Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלת בטסט בבדיקת זיהום-אויר ברכב ממודל 95 ומעלה? כל המידע כאן.[לרשום את ערכי הבדיקה]


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3011 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חברים בידיוק מה שחשבנו , חור באגזוז וחבל על הזמן איזה חור !

 

50 שקל על הריתוך ,ועברתי בתוך 5 דקות ! עכשיו ערך הלמדה על 1 בול !!!

 

עברתיי ! תודה חברים !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
  • תגובות 1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שלום חברים,

 

עברתי על חלק מההודעות בשרשור ורק רציתי להיות בטוח. נכשלתי טסט הים על זיהום אוויר טויוטה אוונסיס 2002 150 אלף ק"מ, טיפול אחרון לפני כחודשיים. העניין הוא שהבוחן אמר שהתוצאה מאוד גבוהה ולא נראה לו שתוסף יעזור.

 

להלן תוצאות הבדיקה:

 

Avensis smoke.jpg

 

שמתי תוסף לאחר הטסט בכל מקרה. השאלה היא האם יש תקלה חמורה שמחייבת מוסך או שקוסמי הפורום יכולים לתת עצה והכוונה לפני שבמוסך מכניסים לי את כל האלמנט?

 

בעריכה:

יש לציין שהרכב עושה בעיקר נסיעות קצרות של 12 ק"מ פעמיים ביום + נסיעות בתוך המושב לאיסוף ופיזור גנים, נוסע רק בימי שני-חמישי (הוא מכובה מיום חמישי ב16:00 עד יום שני בבוקר), בשנה האחרונה כ 4000 ק"מ, אולי זה גרם ל"הסרחה" של המערכת? גם כן תדלק הרבה בתחנת 10 הקרובה אלינו...

עריכה אחרונה על ידי ST12345

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב קיימת תקלה מהותית. היא יכולה להיות פשוטה לתיקון ואף מינורית מבחינת התיקון. המהותיות שלה היא שהיא - התקלה - גורמת למצב של תערובת עשירה ביותר.

 

אני נוטה להאמין שנורית תקלת מנוע דולקת אצלך משתי סיבות עקריות. הראשונה היא שקיימת תקלה, והשנייה היא שהתקלה חייבת להיות מנוטרת -מזוהה- על ידי חיישן חמצן שמנסה לתקן את התערובת בדילולה ולא מצליח ומשדר למחשב ניהול המנוע שהוא בטווח שמחוץ לתחום.

 

שוב, יתכן והתקלה פשוטה ולא יקרה לתיקון. יש לגשת למומחה.

 

לעניין הפחית שהוספת , טוב שעשית כך כי יש תוצרי פיח בממיר שחובה לסלקם, וזה מעבר לנזק שתערובת עשירה כזו גורמת.

 

לאחר התיקון רצוי להוסיף שוב פחית כזו למיכל דלק מלא, ולהחליף דחוף דחוף מייד בסיום התיקון (בסיום המוכח של התיקון) שמן ופילטר שמן.

 

הבעיה הראשונה לטיפול היא זיהוי הגורם לתערובת המאוד מאוד מאוד עשירה.

 

מכיוון שאין ברשותי את מע' ניהול המנוע על חיישניה, אסביר באופן כללי כי הבעיה יכולה להיות החל מצינורית ואקום דולפת(גניבת אוויר) , יח' מדידת כמות/לחץ אוויר, פילטר אוויר סתום לחלוטין, מזרק "משתין" , חיישן חמצן תקול שמשדר למחשב ניהול המנוע דרישת העשרה (פחות סביר אבל קיים), לחץ דלק גבוה מידי מחבר חשמלי כלשהו מנותק/תקול ועוד ועוד.

 

בהצלחה וחזור לדווח.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[הערת המערכת לעיניין ציטוטים: אין צורך לצטט כאשר אתה מגיב להודעה שמעליך. יש מקום לציטוט כאשר אתה מגיב לאחת ההודעות שלפני ההודעה האחרונה. תודה.]

דני שלום,

תודה על תגובתך המהירה.

נורית מנוע לא דולקת. הרכב עבר טיפול בחברה לפני כחודשיים . שמן+פילטר שמן. לא היו תקלות מחשב. בדקתי את פילטר האוויר. הוא בן שנה, מקורי של אוונסיס ונקי לחלוטין. האם אני חייב ללכת למוסך החברה או שאולי מחר בבוקר בקלנסואה יוכלו לבדוק לי? הבעיה היא לא שאני מתקמצן אלא עמוס בעבודה ומוסך ביום ראשון הורג לי את כל השבוע.

 

תודה

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי בקלנסוואה יש מוסך מומחה לטויוטה? ואם כן, האם המחיר נוח יותר? לא יודע. לא אוכל להמליץ על מוסך. אולי חיפוש ב"גוגל" לערך "קלנסוואה טויוטה". אין בכך כדי לראות המלצה אלא אפשרות בלבד.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי דני,

 

אכן מצאתי מישהו בקלנסואה שמתמחה ברכבי טויוטה ופתוח בשבת, קוראים לו חוסני ממוסך מ.א. בקלנסואה. הוא חיבר את הרכב למחשב ואמר שהיו לו 5 תקלות בחיישנים ובתוכם למבדה. הוא איפס את התקלות.

 

חזרתי למכון הטסטים הבוקר ועברתי.

 

שאלה אחרונה: כששאלתי את חוסני לגבי החלפת שמן ופילטר שמן, הוא אמר שלא צריך (שכן החלפתי לפני כחודשיים והאוטו נסע לכל היותר כ 250 ק"מ בסה"כ).

 

בהתחשב בתוצאת הבדיקה והתיקון, האם להחליף שמן ופילטר או לא?

 

תודה רבה

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם הוא לא הסביר מדוע מופיעות 5 תקלות ורק איפוס יפתור את הבעיה? (ובוודאי שתופיע תקלת למבדה שהרי החיישן מנסה לתקן את התערובת ולא מצליח ו,אז הוא מחוץ לתחום הפעולה התקין שלו, ולכן ירשום תקלה)

 

האם תופעת התקלות לדבריו אמורה שלא לשוב?

 

כמה קמ' נסעת מאז שיצאת ממנו?

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא לא הסביר בדיוק, רק אמר שככל הנראה יש הצטברות גדולה של פיח על הממיר, וןעכשיו ששמתי את התוסף בשילוב עם נהיגה "חזקה" של כ 3500-4500 סל"ד, זה ינקה חלק גדול מהפיח והחיישן יוכל להתמודד עם זה לאחר האיפוס. אני לא בטוח שאני מצטט אותו נכון כי אמנם למדתי 3 שנים הנדסת רכב אך לא הוסמכתי :lol:

כהדיוט אידיוט לדעתי יש משהו בדבריו מאחר ועברתי את הטסט.

 

לדבריו התקלות לא אמורות לחזור ונסעתי כ 50 ק"מ מאז.

 

אז להחליף שמן ופילטר שמן או לא? ומה עם האלמנט ? והאם זה טיפול עשרת אלפים ואתה רק מחשיב לי אותו טיפול 5000? זה הרי מכונה חדשה! :lol:

 

תודה

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתוני הבדיקה הצביעו על תקלה. יתכן והרכב נכנס ל"מוד" מסויים בו העשיר את התערובת ואילו האיפוסים החזירו אותו ל"מוד" רגיל.

מוזר מצד אחד ומצד שני לא ידוע לי מה הסביר לך אותו בעל מקצוע מחד, ואולי עשה משהו מאידך אף אם שולי, אך בעל השפעה.

אני במקומך הייתי ממשיך לנסוע עם הרכב עוד כמה מאות קלומטרים ואם הכל בסדר בכל זאת הייתי מחליף שמן ופילטר שמן מתוך הקפדה, אולי הקפדה יתרה. למה? כי יש משמעות לא זניחה להשפעת תערובת דלק עשירה על השמן. לגבי זה שנסעת כך מעט מאוד יתכן ואתה יכול לוותר על ההחלפה הנ"ל. להחלטתך.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני תודה,

 

האם כשנוסעים עם תערובת עשירה זה גורם ללכלוך/תוצרי עודפי בעירה למיניהם (מקווה שכתבתי נכון) להיספח לשמן המנוע וכך גם להתנקז בפילטר השמן? באופן כללי השמן נראה עדיין בהיר אך אין לי מושג אם זה מעיד על כך שטרם נספחה אליו כל הג'יפה

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי תשובה חד משמעית. אין לי מעבדה לבדוק את מרכיבי השמן ומה הוא ספח או לא ספח אליו. יתכן ואתה יכול לוותר על ההחלפה. זה להחלטתך. בכל מקרה לנסוע כמה מאות קמ' עם הרכב לראות שהתקלות לא מופיעות שוב.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה במבחן :)

למי הפתרונים?

 

לחימום הממיר לפני הטסט,

עדיפה נסיעה קצרה

1. עירונית ( מהירות נמוכה) ?

2. בינעירונית ( מהירות גבוהה) ?

3. פשוט לחיצת גז למספר דקות בנוטרל לפני הבוחן?

4. חניה לשעה בשמש (עדיף באוגוסט החם)?

 

אם אפשר, גם להסביר את הבחירה

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית, בכדי לעבור (ראה הודעות למעלה) עשיתי את כל הנ"ל. הנעתי את האוט לאחר שהיה כל הבוקר בשמש

נסיעה של כ 5 דקות בבין עירוני 90 קמש 4000 סלד. נסיעה בתוך העיר בסלד גבוה, הכנסתי את האוטו לרישום מהיר למבחן חוזר. חיכיתי בתור כ 5 דקות ב 4500 סלד מול הפרצוף של הבוחן.

 

לא יודע להצביע על משהו מסויים כי לי אישית אמרו לעשות את הכל

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה לא מבצעים נסיעה מהירה. לא בעיר ולא מחוצה לו.

 

משלבים להילוך נמוך ונוסעים בסל"ד גבוה יחסית. לא לכבות מנוע לפני המבחן. אבל לא להשאיר את האוטו לבד. שלא יגנב וממילא זה בניגוד לחוק.

 

שהמנוע יעבוד כרבע שעה עד חצי שעה לפני הבדיקה.

 

לפני הבדיקה ממש שניות לפניה לתת כמה פעמים לחיצות של "פול גז".

 

להבנה, באם כל מערכות הרכב הקשורות למכניקה, להצתה, ולמניעת זיהום אוויר תקינות, כל הפעולות האלה מיותרות.

 

אין לשמש השפעה כלשהי.

 

נסיעה מחוץ לעיר במהירות חוקית טובה למקרים של שימוש בתוסף. גם לחיצות של סלד גבוה [במהירות חוקית] בתוך העיר יועילו להסרת פיח מתא השריפה ומהממיר.

 

להדגיש שאם מצבו המכני של המנוע אינו במיטבו או רעוע הפעולות הנ,ל אינן בריאות לו ועלולות לגרום לנזק. אני קצת קיצוני ברושמי זאת ובכל זאת אינני מוכן לקחת אחריות כלשהי לעניין ה"פול גז" או נסיעה בסל"ד גבוה [במהירות חוקית בלבד].

 

בברכה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעה מהירה, הכוונה ל 110-100 קמש המותר בכביש מהיר בהילוך אחרון או אחד לפניו

נסיעה איטית, הכוונה לנסיעה עירונית בהילוך נמוך

סל"ד גבוהה הכוונה עדיין בגבולות הסימון הירוק

פול גז, הכוונה לא להשתגע, גם שליש מהלך דוושה בסרק נותן חימום משמעותי

 

אם ליסוע בעיר ומחוץ לעיר זה מזיק למנוע... אז... לנסות אופניים

לגבי השמש... חם, אז אפשר להפעיל מזגן

 

ברוח טובה דני, תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3011 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...