Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאית בטון


דובצע

פוסטים מומלצים

באתר איפה שאני עובד מגיעות 2 סוגי משאיות

1מרכב אחוד (אם אני אומר נכון)

2או טריילר עם עגלה שהדוד בטון גדול יותר

 

וחשבתי למה יש את 1. הרי למשאית אי אפשר לעשות שימוש אחר  לעומת הטריילר שיכול לפרק את העגלה וליסחוב משו אחר

 

ואמרתי אולי יש להם מספיק עבודה לכול הזמן. וגם הם קטנות יותר לכמות קטנה יותר של בטון

 

עכשיו אני רואה עוד משו. 2 שורות הגלגלים הקדמיות זזות עם ההגה. מעניין מה השימוש המדויק של זה. והאם זה קיים במשאיות לא של בטון

IMG_8951.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, דובצע כתב:

2 שורות הגלגלים הקדמיות זזות עם ההגה. מעניין מה השימוש המדויק של זה. והאם זה קיים במשאיות לא של בטון

תצורה נפוצה במשאיות כבדות, לא רק של בטון.

זה נקרא "דאבל דאבל" - 2 סרנים מאחור ו-2 מלפנים.

ההיגוי ב-2 הסרנים הקדמיים הכרחי לתמרונים בעיר ו/או באתרי בנייה צפופים.

דווקא התצורה של ראש גורר + עגלה עם מיקסר הרבה פחות נפוצה,

והיתרון העיקרי שאני חושב עליו, הוא שהמשאית לא צריכה לחכות במפעל הבטון עד שימלאו אותה,

אלא הנהג משאיר את העגלה עם המיקסר הריק ומיד מתחבר לעגלה עם מיקסר מלא ויוצא לדרך בלי להתעכב.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין

 

עוד חשבתי-בראש גורר המיקסר גדול יותר

הקטן בטח יכול ליסוע בתנאי שטח קשים יותר

2 שורות הגלגלים חייבות להיות עם היגוי כי שתהם מקדימה צמודות

ויש 2 שורות להחזיק את המישקל הכבד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה נגיעות לגבי משאיות בטון:

הבטון יכול להשאר פרק זמן מסויים במשאית, בדרך כלל לא יותר משעה עם חריגה לשעה וחצי, לפעמים כשידוע שהמרחק בין האתר לבין המחצבה הוא בעייתי מכינים תערובת דלילה יותר.

אתרים גדולים או מרוחקים מחזיקים באתר סיילואים שבהם יש את המלט-חול-חצץ לפעמים גם כמה יחידות כאלה לפי צרכים שונים (חוזק, גודל אבני חצץ וכדומה).

רוב ההזמנות מתאימות למערבל בטון אחוד, כלומר 2-7.1 קוב, לעומת זאת מערבל בתצורה של נגרר נתמך יכול להכיל עד כפול מזה (לא זוכר את המספר המדוייק ולא רוצה להטעות).

הבעיה היא שהוא לא נכנס לכל האתרים, וגם כמות המינימום שהוא יכול להכיל גדולה יותר.

אין טעם לשלוח מערבל כסמי טריילר עם 3 קוב בטון, כמו שאין טעם לשלוח 2 מערבלים בשביל 10 קוב בטון, כך שהכול נבחן לפי הצריכה בשטח.

כמו כן המערבל לעולם לא מחכה למשאבת הבטון, למעשה הוא לא יתחיל מילוי בתוף ובטח לא יצא לדרך בלי שהגיע אישור חזותי שהמשאבה בשטח, כל זאת על מנת למנוע מצב שבו הבטון כבר לא "בתוקף" כלומר עבר את הזמן שלו מרגע הוספת המים במערבל ועד לרגע שהוא נשפך באתר העבודה. ולכן לשלוח 2 משאיות קטנות כשאחת מחכה באתר שהראשונה תסיים את הפריקה למשאבת הבטון זה מצב בעייתי.

 

  • אהבתי 9
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, דובצע כתב:

מעניין

אכן מעניין מאוד.

משאיות זה עולם שלם ומרתק, ולך תדע... אולי פתחת פה עוד שירשורפלצת :-)

 

אגב, עוד תצורה הנפוצה בפרוייקטים עירוניים היא של פול-טריילר.

משאית עם 4 סרנים + נגרר עם 3 סרנים.

אלה לדעתי מורשות ליותר משקל מאשר סמי טריילר, ויותר נוחות לתמרון בגלל המפרק באמצע.

 

 

אגב, מה זה המיכל שמעל המיקסר?

 

 

IMG_8951.jpeg.cb3ca2a1ed3bfe100760c0af2bf7c4c9.jpeg

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, BoazB11 כתב:

אגב, מה זה המיכל שמעל המיקסר?

 

מיכל מים להוספת מים אם הבטון התייבש יותר מדי במהלך הנסיעה.

 

  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע יושב בצד השני, ניתן לראות את השפה המובלטת שם יושב המנוע

  • רעיון טוב! 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנות התעבורה קובעות משקל כולל מותר מסויים לפי מספר סרנים ובנוסף לזאת יש לך משקל מותר על כל סרן שהיצרן מגדיר. אלו ביחד קובעים את התצורה הנפוצה לשימוש כלשהו - לדוגמה 4 סרנים למערבל 32 טון.

 

בימים הבאים שים לב למשאבות הבטון - שם נמצאים הדברים המעניינים. משאבות גדולות באות כציוד חריג עם עוד סרנים ואפשר לראות אצלן דוגמה להיגוי אחורי (נפוץ בלא מעט משאיות, פשוט זה משהו שתראה אצלך באתר עבודה).

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Roycohen1979 כתב:

 

כמו כן המערבל לעולם לא מחכה למשאבת הבטון, .

 

מוזר.ראיתי לא פעם מערבל מחכה למשאבה.

בדרך כלל יש סנכרון. אבל גם יוצא שמחכים זה לזה.

אבל הכי נפוץ ביציקות לילה שיש תור של 10-15 מערבלים ומשאבה אחת. אין סיכוי שתוך שעה כל ה15 פורקים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, ETStudio כתב:

מה שבטוח, העבודה החדשה כמפעיל עגורן נותנת לך זווית חדשה על העולם...

תהנה לך!😃

תודה. שמע זה בחירה אישית אם להיות ערני או פאסיבי

בסטאז באחד המנופים היה מפעיל עם גישה פאסיבית-אמרתי הוא מלמד אך לא להיות

  • אהבתי 7
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, דובצע כתב:

 

2 שורות הגלגלים חייבות להיות עם היגוי כי שתהם מקדימה צמודות

 

 

 

נכון מאוד. במשאיות 8X4 שמיועדות לענף הבנייה (מבנה כמו המיקסר שצילמת), שני הסרנים הקידמיים תמיד מהוגים. 

זה משום שבפניה הגלגלים הקידמיים מבצעים קשת רחבה ואם הסרן מספר 2 היה קבוע, המשאית בקושי הייתה יכולה לפנות. 

 

קיימת תצורה נוספת של משאית 8X4 שנקראת Tridem, שם יש 3 סרנים מאחורה כאשר האחורי יכול להיות מהוגה גם כן. 

range-c-2021-012.thumb.jpg.d9534554f6b1fb551125ccab8953eb7a.jpg

 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, om2 כתב:

מוזר.ראיתי לא פעם מערבל מחכה למשאבה.

בדרך כלל יש סנכרון. אבל גם יוצא שמחכים זה לזה.

אבל הכי נפוץ ביציקות לילה שיש תור של 10-15 מערבלים ומשאבה אחת. אין סיכוי שתוך שעה כל ה15 פורקים 

לפני לא מעט שנים הציעו לי עבודה במחצבה המשלחת משאיות בטון, למעשה מדובר בסוג של מפעל בטון מקומי והעבודה היתה בתור המשלח, זה שמקבל את ההזמנות מהאתרי בניה, ומעביר הלאה לצוותים שממלאים את המשאיות לפי הדרישה.

לא לקחתי את העבודה אבל אמרתי לעצמי שאם כבר אני שם אז לפחות אבלה במקום איזה יום שלם ואלמד כמה דברים, הדבר הראשון שהצוות שהיה מקבל את ההזמנות היה שואל זה אם המשאבה כבר בשטח.

אני מניח שיש חריגות, ובטוח שהבטון יכול לשבת במערבל יותר מזן ממה שאמרו לי, ככול הנראה בתצורה נוזלית יותר אם ידוע שיהיה תור של משאיות שפורקות לפי תור ארוך. אבל ככלל אצבע המשאית לא אמורה לחכות למשאבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...