Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלומות. 

תהייה חלפה בראשי. 

אני עם רכב בן 9. הקודם היה בן 12 כשהוחלף לזה. 

באיזה שלב כבר פשוט לא משתלם לעשות מקיף לרכב? אלא רק ג' , גרירה ושמשות?

אני יודע שזה סובייקטיבי, אבל מאד אשמח לשמוע את דעתכם. 

תודה לעונים.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

כשבדקתי את הנושא לפני כמה חודשים עבור רכב ששווה כ-25 אלף ש״ח, מצאתי שההבדל בין פוליסה של צד ג׳ בלבד לבין פוליסה של מקיף+שמשות/מראות/פנסים עמד על פחות מ 1000 ש״ח לשנה. בסכום הזה לא הייתה לי התלבטות ופשוט עשיתי מקיף. תבדוק בעצמך את ההבדל בעלויות ותראה אם זה שווה לך את ההפרש.

עריכה אחרונה על ידי Shay_u
  • מעניין 1
פורסם

לדעתי רכב ששווה פחות מ15 אלף שקל במחירון כבר לא שווה לעשות מקיף

יש לי בבית רכב שני שברולט סוניק 2013 שהמחירון שלה באיזור ה14 אלף (מחיר שוק נגיד 11-12 אלף ש"ח) שנה שעברה בדקתי עלות של מקיף אחרי השוואת מחירים הכי זול המקיף עלה כבר כמו שליש רכב. זה לא תמיד משתלם.

 

 

 

 

פורסם

לפי סטטיסטיקה אתה תמיד תפסיד בכל ביטוח שהוא, אחרת חברת הביטוח היתה פושטת רגל.

אם לפי ההיסטוריה שלך אתה לא מפסיד על ביטוחים אלא החברה מפסידה עליך - מהר מאד אתה נכנס לסטטוס מסורב ביטוח.

כמו שכבר כתבו אחרים - ביטוח מכל סוג שווה לעשות כדי למנוע מצב של הוצאה שאתה חייב להוציא ואין לך אפשרות לעמוד בה.

לדוג' - גרימת נזק גבוה לצד ג', יכול להיות גם מליונים במקרה קיצון, לכן אסור לוותר על צד ג'

לדוג' - גרימת נזק לגוף או לנפש, לכן אסור לוותר על ביטוח חובה.

לעומת גרימת נזק עצמי לרכוש שלך, אתה יודע מה מקסימום הנזק האפשרי, ואתה מחליט האם אתה מסוגל לעמוד בזה אם יקרה משהו.

אני נוהג בד"כ על רכבים בשווי 25-40 אל"ש, ואני לא מבטח מקיף כי אני לא אקרוס כלכלית מהוצאה כזאת, ולאורך השנים כבר חסכתי הרבה יותר מהסכום הזה בכך שלא עשיתי מקיף, אבל אני לא אמליץ למישהו שאין לו מאיפה לשלם את הסכום הזה להימנע מלבטח מקיף.

  • אהבתי 4
פורסם

יש פה כלכך הרבה משתנים, רכב ישן זה יפה, אבל יש רכבים ישנים ששוים מעט ואחרים שווים עדיין עשרות אלפי שקלים (עזוב רכבי סופר יוקרה שגם בגיל 10 עולים 6 ספרות).

השאלה החשובה פה היא עלות הביטוח, אתה יכול לגלות שההבדל בין המקיף לצד ג' הוא זול ממה שחשבת.

קח בחשבון שנניח ועשית תאונה שלא באשמתך, הרכב נפגע בחזית והגיע שמאי, קבע שיש להחליף פגוש+ פנס+ רדיאטור של מזגן- הופ טוטלוס, פגיעה קלה ולא משמעותית אבל מגיעה בקלות ל50% מערך הרכב. 

הסיכוי לתאונה כזו פשוטה שבה מישהו נכנס בך מאחור ושבר לך פגוש+ פנס+ מכסה תא מטען והנה הלך לך האוטו הוא סיכוי שבהחלט קיים, או חצי שניה שם חוסר תשומת לב והרכב לפניך  בלם, עצרת אבל לא בזמן ונתת לו מכה מאחור, אנחנו רואים כאלו מכות כל יום. אם אין לך מקיף גם תאונה כזו מסכנה השביתה לך את הרכב, גם אם שווה 20000 עכשיו אלו לא ה20000 של המכונית אלא העובדה שאתה צריך לרוץ ולחפש רכב, לקחת הלוואות, ולהשאר בלי גלגלים לתקופה, בעוד ואם היה לך מקיף היה לך עם מה להתחיל כדי למצוא את הרכב הבא שלך.

במחירים כאלו כמעט כל תאונה מעבר לשפשוף פגוש תהיה טוטלוס ושם היתרון של הביטוח המקיף גם לרכב ישן.

המשחק הוא כמו בהרבה החלטות שאנחנו עושים בחיים ניהול סיכונים ולקחית סיכונים מחושבים.

פורסם

אישית כול עוד ניתן והרכב לא עולה כמה אלפים אני עושה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני כשעה, Shay_u כתב:

כשבדקתי את הנושא לפני כמה חודשים עבור רכב ששווה כ-25 אלף ש״ח, מצאתי שההבדל בין פוליסה של צד ג׳ בלבד לבין פוליסה של מקיף+שמשות/מראות/פנסים עמד על פחות מ 1000 ש״ח לשנה. בסכום הזה לא הייתה לי התלבטות ופשוט עשיתי מקיף. תבדוק בעצמך את ההבדל בעלויות ותראה אם זה שווה לך את ההפרש.

1K לשנה זה אכן לא הרבה, אבל זה כן תופס מסגרת אשראי וזה כן הוצאה מיותרת במצבים מסויימים. ארחיב בהמשך.

לפני כשעה, שחר 1 כתב:

בעיניי הכלל הוא פשוט.

אם במצב של טוטאלוס אני אוכל לעמוד בקניית רכב דומה בלי עזרה של הביטוח ובלי צורך בהלוואה או משהו כזה - אני אעשה צד ג' בלבד.

 

זו בדיוק המחשבה שעלתה לי. 

את הרכב קניתי סביב 48K, אם היום הוא שווה רק 10, מה יעזור לי המקיף? בשביל 10 אני יכול לקחת הלוואה קטנה ולקנות גרוטאה שתחיה עד שתמות בזמן שאני מחפש משהו נורמאלי. 

לפני כשעה, שחר 1 כתב:

ביטוח צד ג' זו דוגמה מעולה לביטוח קטסטרופה, אני לא יכול לדעת מה שווי הרכב שאני עלול לפגוע בו.

לגמרי מסכים, ולא מתכנן לוותר על ה-ג'. כולל שמשות. 

לפני 51 דקות, TZR84 כתב:

לדעתי רכב ששווה פחות מ15 אלף שקל במחירון כבר לא שווה לעשות מקיף

זו גם המחשבה שעברה לי בראש- מתחת לשווי של 10K, בשביל מה זה טוב? כל הטרטרת, בלגאן, בררם, עניינים, ובסוף אתה מקבל 10K? שלא יעזרו לך לקראת רכישת חדש? 

לפני 22 דקות, Roycohen1979 כתב:

קח בחשבון שנניח ועשית תאונה שלא באשמתך, הרכב נפגע בחזית והגיע שמאי, קבע שיש להחליף פגוש+ פנס+ רדיאטור של מזגן- הופ טוטלוס, פגיעה קלה ולא משמעותית אבל מגיעה בקלות ל50% מערך הרכב. 

 

תיארת פה את התאונה היחידה שהייתה לי בחיי, עם הפיאט מריאה (האוטו הראשון שלי). טוטלוס- על רדיאטור, פנס, פגוש... עלות תיקון הוערכה במעל לחצי משווי הרכב. 

אז, כשעוד הייתי צעיר (מאד), זה היה סכום משמעותי ואכן עזר לי לרכב הבא למיטב זכרוני, אבל כיום זה יותר הוצאה מיותרת מאשר נחוצה (מתחת לרף שווי מסויים של הרכב, שהוא סובייקטיבי). 

לפני 22 דקות, Roycohen1979 כתב:

גם אם שווה 20000 עכשיו אלו לא ה20000 של המכונית אלא העובדה שאתה צריך לרוץ ולחפש רכב, לקחת הלוואות, ולהשאר בלי גלגלים לתקופה, בעוד ואם היה לך מקיף היה לך עם מה להתחיל כדי למצוא את הרכב הבא שלך.

20 זה כבר משמעותי. אני מדבר יותר בכיוון של 10 ששם זה כבר די כלום... 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני שעה, Shay_u כתב:

כשבדקתי את הנושא לפני כמה חודשים עבור רכב ששווה כ-25 אלף ש״ח, מצאתי שההבדל בין פוליסה של צד ג׳ בלבד לבין פוליסה של מקיף+שמשות/מראות/פנסים עמד על פחות מ 1000 ש״ח לשנה. בסכום הזה לא הייתה לי התלבטות ופשוט עשיתי מקיף. תבדוק בעצמך את ההבדל בעלויות ותראה אם זה שווה לך את ההפרש.

 

כמו כול דבר, כשעושים חישוב יותר לעומק, אתה מגלה שזה לא בהכרח רק 1000 שקל. 

השתתפות עצמית ? עוד 1500 

עליית פרמיה? עוד 1500 

בהנחה ויש לך רכב שמור שאתה כן רוצה להשאר איתו, מה תהיה העלות האלטרנטיבית במידה ומשביתים אותו? יכול להיות בכיף כמה אלפים טובים. 

 

ובקשר להאם לעשות מקיף. זה תלוי בהמון גורמים. כמה הרכב שווה? כמה אתה נוסע? האם הרכב גניב? האם אתה מועד לתאונות או שגר באיזור מפוקפק עם היסטוריה של פגע וברח? 

אני אישית לפי הפרמטרים האישיים שלי, לא עושה מקיף לרכבים של 25 אלף ומטה. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

אצלי כשהמחירון הרשמי ירד מתחת ל-20k קיצצתי לצד ג' (גיל 10). אף בר דעת לא יגנוב בחיים פורד אס מקס, אז ההימור היה שיפגעו בי. לא פגעו, חסכתי כמה אלפים תוך 3 שנים עד שהאוטו התאבד כי... נו פורד.

 

בקיצור, הימרתי והשתלם, והיה כסף בצד. 

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

יש עוד שיקול - שמירת רצף ביטוחי, במיוחד אם אתה מתכנן החלפת הרכב בטווח נראה לעין לכזה שתרצה לבטח.

 

ומצד שני, גם לחברת הביטוח יש איזה ערך מינימלי שמתחתיו היא תסרב לבטח במקיף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 11 דקות, sperial כתב:

שמירת רצף ביטוחי

?

היעדר תביעות כבר לא מספיק להם? לא מספיק שהרכב יהיה מבוטח ג' ושמשות? 

נניח ואני כן מתכנן להחליף את הרכב, איך היעדר הרצף הביטוחי של המקיף (מקיף בלבד) אמור להשפיע? 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

צריך לבדוק שאתה לא מאבד את ההנחה על המקיף.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

מבחינתי אין קשר לגיל הרכב. זה תלוי בשווי הרכב ובהפרש בין מקיף לחובה וצד ג'. 

כמה שווה לך לשלם x ש"ח בשנה תמורת החזר שווי הרכב במחירון במקרה והוא נגנב/נהרס? תלוי בעיקר בך. 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 3 שעות, chezik כתב:

גרימת נזק גבוה לצד ג', יכול להיות גם מיליונים במקרה קיצון, לכן אסור לוותר על צד ג'

לדוג' - גרימת נזק לגוף או לנפש, לכן אסור לוותר על ביטוח חובה.

ביטוח חובה זה חוק.

צג ג׳ זה הכרח בימנו שסביבך מעות מכוניות בשובי 200 אלף ויותר וכל פגיעה בהן תעלה לך יותר משווי הרכב ועוד הרבה מעבר לזה. 

מקרה קיצון - תאונה קלה עם פרארי ונזק בגובה 6 ספרות בצד הגבוה.  

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...