Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה לא דואג להם אתה פותח עיניים בתחפושת של “דאגה”. זה לא כסף שלך וזה לא עניין שלך או של אף אחד על מה הם מבזבזים אותו. מדובר בילדים גדולים.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 15 דקות, sperial כתב:

יפה, הלפרין, סטודנט רווק שיודע לנהל משק בית של פנסיונרים. 

במקרה יש לי סבא וסבתא משני הכיוונים.

ממש ממש במקרה אני גם מכיר את ההוצאות שלהם.

אגב,גם את ההוצאות וההכנסות של ההורים אני מכיר.

לפני 15 דקות, sperial כתב:

סתם, דוגמא. ההנחה בארנונה אינה אוניברסלית. צריך לקיים אי אילו תנאים.

אם אין לך כסף לחלב כנראה שתהיה לך הנחה בארנונה.

לפני 15 דקות, sperial כתב:

תתפלא, אבל לפנסיונרים יש לא מעט הוצאות שאתה ממש לא חושב עליהן. תתחיל בהוצאות רפואיות - זוג יכול להוציא בקלות 1000 ש"ח בחודש על תרופות ושירותים במסגרת הסל, כבר לא מדבר על מה שמחוצה לו.

אוקיי,קיבלתי.

לפני 15 דקות, sperial כתב:

אין לך ילדים אבל יש נכדים. זה גם משליך על הרכב הדרוש יש יופי של דיון בפורום הקניה. והרשימה ארוכה. עכשיו, אתה צריך להביא בחשבון ירידה של לפחות 50% בהכנסות השוטפות, אצל רבים זה יותר. 

סבא שלי מסתדר מצוין עם יונדאי I30 יוצאת ליסינג,כבר עשור אצלנו.

לפני 15 דקות, sperial כתב:

וכמובן - כל זה בתנאי שאין להם צורך לתמוך בדור הצעיר, תמיכה שהיא נושא הדיון בעמודים האחרונים.

למה שלתמוך בילדים יהיה משהו שנכנס אצלך בהוצאות?

אם יש לך כסף לספק תמיכה-אחלה תתמוך.

אם יש לך כסף ולא בא לך,זה גם נהדר.

אם ההורים שלי יחליטו שבא להם לקנות רכב חדש ויקר במקום לשלם לי שכר דירה ושכר לימוד(בהנחה והם היו עושים את זה)

הייתי מבין אותם מאוד-הם עובדים קשה כל החיים זכותם לעשות מה שהם רוצים בכסף שלהם.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

@ChemGuy85

 

כחלק מהחברה הישראלית זה מדאיג אותי, כי אלה נכנסים למעגל העוני מהסיבות הלא נכונות, ונזקקים לכל מיני תמיכות על חשבוני - אם בצורת כל מיני תמיכות ואם בצורת כל מיני הנחות. וזה בלי להביא בחשבון את עלויות העוני לכולנו, למשל בצורת עלויות יותר גדולות למערכת הבריאות.

 

@halperin96

 

חכה שתהיה נשוי פלוס. עם משכורת של מהנדס מכונות מתחיל עם אשה ותינוק. אני מבטיח לך שתבקש מאמא שכשהיא הולכת לסופר תקנה עוד חבילת טיטולים ושתי קופסאות מטרנה. אמא לא תבקש ממך החזר תמורת אלה. גם זו תמיכה בדור הבא. לא כל תמיכה היא צ'ק של 100 אש"ח. זה עוד כמה פריטים מהסופר, בגדים לילדים שלך או מילוי של מיכל דלק, וככל שאלה נראים דברים קטנים מדובר בסוכמים מצטברים משמעותיים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, sperial כתב:

מי שמדאיג אותי הם אותם אנשים שמממנים את החתונה מהלואות פחות או יותר יקרות, ושהחשבונות שלהם לא מכילים מספיק כסף לפרישה. 

 

אתה מכיר כאלו? או ששוב כרגיל אתה ממציא? כי זה כמו בשרשורים על איזה רכב לקנות, שם מדאיגים אותך אנשים שקונים רכב. או בשרשורים כלכליים אחרים, שם מדאיגים אותך אנשים שקונים דירות.

שמת לב למשהו משותף בכל אלו?

נכון.

זה אף פעם לא סביב אדם אמיתי שמבקש את עצתך או עצה בכלליות.

זה תמיד סביב הכללות וסיפורים.

לפני כשעה, sperial כתב:

זה נכון לאוכלוסיות מסויימות, שממש אינן רוב מדינת ישראל. אצל מרבית האוכלוסיה ההוצאה הזו תבוא על חשבון משהו אחר, לעתים קרובות הרבה יותר משמעותי. 

מישהו אי פעם אמר שזה הרוב?! מה נסגר איתך?! אתה מתווכח עם איש קש כבר עשרות עמודים. המצאת משהו שאף אחד לא אומר ואתה מנסה להוכיח את כולנו סביבו.

 

ומאיפה אתה יודע מה קורה "לעיתים"?! אתה גם יועץ השקעות בסתר? פוגש זוגות צעירים או הורים מזדקנים ומספר איך להתנהל?

לפני 35 דקות, sperial כתב:

יפה, הלפרין, סטודנט רווק שיודע לנהל משק בית של פנסיונרים. 

 

יפה, ספריאל, רופא בן 60 שיודע איך נראים החיים של כל אחד ואחת בישאל. רווקים. הייטקיסטים. עובדי מדינה. האלפיון העליון.

 

די נו די.

 

אתה לא אוטוריטה כלכלית לא בשביל עם ישראל, ואפילו לא בשביל אף אחד בפורום הזה.

ועל מה בכלל מבוסס הזלזול המתנשא שלך בכולם?!

כל מה שאנחנו יודעים על החיים הכלכלים שלך הוא שעברת בין שלוש דירות מתפרקות באזור לא מבוקש במיוחד בחיפה, בו היית חייב מתווך כדי למכור, תוך בזבוז של מאות אלפי שקלים, בניגוד מוחלט להנחיות החד משמעיות שאתה מחלק כאן איך להתנהל. מדאיג. מדאיג מאוד.

לפני 18 דקות, ChemGuy85 כתב:

אתה לא דואג להם אתה פותח עיניים בתחפושת של “דאגה”. זה לא כסף שלך וזה לא עניין שלך או של אף אחד על מה הם מבזבזים אותו. מדובר בילדים גדולים.

קנאה, צרות עין, העדר מוחלט של פתיחות מחשבתית וקבעון קיצוני ב"ככה זה צריך להיות", שמרנות. חוסר הכרות עם סקטורים באוכלוסיה שלא דומים עד כדי זהים לו. כן, כן. זה בדיוק זה.

לפני 14 דקות, sperial כתב:

כחלק מהחברה הישראלית זה מדאיג אותי, כי אלה נכנסים למעגל העוני מהסיבות הלא נכונות, ונזקקים לכל מיני תמיכות על חשבוני - אם בצורת כל מיני תמיכות ואם בצורת כל מיני הנחות. וזה בלי להביא בחשבון את עלויות העוני לכולנו, למשל בצורת עלויות יותר גדולות למערכת הבריאות.

ואו צ'יזס. בבקשה תגיד לי שאתה מטריל.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני 9 דקות, יבגניפ כתב:

כל מה שאנחנו יודעים על החיים הכלכלים שלך הוא שעברת בין שלוש דירות מתפרקות באזור לא מבוקש במיוחד בחיפה, בו היית חייב מתווך כדי למכור, תוך בזבוז של מאות אלפי שקלים, בניגוד מוחלט להנחיות החד משמעיות שאתה מחלק כאן איך להתנהל. מדאיג. מדאיג מאוד.

 

מי שבוחר לקנות נכס בחיפה מגיע לו לבזבז מאות אלפי שקלים.

 

לפני 16 דקות, sperial כתב:

@ChemGuy85

חכה שתהיה נשוי פלוס. עם משכורת של מהנדס מכונות מתחיל עם אשה ותינוק.

אני אסגור לך את הפינה כבר עכשו,כי אתה להוט לנהל לי את החיים.

אני אהיה מהנדס מכונות מתחיל בערך עוד שנה,לא נמצא במערכת יחסים מחייבת כרגע.

מה שאומר שבמקרה הכי אופטימי ביקום כולו אני אהיה עם אשה וילד מינימום עוד 5 שנים(בתקווה שהרבה יותר,אבל החמרתי כדי להכנס למסגרות האדוקות ששנת 1973 שהגעת ממנה הציבה לנו).

ועד אז המשכורת תהיה בסדר,גם חלק מלבחור בת זוג זה לקשור את החיים שלי עם מישהי שגם מרוויחה סבבה.

לפני 16 דקות, sperial כתב:

אני מבטיח לך שתבקש מאמא שכשהיא הולכת לסופר תקנה עוד חבילת טיטולים ושתי קופסאות מטרנה.

אני מבטיח לך שאם אמא שלי תקנה לי דברים לבית בלי שביקשתי אני אחזיר הכל עד השקל האחרון ואם היא תנסה להמשיך לעשות את זה יהיה ריב.

אתה יודע למה?כי אמא שלי עובדת קשה ואין שום סיבה שהיא לא תהנה בעצמה מהכסף שהיא מרוויחה.

אני רואה בזה כבוד בסיסי להורים שלי ולנצל את הדאגה והטוב לב שלהם זה משהו שאני לא מתכנן לעשות.

לפני 16 דקות, sperial כתב:

 אמא לא תבקש ממך החזר תמורת אלה.

ברור שלא,אבל היא תקבל אותו ככה או ככה.

זה לא כי אני מתחשבן אלא על העיקרון.

לפני 16 דקות, sperial כתב:

זה עוד כמה פריטים מהסופר, בגדים לילדים שלך או מילוי של מיכל דלק, וככל שאלה נראים דברים קטנים מדובר בסוכמים מצטברים משמעותיים.

גם היום אם אני לוקח לאמא שלי את הרכב ורואה שהולך להחזיר אותו על המנורה אני עוצר ומתדלק מהכסף שלי ואם אבא לוקח את הרכב שלי ורואה שהמיכל חוזר ריק הוא יתדלק.

 

זה שחינכת ילדים עלוקות ופרזיטים עם אפס כבוד לעבודה ולכסף שלך זו לחלוטין לא בעיה שלי ואל תנסה להפיל את זה עלי.

 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

הלפרין - אתה מפרש לא נכון את מה שכתבתי. הרי אני לא באמת יודע מה העתיד שלך, ובינינו, גם אתה לא. עם כל התוכניות שלך אתה יכול לפגוש מחר מישהי ולהתחתן בעוד חצי שנה, ואתה יכול להשאר רווק עד גיל 40. אבל כל זה ממש לא רלוונטי, הדוגמא שלי היתה כזו כדי להדגיש תרחישים נפוצים, לא משהו עובדתי. 

 

אני לא חי בחלל, אלא רואה התנהלות של אנשים עם בעיה בקביעת סדרי עדיפות ובתכנון כלכלי אפילו לטווח קצר. כל מה שאני כותב כאן על הצורך בתכנון ארוך טווח נובע משני מקורות - האחד הוא הטעויות שאני עשיתי ושילמתי עליהן ביוקר, האחר הוא מה שאני רואה בסביבה שלי. ואחד הדברים שאני רואה הוא הרבה צעירים שגם כאשר מסיימים לימודים ומוצאים עבודה מתאימה מתקשים להתנהל. בתקופה הנוכחית שבה תקופת ההכשרה המקצוועית מתארכת, השכר בתפקידים ראשונים נמוך ועלויות המחיה גבוהות ומצד שני השעון הביולוגי לא מפסיק לתקתק גורמת להרבה קשיים, שנובעים מהקמת המשפחה במקביל לשלבים המוקדמים מאד של הקריירה. זה גורר הזקקות לסיוע ההורים עד גיל מאוחר יחסית. אז יש מי שדוחה את הקמת המשפחה עד שיתבסס כלכלית, גם לכך יש מחיר לא קטן. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

הלפרין - אתה מפרש לא נכון את מה שכתבתי. הרי אני לא באמת יודע מה העתיד שלך, ובינינו, גם אתה לא. עם כל התוכניות שלך אתה יכול לפגוש מחר מישהי ולהתחתן בעוד חצי שנה-לא ספריאל,זה לא עובד ככה,שוב,אנחנו לא ב1973 תתקדם...

ואתה יכול להשאר רווק עד גיל 40-זו אופציה הרבה יותר סבירה מלהתחתן עם מישהי עוד חצי שנה.

בכחול בהיר ונעים לקריאה.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

אני לא חי בחלל

אתה חי בחלל החיצון

לפני 3 דקות, sperial כתב:

אלא רואה התנהלות של אנשים עם בעיה בקביעת סדרי עדיפות ובתכנון כלכלי אפילו לטווח קצר.

אז תתקן את האנשים שאתה רואה.

אתה משום מה בוחר להשליך מה3-4 אנשים שאתה רואה על כלל CARSFORUM ולבנות תיאוריות כלכליות לפיהם.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

כל מה שאני כותב כאן על הצורך בתכנון ארוך טווח נובע משני מקורות - האחד הוא הטעויות שאני עשיתי ושילמתי עליהן ביוקר, האחר הוא מה שאני רואה בסביבה שלי.

ושוב,הסביבה שלך שונה מהסביבה שלי,אבל אתה משליך על הכלל.

אולי הסביבה שלך חסרת מודעות/אחריות כלכלית ושלי כן?

לפני 3 דקות, sperial כתב:

ואחד הדברים שאני רואה הוא הרבה צעירים שגם כאשר מסיימים לימודים ומוצאים עבודה מתאימה מתקשים להתנהל.

מילא TRANSPORTER רושם שהוא רואה הרבה צעירים,אולי הוא קצת עף  בכמויות אבל לפחות הוא באמת רואה אותם,

איפה אתה רואה צעירים?

לפני 3 דקות, sperial כתב:

בתקופה הנוכחית שבה תקופת ההכשרה המקצוועית מתארכת, השכר בתפקידים ראשונים נמוך

הוא לא נמוך אם אתה לא חיי מעבר ליכולות שלך.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

ועלויות המחיה גבוהות ומצד שני השעון הביולוגי לא מפסיק לתקתק גורמת להרבה קשיים, שנובעים מהקמת המשפחה במקביל לשלבים המוקדמים מאד של הקריירה.

זה גורר הזקקות לסיוע ההורים עד גיל מאוחר יחסית.

שוב,אם אתה ילד פרזיט שבוחר לשמר לעצמו רמת חיים גבוהה על חשבון רמת החיים של הוריו.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

אז יש מי שדוחה את הקמת המשפחה עד שיתבסס כלכלית, גם לכך יש מחיר לא קטן. 

אני חושב שהזוג+1 הכי צעיר בסביבה שלי(החילונית) הם בני -30-29.

כנראה שהמחיר לא כזה גבוה או שאנשים מוכנים לשלם אותו באופן גורף.

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 3 שעות, David32 כתב:

וואי תשמע.

פעם, כשהייתי קרוקודיל קטן, הייתי רוכב מלא על אופניים ביישוב, גם בעליות גם בקיץ.

עכשיו, כשאני מדמיין את העלייה ליד הבית בדרך לדואר, או את כול העליות שיש בדרך לקצב/ירקן. 😖

דווקא החום איכשהו פחות מפריע לי. כאילו זה רע והכול, אבל בסך הכול ברוב הימים אנחנו מתלוננים "סתם". אבל אולי אני מנותק לגמרי כי כבר שנתיים לא הייתי בישראל בקיץ.

 

תראה, הפתרון הוא כמובן תגבור חשמלי לאופניים, אבל ישראל הרסה את כול התדמית והרעיון של האופניים החשמליים עם הפריצות של הייבוא וזה שילדים חארות עושים איתם בלאגנים.

 

הילוכים ו/או תגבור חשמלי פותרים את זה. אבל כן.

מצד שני גם בערים לא מישוריות (בגרמניה, האמת גם פה יש לי כמה גבעות) ראיתי אנשים על אופניים ביומיום.

 

 

 

 

אין לי מושג למה, אבל השורה המודגשת גרמה לי לצחוק כמו שלא צחקתי כבר חודשים. 

משהו קרה בעשור וחצי האחרון, בין אם זה בגלל עליה בטמפרטורות או בלחות- פעם הייתי מסוגל לצאת החוצה וללכת ברגל לסופר וכו' בשיא של יולי-אוגוסט, כיום אין סיכוי שאני עושה את זה, אחרי 3 צעדים אני ספוג ונוטף זיעה. וזה למרות שאני כרגע בכושר טוב יותר מאי פעם בפער ניכר.

אני לא חושב שהפריצות והבלאגן ביבוא הרס את התדמית, אלא בעיקר מדיניות מוזרה ולא סגורה על עצמה, אנשים חארות, ומחסור בתשתיות. 

אם היו מספיק שבילי אופניים מסודרים- אנשים היו נוסעים שם.

אם לא הייתה ההגבלה המפגרת על המהירות והספק המנוע- אנשים לא היו פורצים את הבקרים, ולנסוע על הכביש בערים הייתה אפשרות פחות התאבדותית.

אם הייתה קצת מודעות ועידוד- היו פחות כלי רכב על הכביש ללא ספק. חלק נכבד מהנסיעות ברכב אפשר לחסוך בעזרת שימוש בכלי חשמלי נורמלי.

פורסם (נערך)

@halperin96

 

נתחיל בתיבה הראושנה - הדגש הוא על כך שהמנעד עצום. אתה יכול לקבוע לך הסתברות לכל תרחיש. במכוון, לצורך ההדגמה, בחרתי תרישים יחסית קיצוניים, אם כי לא בלתי מתקבלים על הדעת. 

 

כשאני כותב "סביבה" זה לא רק החברים שלי אלא מגוון הרבה יותר רחב של אנשים שבהם אני נתקל. לפעמים משפט אחד שנאמר מספיק כדי להבין באיזה בור הם חיים ולמה. יודע מה - אפילו תצפית על מי שעומד לפניך בתור הקופה בסופר, אדם שאין לך מושג מיהו ומהו, אבל התנהלותו מול "לובה" מעלה הרבה סימני שאלה לגבי התנהלותו הכללית. כמובן שלא מדובר בסטטיסטיקה, אבל במצבים שמעלים הרבה סימני שאלה.

 

המשפט על "לחיות מעבר ליכולת שלך" נכון אבל בעייתי, בגלל מה שכתבתי - חוסר ההתאמה שהולך ומתפח בין משך ההכשרה המקצועית (ועוד כל מיני גורמים מעכבים) לבין השעון הביולוגי של הקמת משפחה. לגבי אחוז גבוה של האוכלוסיה - ואנחנו נתקלים בה הרבה מאד בפורום הזה - מדובר בהחלטות קשות מאד. המשפ ט האחרון שלך מדגיש את זה יפה מאד. צורך בדחיית גיל הבאת ילדים, שגם הוא עניין לא פשוט. מבחינה ביולוגית ככל שהאם מבוגרת יותר בעת הלידה הסיכוי להריון פוחת והסיכון לסיבוכים עולה, אבל, מצד שני, הצד הכלכלי מונע לידה בגיל צעיר. אז יתכן שהלפרין רוצה לדחות הקמת משפחה או לוותר עליה בכלל, וזה לגיטימי בשבילו, אבל, עדיין, רוב הצעירים רוצים להעמיד עוד דור.

 

@Pika007 אני לא רוכב על אופניים, בכל זאת הפילו יציאה מהשכונה שלי כרוכה בהפרש גובה של 100 מ'. אבל הבעיה בכלים החשמליים היא הפירצה בחוק\תקנות שאפשרה יבוא של הכלים האלה באופן בלתי מבוקר. אילו כאשר הכלים האלה החלו להופיע בשוק משרד התחבורה היה מתקין מיד תקנות ברורות שמחייבות רישוי שלהם ושל הרוכבים כנראה שהכלים האלה היו הופכים למשהו לגיטימי, בדומה ל"טוסטוס" של שנות ה-60-70 של המאה הקודמת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

 

כחלק מהחברה הישראלית זה מדאיג אותי, כי אלה נכנסים למעגל העוני מהסיבות הלא נכונות, ונזקקים לכל מיני תמיכות על חשבוני - אם בצורת כל מיני תמיכות ואם בצורת כל מיני הנחות. וזה בלי להביא בחשבון את עלויות העוני לכולנו, למשל בצורת עלויות יותר גדולות למערכת הבריאות.

 

אתה יכול להיות רגוע ..    

- אם באמת התמיכה בהם מגיעה על חשבונך אז כנראה מצבך טוב מאוד.

- אם מצב בינוני , או אתה עדיין עובד בגילך .. אז תהיה רגוע ,  אתה כנראה עדיין בצד השני של הפרוסה.. הצד שמקבל הרבה יותר ממה שהוא משלם עליו. 

 

סתם לדוגמא?

האם אתה יודע להגיד מה זה מס יסף?  האם אתה באיזה שנה שינו את אותו מ 2% ל 3% ? ומתי הורידו את התקרה? ומכמה לכמה?  

 

פורסם

אני יודע מה זה מס יסף כי בסופו של דבר מדובר בוריאציה על נושא מדרגות מס הכנסה, אבל לא בקי בפרטים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

@halperin96

 

נתחיל בתיבה הראושנה - הדגש הוא על כך שהמנעד עצום. אתה יכול לקבוע לך הסתברות לכל תרחיש. במכוון, לצורך ההדגמה, בחרתי תרישים יחסית קיצוניים, אם כי לא בלתי מתקבלים על הדעת. 

אני אעביר את התרחיש שבחרת לעולם הרכב:
הסיכוי שיפגע בי רכב כשאני חוצה את הכביש לעומת הסיכוי שתפגע בי למבורגיני אוונטדור צהובה עם גג נפתח

לפני 1 דקה, sperial כתב:

כשאני כותב "סביבה" זה לא רק החברים שלי אלא מגוון הרבה יותר רחב של אנשים שבהם אני נתקל. לפעמים משפט אחד שנאמר מספיק כדי להבין באיזה בור הם חיים ולמה.

מעניין,אשמח לדוגמה

לפני 1 דקה, sperial כתב:

יודע מה - אפילו תצפית על מי שעומד לפניך בתור הקופה בסופר, אדם שאין לך מושג מיהו ומהו, אבל התנהלותו מול "לובה" מעלה הרבה סימני שאלה לגבי התנהלותו הכללית. כמובן שלא מדובר בסטטיסטיקה, אבל במצבים שמעלים הרבה סימני שאלה.

אני בסופר פעם בשבוע,עומד בתור ומי שעומד לפני מוציא את האשראי או מזומן ומשלם-מעולם לא הסקתי כלום לגבי אף אחד.

לפני 1 דקה, sperial כתב:

המשפט על "לחיות מעבר ליכולת שלך" נכון אבל בעייתי, בגלל מה שכתבתי - חוסר ההתאמה שהולך ומתפח בין משך ההכשרה המקצועית (ועוד כל מיני גורמים מעכבים) לבין השעון הביולוגי של הקמת משפחה. לגבי אחוז גבוה של האוכלוסיה - ואנחנו נתקלים בה הרבה מאד בפורום הזה - מדובר בהחלטות קשות מאד. המשפ ט האחרון שלך מדגיש את זה יפה מאד. צורך בדחיית גיל הבאת ילדים, שגם הוא עניין לא פשוט. מבחינה ביולוגית ככל שהאם מבוגרת יותר בעת הלידה הסיכוי להריון פוחת והסיכון לסיבוכים עולה, אבל, מצד שני, הצד הכלכלי מונע לידה בגיל צעיר.

אין מה לעשות...זה החיים,אתה דוחה את הגיל שבו נולד הילד הראשון ומביא פחות ילדים.

לסבים וסבתות שלי היו 2 ילדים(בהר"מ),וסבא וסבתא של חבר היו 9 ילדים(עלו ממרוקו),להורים שלנו יש 3-4 ילדים.

לנו ככל הנראה יהיה גג 2,הילודה יורדת גם בגלל הסטודנט שעולה וגם בגלל שהגיל של הלידה הראשונה עולה.

לפני 1 דקה, sperial כתב:

אז יתכן שהלפרין רוצה לדחות הקמת משפחה או לוותר עליה בכלל, וזה לגיטימי בשבילו, אבל, עדיין, רוב הצעירים רוצים להעמיד עוד דור.

אבל אתה בוחר להטיף לי באופן אישי,אם הטיעונים שלך כללים תכתוב ספר או טור בעיתון.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

תשמע הלפרין... שתדע שאני נעלב בשם חיפה.

 

פיקה, לא יודע, דווקא אצלי עברה ההתבכיינות על זה שחם. חם וחם. מזל שיצאתי הומוסאפיאנס שיודע להזיע. בעיקר בימים האלה של החום הייתי מרחם על הכלבה, כי אני מסתדר, אבל לה ממש ממש קשה.

 

לפני 17 דקות, sperial כתב:

@Pika007 אני לא רוכב על אופניים

גם אמא שלי לא רוכבת על אופניים. בגלל זה אין לה דעה בנושא. די. אם אין לך ניסיון, על מה אתה מדבר?

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 3 דקות, David32 כתב:

תשמע הלפרין... שתדע שאני נעלב בשם חיפה.

מאיזה איזור אתה בחיפה?

לפני 3 דקות, David32 כתב:

גם אמא שלי לא רוכבת על אופניים. בגלל זה אין לה דעה בנושא. די. אם אין לך ניסיון, על מה אתה מדבר?

יפה שאתה עדיין מופתע!

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

  

לפני 14 דקות, sperial כתב:

 

@Pika007 אני לא רוכב על אופניים, בכל זאת הפילו יציאה מהשכונה שלי כרוכה בהפרש גובה של 100 מ'. אבל הבעיה בכלים החשמליים היא הפירצה בחוק\תקנות שאפשרה יבוא של הכלים האלה באופן בלתי מבוקר. אילו כאשר הכלים האלה החלו להופיע בשוק משרד התחבורה היה מתקין מיד תקנות ברורות שמחייבות רישוי שלהם ושל הרוכבים כנראה שהכלים האלה היו הופכים למשהו לגיטימי, בדומה ל"טוסטוס" של שנות ה-60-70 של המאה הקודמת.

 

רגולציה ועוד רישוי זה ממש לא מה שדרוש (כאילו שאין לנו מספיק מזה.), לראיה- בשום מקום בעולם אפילו לא אחד, לא קיים דבר כזה.

גם היבוא ה "פרוץ" הוא לא ממש הבעיה. (הגבלת היבוא היא דבר מוזר כלשעצמו)

הבעיה היא היעדר תקנות מסודרות למעט ביבוא הכלים, קביעת נקודת אמצע מוזרה, והיעדר תשתיות.

התקן בארץ קובע 250W ו 25 קמ"ש. בפועל, אותם קורקינטים של 250W בקושי מחזיקים 20-22, וברגע שיש עליה של 3 מעלות שיפוע- משתעלים ל 16.

למדרכה זה מהיר מדי. זה כמו ריצה די מהירה ישירות אל אדם תמים שעומד. לכביש- הרבה, הרבה יותר מדי איטי. שבילי אופניים- או שאין מספיק (מרכז) או שאין בכלל (כל מקום אחר). מה תעשה?

אז חלק נכבד מהאנשים "פורצים" את הכלי שלהם. מי שהשקיע 8000 ש"ח מראש על קורקינט יוכל לנסוע בבטחון כי הכלי שלו מתוכנן לזה. מי שקנה משהו פשוט יחסית ב 2000 ש"ח וגרם לו לנסוע 40 עם דחיפת זרם למנוע- יסע כמעט 40 על כלי עם בלמים והיגוי שתוכננו ל 25, מתכון לאסון. 

עד כמה שזה מצחיק, העלאת המהירות והספק המנוע המותרים ליבוא חופשי יתרמו באופן ניכר לבטיחות של כולם. אם מותר לך להביא משהו מהיר וחזק מספיק, אתה לא תטרח עם משהו לא חוקי שעלה לך אלפי שקלים ועלולים להחרים לך.

×
×
  • תוכן חדש...