Jump to content

Murzilka

  • פרסום הודעות

    3,196
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

Murzilka שיחק אותה בתאריך אפריל 24

התכנים של Murzilka היו האהובים ביותר!

מוניטין

25 נייטרלי

1 עוקב

אודות Murzilka

  • דירוג
    חורך אספלט מצוי (> 2500 הודעות)

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. יכול לבדוק כאן: https://www.locate.co.il/Locations
  2. יונדאי I30 מכרה סטיישן לא רע, אבל דווקא פוקוס לא זקוקה לטריקים חדשים כדי לקדם את הסטיישן. דווקא פוקוס לא זקוקה לטריקים זולים כדי למכור סטיישן. הסטיישנים שלהם תמיד נכמרו טוב: ואם נבודד את הדור השלישי: אז הסטיישן מסרה יותר יחידות מסדאן + האצ' ביחד: על פניו, החבילה החדשה נראית מאוד מעניינת, מאובזרת בכל מה שצריך ונראית מצויין.
  3. ולא היו רכבים חדשים בתצוגות? עד כמה שידוע בסניף חיפה הופיעו הדגמים החדשים כבר שבוע שעבר.
  4. לא יודעת על איזו סוכנות מדובר, אבל אני יודעת שלפחות לחלק כבר נכנסו הדגמים החדשים לתצוגות. ככה שזה לא ממש הגיוני שנציג לא ידע מה המחירון של הרכב שעומד בתצוגה, עם מפרט + מחירון צמודים.
  5. במקרה הזה אין קשר לקורונה, חוץ מביטוח קורונה כמובן. ההשקה של מתיחת הפנים תוכננה כבר לפני ופשוט נדחתה בעקבות המצב.
  6. כבר לא, מלפני כשנה וחצי, לא היתן לרשום לכביש רכב עם חישוק שונה ממה שהופיע איתו לבדיקות זיהום אוויר.
  7. לפעמים זה בסדר לא להגיב אם לא יודעים, כמו שבוקי ציין לאחר כל תיאוריות הקונספירציה כאן, מדובר בשינוי מספר רישוי בפוליסה הביטוחית. אגב, 01 ברישיון - הוא בדיוק כמו שרשום, 1 בעלים קודמים, כרגע הרכב נמצא אצל השני.
  8. לפני כמעט עשור, כשהייתי נהגת חדשה (פחות משנה עם רישיון, חודשים בודדים אחרי שהתחלתי לנהוג לבד) עשיתי תאונה קטנה עם האוטו של אבא שלי. באותו היום, בערב, הייתי צריכה לקחת את אמא שלי לרופא (אין לה רישיון). אמא שלי שאלה את אבא אם הוא מרשה לי לקחת את האוטו בערב (פן חינוכי) אבא שלי ענה: אם לא ירעדו לה הידיים, שתיסע. אז לקחתי את האוטו ונסעתי, מאז לא הפסקתי לנהוג. ממה שקרה בתאונה הסקתי את הלקחים שלי, בזכות המקרה אני מקפידה להיות נהגת טובה וזהירה יותר, עם השנים גם התחלתי ללמוד נהיגה ספורטיבית והיום אין לי בעיה לנהוג בכל עיר בארץ, בכל כביש בין עירוני ובמסלול מירוצים (יש לי חברות מפחדות מנהיגה בת"א/בכבישים מהירים/באזור מדברי) ובכל תנאי מזג אוויר. אני לא יודעת כמה ניסיון היה לך לפני המקרה, אבל אם לא פחדת לנהוג לפני, אין סיבה שטעות קטנה תמנע ממך לנהוג בעתיד.
  9. Murzilka

    מיני-שרשור מתגלגל

    היי, קודם כל תודה רבה, בכל מועדון יש אנשים שמשפרים בטעם רע 😆 שטיפה ידנית, אבל עובד שלא נזהר בעבודה עם הגרניק, קירב אותו יותר מידי בזווית מסוימת וזה פגע בפס. בעל המכון כמובן גלגל את האחריות על כל העולם ואחותו ושלח אותי לחפש את מי שהדביק את הפסים שהוא ייקח אחריות. מעניין שבמעל 6 שנים שהפסים היו על הרכב, זה הנזק היחיד שהיה להם מעבר לדהייה מהשמש. זה קרה מעט אחרי מעבר דירה לאזור המרכז ולא היה לי את כל הציוד הנדרש. היום אני כן משתדלת לשטוף לבד או במקום אחר בסביבה שמצאתי וניתן לסמוך עליו. גם למדתי להזהיר מראש שהפסים מודבקים ויש להיזהר.
  10. Murzilka

    מיני-שרשור מתגלגל

    אני יודעת שאני לא אובייקטיבית בעליל, אבל לדעתי, הדור השני של המיני הוא הכי מוצלח מבחינת הפרופורציות. הדור השלישי כבר באמת תפח מעבר לגבולות הטעם הטוב. גם היצרן הצהיר שהוריד את הדינמיות והקשיחות לטובת נוחות נסיעה ואיכות עדיפים של הרכב, על מנת לפנות לקהל יעד רחב יותר. המספרים מוכיחים שכלכלית זה היה הצעד הנכון. נשארו לנו עוד כמה נקודות של ניקל לטפל בהן, אבל העיקר מאחורינו. לגבי הגיר, מבחינתי זאת העדפה, בשביל @GhostBuster אילוץ 😁 כמו שכתבתי, רצינו לעשות החלפה יזומה של מותחן ושרשרת הטיימינג, אך נאמר לנו שמוקדם מידי לגעת בהם. מעבר למה שפריטתי, טיפולים שוטפים בלבד בחלפים איכותיים. מבחינת הגיר, מתאים מאוד לרכב, אין לנו טענות אליו וגם מבחינת אמינות אין משהו חריג לדאוג ממנו. הייתי ממליצה לך לחפש קופר ולא ONE דווקא, פער המחירים כבר לא גדול במיוחד, ה ONE ערומה בצורה מוגזמת. תודה רבה, אתה כנראה מבלבל אותי עם מיקה, אני זאת עם השרשור של הפונטו ספייס 😇 תודה רבה לכל המפרגנים (צילום: איתי כהן)
  11. ת.ז: שם: מיני קופר S,R56, רמת גימור PEPPER מנוע: 1600 סמ"ק, 184 כ"ס, N18 גיר: פלנטרי 6 הילוכים, תוצרת אייסין. תאריך לידה (ייצור): יולי 2012 עליה לכביש: נובמבר 2012 ק"מ: נרכשה עם 57,000 ק"מ, נכון לכתיבת שורות אלו – 97,000 ק"מ בעלות: אחרונה (אבל ברישיון רשום יד שניה החל מ16.10.2017) יחד עם @GhostBuster למה מיני? לקראת סוף 2014 מצאתי את עצמי באירוע השקה של היבואן לדור השלישי של המיני (F56). זה היה אירוע נהיגה במסלולון קטן שנבנה באצטדיון המושבה בפ"ת. בין דגמי המיני החדשים השונים, הייתה מכונית אחת מהדור השני, רודסטאר S. היא מצאה את עצמה משתתפת באירוע כיוון שטרם הוצג דגם קבריולט מהדור החדש ושיווקה של הרודסטרית גלש גם לשנת 2015. נהגתי בכמה דגמים, אני זוכרת את ה-ONE האדומה, וה-S הכחולה, אבל אחרי סיבוב ברודסטרית הוותיקה יותר פשוט התאהבתי. באותם ימים הייתה לי פונטו איבו 2010, ורכישה של מיני קופר אס (רצוי מאוד שמנת עם גג שחור) נכנסה למגירה בתור חלום רחוק ולא בר ביצוע. (תמונה מהאירוע, זאת לא אני - לכן צונזר, צלם לא ידוע) באמצע 2017 הרעיון התגלגל מבדיחה והפך למציאותי. על הכוונת קופר S דור שני, רצוי אחרי מתיחת פנים (אמינות משופרת משמעותית) משמע 2011 והלאה. הבראבו נמכרה והתחיל מסע החיפושים. הדרישות היו עד יד שנייה, עם ק"מ נורמלי, כמובן היסטוריה מתועדת במלואה עד הפסיק האחרון וללא תאונות מהותיות, רמת גימור ממש לא מעניינת. רכבים רלוונטיים עלו ללוחות ונחטפו מאוד מהר ובמחירים גבוהים. כעבור 4 חודשים (בהם התניידנו בכריזמה ואז עברנו לפונטו ספייס) היא הופיעה. שמנת עם גג שחור ואפילו שני פסים שחורים ממש כמו ברכב המבחן, רמת גימור פפר הבסיסית אבל עם גג פנורמי נפתח (nice to have), יד ראשונה פרטית, ללא תיקון צבע, עם כמעט 57 אלף ק"מ ושבועיים לפני טסט. לחיות את החלום בשנתיים וחצי ו40 אלף ק"מ עברנו לא מעט חוויות. טיילנו בכל מקום בארץ, עשינו הדרכות נהיגה וגם ביקרנו מספר פעמים במסלול פצאל. רכב מאוד כיפי ונהנינו מכל קילומטר איתו, אבל לא בשביל זה התכנסנו כאן, נכון? המגרעות: 1. נוחות: הרכב קשיח מאוד ליום יום, במיוחד לכבישים משובשים. אבל אנחנו מוכנים לשלם את המחיר כי הוא מתגמל בהתנהגות. 2. תאורה: רמת גימור פפר מגיעה עם פנסי הלוגן, בעוד שצ'ילי הבכירה יותר מצויידת בפנסי קסנון מקוריים. לפני כמה שנים היצרן הוציא קיט הסבה (מקורי של היצרן, לא חברה צד ג') מהלוגן לקסנון עבור הדור השני. מדובר בסט פנסי קנסון 25W, במקום 35W, על מנת להימנע מהדרישה לשפריצרים (הורידו את התפוקה ל2000 לומן, מספר אשר אינו דורש שפריצרים לפי התקינה האירופאית). הפנס מוחלף P&P בצורה מאוד פשוטה, החלק המסובך יותר הוא הקידוד, מומלץ לפנות לאיש מקצוע. הסט הוזמן מלטביה ב-$670, כמובן שנעצר לביקורת ושולמו עוד כ-700 ₪ מיסים. לצורך השוואה, סט זהה בארץ הוצע לנו ב-8000 ₪ לפני מע"מ ועבודה. אם כבר מחליפים, אז בחרנו בסט עם רקע שחור, מה שהתברר כהחלטה הכי טובה שקיבלנו. 3. ניקלים ומדבקות – הרכב עמוס בניקלים בכל מקום, אומנם קצת פחות מרמת גימור צ'ילי שנוצצת עוד יותר, אבל גם לנו לא היה חסר. התלבטנו רבות לגבי השחרה, אבל עם התקנת הפנסים החדשים לא הייתה בכלל התלבטות. ניקלים מסביב לגריל, פנסים וידיות הושחרו באופן מיידי, וגם הוחלפו הפסים המקוריים על מכסה המנוע שכבר הספיקו לדהות מהחום. גם שטיפה ידנית יקרה מאוד (שהומלץ עליה בפורום) דאגה לפרגן לי בקילוף של הפס הישן ובלי לקחת אחריות כמובן. (צילום: איתי כהן) (צילום: איתי כהן) 4. צמיגים: רמת גימור פפר הגיעה עם חישוקי 16 (לא יפים במיוחד), ומידת צמיגים 195/55. היצע הצמיגים על הפנים ועל ספורטיביים אין מה לדבר. הכי טוב שמצאנו היו מישלין פרימסי 3. צמיגי טורינג מעולים, אבל זה לא מספיק. למזלינו דגם צ'ילי ו-JCW הגיעו עם חישוקי 17, גם מידת צמיגים לא אופטימלית של 205/55, אבל לפחות יש עם מה לעבוד. לאחר מחשבה רבה, הוזמן דגם OZ Superturismo LM בצבע שחור (בפברואר 2019), במאי הגיע הסט אבל בצבע אפור, באוקטובר הגיע הצבע הנכון אבל מדגם לא נכון. כאן ג.מ. פורטל (שדרכם בוצעה ההזמנה) הודיעו שהם לא מתכוונים להזמין עוד סט וזה מה יש. כסוג של פשרה הלכו על OZ Ultraleggera שהיו במלאי בצבע שחור מקורי אצל יבואן אחר. זה יכול להישמע לכם מצחיק שאני קוראת לחישוקים האלו פשרה כי מדובר בדגם מעולה, גם קלי משקל (7.3 ק"ג ל17" רוחב 7, לעומת הדגם שהזמן במקור שעובר את ה-8 וגם מעוצב יפה, אבל הוא הרבה פחות ייחודי. רואים אותו בכמות מאוד גבוהה על הכביש וזה עוד לפני שדיברנו על כל הרפליקות. צמיגים שהשלימו את המהלך היו מישלין PS4, כיוון שלא היה כבר מלאי טרי של PSS וכיוון שלא מדובר ברכב שמבלה את רוב הזמן שלו במסלול, AD08 נפסלו. כאן הגיעה הפתעה לטובה, למרות העליה במידה וירידה בחתך, כנראה בזכות הפחתה של כ-3 ק"ג מכל גלגל (גם חישוק וגם צמיג קלים יותר), הנוחות של הרכב השתפרה פלאים. אנחנו עדיין לא מדברים כאן על רכות של סיטרואן, כן? אבל יחסית למה שהיה חל שיפור. 5. עוד קצת אסתטיקה – לאחרונה הושחרה גם חגורת הניקל מסביב לרכב. (צילום: איתן) תחזוקה: עד לפני כמה חודשים הרכב הכיר טיפולים שוטפים בלבד והחלפת מצבר. התחלנו לשמוע רעש מחזורי מאזור המנוע, החשודה הראשונה הייתה שרשרת טיימינג. ישנה תופעה מוכרת שמותחן נוטה להיחלש וכדאי להחליפו, ואם כבר מפרקים אז את כל השרשרת. בעלי תיאם עם מוסך נטלי החלפת שרשרת טיימינג, מותחן ושני מובילים. הגעתי למוסך על הבוקר. ראמי, בעל המוסך שמע את האוטו וקבע שלא מדובר בשרשרת, שהיא בסדר גמור וב-30 אלף ק"מ הקרובים אין לנו מה לדאוג. בסוף היום האוטו היה מוכן לאחר החלפה של פולי משאבת מים וחגורת אביזרים. יכל להוציא אותי באותו היום עם חשבון מנופח שכולל גם את הטיימינג וגם את הפולי והחגורה, אך בחר בדרך הגונה יותר. בנוסף, בתקופה אחרונה התחלנו לשמוע רעש נקישה מאזור של המתלה הימני הקדמי, משולשים זאת מחלה מוכרת באוטו ונקבע שמשולש ימין סיים את הקריירה שלו. כיוון שאנחנו נוקטים בתחזוקת מנע, העדפנו להחליף את שני הצדדים, ככה שהוחלפו שני משולשים, שתי תושבות הידראוליות, שני תפוחים ושתי גומיות מוט מייצב. כמובן כיוון פרונט לקינוח. (צילום: איתן) עכשיו כשנגמרו עבודות ה"חובה" על האוטו, אפשר לחזור ליהנות ולחשוב על שיפורים עתידיים. יש כבר כמה רעיונות כמו קוילאוברים, בלמים משופרים, LSD ועוד. (צילום: בעלי האהוב @GhostBuster)
  12. אמרת הכל. פסיכולוגית הוא שילם כבר רבע מחיר על תקלה ועוד קצת על תחזוקה מונעת. מבחינתו זאת רק ההתחלה וכאן היא תשתה לו כל פעם כמה אלפים במוסכים. גם בקורולה בת 19 יהיו הוצאות, אבל מוניטין האמינות עוזר לו לישון טוב בלילה, בעיקר כי הוא לא חושב שיצטרך לזרוק את הרכב לפח בגלל תקלה יקרה ולהתחיל חיפוש רכב בלחץ של זמן. מה גם, ששם הוצאה של 1000 ש"ח תהיה רק 10-12% מגובה העסקה, ויש אנשים שזה עובר אצלם יותר בקלות. סתם מתוך סקרנות, מעניין כמה הייתה עולה החלפת מחזיר שמן דומה באותה הקורולה.
  13. כיוון שהייתי בסיפור של החלפת רכב בתקציב קרוב ממש לא מזמן, ובתור בחורה שמתעקשת על אוטו' בלבד, ועם העדפה מובהקת לסופר מיני האצ' בבית, אוסיף את השני סנט שלי. אם כבר ללכת על רכבים מתחילת שנות ה2000 עם בטיחות ירודה, ממש לא רואה סיבה לשלם על יאריס את המחירים שמבקשים עבורן. נשמע לי מופרח לחלוטין. בשביל ABS ושתי כריות אוויר פונטו ספייס עשתה עבודה נהדרת ובפחות מחצי מחיר. כשהתחלתי להרהר על החלפה, התחלתי מתקציב של 10,000 ש"ח, עם דרישות מאוד נוקשות: יד 2 לכל היותר, עד 150 אלף ק"מ, מטופל ורצוי מצב קוסמטי סביר. הבנתי שאם אני רוצה להישאר בתקציב ועם הפרמטרים הנ"ל, סביר שאאלץ להתפשר על נושא הגודל\מרכב. האופציות שעלו בחיפוש (פה יש לציין שהדרישה הייתה לרכב דיילי, בסיסי, שיספק שקט תעשייתי ויהיה חדש ומתקדם יותר מהפונטו): יונדאי אקסנט צה"ל סטייל (וריו מקבילה) פולו עד 2008 ניסן טידה סביב 2010 סיריון לנסר מאזדה 3 מהשנים הראשונות (ESP הופיע רק בדור השני, החל מ2009) סוזוקי ליאנה מאמינה שעם קצת פשרות בגזרת היד\ק"מ\ידיים פרטיות, ניתן כנראה להכניס פיאסטה 2010, מאזדה 2 אקטיב לרשימה. לקראת הרכישה הוחלט להעלות את התקציב, להקשיח את התנאים מבחינת בטיחות (ESP חובה, דגם כמה שיותר חדש מבחינת שנת השקה) ולצמצם את הפשרות. אבל זה כבר נושא לשרשור אחר.
  14. לא מדויק: כשבקאמיק שהוזכרה כאן כבר ברמת הכניסה (125K\131K, תלוי במנוע) יש 9 כ"א, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית. גם בלי ארונה וסטוניק, גרסאות הכניסה לסגמנט זולות יותר: ג'וק החדשה ב125K, קאמיק 125K, קונה 127K (אבל עם המנוע הכי חזק בקטגוריה) ולכל אחת מהתחרות יש את היתרונות שלה, לא מדובר כאן על גרסאות ליסינג של פעם עם טסות וידיות שחורות. נראה שהתמחור של 2008 באמת מכוון יותר לטי קרוס, עם מחיר כניסה זול יותר וביצועים עדיפים.
  15. פוסט פרידה אחרי שנתיים וחצי ו25.5 אלף ק"מ ביחד הפונטו עברה לידיים חדשות. לסיכום התקופה והחוויה, אני יכולה להגיד שהאוטו שירת אותנו נאמנה, ליווה אותנו בכל מקום בארץ ובכל מזג אוויר, התחזוקה שלו הייתה זולה ונוחה וכמעט ללא הפתעות (זוכרים את המעבה של המזגן?) מבחינה פרקטית מדובר ברכב קטן מבחוץ ומאוד מפתיע מבפנים (בזכות קיפול מושבים אחוריים למשטח שטוח לגמרי - "flat to floor") היא הצליחה להכיל המון. גם נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה (יחסית למצופה) החולשה שלה כמובן בבידוד רעשים והגיר הרציף לא תורם לחוויה, אבל מצד שני, אני לא חושבת שמישהו מצפה מפונטו 2004 להיות מבודדת כמו סופר מיני מודרנית למה? בזמן האחרון הרכב נסע מעט מאוד, בעיקר נסיעות עירוניות קצרות, עקב בטיחות ירודה, את כל הנסיעות הרחוקות יותר קיבלה המיני. קודם כל, בעתיד הלא רחוק צפוי צורך לרכב נוסף שיותר מתאימים לצאת מחוץ לעיר, וגם, אם כבר מחזיקים שני רכבים אז רצוי שהנסיעות יתחלקו בצורה שוויונית יותר. לצורך כך, נדרש רכב קצת יותר חדיש ומתקדם מבחינת בטיחותית. נמצאה המחליפה (שתקבל שרשור נפרד משלה) ורק אחרי שעברה תקופת הסתגלות הפונטו הוצעה למכירה. רק אתמול פרסמתי את המודעה (בפורום בלבד) והיום אחרי ארוחת צהריים היא עברה לידיים של חבר פורום אחר. אם ירצה, הוא יזדהה ויותר ממוזמן להמשיך את השרשור מכאן. בינתיים, הלכתי להתרגל לעובדה שאין לי איטלקיה בחניה, מעניין כמה זה יחזיק הפעם
×
×
  • Create New...