Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלת בטסט בבדיקת זיהום-אויר ברכב ממודל 95 ומעלה? כל המידע כאן.[לרשום את ערכי הבדיקה]


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3011 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על פניו חד משמעית נראה כבעית ממיר לא יעיל.

 

האם כשהוספת את ה 44K נסעת עם הרכב נסיעה ארוכה או ישר לטסט?

האם בטסט לפני הבדיקה המנוע פעל ברצף או שהיה כבוי והנעת ממש רק בסמוך לבדיקה?

האם נתת כמה "מכות" גז לפני הבדיקה?

 

בברכה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

על פניו חד משמעית נראה כבעית ממיר לא יעיל.

 

האם כשהוספת את ה 44K נסעת עם הרכב נסיעה ארוכה או ישר לטסט?

האם בטסט לפני הבדיקה המנוע פעל ברצף או שהיה כבוי והנעת ממש רק בסמוך לבדיקה?

האם נתת כמה "מכות" גז לפני הבדיקה?

 

בברכה

 

הוספתי את ה 44K על חצי מיכל. נסעתי כמה ימים איתו עד שהמיכל היה קרוב לסוף (בהילוכים נמוכים חלק מהזמן). בבוקר של הטסט לפני שהגעתי, נסעתי די הרבה לפני על הילוך נמוך והמנוע היה כבוי לדקה אחת כשהלכתי לשלם לטסט (ניתן לראות בבדיקה השניה שהוא היה יחסית מאוד חם).

 

בגדול עשיתי את מה שעשיתי שנה שעברה (חוץ מהחלפת פלאגים / פילטר אוויר), רק שהפעם לא קרה כלום...

 

בהנחה שזה הממיר, יש המלצה למוסך אמין שלא ידפוק אותי במחיר באזור חיפה ובקריות שיוכל לאבחן את הבעיה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול עשיתי את מה שעשיתי שנה שעברה (חוץ מהחלפת פלאגים / פילטר אוויר), רק שהפעם לא קרה כלום...

 

בהנחה שזה הממיר, יש המלצה למוסך אמין שלא ידפוק אותי במחיר באזור חיפה ובקריות שיוכל לאבחן את הבעיה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום,

 

שבוע לפני הבדיקה, הוספת גולד לייבל לרבע מיכל, נסיעה של כ-100 ק"מ לאחר מכן

לפני הבדיקה נסיעה מאומצת + העלאת הסל"ד ל-3000 לדקות ארוכות.

לצערי התור בבדיקה התעכב, כך שהאוטו לא היה הכי חם.

 

בבדיקת טסט לפונטו 95 התקבלו התוצאות הבאות (תמונה מצורפת)

 

מה לעשות בכדי לעבור את הבדיקה?

האם המנוע היה מספיק חם? מדוע מופיע לקוי ליד הטמפרטורה?

האם הוספה שוב של תוסף ונסיעה ארוכה יותר, יכולה לעזור?

האם ביצוע חוזר של הבדיקה והעלאת הסל"ד ל-4000 ממש לפני הבדיקה יכולה לשנות?

דרך אגב, ממיר קטליטי הוחלף לפני 3 שנים.

20131126_104355.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

ברשותי פיג'ו 306 XR, מנוע 1.4, שנת 96.

 

הייתי היום בטסט בדינמומטר. המנוע היה חם (החיישן של הרכב אמר כ-100 מעלות), שמתי תוסף לפני כמה ימים.

 

עברתי את הכל מלבד שני ליקויים:

 

1. דליפות בדוד אחורי (הסבירו לי שהכוונה היא - חור באגזוז).

2. זיהום אוויר - כאשר היה לי CO מדוד של 1.27 (!!!!) בסל"ד נמוך, 0.52 בסל"ד גבוה:

IMG_20131128_142549.jpg

 

ממה שקראתי (ואמשיך לקרוא), חור בדוד האחורי יכול לגרום לשינוי בבדיקת הלמבדה, אך דווקא בדיקת ה-CO היא זו שלקוייה אצלי, ובצורה מוגזת ביותר.

 

מה לדעתכם זה יכול להיות? פילטר אוויר? או החור באגזוז? או משהו אחר?

Peugeot 306 XR '96

1.4l Petrol

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה לעשות בכדי לעבור את הבדיקה?

האם המנוע היה מספיק חם? מדוע מופיע לקוי ליד הטמפרטורה?

האם הוספה שוב של תוסף ונסיעה ארוכה יותר, יכולה לעזור?

.

 

מנסה שוב לבדוק עם מנוע (מע' פליטה) במצב ממש חם. כמה שיותר. כמה מכות גז לפני הבדיקה. לא לכבות מנוע לפני הבדיקה.

 

היי,

 

ברשותי פיג'ו 306 XR, מנוע 1.4, שנת 96.

 

הייתי היום בטסט בדינמומטר. המנוע היה חם (החיישן של הרכב אמר כ-100 מעלות), שמתי תוסף לפני כמה ימים.

 

עברתי את הכל מלבד שני ליקויים:

 

1. דליפות בדוד אחורי (הסבירו לי שהכוונה היא - חור באגזוז).

2. זיהום אוויר - כאשר היה לי CO מדוד של 1.27 (!!!!) בסל"ד נמוך, 0.52 בסל"ד גבוה:

IMG_20131128_142549.jpg

 

ממה שקראתי (ואמשיך לקרוא), חור בדוד האחורי יכול לגרום לשינוי בבדיקת הלמבדה, אך דווקא בדיקת ה-CO היא זו שלקוייה אצלי, ובצורה מוגזת ביותר.

 

מה לדעתכם זה יכול להיות? פילטר אוויר? או החור באגזוז? או משהו אחר?

 

תערובת עשירה בזמן שלמבדה תקינה מצביעה לכאורה על ממיר לא תקין. ואולם, יתכן ונתון הלמבדה אמור להראות גם הוא בעיה של תערובת עשירה ואשר בגלל (ככל שזה באמת קורה וקיים אצלך באוטו) דליפה באגזוז, מתקזז נתון של תערובת עניה מידי עם תערובת עשירה מידי ומצביע על לבמדה לכאורה בתחום.

יש לבדוק ראשית האם יש דליפה באגזוז, גם חריר קטן ביותר שקשה לאיתור, ואז לבדוק האם התערובת העשירה היא בעיה של ממיר (או שאין בכלל ממיר ברכב = פירקו אותו מתישהו) או תקלה אחרת שגורמת לתערובת עשירה. כדאי לבדוק צנרת ואקום של חישנים לאפשרות שהם סדוקים / פגומים ויש גם בהם דליפה.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום לכולם,

 

ברשותי סוזוקי סופר בלנו 99' 200 אלף ק"מ שעבר אתמול טיפול 10 אלף.

 

ניגשתי היום לטסט והרכב נכשל על עשן יתר וזיהוי אוויר.

מופיע בבדיקה CO 0.51 בסלד גבוה לקוי ותחת קטגוריות זיהום אוויר ועשן יתר מופיע לקוי על כל אחד בנפרד.

 

מה ניתן לעשות? האם מדובר בבעיה אחת או שתי בעיות נפרדות?

 

בחיפוש בפורום דובר על תוספים שונים האם זה עוזר?

 

ניסיתי לצרף כקובץ את תוצאות הטסט אך ללא הצלחה..תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון ה CO לבדו אינו מספיק כדי ליתן אבחון.

 

תוספים לעיתים עוזרים ולעיתים לא. במקרה שלך לא ניתן לדעת מפני שחסרים נתונים.

 

בכלל, האם בדיקת זיהום האוויר בוצע כאשר הן המנוע והן מע' הפליטה היו במצב חם ככל שניתן ולאחר נסיעה לא קצרה?

 

בברכה.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הליקוי היחידי שנמצא הוא ערך CO בסל"ד גבוה-0.51 שהמקסימום הוא0.3

 

שאר הפרמטרים תקינים לגמריי

 

הבדיקה בוצעה לאחר נסיעה של כרבע שעה בכביש בין עירוני(מהירות ממוצעת 90 קמש) והרכב עמד בזמן ההמתנה כרבע שעה נוספת.

 

חבר הציע לי לבצע ניקוי מצערת האם כדאי?

 

ובנוגע לתוסף-האם יש לרוקן את המיכל ואז לשים את התוסף על טנק ריק ולמלא שוב? כמה זמן לפני הטסט יש לשים את התוסף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

שלום,

 

אז הסיריון הפתיעה את החבר'ה של הטסט ברמות המאוד גבוהות של CO שהיא פולטת. נכשלה.

מה שאולי מסתדר עם הצריכת דלק הנוראית שלה.

בקיצור, המוסכניק אמר לי שלא שווה לחפש ממש לתקן את התקלה, אז הוא שם איזה תוסף, ואמר שאם זה לא יעזור הוא ימצא דרך לטפל בזה.

הענין הוא שבמוסך הקודם שלי, ועם הרכב הקודם(לנסר 93) היתה לו מכונת בדיקה ואז לפני הטסט הוא חיבר אותה אליו, ואז נגע בכמה דברים בסביבות המנוע - וזה סידר את זה. הגיוני?

 

מה אתם חושבים? לחזור למוסך הקודם? האם באמת אפשר לסובב בפנים כמה דברים ולפתור את זה? או שאין באמת איך לטפל בדבר הזה?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלנסר רוב הסיכויים היא קרבורטור ובנוסף בעל שנתון נמוך מ-94 לכן רמת הזיהום שהיא אמורה לעמוד בו שונה מרכב משנת 99 בעל הזרקה ישירה וממיר קטליטי,במידה ותשתף אותנו בנתונים המדוייקים המומחים פה יוכלו לתת לך עצה יותר מדוייקת ומועילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

המוסכניק יודע בכלל מה התקלה שהוא טוען שלא שווה לתקן אותה?! אולי תיקון של התקלה יחסוך לך הרבה כסף בדלק? אני חושב שכדאי לגשת לעוד מוסך.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתונים מדויקים? של מה ? הרכב נכשל על CO.

האם תיקון יחסוך כסף? קשה להאמין. בגדול הגישה שלו(והוא צודק) בקשר לרכב הזה, שאם אפשר להמנע מתיקון יקר שעולה עשרות אחוזים מערכו - זה עדיף. לכן - בהנחה שאין לי רצון ותקציב לפתור את הבעיה מהשורש, מה כדאי לעשות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כאן שיקול דעת , כלל לא. על הרכב להיות תקין ולעמוד בתקני (אי) זיהום אוויר.

בכלל, יש לרשום כאן את הנתונים הרלוונטים של הבדיקה שאם לא כן, לא נוכל ליתן תשובה מקצועית.

ועוד, תשובה מקצועית תהיה גם זו שתענה על כל שאלותיך.

והחשוב מכל, מערכות הרכב בסוג זה של רכב הינן בסיסיות ופשוטות. איתור התקלה קל ופשוט.

ציטוט: בגדול הגישה שלו(והוא צודק) בקשר לרכב הזה

בגדול, הגישה שלו ככל שזו הגישה שלו ואתה מעביר אותה אלינו כשם שנמסרה לך, אינה מקובלת עלי כלל ועיקר.

אם אכן זו תגובתו, נראה שמדובר באיש מקצוע שאינו יודע לאתר את התקלה ו/או זה מסובך לו לאתר אותה ו/או בחר שלא לעלות על מהות התקלה ואז ורק אז ליתן תשובה, ושתשובתו תהיה מקצועית נטו וראויה.

 

האם הוא חיבר את הרכב למכשיר 4 גזים לבדיקת הנתונים? אם כן, מה הנתונים?

 

האם יש לך את נתוני הבדיקה מהטסט? אם כן, מה הנתונים?

 

נראה שעדיף שתגש למישהו מקצועי. לא מן הנמנע שהתקלה פשוטה ממה שאתה מסוגל לתאר לעצמך.

 

ומה כרגע? אתה נוסע ללא טסט בתוקף?

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3011 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...