Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם למלצר יש זכות לדרוש טיפ?


דניאל1983
שימו לב! השרשור הזה בן 2191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

 

מלצרות היא Overrated.

זה בכלל לא קשור למקצועיות השירות, זה עניין של נורמה חברתית מטופשת שאין טעם להצדיק אותה באנקדוטות על מלצרים מעופפים בין שולחנות,

יהיה טוב מלצר ככול שיהיה, אתה משלם טיפ רק בגלל שכולם עושים את זה, כי כשרופא מציל לך את החיים אתה לא רואה צורך להכניס יד לכיס ולהוציא 200₪, מקסימום ברכה שהוא תולה במשרד או שי קטן.

אתה מדבר על הנורמה החברתית, אני מדבר על המקצוע עצמו.

כל אחד שעושה עבודה טובה צריך להיות מתוגמל, רק לא ע"י הלקוחות.

ד"א לא רק מלצרות נכנס בנורמה החברתית של טיפים, מלא מקצועות כמו שכבר פרטו כאן.

 

מעבר לזה, לי אישית אין בעיה עם טיפים כשזה הוקרת תודה חד פעמית על עזרה שהיא הרבה מעל המצופה או משהו בסגנון, גם לא מבחינת עניין החוקיות של זה. אם מתחשק לי לתת למישהו מתנה בסך X ש"ח חוץ מהתשלום על השירות שקיבלתי, זה לא עניין של המדינה.

אבל כשזה הופך להיות נורמה חברתית מטומטמת שעל כל שירות, אנמי ככל שיהיה, צריך להוסיף עוד X% "כי ככה", אז לא. אתה לא עובד שלי, אני לא חייב לך כלום על השירות שלך אלא לעסק שאתה עובד בו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 261
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ואז להרביץ ביקורת Yelp רעה.

 

מאור, אנחנו בישראל, ואתרי הביקורת שלנו לא מי יודע אמינים. לפחות אלה בתחום הצרכנות.

כאמור, אני ממעט לבקר במסעדות ואיני מבקר מסעדות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מצאנו את הפתרון: לתת טיפ של 10-15% באופן שיטתי גם אם השירות גרוע (כי תארו לכם כמה עוד היו זורקים עליכם בלי זה) ואז להרביץ ביקורת Yelp רעה.

ככה תורידו את הקונפליט מעליכם, הייתם בסדר מבחינה חברתית ואפילו עשיתם שירות לבעל המסעדה (היי, לא תזרוק איזה משהו לכיוון שלנו על העזרה?)

 

 

giphy.gif

עצת ייעול: לאחר שהשארת טיפ וביקורת ביילפ, בעל המסעדה יוכל לתת לך החזר כספי וביקורת עבור הביקורת ביילפ, אם ההחזר יהיה נאה בעיניך תוכל לתת לו טיפ על כך ולהשאיר ביקורת נוספת. Win/win/win/win situation

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Tipception!

 

 

 

אולי נפנה ליילפ להוספת מנגנון טיפטופים עבור ביקורות מועילות?

תחשבו על זה, אפשר לחלוב גם את הציבור הרחב וגם את בעלי העסקים.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו-לב , כ 4 תשובות של חברה צעירים בדיון האומרים - לנו לא מתאים, סוג העבודה הזו, כל אחד וסיבותיו.

לעבוד במלצרות זו עבודה בלחץ, עם לקוחות מלחיצים לפעמים, וצריך גישה סבלנות ואמפתיה לאנשים.

בדיוק, 4 חברה צעירים שכל אחד מהם עובד בעבודה אחרת כי לא מתאים לו מלצרות, אז יש אלטרנטיבות ומי שבחר במלצרות בחר בזה, לא מתאים לו השכר בסיס שהמסעדה משלמת שלא יבוא בטענות אלי כלקוח שאשלם לו יותר.

 

"איך אמרו חז"ל, אל תדון אדם עד שלא תגיע למקומו"

הייתי רוצה כי השופטים שישבו בדיון, יגיעו ל 3-4 מסעדות בשעות הלחץ.

ויראו את העבודה, ואז יקבלו החלטות.

אוקיי מה הקשר ?

 

* - גם אני כלקוח בסירה הזו, ויותר מכך עם שני כובעים, כמסעדן וכלקוח.

ומאחר ומכירים אותי, יש מעיין רמת ציפיות כי אני אתן תמיד טיפ יפה.

 

וגם לי לפעמים יש דילמות - ואם השרות אשר קבלנו, היה לא משהו..

אז פתרתי זאת כך, אני משאיר טיפ יפה בכל מצב - אבל יוצר קשר אח"כ עם המסעדה.

ומספר על ההתנהלות, ומקווה כי הנושא יתוקן, למען המסעדה, ולמען הלקוחות שיבואו אחרי.

וכך גם אני מוריד את הדילמה מהמחשבות.

אני הייתי בסדר, ומגלגל הלאה.

 

 

אייל.

רגע רגע, מקודם אמרת שהטיפ הוא אמצעי "סינון" מלצר לא טוב לא ייקבל טיפ ובצורה כזאת יעזוב את התחום ואילו מלצר טוב ייקבל הרבה טיפ ויהנה.

מעצם העובדה שאתה נותן טיפ יפה כי ככה מצופה (אגב WTF מי בדיוק מצפה ממך, אז מה אם אתה מסעדן, אני לא פותח באג על כל דבר שאני מוצא באפליקציה)

אתה דואג לזה שמלצר לא טוב ייקבל טיפ יפה ללא קשר לרמת השירות.

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדרוש,רק הבעלים יכול (או מי מטעמו),אם נניח ניסית לברוח מבלי לשלם :)

 

וברצינות,שום מלצר לא יכול לדרוש כלום מלקוח,גם לא לרמוז כי זה על גבול חוצפה.

 

אם השירות טוב כמצופה אפשר להשאיר טיפ (כמה,כבר תלוי בלקוח כמובן)

אם השירות לא להיט (בלשון המעטה),אפשר להשאיר טיפ סמלי\פחות,גם החלטה של הלקוח

 

אפשר גם לא להשאיר כלום,זו לא חובה בשום מקום (גם לא ההנפצה של הדמי אבטחה..:|)

 

הקיצר - אנשי המקום שאנחנו באים אליו (מסעדה) כבר מקבלים שכר מהמקום,שהרי הם עובדים שם.

התפיסה המחורבנת שהם "צדים" לקוחות וכמעט מהמרים מי ישאיר כמה,הזויה עד מגוחכת.

 

ההחלטה תמיד תהיה בידי הלקוח,גם אם הושאר טיפ או לאו (וגם אם הוא נמוך מדי)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבית קפה שעבדתי, הטיפים מחולקים באופן מסוים לטבחים, ברמנים ומלצרים. כלומר הטיפ שמשאירים, הוא לא למצר האישי, אלא לצוות.

בתחנת דלק, הטיפ שאתה נותן למתדלק הוא אישי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לדרוש,רק הבעלים יכול (או מי מטעמו),אם נניח ניסית לברוח מבלי לשלם :)

 

הבעלים דורש ממך לשלם רק מה שכתוב בחשבון, לא מעבר.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מצאנו את הפתרון: לתת טיפ של 10-15% באופן שיטתי גם אם השירות גרוע (כי תארו לכם כמה עוד היו זורקים עליכם בלי זה) ואז להרביץ ביקורת Yelp רעה.

ככה תורידו את הקונפליט מעליכם, הייתם בסדר מבחינה חברתית ואפילו עשיתם שירות לבעל המסעדה (היי, לא תזרוק איזה משהו לכיוון שלנו על העזרה?)

 

 

giphy.gif

לא ראית את הפרק עד הסוף, נכון?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה שם יותר מפרק אחד, עד כמה שאני זוכר הם גררו את זה כסיפור צדדי כמה פרקים.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפרק עם yelp יש דווקא סוף מאוד ברור.

 

http://southpark.cc.com/full-episodes/s19e04-youre-not-yelping

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רופני, עצם השאלה שלך של "מה הקשר" לגבי שופטים מתחום המסעדנות, מוכיחה שאתה מקובע בדיעה מסויימת ללא הבנה מלאה של העובדות\החומר.

זה בסדר, גם אני ככה-אני יודע שאני מקובע ומנסה להבין יותר לעומק.

אנא קח את זה כביקורת בונה, ולא חלילה שום דבר אחר.

 

התשובה ל"מה הקשר", הפשוטה ביותר שאני יכול לחשוב עליה: זה בדיוק כמו שאתה תבחר עו"ד הקשור לתעבורה עבור משהו שקשור לדוחות משטרת התנועה, או עו"ד פלילי עבור משהו פלילי, או עו"ד לדיני עבודה עבור תביעת המעסיק. בכל מקצוע יש את הניואנסים הייחודיים שלו, ש"זר לא יבין זאת".

פה הולכים נגד השד-יודע-כמה-שנים של קיבעון מחשבתי ותרבות שלמה מסביב לטיפ. מי שלא מבין את התרבות הזו, או חי בתוך המצב של הקיבעון המחשבתי הזה מהצד השני של הסקאלה (קרי: מלצרים או בהגדרה רחבה יותר: מקבלי התשר) לא יראה את הניואנסים הקטנים האלו.

 

גם לא הגעתילמצב שבו המובילים ביקשו טיפ.

 

לצערי, קרה לי. דווקא הכנתי סכום קטן בצד כשהביאו לי תנור חדש, אבל אז בלי בושה, אחד החבר'ה פתח את הפה וביקש.

הם לא עשו שום דבר מיוחד, לא נתנו שירות "מעל ומעבר", והחבילה עצמה הגיעה במצב חיצוני (האריזה) מחשיד מעט לכיוון של טיפול שאיננו במלא הזהירות המתבקשת.

ואז הם עוד ביקשו משהו אקסטרא.

אז נתתי להם תודה וזהו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגענו למצב שמלצר מעז לרדוף אחרי לקוח כי הוא לא נתן טיפ ראוי (פעם זה 10% פעם זה 20%, כל מקום והפרוטקשן שלו), ללא קשר לאיכות השירות, אישית חוויתי זאת פעמיים, היה משפיל ומביש.

 

"ביקורת מנומסת" - " אתה בן אדם של BBB אתה לא מכיר מסעדות", ואם הייתי יושב כל יום במסעדת יוקרה אז הדעה שלי נחשבת? מאיפה לך איפה אני יושב?

"אחר כך אתה שואל למה אני מדבר עלייך" - כן, אני שואל למה אתה מדבר עליי, כי אני לא חושב שזה רלוונטי לנושא, לא נראה שזה מפריע לך להמשיך ולהפוך את החוויה האישית שלי לבדיחה.

 

אני רק מקווה יום אחד ליפול על המלצר המהולל הזה ששומע מזלג נופל ויודע את הדגם שלו או משהו כזה, אה ויש לו בלוטות טעם וריח בדיוק כמו שלי כדי שיכול להגיד לי מה יהיה לי טעים.

אם מלצר גרוע מקבל 10% כנראה שאחד כזה יקבל 100%.

 

אם מלצר יעז לרדוף אחרי או לבוא בטענות לגובה הטיפ הוא יאבד גם את מה שכבר נתתי.

בכלל אני בגישה שבעל העסק יתמחר את השירות במחיר המנה וישלם למלצרים שכר הוגן ופרמיות. אם מלצר גרוע מידי כדי להגיע לשכר סביר מטיפים אני מצפה מבעל העסק להעיף אותו תוך יומיים ולא ןהשאיר שירות גרוע על חשבוני.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבית קפה שעבדתי, הטיפים מחולקים באופן מסוים לטבחים, ברמנים ומלצרים. כלומר הטיפ שמשאירים, הוא לא למצר האישי, אלא לצוות.

 

:shock:

 

זה כבר דפוק לגמרי.

 

ואם מישהו אכל במקום קטן שיש בו רק 3-4 מלצרים,נניח אחד מהם מוצלח ומרביץ אחלה טיפים,בעוד שהשאר בקושי גירדו כמה שקלים - אז צריך לאחד הכל ולחלק??

 

אם השארתי טיפ אני מעדיף שזה ילך לכיס המלצר\מלצרית...בלי השטות של השיתוף משאבים הזו.

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קורא פה המון תגובות (כולל שלי) שאפשר לסכם אותם ב:

"נמאס לנו לשלם טיפים, אנחנו עושים את זה רק כי זה מס שמצפים מאיתנו לשלם, שהמעסיק ישלם שכר הוגן ותמריצים למי שטוב, שהמחיר בתפריט יהיה המחיר שאני צריך לשלם, תודה שלום"

זה יעבוד אם כולם יחליטו על זה ויעשו את זה יחד החל מ 1.1.19, הסיכוי שזה יקרה קלוש והבלאגן כנראה ימשך.

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...