Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1353 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 14 שעות, OranKimhi כתב:

כנראה שממני לא היית קונה רכב.

בתור אחש שמכר לא מעט רכבים בעשור האחרון.

תמיש זה היה העברת זה"ב ואז בעלות.

גם כשקניתי קודם שילמתי אחר כך בעלות.

אנשים שנראו לי חשודים הלכתי.

אנשים שקנו ממני והתווכחו איתי על התשלום ( לא מזמן הגיע בן אשם לקנות רכב של קרוב משפחה עם 107 אלף שח במזומן) כשהוסבר לו שאין מצב ורק בהעברת זה"ב, רצה קודם בעלות, העסקה התפוצצה , הוא דרש שנשלם חצי מהבדיקה, אז דרש.

יום למחרת התקפל התקשר לשאול מספר של העברת זהב, עשינו בעלוץ באתר בממשלתי ובא לקחת את הרכב רק בערב.

 

אם אתה לא מפתח אמון בסיסי עם המוכר, אל תקנה, גם לא הייתי רוצה למכור לבן אדם שיתחיל להתווכח איתי מה קודם ולמה

 

 

 

הייתי פשוט מממן עורך דין שיבוא בכוחי ויפתור את סוגית האמון.

אין צורך להתווכח או להמציא סיפורים.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

תשמע, אם היית בא ואומר לי שאתה רוצה להביא עורך דין שיפתור את הסוגיה.

סביר להניח שהייתי משאיר אותך לחכות לו לבד.

לא כי יש לי בעיה שהוא יגיע.

כי הייתי נכנס לסרטים , מה יקרה אחרי שתעביר בעלות , כמו שתתקשר על כל פיפס וכאלה.

כשאני מוכר רכב, מקובל עליי לבקש היסטוריית טיפולים , ללכת למכון בדיקה איזה שהמוכר יבקש ולעיתים גם למוסך מורשה אחר כך להצעות מחיר (גם זה קרה לי) אבל קונים קשים שהכל הולך איתם קשה אני מנפנף ממני מהר מאוד.

מספיק להיכוות פעם אחת.

בתור ילד מכרתי יונדאי i20 שהיה אחלה רכב שירת אותנו נאמנה, הגיעו זוג לקחו לבדיקה, בדקו שיעבוד ועוד כמה דברים ( הכל הלך קשה, הכל!).

שלושה ימים אחרי שקנתה נסעה עם הרכב לים המלח והתקשרה אליי שיש רעש מהברקסים, אמרתי לה אוקי ,קנית אוטו בן 7 עם כמעט 200 אלף קמ, יכול להיות בלאי לא יודע קחי למוסך, התקשרה אחרי 4 שעות שלקחו לה 350 שח על רפידות וזה לא בסדר שלא אמרתי .

אמרתי לא אתייחס, שתכעס יעבור לה.

אחרי כמעט חצי שנה היא מתקשרת אליי, אני מתלבט אם לענות, בסוף עניתי, פותח עליי את הפה בעלה, למה לא אמרתי לו שהמגן שמש של ליד הנהג שבור והוא נפל כשהם פתחו אותו. (אני מוכן להישבע שהוא היה תקין, הייתי משתמש בו לתפוס את המגן שמש כל פעם בשמש ).

ניתקתי לו בפנים ודחפתי את המספר לחסימה.

מאז למדתי עסקה שלא הולכת קל, אני לא מוכר וגם לא קונה.

השוק רווי.

מי שמקשה שיתעסק עם אנשים אחרים

לא לאויר שלי.

להביא עורך דין בשביל העברת כסף, איפה הגענו? איפה האמון הבסיסי בין בני אדם

 

לפני כשעה, _DownLoaD_ כתב:

הייתי פשוט מממן עורך דין שיבוא בכוחי ויפתור את סוגית האמון.

אין צורך להתווכח או להמציא סיפורים.

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, OranKimhi כתב:

תשמע, אם היית בא ואומר לי שאתה רוצה להביא עורך דין שיפתור את הסוגיה.

סביר להניח שהייתי משאיר אותך לחכות לו לבד.

לא כי יש לי בעיה שהוא יגיע.

כי הייתי נכנס לסרטים , מה יקרה אחרי שתעביר בעלות , כמו שתתקשר על כל פיפס וכאלה.

כשאני מוכר רכב, מקובל עליי לבקש היסטוריית טיפולים , ללכת למכון בדיקה איזה שהמוכר יבקש ולעיתים גם למוסך מורשה אחר כך להצעות מחיר (גם זה קרה לי) אבל קונים קשים שהכל הולך איתם קשה אני מנפנף ממני מהר מאוד.

מספיק להיכוות פעם אחת.

בתור ילד מכרתי יונדאי i20 שהיה אחלה רכב שירת אותנו נאמנה, הגיעו זוג לקחו לבדיקה, בדקו שיעבוד ועוד כמה דברים ( הכל הלך קשה, הכל!).

שלושה ימים אחרי שקנתה נסעה עם הרכב לים המלח והתקשרה אליי שיש רעש מהברקסים, אמרתי לה אוקי ,קנית אוטו בן 7 עם כמעט 200 אלף קמ, יכול להיות בלאי לא יודע קחי למוסך, התקשרה אחרי 4 שעות שלקחו לה 350 שח על רפידות וזה לא בסדר שלא אמרתי .

אמרתי לא אתייחס, שתכעס יעבור לה.

אחרי כמעט חצי שנה היא מתקשרת אליי, אני מתלבט אם לענות, בסוף עניתי, פותח עליי את הפה בעלה, למה לא אמרתי לו שהמגן שמש של ליד הנהג שבור והוא נפל כשהם פתחו אותו. (אני מוכן להישבע שהוא היה תקין, הייתי משתמש בו לתפוס את המגן שמש כל פעם בשמש ).

ניתקתי לו בפנים ודחפתי את המספר לחסימה.

מאז למדתי עסקה שלא הולכת קל, אני לא מוכר וגם לא קונה.

השוק רווי.

מי שמקשה שיתעסק עם אנשים אחרים

לא לאויר שלי.

להביא עורך דין בשביל העברת כסף, איפה הגענו? איפה האמון הבסיסי בין בני אדם

 

 

מה קורה אחרי העברת בעלות - כבר לא מעניין, מי שמחפש אחראיות שיקנה מהייבואן.

 

מה קרה לאמון בין בני אדם? הרסו לי אותו אי שם בגיל 18 , לתמיד.

 

בדיוק כמו שאתה מחכה לכסף ורק אחר כך מעביר - ככה גם אני - קודם בעלות אחר כך כסף.

אשאל אותך אחרת, אם אתה סומך על בני אדם, מה מפריע לך להעביר בעלות ולהמתין לכסף?

עריכה אחרונה על ידי _DownLoaD_
פורסם
לפני 45 דקות, _DownLoaD_ כתב:

מה קורה אחרי העברת בעלות - כבר לא מעניין, מי שמחפש אחראיות שיקנה מהייבואן.

 

מה קרה לאמון בין בני אדם? הרסו לי אותו אי שם בגיל 18 , לתמיד.

 

בדיוק כמו שאתה מחכה לכסף ורק אחר כך מעביר - ככה גם אני - קודם בעלות אחר כך כסף.

אשאל אותך אחרת, אם אתה סומך על בני אדם, מה מפריע לך להעביר בעלות ולהמתין לכסף?

ההיגיון הבריא

שקודם משלמים על מוצר ואז מקבלים אותו.

ככה אני עושה שאני קונה וככה שאני מוכר.

זה שהרסו לך את האמון זה עצוב מאוד, אבל להשליך את זה על אדם אחר, זה גם לא בסדר.

מצד שני כל אחש יעשה כראות עיניו.

אני כן ימליץ לך לפני שאץה רץ לבדיקות והכל, לפתור את הסאגה הזאת מול המוכר.

כי אני לא הייתי מהסס לגלגל את אותו קונה מכל המדרגות, גם לאחר בדיקה. ואני בטוח שאני לא היחיד

פורסם

אישית, אני כמו פות״ש: עד היום ביצעתי מכירות וקניות של רכב משומש (תמיד מול אדם פרטי) רק במזומן, במעמד העברת הבעלות בסניף דואר. לא רואה שום סיבה לשנות את הכלל, ובעיני זה המודל היחיד שהוגן לשני הצדדים (בו העברת התמורה קורה בו״ז עם העברת הבעלות). כקונה, כל מודל אחר (המחאה בנקאית, העברת זה״ב) מציב אותי במצב בעייתי אם המוכר לא עומד בהתחייבות שלו, ואמצעים משפטיים הם בעיני לא פתרון סביר, כי הם דורשים מאמצים והוצאות מיותרים, ומכניס סיבוכים אם קורה נניח תאונה בין שהכסף נכנס למפגש העברת הבעלות.

נכון, אם יהיה צורך לעשות זאת לגבי רכב שערכו עובר את הסף יהיה צריך לחשוב על אלטרנטיבה.

אוף-טופיק, זו בעיני חוצפה והזוי שיש איזושהי מגבלה לגבי שימוש במזומן. הילך חוקי צריך תמיד להיות חוקי, ולחייב כל שיטה אחרת בעצמם מחייב אותי להעשיר מוסדות פיננסים.
 

פורסם

אפשרי מכירת רכב עד 50,000 במזומן, הפקדתי לפני שבועיים סכום כזה על ריו שמכרתי בבנק הפועלים, אפילו לא דרשו לראות אישור העברת בעלות.

לפעמים אין ברירה, במקרה שלי הגיע בחור בלחץ לרכב במיידי, נתן מזומן, הפקדתי חלק בכספומט ראיתי שבסדר ואז העברנו בעלות דרך האתר.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

יש מצבים שרק כשמנסים לעשות העברת בעלות מגלים שאי אפשר. למשל, כשהרכב לא ביצע קריאת ריקול (וזה במקרה הטוב).

מאוד לא הגיוני להעביר סכום כ"כ גבוה ללא יכולת להבטיח שתקבל את המוצר.

אגב, מכר שלי נעקץ ככה והפסיד 30k.

לך תוציא את הכסף חזרה מאדם שמסובך עם נושים ויש לו הוצאה לפועל מכל כיוון.

ולפחות באותו מקרה, ה'מוכר' היה נראה אדם מתורבת ונעים הליכות.

 

אני לא יזם גדול, אבל אני רואה פה צורך שדורש פתרון. ואולי אפשרי לייצר פתרון מערכתי על ידי חברה פיננסית שמקבלת את הכסף שומרת אותו בנאמנות, ומשחררת אותו רק לאחר אישור העברת בעלות. כמו נאמנות אצל עו"ד, רק בצורה ממוסדת, ממוכנת ומהירה יותר, וכנראה גם זולה יותר.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 23 שעות, דור-- כתב:

יש מצבים שרק כשמנסים לעשות העברת בעלות מגלים שאי אפשר. למשל, כשהרכב לא ביצע קריאת ריקול (וזה במקרה הטוב).

מאוד לא הגיוני להעביר סכום כ"כ גבוה ללא יכולת להבטיח שתקבל את המוצר.

אגב, מכר שלי נעקץ ככה והפסיד 30k.

לך תוציא את הכסף חזרה מאדם שמסובך עם נושים ויש לו הוצאה לפועל מכל כיוון.

ולפחות באותו מקרה, ה'מוכר' היה נראה אדם מתורבת ונעים הליכות.

 

אני לא יזם גדול, אבל אני רואה פה צורך שדורש פתרון. ואולי אפשרי לייצר פתרון מערכתי על ידי חברה פיננסית שמקבלת את הכסף שומרת אותו בנאמנות, ומשחררת אותו רק לאחר אישור העברת בעלות. כמו נאמנות אצל עו"ד, רק בצורה ממוסדת, ממוכנת ומהירה יותר, וכנראה גם זולה יותר.

מי שיתן פתרון כזה יהיה חייב להיות כפוף לרגולטור ובמקרים האלו זה רק עורך דין או הבנק.

פורסם
לפני 5 שעות, _DownLoaD_ כתב:

מי שיתן פתרון כזה יהיה חייב להיות כפוף לרגולטור ובמקרים האלו זה רק עורך דין או הבנק.

אכן, התכוונתי לגוף פיננסי. אבל זה לא חייב להיות בנק, הרגולטור יצר הסדרה שלמה של נותני שירותים פיננסיים.
את הבנקים אולי זה פחות מעניין, אבל יש גופים פיננסיים נוספים במשק שיכולים להיות מעוניינים בדבר כזה. 

פורסם (נערך)
בתאריך 29.9.2022 בשעה 14:08, _DownLoaD_ כתב:

אין צורך להתווכח או להמציא סיפורים.

מי שממציא סיפורים זה אתה. סומך על פקידה בדואר שתהיה בית משפט נו באמת…

אומרים לך איך מבוצעת עסקה, אתה מבצע העברת זהב ואז המוכר מבצע העברת בעלות.

כמובן שלפני זה עושים זכרון דברים בדיוק בשביל המקרים שיהיו בעיות. תאמין או חא זה תופס יותר מפקידה בדואר שמחזיקה אצלה את הכסף.

 

אתה בתור קונה צריך לבדוק לפני שלרכב אין שיעבודים בדיוק כמו שאתה בודק שאין לו תאונות.

 

לא מבין מה כל כך מפחיד אותך להעביר כסף.

זה שהאוטו יכול להיות רכב אחרי אובדן להלכה שהחזירו בקומבינה לא מפחיד אותך?

 

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת זה להגיע למוכר לבית. לראות מי זה. אם משהו קצת לא נראה לך אפילו אם זו רק תחושת בטן תברח משם. 

פרט לזה אין מה לעשות. רוצה 100% ביטחון? תישאר נעול בבית.

זה נכון לכל עסקה אגב, מזוג גרביים ועד בית. 100% בטחון אין. 

 

אם זה לא מספיק טוב לך יש שלל מגרשי ליסינג ויבואנים לרכוש מהם. לא חייבים לרכוש רכב מאדם פרטי.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
בתאריך 3.10.2022 בשעה 08:20, farkash7 כתב:

מי שממציא סיפורים זה אתה. סומך על פקידה בדואר שתהיה בית משפט נו באמת…

אומרים לך איך מבוצעת עסקה, אתה מבצע העברת זהב ואז המוכר מבצע העברת בעלות.

כמובן שלפני זה עושים זכרון דברים בדיוק בשביל המקרים שיהיו בעיות. תאמין או חא זה תופס יותר מפקידה בדואר שמחזיקה אצלה את הכסף.

 

אתה בתור קונה צריך לבדוק לפני שלרכב אין שיעבודים בדיוק כמו שאתה בודק שאין לו תאונות.

 

לא מבין מה כל כך מפחיד אותך להעביר כסף.

זה שהאוטו יכול להיות רכב אחרי אובדן להלכה שהחזירו בקומבינה לא מפחיד אותך?

 

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת זה להגיע למוכר לבית. לראות מי זה. אם משהו קצת לא נראה לך אפילו אם זו רק תחושת בטן תברח משם. 

פרט לזה אין מה לעשות. רוצה 100% ביטחון? תישאר נעול בבית.

זה נכון לכל עסקה אגב, מזוג גרביים ועד בית. 100% בטחון אין. 

 

אם זה לא מספיק טוב לך יש שלל מגרשי ליסינג ויבואנים לרכוש מהם. לא חייבים לרכוש רכב מאדם פרטי.

אם אתה כלכך חובב אדם, למה אתה לא יכול לקבל את הכסף רק אחרי העברת הבעלות?

אתה מבין שצד אחד נחשף ב 100% סיכון בעסקה כזו?

פורסם (נערך)

זה לא עניין של אוהב אדם. זה עניין שאין לזה שום משמעות.

הדבר היחיד שיש לו משמעות זה הסכם משפטי בין הצדדים. זכרון דברים ככל הידוע לי הוא מסמך בעל תוקף משפטי.

 

יותר מזה אני לא משפטן אבל נדמה לי שעסקת מזומן היא פחות בטוחה כי אין לה שום תיעוד.

להעברה בנקאית יש תיעוד והיא הוכחה לכך שהועבר תשלום בגין הרכב. שילמת במזומן? אין לך הוכחה כזו.

עכשיו תגיד לי ״אבל יש הסכם זכרון דברים״, אם ככה מה זה משנה עניין התשלום לפני העברת בעלות או אחרי?

 

למה לא להעביר קודם בעלות? אם תהיה בעיה אחר כך והעסקה תבוטל הרכב ספג יד ואין שום דרך להחזיר את הגלגל לאחור. גם בג״צ לא יעזור לבעל הרכב במקרה כזה.

 

לקבעון המחשבתי שלך אין רציונאלי אמיתי מאחוריו. אם לא שיכנעתי אותך יש לך שלל מגרשים/יבואנים לרכוש מהם רכב.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

זה לא עניין של אוהב אדם. זה עניין שאין לזה שום משמעות.

הדבר היחיד שיש לו משמעות זה הסכם משפטי בין הצדדים. זכרון דברים ככל הידוע לי הוא מסמך בעל תוקף משפטי.

לסמוך על הסכם משפטי כשאתה לא חייב זה להיות צודק, לא חכם. כדי לממש אותו, אתה צריך לפנות לבית משפט עם כל התקורה ובילבול המוח. אם מדובר בסכום מעל כ-35000 ש״ח, גם אי אפשר בתביעות קטנות וצריך בבית משפט רגיל.
 

פורסם (נערך)

גם לסמוך על הפקידה בדואר זה לא מושלם.

גם לסמוך על המוכר שהוא לא יגיש נגדך תביעה למרות ששילמת לו במזומן בטענה שלא שילמת לו (איזה הוכחה יש לך?) זה גם לא מושלם.

גם לסמוך על השטרות שהקונה נתן לך שהם לא מזוייפים זה גם לא מושלם.

גם לקנות רכב משומש זה לא מושלם אתה יודע…

 

בסופו של יום אין פה פתרון מושלם. בשביל זה יש זכרון דברים שהוא מסמך משפטי. פרט לזה כל השאר זה נטו פסיכולוגיה. זה אולי גורם למוכר/קונה להרגיש יותר טוב אבל אין שום דבר מאחורי זה.

 

בסוף אין חוק שקובע מה מגיע קודם, התשלום או העברת בעלות. זה משהו שנקבע בין מוכר לקונה. יש חוק שמגביל שימוש במזומן מסיבות ברורות, וטוב שיש אותו.

תתרגלו למציאות החדשה או שתקנו מיבואן/מגרש.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
בתאריך 5.10.2022 בשעה 23:56, farkash7 כתב:

 

בסופו של יום אין פה פתרון מושלם. בשביל זה יש זכרון דברים שהוא מסמך משפטי. פרט לזה כל השאר זה נטו פסיכולוגיה. זה אולי גורם למוכר/קונה להרגיש יותר טוב אבל אין שום דבר מאחורי זה.

אתה שוכח שאפשר להגיע למצב שבו רק כשמגיעים לעשות העברת בעלות מגלים שאי אפשר (כמו ריקול שלא נעשה, ולפעמים יכול גם לקחת חודש עד שמתאמים אצל היבואן ביצוע ריקול ושהחלק הרלוונטי קיים במלאי וכו').

מה תעשה אז?

 

לדעתי צ'ק בנקאי זו האופציה הטובה ביותר.

המוכר רואה שלקונה יש את הכסף וזה מובטח ומשוריין לו. הקונה מעביר את הצ'ק למוכר ברגע העברת הבעלות ושלום על ישראל.

  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...