Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 11 שעות, KipodYam כתב:

יצא לי לנסוע בקיץ האחרון באירופה המון עם פולקסווגן עפ מערכת חדשה מהדור האחרון שלהם. חלקים גדולים מהנסיעות ארוכות הייתי רק אחראי לכיוון ההגה. הרכב מאט ומאיץ לפי המהירות המותרת. 


גם לי יצא לא מזמן - זה מאוד נוח, וכשמתקרבים לתנועה שנמצאת מלפנים (גם ב200 קמש) הרכב בולם בעדינות בלי לשאול את הנהג אפילו. זה פיצ'ר שאותי אולי יעצבן, אבל הייתי רוצה כזה אצל נהגים אחרים שנוטים לא לשמור מרחק או לא כל כך בקיאים בתפעול הרכב ומבט קדימה.

  • תגובות 342
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 42 דקות, gollu כתב:

בשבילי זה דיל ברייקר. היו לי כבר כמה וכמה מקרים שמערכת ההתרעה ציפצפה לפני שאני שם לב שיש בעיה. אישתי גם נוהגת ברכב והתגובות שלה... עדיף לא לדבר על זה.

כל מערכת עזר בטיחותית מבורכת

 

אם היו לך ׳כמה וכמה מקרים׳ הייתי מתקן את עניין תשומת הלב לנעשה בכביש. 

הייתה לי פעם אחת בפקק, שבוע שעבר, שהמערכת בלמה יחד איתי, במהירות נמוכה. לקח לי כמה שניות להבין שלרכב לפניי אין אורות ברקס...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מסביר עוד פעם - ברמות איבזור הנמוכות של PSA - לא היה רדאר או שמו מערכת דור אחורה, לדעתי זה הגיע עד 2022 או 2023 אולי אחכ.

אז בתוך הספר הוראות, הם החביאו את העובדה שחוץ מזה שאין לך שמירת מרחק אפדפטיבית, המערכת בלימת חירום עובדת רק עד 90קמש בערך, לא זוכר בדיוק, אבל זאת מהירות שמגיעים אליה בשוטף.

 

רק חברה שבטיחות הקונים שלה לא בראשה תתעסק בשטויות כאלה בשנת 2022/3  אולי גם היה ב2024.

כל אלנטרה/קורולה ליסינג היתה עם זה משנת 2017 בערך.

 

אז אולי הם חזרו על הטריק הזה עכשיו.

 

פורסם
לפני 42 דקות, KipodYam כתב:

מסביר עוד פעם - ברמות איבזור הנמוכות של PSA - לא היה רדאר או שמו מערכת דור אחורה, לדעתי זה הגיע עד 2022 או 2023 אולי אחכ.

אז בתוך הספר הוראות, הם החביאו את העובדה שחוץ מזה שאין לך שמירת מרחק אפדפטיבית, המערכת בלימת חירום עובדת רק עד 90קמש בערך, לא זוכר בדיוק, אבל זאת מהירות שמגיעים אליה בשוטף.

 

רק חברה שבטיחות הקונים שלה לא בראשה תתעסק בשטויות כאלה בשנת 2022/3  אולי גם היה ב2024.

כל אלנטרה/קורולה ליסינג היתה עם זה משנת 2017 בערך.

 

אז אולי הם חזרו על הטריק הזה עכשיו.

 

 

עדיין לא הבנתי היכן הסיכון?

 

למיטב זיכרוני העובדה שמערכת לא פעילה במהירות גבוהה מצויינת במפרט הרכב באתרים השונים, אבל אני לא מבין לה זה "מסוכן". 

זה פשוט לא בטיחותי יחסית לתחרות בתנאים מסוימים?

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

סבבה. אז זה פחות בטיחותי על משהו שיש לכלללל העדר. 

יש מספיק בלימות פתע במהירות גבוהה ודווקא שם, מערכת טובה יכולה להקדים אפילו נהג עירני, כי הזמן תגוסה שלך נמוך יותר כי בדרך כלל לא שומרים מרחק מספיק גדול !

כנראה שהמדינה לא בודקת את זה, אחרת היה צריךלקצץ להם ניקוד בטיחות.

פורסם
לפני שעתיים, falou כתב:

 

אם היו לך ׳כמה וכמה מקרים׳ הייתי מתקן את עניין תשומת הלב לנעשה בכביש. 

הייתה לי פעם אחת בפקק, שבוע שעבר, שהמערכת בלמה יחד איתי, במהירות נמוכה. לקח לי כמה שניות להבין שלרכב לפניי אין אורות ברקס...

זה לא מדויק. תלוי במערכת 

בפוקוס ששכרתי באיטליה, הייתי מקבל התראה על fatigue סתם ככה גם אם זה היה 10 דקות אחרי שהתחלתי נסיעה ראשונה בבוקר

פורסם

ואני לא בטוח שזה מצויין ושזה כתוב ברור.  בעבר הרחוק בדקתי C5 aircross  בליסינג,  כשהדגם היה מאוד חדש בארץ, לא זוכר שום דבר כזה. נלקחה אוקטביה בסוף.

פורסם
לפני 9 דקות, EliC25 כתב:

זה לא מדויק. תלוי במערכת 

בפוקוס ששכרתי באיטליה, הייתי מקבל התראה על fatigue סתם ככה גם אם זה היה 10 דקות אחרי שהתחלתי נסיעה ראשונה בבוקר

 

אני מדבר על התראה להתקרבות יתר, לא על ניג'וזים שלא תלויי דרך.

גם סטייה מנתיב מתריאה הרבה פעמים סתם, כשהתשתית של הכביש לא ברורה לה.

זה לא דומה ללא לשים לב שהתקרבת יותר מדי לרכב שלפניך...

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני שעתיים, KipodYam כתב:

המערכת בלימת חירום עובדת רק עד 90קמש בערך

המערכת אמורה להגיע לעצירה מלאה עד 85 קמ"ש. אבל היא תבלום גם ב-120, פשוט לא תמנע פגיעה

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
לפני 26 דקות, KipodYam כתב:

סבבה. אז זה פחות בטיחותי על משהו שיש לכלללל העדר. 

 

אוקי. זה לא אותו הדבר כמו להגיד שזה מסוכן...

אף אחד לא נוהג אחרת (או אמור...) כשהוא סומך על בלימה אוטונומית.

 

לפני 26 דקות, KipodYam כתב:

יש מספיק בלימות פתע במהירות גבוהה

 

אני לא יודע כמה בלימות פתע יש מעל 90 קמ"ש... אם כי ברור שמדובר במצב מסוכן יותר, ככל שהמהירות עולה (גם אז נוטים ההדיוטות לבלום לא מספיק חזק). 

 

לפני 26 דקות, KipodYam כתב:

כנראה שהמדינה לא בודקת את זה, אחרת היה צריךלקצץ להם ניקוד בטיחות.

 

אני משוכנע שכן, השאלה היא האם זה משמעותי. אנחנו לא יודעים.

אפשר לקרוא פה על התקן ומה המדינה דורשת:

https://www.consumerreports.org/cars/car-safety/automatic-emergency-braking-guide-a1780056935/#:~:text=But it's important to remember,%2C and always stay vigilant.”

 

אפשר לראות שההנחה שלך איננה נכונה בהכרח (מאמר מיושן).

 

https://www.iihs.org/news/detail/iihs-eyes-higher-speed-test-for-automatic-emergency-braking

 

On the other hand, research has also shown that the safety benefits of AEB are not as dramatic when roads are wet or covered with snow; when one of the vehicles involved in the crash is turning or changing lanes; and on roadways where the speed limit is 70 mph or higher.

 

וכמובן, צריך הערכה לאפקטיביות של המערכת עצמה, כי לא כולן שוות

 

https://www.iihs.org/news/detail/automakers-make-big-strides-in-front-crash-prevention

 

_________________

 

לקחת פרמטר אחד וקצת הגזמת עם המשמעות שלו.

 

לסיכום, לפני שהייתי שם דגש על מהירות מקסימלית לפעילות המערכת, הייתי, נגיד, משקיע בצמיגים איכותיים יותר. יותר קריטי בכל מהירות.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מעניין להשוות את ה-C3 החדשה לפאביה, האחרונה נמכרה ב-115,000 בימי המכירות האחרונים (אני מניח שעדיין יהיה ניתן לקבל אותו גם בלי המבצע הרשמי). 

מבחינת רמת האבזור הן די דומות (עם פערים זניחים ויתרונות יחסיים לכל אחד מהרכבים).

 

פורסם

דווקא יש יותר אבזור בסיטרואן.

האמת הסתכלתי על פאביה, אבל ברמת אבזור זו הרכב ניראה פשוט מאוד ומשעמם.

 

אולי איזה אתר ירים כפפה למבחן סופר מיני השוואתי.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 4 דקות, yulianx כתב:

אולי איזה אתר ירים כפפה למבחן סופר מיני השוואתי.

אתה תוכל לעשות מבחן משווה, מבחן ארוך טווח.

בין C3 דור חדש, לדור קודם.

הדור הקודם יכול לנצח.

הדור החדש שונמך בכוונה , כתוצאה ממדיניות מיצוב חדשה של סטאלנטיס.

פורסם

התכוונתי להשווה לרכבי סופר מיני.

לגבי c3  אם זה יעניין בהחלט אפשר יהיה לעשות השוואה בין הדורות.

מבחן ארוך טווח תמיד יהיה כי בכול הרכבים עשיתי סיכומי שנה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...