח וקרוב משפחה של מי שעבדה מספר שנים במלצרות.. אולי אשאל אותה מחר אם לא אשכח מקיומו של השירשור הזה. :lol:

פורסם
murzilka

 

לא לשכוח שיש גם הבדל בתנאי העבודה, מלצרים הרבה פעמים עובדים אל תוך הלילה, חנויות פתוחות לכל המאוחר עד 10 בערב ומלצרים לא מקבלים על עבודה בלילה תשלום גבוה יותר מהמעסיק, הדבר היחיד שמניע אותם זה טיפים. חושבים שלהרבה אנשים צעירים תהיה מוטיבציה לא לישון בלילות ולעבוד בסביבת עבודה לחוצה בשביל לקבל תגמול כמו פועל במפעל במשמרת לילה שעושה פעולות כמו רובוט? (מבלי לזלזל בפועלים, גם אני הייתי כזה)

גם חנויות עובדות עד 23 כל מוצ"ש, לפעמים יש ספירות מלאי, הורדות מחירים, סידורי חנות ונשארים עד מאוחר.

כמו ספיריאל כבר ציין, אין תשלום גבוה על עבודת לילה.

איזה תנאים יש לעובד בחנות בגדים? נסיעות של 12 שח ביום?

נכון שיש הפקדות ביסיסיות לפנסיה, אבל מצד שני גם משלמים את כל המיסים מכל אגורה.

 

בשורה התחתונה, כשאני הרווחתי בממוצע 30 וקצת ש"ח לשעה בחנות בגדים (בתור מוכרת מאוד טובה), חברות שלי הרוויחו 60-80 ש"ח נטו אחרי הפרשות לסוציאליות שניקו מהטיפים שלהם.

 

למה לא הלכתי לעבוד גם במלצרות? עניין של אופי והעדפה. בפועל עבדתי לא פחות קשה והן תמיד התפלאו איך אני מחזיקה שם מעמד כל כך הרבה שנים כשהן ברחו אחרי חודשים בודדים למלצרות.

 

 

אצלכם במסעדה - יש את הגישה הזו.

 

 

אייל.

כל הבייביסיטינג שמתרחש אצלך במסעדה, איך זה מסתדר מבחינת עבודה? למלצרים יש זמן פנוי? אין עוד שולחנות לטפל בהם? העבודה נופלת על אחרים?

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם
יש לנו מסעדה בת"א מזה 50 שנה.

הלקוחות במסעדה קבועים כ 3 דורות + , את חלקם אנו מכירים כילדים.

 

לכן הם לא חוששים ומרגישים חופשי למסור את הילדים לטיפול המלצריות, ויותר מכך.

המסעדה ליד שוק הכרמל נחלת בנימין, באחד הימים הגעתי בצהריים והמלצריות עם תינוקת ישנה בעגלה.

נגשתי הצצתי, ובצחוק אמרתי לאחת הבנות מזל-טוב מתי הספקת.. ובחיוך היא ענתה לי.

אחת הלקוחות שלנו החנתה את הרכב כאן ליד, אמרנו לה להשאיר את התינוקת כי היא ישנה.

היא השאירה את מס' הטלפון שלה, והלכה לנחלת בנימין לשעה.. וקיבלנו אישור מאבא שלך.

 

דיברתי בטלפון עם האימא, ומסרתי כי אני במסעדה והכל בסדר.

כאשר האימא חזרה, היא באה חיבקה אותי, אמרה תודה ונתנה למלצריות 100 ש"ח.

זו הפעם הראשונה שמלצריות אצלנו במסעדה קיבלו טיפ.. ללא שולחן וללא הגשה וללא אוכל או שתייה.

 

ועכשיו בנוהלים החדשים של של היום - האם המסעדה, צריכה לקחת גם את הטיפ הנ"ל.

הרי זה היה בזמן העבודה של המלצריות במסעדה, בשטח המסעדה , ואנו אישרנו זאת.

איך אנו אמורים להתייחס לטיפ הנ"ל.

עזבו, אין כאן תשובה לוגית ומדידה .

יש אנושיות פשוטה ובסיסית, לא תמיד שירות וטיפ נמדדים ככסף, זו דרך גם להביע תודה.

 

זו לא הפעם הראשונה שאני כותב, על סגנון הניהול הגישה והאווירה אצלנו.

וגם המלצתי מספר פעמים, ללקוחות חדשים, אשר התנהגו לא נחמד וחשבו כי עם כסף

הם קונים שרות או כבוד.

כי הם רק אורחים אצלנו במסעדה, וכדאי כי ימצאו מסעדה אחרת.

 

כן, זה אופי המסעדה, והמלצריות אנושיות ועוזרות ללקוחות.

חבל שזה מפתיע אותך/כם.

ועם הגישה האנושית שלהן, ותודעת השרות, המלצריות מתוגמלות יפה ע"י הלקוחות.

 

 

אייל.

אחלה. הכרת מסעדה שנוהל שלה הוא שירות לא סטנדרטי מן שאר המסעדות.

אשאל שאלה אחרת: נהג אוטובוס (של אוטובוס עירוני), רואה נכה שרוצה לעלות. עוצר את האוטובוס ועוזר לנכה לעלות. האם מגיע לנהג טיפ?

פורסם (נערך)
rupni - לא"מגיע לך" או "מגיע למלצר". יש חוזה עבודה שמושג במו"מ בין הצדדים, וכל אחד יודע לנהל אותו פחות או יותר טוב. אם המלצר יודע להתנהל מול המעסיק יותר טוב ממך הוא ירויח יותר, וזה לגיטימי.

 

מה שלא תקין הוא שהתשלום למלצר נעשה בדרך שאינה חוקית, למעשה על חשבוננו - מדובר בכסף "שחור" שלא משולם עליו מס כחוק.

ברור שלא "מגיע" לאף אחד מאיתנו אבל המוסכמה החברתית היא שמגיע לו ולי לא כי אני שובר את הראש מול מחשב והוא לא. אם הייתי חושב שמגיע לי משהו מעבר למה שאני מקבל היום הייתי פועל בשביל לקבל אותו בדרכים המקובלות.

אין לי בעיה שירוויח יותר ממני אבל אני לא זה שצריך לשלם לו את המשכורת הזאת בהגדרה.

 

אגב הדבר שלי מפריע הכי הרבה בתרבות הטיפים הזאת היא שזה כבר הפך להיות עניין של חובה ואנשים אשכרה מרשים לעצמם לבקש את זה.

 

נ.ב. - עבדתי בהרבה עבודות מסריחות אבל מעולם לא עבדתי כמלצר כי זה לא מתאים לי ואני מקווה שלא אצטרך לעבוד בזה גם.

עריכה אחרונה על ידי rupni

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

פורסם

אני קורא את ההודעות וחושב לעצמי - ריבונו של עולם, אם רק היתה איזושהי דרך קוסמית לקבוע מה השווי של העבודה שאתה עושה ולתגמל אותך בהתאם, זה אשכרה היה פותר את כל השאלות האלו של ״למה לו מגיע כך וכך ולי לא״, היה מונע אי נעימויות, ואפילו מחלק את נטל המס על כלל האוכלוסיה בצורה שוויונית יותר.

 

לצערי, אני לא מנהל מספיק מסעדות ולכן לא מסוגל לחשוב על דרך כזו שבמסגרתה יהיה ניתן לתגמל עובדים בהתאם לשווי שלהם עבור השירות שהם נותנים והערך שהם מייצרים ):

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

אייל/ ליין מן- באיזו מסעדה מדובר?

כאן או בה"פ, אשמח לדעת

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם (נערך)

שימו-לב , כ 4 תשובות של חברה צעירים בדיון האומרים - לנו לא מתאים, סוג העבודה הזו, כל אחד וסיבותיו.

לעבוד במלצרות זו עבודה בלחץ, עם לקוחות מלחיצים לפעמים, וצריך גישה סבלנות ואמפתיה לאנשים.

כדוגמה השבוע הנוכחי לפני פסח, בפסח המסעדה סגורה.

העבודה היא בלחץ, משעות הצהריים ועד הלילה, שעות העבודה הכלליות מ 12-24,

בשתי משמרות מ 12-18 ומ 18-24, בפועל מקבלים לקוחות עד 23 עם חריגה קלה ל 23:15

והמסעדה מלאה, הן בהזמנות מראש והן בלקוחות רגילים, זה כייף לראות את התנועה והתפעול

וכאשר זה מתקתק טוב, זה כמו תזמורת המנגנת בהתאמה.

וזה מעייף ושוחק את כלל המסעדה, המלצריות, המטבח, ההזמנות הדחופות מהספקים וההכנות מראש.

וזה 5 ימים ברצף - ומנגד כל הלקוחות אמורים לקבל את האיכות והשרות הרגיל.

 

ולפעמים המלצריות אומרות, כי הן מעדיפות להרוויח פחות, ולא לעבוד בקצב הזה.

תמיד יש לנו בכאילו את החלום, לקבוע כמה לקוחות נקבל, והם יגיעו בזמן, ואיזה מנות הם יזמינו

וכי כל השולחנות יהיו בדיוק של 4 לקוחות, ומה יהיה מזג-האוויר, אבל..:wink: זה בחלומות.

(הגשש, מערכון דרישות אוהדי בית"ר)

 

חשבו עליכם כאשר אתם נכנסים למסעדה, יש ימים שאתם עם חברים קצת צעקניים.

ויש ימים שאתם מגיעים עם ראש מלא, ורוצים רק לאכול בשקט.

אבל בשולחן ליד, יש אותכם כפי שהתנהגתם ביום אתמול, עם חברים קצת צעקניים.

והמלצריות צריכות לתמרן ולהרגיע, ולאפשר צחוק וחופש ואווירה נעימה לכל הלקוחות.

וזה ניהול ושירות וקצב עבודה מטורף, שמי שלא עבד במסעדה, לא יבין.

גם לנהל מסעדה בדרך הנכונה, צריך ידע וגמישות מחשבה, וחוכמה להרגיע ולצאת עם חיוך

והומור ממצבים שונים, וגם לפעמים רצינות ותקיפות והעמדה במקום, לפני שתהיה בעיה רצינית.

א - בעניין: חוויה מזעזעת בסניף ספציפי של מסעדה שאני נוהג לאכול בה.

אור, להעריך את ערך הדלתה שלי, די-קל, היו איתי חברי פורום במסעדה.

וראו כי כאשר אני נכנס לאזור המסעדה, הראשים זזים והלקוחות מחייכים כמו קרן אור במסעדה.

ובהמשך, שיחות בשולחנות, קמים או אני ניגש ומדברים, והומור וגם שבירת מחיצות בין הלקוחות.

הלקוחות מדברים עם הלקוחות לידם, ופתאום מוצאים חברים משותפים או מקומות שהיו בהם.

והמלצריות אומרות כי כאשר אני במסעדה, זה מורגש גם ב...

וכן, אני יקר לאחזקה.

אבל - רשמתי גם בעבר, כי הערך שלי במסעדה לפעמים מפריע, ואני נעלם למשרד/מחסן או למטבח

כי יש קצב עבודה מסוים , והנוכחות שלי לפעמים מפריעה.

ומנגד כאשר אני שומע סף רעש מוגזם, אני נכנס לאולם והנוכחות שלי הפעם עם מבט קצת רציני מרגיעה.

ב - בעניין: חוויה מזעזעת בסניף ספציפי של מסעדה שאני נוהג לאכול בה.

וכאשר אני במטבח, אני מזמין לקוחות פנימה ומראה כיצד אנו מכינים את המנות, ותרגילים שונים.

אני אוהב את העבודה הן באולם והן מאחור במטבח, אבל יש הרבה פעמים שאני בחוץ

ומאפשר לצוות להתנהל ולנהל לבד בכייף, עם גיבוי וסיכומי משמרת מצחיקים.

אחד הדברים שאנו מבצעים - מאחר והמלצריות שואלות ומתעניינות, בדיוק השאלות כאן בפורום.

(רשמתי על-כך בעבר)

אחת לכמה זמן, אנו מאפשרים לאחת המלצריות לנהל משמרת.

(במשמרת הנ"ל המשכורת שלה נקבעת בסוף המשמרת , לפי המשכורת והטיפים של המלצריות

אשר עבדו במשמרת עם תוספת X + 100 ש"ח - כך היא מתוגמלת קצת יותר עבור האחריות)

 

ודברים אשר רואים, ומקבלים לגביהם החלטות מעבר לדלפק, שונים קצת מההתנהלות באולם.

לקבל החלטות מתי לאפשר לעובדים לצאת להפסקת אוכל סיגריה וכו'

כניסה לאולם לעזור במצב פרטי , או עדיף להישאר בדלפק ולנהל ולהנחות את כלל המצב.

העברת עובדים מהדלפק למטבח או לאולם לתמיכה זמנית..

 

כך אנו מתמודדים בתרחישים שונים, כדוגמת המצבים שאחת המלצריות מטפלת בתינוק

או יוצאת מהמסעדה ומלווה מבוגרים לכביש, למונית אשר מחכה.

או אז שאר העובדים נותנים תמיכה לאולם, מפנים שולחנות, מביאים את השתייה וכו'.

והיפה בדבר - הלקוחות הותיקים אשר באותו הרגע במסעדה, נהנים לראות זאת

וגם מציעים אם הם יכולים לעזור ובאישור יוצאים ועוזרים למלצרית לטפל בתינוק.

אבל - הכל נעשה בבקרה מלאה בזהירות ובכבוד ובהומור.

שבירת המחיצות הנ"ל, גורמת לאווירה נעימה במסעדה הן ללקוחות והן לעובדים.

הרבה פעמים המלצריות של הצהריים נשארות בערב לאכול או סתם לשבת עוד שעה.

ואם יש עבודה הם תומכות בכייף, וכנ"ל בלילה, המלצריות ביחד לפעמים יוצאות אחרי העבודה.

ואם יש מקום שהן רוצות ויש לי שם קשרים, אני מתאם להן כניסה מראש, עם כיסוי הוצאות

המלצריות שלא במשמרת, מגיעות למסעדה כ שעה לפני הסיום, עוזרות באולם ובקיפול של המסעדה.

באמצע יש גם תצוגת אופנה, מדגמנות בגד או נעליים אשר קנו - והלקוחות נהנים משירות מתוגבר, והצגות

 

"איך אמרו חז"ל, אל תדון אדם עד שלא תגיע למקומו"

הייתי רוצה כי השופטים שישבו בדיון, יגיעו ל 3-4 מסעדות בשעות הלחץ.

ויראו את העבודה, ואז יקבלו החלטות.

עד לפני כ 5 שנים, היו למלצריות הסכמי שכר ותלוש שכר קבוע (הסכום מוערך)

כך היה הנוהל בד"כ בכל המסעדות, ובוצע דרך רואי החשבון של ענף המסעדות.

 

אצלנו כדוגמה, תלוש השכר והתנאים הנילווים, גילום המסים והביטוח הלאומי + נסיעות.

ותשלום נוסף של גילום מס על האוכל והשתייה אשר אנו משלמים, עבור האוכל והשתייה

אשר אנו מאפשרים להם לאכול בחינם במסעדה, במסגרת הטבות.

 

זמן העבודה כלל כ 48 שעות עבודה בחודש.

לפי 2 משמרות בשבוע של כ 6 שעות במשמרת 4X12 שבועות = 48 שעות X כ 35 לשעה + 250 ש"ח

דמי נסיעה , כולל גילום ביטוח לאומי והפרשות שונות - כ 2.200 ש"ח בחודש.

בפועל הממוצע היה כ 70 ש"ח לשעה, X 48 שעות = כ 3.500 ש"ח.

ובנות שעבדו בעבודה נוספת, ביצענו עבורן התאמות מס.

והדגשנו כי אפשר להצהיר על כלל המשכורת, אבל אז הן צריכות להשלים ביטוח לאומי

והפרשות פנסיה כ 400 ש"ח, ואנו נוסיף את השלמת המעסיק, גם כ 400 ש"ח.

רק מלצרית אחת אשר הרוויחה יותר מ 4.000 הסכימה (עולה חדשה מרוסיה וקצת פחדנית מתוקה)

 

ואז התערבו ההסתדרות והנוער העובד, והחלו תביעות כנגד מסעדות ממלצריות

אשר ביקשו פיצויי פיטורין וגילום מס על כלל הכספים אשר הן קיבלו.

היום בפועל המלצריות מקבלות כ 80 ש"ח לשעה מטיפים - אבל נשאר להן בפועל פחות.

 

ומחר לפי פסיקת בית-המשפט -

כדוגמה - הן ימשיכו לקבל בערך כ 80 ש"ח בטיפים מהלקוחות.

אבל - הכסף יעבור דרך קופת המסעדה - ינוכה ממנו 17% מ.ע.מ.

ובכסף שנשאר הן יקבלו לדוגמה כ 60 ש"ח לשעה , ומהסכום הנ"ל ישלם המעסיק מס

וביטוח לאומי - ובפועל בסוף התהליך הן יקבלו כ 50 ש"ח לשעה.

אבל - לפי הפסיקה, למעסיק יש גם זכות לשלם 40 ש"ח לשעה - ואת ההפרש הוא רשאי לשלם

לעובדים אחרים בפס השרות, כגון עובדי דלפק ואנשי הכנת המזון, הצילוח וכו'.

פעם הכסף של הטיפים היה צבוע, עבור המלצרית בלבד, היום הוא עובר לתקציב הכללי של המשכורות.

 

מדובר על כ 1.000 ש"ח הבדל, וזו משכורת של מלצריות אשר ברובן סטודנטיות

הלומדות סמסטר מלא, וב 12 שעות העבודה השבועיות, יכלו לתמרן להחזקת עצמן בלימודים.

ומהיכן הם ישלימו את הכסף החסר ממחר, שילכו לבקש מלגות נכון.

 

הבינו דבר, עבור המעסיק המסעדה, ההחלטה הזו טובה - עבור הלקוחות ובמיוחד עבור המלצרים

היא ממש לא טובה.

אתם כבר מבינים כי זו עבודה שוחקת, וכעת רוצים לכמת אותה במשכורת נמוכה.

וכאשר יהיו מלצרים טובים, אשר הלקוחות יתנו להם בכייף טיפ מכובד ויפה.

הרי הכסף הנ"ל, לפי החוק החדש יעבור לחלוקה מחדש בין כולם.

לא הטובים יקבלו, גם הלא טובים יקבלו.

 

ועכשיו, אפשר והמלצרים יסרבו לעבוד, תמורת המשכורת הנמוכה אשר מעכשיו תוצע להן.

בעלי המסעדות יתנו העלאות משכורת ובונוסים - ומהיכן יגיע הכסף.. מהלקוחות, ועלות המנות תעלה.

הרי זו מערכת סגורה, צריך להוסיף כסף להעלאות המשכורות.

 

אם בעבר השירות והאיכות היו בידי הלקוחות, והמלצרים הטובים קבלו גמול ישיר מהלקוח / מכם.

מחר אנו נשלם את אותו תשלום באופן קבוע, דרך מחיר המנות אשר יעלה.

 

* אפשר להעלות רעיונות כיצד אפשר לתגמל, מבחינתי זה מעניין לשמוע דעות.

אבל כמו שאומרים בהצעות החוק - גם לסמן מהיכן יגיע הכסף לביצוע ההצעות.

וגם, את מי אתם רואים, אשר יסכים לארח ולהגיש לכם שירות במסעדה, לפי הרעיונות שלכם :wink: .

אין יש מאין, הכסף חייב להגיע ממקור כל-שהוא.

ומה לדעתכם משכורת מתאימה למלצר טוב.

והאם לדעתכם יהיה שיפור דרך הרעיונות החדשים, ומלצרים טובים יתנו לכם שרות יותר טוב.

 

עניתי בערך על-כל השאלות.. וזה די מעייף - בבקשה קראו לאט, ולא ישר לענות.

רשמתי די-הרבה בנושא גם בעבר, אפשר לבצע חיפוש.

ג - בעניין: חוויה מזעזעת בסניף ספציפי של מסעדה שאני נוהג לאכול בה.

לגבי ההדרכות - אנו מבצעים אותם בתשלום מלא לעובדים.

הבעיה - אנו המנהלים והצוות הם המדריכים, אין לנו חברת הדרכה חיצונית, או אולם אירוח נוסף

ולכן זה די שוחק אותנו.

אנו מנסים כי העובדים העוברים הדרכה, יבינו את כל התנאים והתמורה מלכתחילה.

ובד"כ העובדים העוברים הדרכות, הם חברים וחברות של הצוות העובד במסעדה

כך-כי, יש להם קצת ידע ורקע , מהיכרות מוקדמת של המסעדה.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.


×
×
  • תוכן חדש...