Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1353 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

עד היום תמיד הייתי קונה רכבים במזומן - הכסף עובר למוכר במעמד העברת הבעלות בדואר.

היום, לאור חוק המזומן, מותר להעביר רק 10K , כיצד מבצעים עסקה (כ 40-45K שקל) בימים אלו?

 

קשה לי לסמוך על אנשים, בטח שבטח בעסקאות כאלו שקל מאוד לבצע הונאות.

אין בעיה לבצע העברת זה"ב במידה והרכב הועבר על שמי - אבל אז המוכר " יתקפל " .

 

האם מערבים עורך דין? מה עושים?

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

העברת זהב במקביל להעברת בעלות עדיף דרך האינטרנט, לא אמור להיות בעיה.

אני עשיתי העברה זהב בסניף בנק ליד סניף דואר וישר חצינו את הכביש להעבאת בעלות,

חייב שיהיה אימון מסויים בן הקונה למוכר..

אם אתה מרגיש שאתה לא סומך עליו, אולי לא כדאי לקנות ממנו רכב?

  • אהבתי 1

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

פורסם

לא הבנתי מה הבעיה, אתה מביא 10K במזומן , 

ועושה העברת זה''ב בנוכחות המוכר, לכשהוא רואה את הכסף בחשבון שלו הוא מסיים את הליך העברת הבעלות .

כל התהליך הזה לא אמור לקחת יותר מחצי שעה .

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 דקות, שלומי 2022 כתב:

לא הבנתי מה הבעיה, אתה מביא 10K במזומן , 

ועושה העברת זה''ב בנוכחות המוכר, לכשהוא רואה את הכסף בחשבון שלו הוא מסיים את הליך העברת הבעלות .

כל התהליך הזה לא אמור לקחת יותר מחצי שעה .

זו בעיה, אני כקונה לא מוכן להעביר שקל לפני שהכלי עבר בבעולתי.

 

תמיד העסקאות בוצעו במזומן כשאת הכסף ואת הניירת מחזיקה הפקידה בדואר.

פורסם
לפני כשעה, _DownLoaD_ כתב:

זו בעיה, אני כקונה לא מוכן להעביר שקל לפני שהכלי עבר בבעולתי.

 

תמיד העסקאות בוצעו במזומן כשאת הכסף ואת הניירת מחזיקה הפקידה בדואר.

אם רמת האמון שלך במוכר כ''כ נמוכה זו באמת בעיה ...

הוא יברח לך עם הכסף ?

או שאני נאיבי ...

  • אהבתי 1
פורסם
Just now, שלומי 2022 כתב:

אם רמת האמון שלך במוכר כ''כ נמוכה זו באמת בעיה ...

הוא יברח לך עם הכסף ?

או שאני נאיבי ...

בעסקאות מהסוג הזה רמת האומן שלי לא קיימת באף אחד, קיבלתי שיעור או שניים כבר בחיים.

בוודאי * שיכול * לברוח ואני מעמיד את עצמי בסיכון גבוה לכך שבעלות לא תתבצע מסיבה כזו או אחרת ואילו הכסף - נסע לו!

פורסם

כנראה שממני לא היית קונה רכב.

בתור אחש שמכר לא מעט רכבים בעשור האחרון.

תמיש זה היה העברת זה"ב ואז בעלות.

גם כשקניתי קודם שילמתי אחר כך בעלות.

אנשים שנראו לי חשודים הלכתי.

אנשים שקנו ממני והתווכחו איתי על התשלום ( לא מזמן הגיע בן אשם לקנות רכב של קרוב משפחה עם 107 אלף שח במזומן) כשהוסבר לו שאין מצב ורק בהעברת זה"ב, רצה קודם בעלות, העסקה התפוצצה , הוא דרש שנשלם חצי מהבדיקה, אז דרש.

יום למחרת התקפל התקשר לשאול מספר של העברת זהב, עשינו בעלוץ באתר בממשלתי ובא לקחת את הרכב רק בערב.

 

אם אתה לא מפתח אמון בסיסי עם המוכר, אל תקנה, גם לא הייתי רוצה למכור לבן אדם שיתחיל להתווכח איתי מה קודם ולמה

 

 

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

גם אני כשקניתי לאחרונה בצעתי קודם כל העברת זה"ב אצל המוכרת בבית לחשבון שלה.

אח"כ הלכתי לדואר עם הנכד שלה + ייפוי כוח ות.ז. 

הם היו אנשים מבוגרים מן היישוב , הבת שלהם שגרירה של מדינת ישראל באחת ממדינות העולם ואין כל חשש שיברחו עם הכסף .

 

מה שכדאי לדעת זה שיש הגבלות על העברות זה"ב לפי תנאי החשבון שלך וכדאי לברר מראש כמה ניתן להעביר בפעם אחת

עלולה להיות גם מגבלה חודשית.

 

כשמכרתי את הרכב הישן , קבלתי מזומן אבל זה היה בסה"כ 7500 שקל

 

עריכה אחרונה על ידי zvigolden
פורסם
לפני 3 שעות, Nemesis כתב:

אפשר המחאה בנקאית. 

מוסרים את ההמחאה לפקידה, מעבירים בעלות והפקידה נותנת לו את ההמחאה. 

 

זה שירות שהדואר נותנים? או סידור לא פורמלי? ואם הקונה, אחרי העברת בעלות, דורש ממנה בחזרה את ההמחאה שהרגע הוא נתן לה, מכוח מה היא לא תחזיר לו את ההמחאה שלו?

הסיפור הזה לא סגור מכל הכיוונים ועובדה שהשאלה ממשיכה לעלות וממשיכים לקבל אותן תשובות.

גם מזומן מעבר לסך מסוים, לא. להסתובב עם סכום גדול בזומן כשמישהו שאינך מכיר יודע איפה ומתי תהיה מראש...

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם

 

לא פורמלי כמובן.

מכח מה לא תחזיר את ההמחאה? אם מתפתחת חוסר הסכמה היא יכולה פשוט להזמין משטרה. 

פורמלית אפשר כנראה לחתום על חוזה אצל עורך דין, ולהפקיד אצלו את הכספים בנאמנות עד להעברת הבעלות. 

זול זה כנראה לא יהיה. 

פורסם
לפני 3 דקות, Nemesis כתב:

היא יכולה פשוט להזמין משטרה. 

מה תגיד המשטרה?

אדם X נתן לפקידה המחאה ואותו אדם מבקש ממנה את ההמחאה שלו בחזרה. המשטרה תגיד לה להחזיר לו את ההמחאה, ואם יש בעיה עם מישהו אחר שצועק שם, שילכו למשפט.

 אני שואל ברצינות כי אנחנו הרי מנתחים מצבים של חוסר אמון. אם יש אמון אין בעיה. אבל להפיל על הפקיד/ה בדואר לפסוק בין מוכר וקונה למי לתת את ההמחאה נראה לי מנגנון לא הכי.

מה שאופטימי, שיתכן שהחששות התאורטיים למעשה לא מתממשים ובפועל הכל הולך חלק. עוד לא שמעתי על מסה של רמאויות בתחום אפילו שלכאורה אפשר לצפות. 

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם

קודם כל - אמון בין הצדדים הוא תנאי בסיסי לעסקה. כל עסקה. הקונה צריך להאמין לך שהרכב מתאים לתאור שקיבל, אתה צריך להאמין לו שישלם את תמורתו.

 

שנית, לגבי חוק המזומן, עסקת מכירת רכב בין אנשים פרטיים היא חריג בחוק, מותר לבצע עד 50,000 ש"ח. הבעיה היחידה היא איך להשיג מזומן כשהבנק הוא cashless ויש מגבלת משיכה יומית בכספומט.

  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

קודם כל - אמון בין הצדדים הוא תנאי בסיסי לעסקה. כל עסקה. הקונה צריך להאמין לך שהרכב מתאים לתאור שקיבל, אתה צריך להאמין לו שישלם את תמורתו.

 

שנית, לגבי חוק המזומן, עסקת מכירת רכב בין אנשים פרטיים היא חריג בחוק, מותר לבצע עד 50,000 ש"ח. הבעיה היחידה היא איך להשיג מזומן כשהבנק הוא cashless ויש מגבלת משיכה יומית בכספומט.


ישנם בנקים שהם סניפי מזומנים. 
אפשר למשוך מכמה כרטיסי אשראי (אם יש) את הסכום המקסימלי, נניח יום-יומיים לפני. אפשרות נוספת זה משיכה ללא כרטיס(בבנק הפועלים יש את זה) האפליקציה מנפיקה קוד לכל משיכה, ואפשר להוציא מהבנקט סכומים גבוהים משמעותית. (במידה ואכן עסקת רכב מוחרגת בחוק)

×
×
  • תוכן חדש...