Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6215 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב !

השאלה בכותרת, ומופנית למומחים לשמנים(מרק 10 לטיפולך), בהמשך ינתו הסבר לתופעות לוואי של שימוש בשמן ברכב פרטי ובמקור השמן, ומהות השימוש בו.

תודה למשיבים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה, אתה שוקל להחליף מקצוע? כמו שנאמר, אכן מדובר בשמן צבאי שמיועד לרק"מים אבל נדחף לכל דבר.

לגבי צמיגות, כמו לבה חמה

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

למיטב זכרוני מדובר בשמן רב-דרגתי בצמיגות 15W40 - וזה נחשב ל"חידוש" מרעיש (דאז) בצבא. למרות שהדיעה הרווחת אומרת שהשמן הזה נחות, שגרת הטיפולים ברכבים הלבנים הצבאיים דאז (כל 10K ק"מ בממוצע) לא ממש גרמה נזק ישיר למנועים כתוצאה מהשמן הזה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

שוב שלום רב !

לא אלאה אותכם יותר !

התשובה לשאלתי היתה ידועה לי, ואני שמח שסטטיסטית, מאה אחוז מהמשיבים, הם בוגרי צבא הגנה לישראל, ולכן השמן מוכר להם משרותם הצבאי, וזה אומר שאין משתמטים בין חברי הפורום משרות בסדיר, ולכן אני מצדיע לכם !

כפי שבוודאי ברור לכם, השאלה נשאלה , לא בכדי, והתשובה אכן היתה ידועה לי, ומקורה בסיפור הבא:

בין שלל עשרות הטלפונים שאני מקבל ביום, ואשר רובם מתקבלים בגלל, שאלות מקצועיות ,בעיניני יקרברטור בפרט ותקלות ברכב בכלל, היום התקשר לי בחור שלפי גוון קולו הוא בחור צעיר, אשר ביקש להתיעץ לאחר שנכשל בטסט, על זיהום אוויר בגלל עשן יתר.

מתחקור ארוך, שערכתי לבחור , התבררו לי הפרטים הבאים :

הרכב נכשל על עשן יתר, בסרק ובעיקר בעת האצת מנוע.

הרכב לא שורף שמן כלל, והבחור ביצע טיול למצפה רמון, הרכב התקשה קצת בעליות, אבל נסע מצויין לדבריו.

בעקבות עצת אחיתופל שקיבל מאביו, הוסף תוסף דבש מתוצרת STP, לשמן בעת החלפת שמן האחרונה, שבוצעה על ידי הבחור בעצמו.

שאלתי אותו באיזה צמיגות שמן הוא משתמש, ומה שמו של היצרן?

הוא השיב שהשמן ברכב, ותוך כדי השיחה, הוא פתח את המטען, ואמר לי שהשמן בצמיגות 20/50 והוא מתוצרת דלקול.

מיד המלצתי לו לרוקן את השמן הקיים עם התוסף, ולהחליפו בשמן בצמיגות זהה, אך מתוצרת ליקווי מולי, לבצע נסיעת מבחן, ולבדוק באם העשן יתר נמוג ונעלם, ואם כן שיחזור לטסט.

הבחור ניתק את השיחה, הודה לי והבטיח לחזור אלי.

לא חלפו יותר משתי דקות, והבחור חוזר אלי ובידיו מידע חדש.

החלפת השמן האחרונה, היתה של...... שמן בצמיגות 26/40, מיד נדלקה לי נורה אדומה בראש,ונזכרתי שהצמיגות מוכרת לי משרותי במילואים בסדנאות חימוש.

ואכן הבחור אישר את חששותי אחיו משרת בסדנה צבאית, והשמן נילקח/ הושאל /נגנב משם.

הבחור הקריא לי מהתווית הרשומה על הגריקן, שהשמן משמש כשמן מנוע ולממסרות.

סןף הסיפור , "הוא סוף מעשה במחשבה תחילה", או תקלה שהחלה בגניבה קטנה!

המלצתי לו לרוקן את השמן מיד, ולהחליפו לשמן אזרחי בתשלום בצמיגות 20/50 ולבדוק באם העשן יעלם, לגשת לטסט.

ולהבא להשתמש במשפט השגור אצלי,"אין צרוף מקרים, יש הצטרפות מקרים" !

המשך בוודאי יגיע, תודה לאיציק נ. מרק 10, וכל מי שניסה לעזור והוסיף מידע, לטובת שאר חברי הפורום.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

לכל החברים שלום!

26-40 שמן מנוע:טנקי מרכבה1-2-3 ,טנקי מג"ח לכל הסוגים

שמן ממסרות:25-10

שמן הינע סופי:40-90 ה'

שמן בלמים 90-40

שמן למיסבי גלגל מרכוב:27-40

פורסם

צביקה האם אתה רומז משהו לגבי האיכות של השמן של דלקול 20-50?

אני משתמש בשמן הזה בחיפושית ובמרצדס והוא עושה את העבודה מצויין....

בכלל איך השמנים המינראלים של דלקול?

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם

שי שלום רב! כמו לכל דבר בחיים יש דירוג, שמנים מינרלים של דלקול, נמכרים מרחב דירוגים, ומחיר השמן בהתאם לדירוג, ואני מעדיף את דלקול, על אמריקן איגל, טורבו או שמנים בעלי שם מפוצץ, של יצרו עלום שם, עם זווג גרוע ומיושן, שלא עומד בתקון המכון האמרקאי לשמנים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
לכל החברים שלום!

26-40 שמן מנוע:טנקי מרכבה1-2-3 ,טנקי מג"ח לכל הסוגים

שמן ממסרות:25-10

שמן הינע סופי:40-90 ה'

שמן בלמים 90-40

שמן למיסבי גלגל מרכוב:27-40

 

במרכבה סימן 2-3 שמן לגלגל המרכוב הוא 26-40 אין יותר 27-40, ואצלינו בסדנא ממלאים 26-40 לגלגלי מרכוב ולתמך.

 

שמן הינע סופי 40-90ה הוא השמן הכי מסריח שקיים, יש לו ריח של ביוב.

 

אני לא מאמין שהשתמשו ב26-40 לרכב, זה ממש להרוס את המנוע בכוונה, השמן הזה מיועד לטנקים ולא לרכב.

פורסם
במרכבה סימן 2-3 שמן לגלגל המרכוב הוא 26-40 אין יותר 27-40, ואצלינו בסדנא ממלאים 26-40 לגלגלי מרכוב ולתמך.

 

שמן הינע סופי 40-90ה הוא השמן הכי מסריח שקיים, יש לו ריח של ביוב.

 

אני לא מאמין שהשתמשו ב26-40 לרכב, זה ממש להרוס את המנוע בכוונה, השמן הזה מיועד לטנקים ולא לרכב.

 

בקשר ל 40-90 ה.

יש לדבר הזה ריח של שום ולוקח כמה דקות טובות להיפטר ממנו כשאתה עומד מתחת לברז.

אני לא מאמין שמישהו ניסה להכניס שמן צבאי לרכב שלו אני בהלם :shock:.

דר"כ : סימן1 ,מגח,שוט קל -26-40 חט"כ + ממסרת.

סימן 2-3-4 ממסרת 25-10 וחט"כ26-40.

×
×
  • תוכן חדש...