Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 3 שעות, ChemGuy85 כתב:

 

אתה יודע איזה יום היה אתמול? 

היה צום,אבל הלכתי כשהוא ייצא.

 

הלכתי לאיזור בלי קשר,לא במיוחד בשביל לדווח לכם...

לפני 7 שעות, pl7410 כתב:

רואים שמעולם לא ניסית לרכוב על אופניים בירושלים

זה סיוט בערים לא מישוריות.

 

הרכבת הקלה אופציה לא רעה,אבל יש איפה לתקוע את הרכב בכל מקום.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 22 דקות, garicho כתב:

אם כבר מדברים על אופניים וקורונה. בעיר שאני גר בה סגרו בערך את כל מרכז העיר כמעט לתנועת מכוניות בחודשים האחרונים, גם הורידו אלפי חניות. החליפו את זה בתשתית אופניים. סכך הכל סללו בחודשים האחרונים כמעט 50 קילומטר של שבילי אופניים - במקרים רבים פשוט ביטלו רחובות והפכו אותם לשבילי אופניים. או שרחוב שהיה עם שני נתיבים בכיוון ביטלו נטיב אחד והפכו לנתיב אופניים מופרד.

 

וזה במזרח אירופה, כן? לא הולנד או דנמרק...

 

נשבע שחשבתי שאתה מדבר על אשדוד ורציתי כבר לצאת עליך.

גם פרויקט כזה שהוא חיובי, צריך לדעת איך להוציא לפועל מבלי לשפוך כסף מיותר ולפגוע  ברמת החיים של התושב.

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, Transporter כתב:

פתאום אני קולט איזה דוגמא גרועה זאת הייתה

בעיר עם כל כך הרבה אנשים שומרי מצוות

הלכת לבדוק את מצב הפאבים שעתיים אחרי שאנשים סיימו צום חחח

אני יכול להרגיע אותך,שנים עברו היה מפוצץ.

יש מספיק חילונים/לא מאמינים שימלאו את כל הפאבים והמסעדות.

אני דיי בטוח שאם אלך עוד שבועיים המצב יישאר דומה.

 

אנשים יוצאים ומבלים גם מחוץ לגועל נפש שנקרא תל אביב....

 

עריכה אחרונה על ידי halperin96

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 36 דקות, sperial כתב:

@Transporter ההורים נותנים את ה-100 אש"ח לחתונה, ובמקרה הטוב לדירה, ואחרי 10 שנים, כשהם בגמלאות, הם מבקשים עזרה מהילדים כי אין להם כסף לשקית חלב. יותר גרוע - יש כאלה שיקחו את ה-100 אש"ח האלה בהלוואה לכל מטרה" ברבית של 6% לשנה בלי להבין מה הם עושים.

 

אתה רואה את אלה שאתה מעדיף לא לשאול מה הם עושים למחייתם, למזלנו הם מיעוט בחברה.

 

ויש הורים שנותנים 100 אש"ח לחתונה ועוד 300 אש"ח לדירה וזה בקושי מגרד את החסכונות שלהם. בחיי אתה פשוט לא מסוגל להבין שיש אנשים בעולם הזה שהם *לא אתה*. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 42 דקות, sperial כתב:

@Transporter ההורים נותנים את ה-100 אש"ח לחתונה, ובמקרה הטוב לדירה, ואחרי 10 שנים, כשהם בגמלאות, הם מבקשים עזרה מהילדים כי אין להם כסף לשקית חלב. יותר גרוע - יש כאלה שיקחו את ה-100 אש"ח האלה בהלוואה לכל מטרה" ברבית של 6% לשנה בלי להבין מה הם עושים.

 

אתה רואה את אלה שאתה מעדיף לא לשאול מה הם עושים למחייתם, למזלנו הם מיעוט בחברה.

@hwgeek

אם יש לך דירה בבעלותך ואין עליך חובות אתה תצליח בגיל 70 לחיות מקצבת זקנה.

עם 4000 בחודש יהיה לך מספיק לשקית חלב,וגם מעבר.

לפני 8 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

ויש הורים שנותנים 100 אש"ח לחתונה ועוד 300 אש"ח לדירה וזה בקושי מגרד את החסכונות שלהם. בחיי אתה פשוט לא מסוגל להבין שיש אנשים בעולם הזה שהם *לא אתה*. 

והמצד השני יש פה מישהו שאם אתה לא מנפנף בכסף שלך ובכמה הזין שלך ענק אז אתה ביטוח לאומי ולא מסוגל לקבל שיש אנשים שלא חיים כמוהו ועדיין נהנים מהחיים.

 

אפשר להגיד שהשרשור דיי מאוזן.

  • רעיון טוב! 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 8 שעות, halperin96 כתב:

אני יכול להסביר למה הבלם ממוקם על ההיקף ולא כלפי פנים(במידה והיה אפשר), היום עשיתי תרגיל שהסביר את זה 

מה זה כלפי פנים?

לאופני עיר שלי יש בלמי תוף, לאופניים ישנים יותר יש בתור בלמים חתיכת מתכת שלוחצת על הצמיג.

 

לפני 8 שעות, Pika007 כתב:

אם כבר אנחנו על אופניים, לא כזה מזמן ניסיתי להתרגל לזה בתור commuter איזורי, כי דבילי להתניע רכב לכל דבר כמו איסוף דואר וכו'. ברחתי מהרעיון כמו מאש ברגע שהטמפרטורות עלו קצת, אולי לאירופה זה מתאים, בטח לא לישראל של בין מאי לנובמבר בכל איזור שדרומי לגליל העליון (חוץ מירושלים)

דוד, חלוק איתנו תובנות לגבי איך מתנהלים על אופניים בישראל. נראה לך הגיוני בעמק?

וואי תשמע.

פעם, כשהייתי קרוקודיל קטן, הייתי רוכב מלא על אופניים ביישוב, גם בעליות גם בקיץ.

עכשיו, כשאני מדמיין את העלייה ליד הבית בדרך לדואר, או את כול העליות שיש בדרך לקצב/ירקן. 😖

דווקא החום איכשהו פחות מפריע לי. כאילו זה רע והכול, אבל בסך הכול ברוב הימים אנחנו מתלוננים "סתם". אבל אולי אני מנותק לגמרי כי כבר שנתיים לא הייתי בישראל בקיץ.

 

תראה, הפתרון הוא כמובן תגבור חשמלי לאופניים, אבל ישראל הרסה את כול התדמית והרעיון של האופניים החשמליים עם הפריצות של הייבוא וזה שילדים חארות עושים איתם בלאגנים.

 

לפני 29 דקות, halperin96 כתב:

זה סיוט בערים לא מישוריות.

הילוכים ו/או תגבור חשמלי פותרים את זה. אבל כן.

מצד שני גם בערים לא מישוריות (בגרמניה, האמת גם פה יש לי כמה גבעות) ראיתי אנשים על אופניים ביומיום.

 

 

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 3 דקות, David32 כתב:

הילוכים ו/או תגבור חשמלי פותרים את זה. אבל כן.

מצד שני גם בערים לא מישוריות (בגרמניה, האמת גם פה יש לי כמה גבעות) ראיתי אנשים על אופניים ביומיום.

בתוספת האקלים פה זה נהיה זוועה.

ודיברתי על רגילות,לא ייצא לי לנסות אופניים חשמליות ובגלל לא חשבתי על האופציה 

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני כשעה, sperial כתב:

ההורים נותנים את ה-100 אש"ח לחתונה, ובמקרה הטוב לדירה, ואחרי 10 שנים, כשהם בגמלאות, הם מבקשים עזרה מהילדים כי אין להם כסף לשקית חלב. יותר גרוע - יש כאלה שיקחו את ה-100 אש"ח האלה בהלוואה לכל מטרה" ברבית של 6% לשנה בלי להבין מה הם עושים

יש לי מכרים שהוריהם הם רופאים והם מיליונרים. מחזיקים בוילות בצפון תל אביב. אתה לא מכיר כאלו? אפילו כמטופל יצא לי להגיע לרופאים שהקליניקה שלהם היתה בוילה ברמת השרון, או דירת פאר ברמת אביב ג'.

100,000 לדירה?! כמה מהחברים הקרובים שלי לא היו צריכים לקחת משכנתא כמעט, כי הם קיבלו סדרי גודל יותר מההורים שלהם. ואני לא מדבר איתך פה על ילדים מסביון או כפר שמריהו. 

בימי מסלול שיצא לי להגיע אליהם פגשתי אלוהים יודע כמה חבר'ה עשירים, עם רכבים בשווי מאות אלפים ומליוני שקלים. ואף אחד מהם לא היה מאלו שאתה מעדיף לא לשואל מה הם עושים לפרנסתם.

 

יש אוכלוסיות מגוונות בישראל. לא כולם זה השכנים של טרנספורטר במגדל. ולא כולם זה אתה, על ההחלטות שקיבלת ואתה מספר עליהן כאן. יש אנשים עם כסף, ממיליון ואחד מקורות. כאלו שחסכו. כאלו שקנו 10 דירות לפני 20 שנה. כאלו שפתחו קופות חסכון בדיוק לזה. כאלו שעבדו בהייטק משנות ה-90 וחסכו כי לא היו טסים לחול או כל דבר אחר. אלפי הייטקיסטים בגיל שלי שעשו אקזיטים (אני מכיר עשרות אנשים שהפכו למיליונרים בזכות הנפקות או הטבות אחרות בהייטק). קבלנים, עצמאים, במקצועות כמו נגרות, רופאים עם פרקטיקה יותר רווחית משלך כנראה. 

 

אולי במשפחה שלך 100,000 זה סכום דמיוני שצריך לקחת הלוואה ב6% בשנה כדי לגייס. אבל אתם זה לא כל מדינת ישראל. ואם תצא מהבועה שלך, תגלה, אולי, יש בארץ אנשים שיש להם כסף לדברים שלך כנראה אין. בתים, מכוניות, טיולים יקרים בחול, מה לא. ויש אפילו אנשים שמצליחים להסתדר גם בלי לבוא ולקבל כאן הטפות ועצות כלכליות. ואני לא יודע אם זו קנאה, נרגנות קיצונית או כל דבר אחר שמנחה אותך בניתוחים שלך. אבל ההטפות על זה לא שישאר כסף לשקית חלב, זה בערך כמו ההטפות של צ'מגיא על איך נראית משפחה מתוקנת. וזה לא משנה אם הקונטקטס הוא חתונה, או מכונית או דירה. 

לפני כשעה, garicho כתב:

אם כבר מדברים על אופניים וקורונה. בעיר שאני גר בה סגרו בערך את כל מרכז העיר כמעט לתנועת מכוניות בחודשים האחרונים, גם הורידו אלפי חניות. החליפו את זה בתשתית אופניים. סכך הכל סללו בחודשים האחרונים כמעט 50 קילומטר של שבילי אופניים - במקרים רבים פשוט ביטלו רחובות והפכו אותם לשבילי אופניים. או שרחוב שהיה עם שני נתיבים בכיוון ביטלו נטיב אחד והפכו לנתיב אופניים מופרד.

 

וזה במזרח אירופה, כן? לא הולנד או דנמרק...

זה העתיד.

הלוואי ובתל אביב היו עושים את זה.

כרגע זה כמו ג'ונגל פה.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

הרבה פעמים השופוני מגיע מההורים יותר מאשר מהזוג. זה הרבה יותר בוטה בבתמיצווש שהילדה בקושי מבינה מה קורה מסביבה,  וההורים שמחים להראות שהם פוצצו כסף.

יצא לי גם כמה פעמים "למלא את הצד של האשכנזים". בחתונות כאלה זה לפעמים יותר בולט.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 39 דקות, halperin96 כתב:

והמצד השני יש פה מישהו שאם אתה לא מנפנף בכסף שלך ובכמה הזין שלך ענק אז אתה ביטוח לאומי ולא מסוגל לקבל שיש אנשים שלא חיים כמוהו ועדיין נהנים מהחיים.

 

זה אותו אחד 😅

פורסם
לפני 8 דקות, Blaz00r כתב:

 

זה אותו אחד 😅

 

לאחד יש סופרב 2015 ולשני יש ארונה 2020,

אז כן שניהם וואגיסטים...תכלס אותו אחד 🤣

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אני לא יכול לתייג את כל מי שאני רוצה - אז בתשובה לכולם 

 

ברור לי שיש אנשים שקונים לילדים שלהם וילות בהרצליה פיתוח בלי למצמץ, ויש כאלה שסתם נותנים להם כמה מאות אלפים בשביל הדירה במחיר למשתכן בלי לפגוע יותר מדי בחסכונות שלהם. לאלה אני ממש לא דואג. מי שמדאיג אותי הם אותם אנשים שמממנים את החתונה מהלואות פחות או יותר יקרות, ושהחשבונות שלהם לא מכילים מספיק כסף לפרישה. 

 

מצאתי את המחשבון הזה שנותן איזה סדרי גודל. אפשר לשחק בו עם ההוצאה החודשית כדי לראות כמה צריך לצמצם אותה כדי לקבל קצבה לפי תוחלת החיים. כיוון שתוחלת החיים של גבר יהודי בגיל 65 היא קרוב ל-20 שנה  הרי שבפרמטרים של חסכון של מיליון ש"ח ורבית של 3% לשנה, ועם קצבת זקנה של 1500 ש"ח חסכון של מיליון ש"ח מאפשר משיכה של 7000 ש"ח לחודש. תחשבו לבד למי זה מספיק.

 

טרנספורטר מסתכל על הוצאה נוספת של 50 או 100 אש"ח על החתונה כעל תוספת קטנה מאד. זה נכון לאוכלוסיות מסויימות, שממש אינן רוב מדינת ישראל. אצל מרבית האוכלוסיה ההוצאה הזו תבוא על חשבון משהו אחר, לעתים קרובות הרבה יותר משמעותי. 

 

כימאי - מי שרגיל לרמת חיים שתואמת להכנסות של 25 אש"ח בחודש יתקשה להתקיים מ-4000 ש"ח וגם מכפול מזה.  אני כבר לא מדבר על מישהו שהופך סיעודי ועלות הטיפול שלו 15,000 ש"ח ומעלה לחודש אם הוא מתנהל בקפדנות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

ברור לי שיש אנשים שקונים לילדים שלהם וילות בהרצליה פיתוח בלי למצמץ, ויש כאלה שסתם נותנים להם כמה מאות אלפים בשביל הדירה במחיר למשתכן בלי לפגוע יותר מדי בחסכונות שלהם. לאלה אני ממש לא דואג. מי שמדאיג אותי הם אותם אנשים שמממנים את החתונה מהלואות פחות או יותר יקרות, ושהחשבונות שלהם לא מכילים מספיק כסף לפרישה. 

למה אתה דואג להם?אתה ביטוח לאומי גם?

לפני 3 דקות, sperial כתב:

מצאתי את המחשבון הזה שנותן איזה סדרי גודל. אפשר לשחק בו עם ההוצאה החודשית כדי לראות כמה צריך לצמצם אותה כדי לקבל קצבה לפי תוחלת החיים. כיוון שתוחלת החיים של גבר יהודי בגיל 65 היא קרוב ל-20 שנה  הרי שבפרמטרים של חסכון של מיליון ש"ח ורבית של 3% לשנה, ועם קצבת זקנה של 1500 ש"ח חסכון של מיליון ש"ח מאפשר משיכה של 7000 ש"ח לחודש. תחשבו לבד למי זה מספיק.

אתה יכול לחיות אחלה מ7000 שקל בחודש(בעיקר אם אתה נשוי וגם לאשתך הצטבר משהו).

אין לך ילדים בבית,וכל ההוצאות קטנות משמעותית...לא צריך רכב גדול,יש הנחה בארנונה,פחות צריכה כמו אוכל.

בזמן שזוג+3 מוציא על אוכל בסביבות ה4-4.5 בחודש זוג בלבד שחיי צנוע בלי גחמות של ילדים יכול בקלות להסתדר עם 2000 שקל.

אין לך חוגים לילדים,אין שכר לימוד,אין ביטוחי רכב יקרים גם אם ממש תתאמץ להוציא 10K בחודש לא תמצא על מה.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

טרנספורטר מסתכל על הוצאה נוספת של 50 או 100 אש"ח על החתונה כעל תוספת קטנה מאד. זה נכון לאוכלוסיות מסויימות, שממש אינן רוב מדינת ישראל. אצל מרבית האוכלוסיה ההוצאה הזו תבוא על חשבון משהו אחר, לעתים קרובות הרבה יותר משמעותי. 

מרבית האוכלוסיה מטומטמת.

מי שלא ירגיש הוצאה של 100-150K על אירוע שיעשה כזה גם כל חודש.

מי שמפוצץ את העתיד שלו על פוזה ושופוני שיימשך לערב שאף אחד לא הולך לזכור שיואיל להתמודד עם הטמטום שלו בעצמו.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

כימאי - מי שרגיל לרמת חיים שתואמת להכנסות של 25 אש"ח בחודש יתקשה להתקיים מ-4000 ש"ח וגם מכפול מזה.  אני כבר לא מדבר על מישהו שהופך סיעודי ועלות הטיפול שלו 15,000 ש"ח ומעלה לחודש אם הוא מתנהל בקפדנות.

על מה לעזאזל אתה תוציא 15K בחודש בגיל 70?

זונות ווויסקי?

  • אהבתי 1

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)

יפה, הלפרין, סטודנט רווק שיודע לנהל משק בית של פנסיונרים. 

 

סתם, דוגמא. ההנחה בארנונה אינה אוניברסלית. צריך לקיים אי אילו תנאים.

 

תתפלא, אבל לפנסיונרים יש לא מעט הוצאות שאתה ממש לא חושב עליהן. תתחיל בהוצאות רפואיות - זוג יכול להוציא בקלות 1000 ש"ח בחודש על תרופות ושירותים במסגרת הסל, כבר לא מדבר על מה שמחוצה לו. אין לך ילדים אבל יש נכדים. זה גם משליך על הרכב הדרוש יש יופי של דיון בפורום הקניה. והרשימה ארוכה. עכשיו, אתה צריך להביא בחשבון ירידה של לפחות 50% בהכנסות השוטפות, אצל רבים זה יותר. 

 

וכמובן - כל זה בתנאי שאין להם צורך לתמוך בדור הצעיר, תמיכה שהיא נושא הדיון בעמודים האחרונים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...