Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 1 דקה, halperin96 כתב:

מאיזה איזור אתה בחיפה?

לא גרתי דקה בחיפה, אבל יש לי חברים שם ולמדתי שם מהחטיבה. 

אבל כן גרתי באיזור, פלוס מינוס.

 

פשוט אני מכיר את הגישה. לא פעם ראשונה שאני שומע את זה.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 1 דקה, David32 כתב:

לא גרתי דקה בחיפה, אבל יש לי חברים שם ולמדתי שם מהחטיבה. 

אבל כן גרתי באיזור, פלוס מינוס.

כנראה בעל וילה בדניה מכיר את חיפה שונה ממני.

 

האיזור של נו"ש,רוממה,רמת רמז/ספיר ורמת חן שאני מכיר בגלל הלימודים הוא דיי דרעק.

או שהרחובות בנויים כמו בתי קברות(סמטאות בתוך סמטאות בעליות) או שהכל ישן ומתפורר,תוסיף על זה חזירי בר וקיבלת חוויה נהדרת מהעיר.

את האיזור של בת גלים אני מכיר מהצבא וגם הוא פח אשפה....אולי איזור הכרמל נראה כמו מקום עם טיפה חיים ואפשרות ללכת בנוחות,אבל רחוק לי ויקר לי מהכל.

 

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

האיזור של בת גלים השתנה לא מעט ב 7 השנים האחרונות, וכך גם העיר התחתית.

האיזור של הטכניון מהצד של חיפה ולא של נשר... כן, דרעק מוחלט (ולא הייתי מנסה לצאת מנו"ש לכיוון רוממה על אופניים אפילו בצחוק)

מצד שני, הקפטן נמצא מרחק הליכה מהשער העליון. זה שווה הכל.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 2 דקות, Pika007 כתב:

מצד שני, הקפטן נמצא מרחק הליכה מהשער העליון. זה שווה הכל.

 

אפשר לקנות של 2 המבורגרים ב30 שקל ולא אכלתי שם שנתיים.

עדיף כבר את הדיל בבורגר סלון ברוממה,לפחות אכיל.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 54 דקות, Pika007 כתב:

אם לא הייתה ההגבלה המפגרת על המהירות והספק המנוע- אנשים לא היו פורצים את הבקרים, ולנסוע על הכביש בערים הייתה אפשרות פחות התאבדותית.

אם הייתה קצת מודעות ועידוד- היו פחות כלי רכב על הכביש ללא ספק. חלק נכבד מהנסיעות ברכב אפשר לחסוך בעזרת שימוש בכלי חשמלי נורמלי.

 

ההגבלה מוצדקת מדובר באופניים, לא באופנוע. ההגבלות נפרצות כי זה האופי הישראלי לרצות לדפוק את המערכת כי למה מה קרה שהם יוציאו רישיון עד 33 כ"ס ויעלו על כלי יותר רציני שעבר התאמה לכביש. הם יקנו אופניים עם בלמים של אופניים וצמיגים של אופניים, ירכיבו עליו מנוע שיביא אותם ל-50/60 קמ"ש וירכבו על הכביש עם קסדה של אופניים על הראש (במקרה טוב). זה נהדר עד שהם יצטרכו לבצע בלימת/תמרון חירום ויגלו שבלמים של אופניים לא ממש תוכננו לבלום כלי במהירות 60 קמ"ש. 

פורסם

שוב, מה הקשר? 

 

לא צריך לרכב כדי להכיר את תקנות התעבורה, שזה מה שרלוונטי לתלונות שלכם.

 

יש תקנות שנוגעות ל"אופניים על מנוע עזר". המקור שלהן הוא בימי ה"טוטסטס\טילון", אותם אופניים כם מנוע 50 סמ"ק ומהירות מוגבלת, שהיו מותרים מגיל 16 למי שעשה רשיון מתאים. לפני כמה שנים פרצו לחיינו הכלים החשמליים, ומישהו החליט שאין צורך ברשיון כדי לרכב עליהם בתנאי שהם עומדים בכללים מסויימים, ושהכלים עצמם אינם מצריכים רישוי. התוצאה היא הכלים שננהגים על ידי אנשים ללא רישוי, כלים שיכולותיהם יותר גבוהות מהמותר בתקנות והעדר רישוי ובעיקר ביטוח, לפי הברדק הישראלי הכללי של  העדר אכיפה. אילו אחרי שהיו על הכביש כמה זוגות היו מגדירים את חובות הבעלים והרוכב, בדיוק כמו לכל רכב מנועי אחר, היו נחסכות לנו התאונות והיה מחוייב ביטוח. אבל כאשר הכל פרוץ אז הכל פרוץ, הרוכבים פוגעים ובורחיםבלי יכולת לזהותם,  והנפגעים נותרים פצועים ונכים ואפילו בלי פיצוי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 24 דקות, sperial כתב:

אני יודע מה זה מס יסף כי בסופו של דבר מדובר בוריאציה על נושא מדרגות מס הכנסה, אבל לא בקי בפרטים.

 

זה ממש לא וריאציה נוספת של מדרגות המס.. זה מס עשירים של 3% על כל ההכנסות שלך שמעל המדרגה.

כולל גם הכנסות משכר דירה, הכנסות מהבורסה, מס שבח על מכירת דירה. 

 

כל מדינה מחולקת לעשירונים ... בדר""כ 50% מהאזרחים לא משלמים בכלל מס הכנסה.

ושאר המיסים שהם משלמים בכלל לא מכסים את השירותים שהם מקבלים מהמדינה:

צבא וביטחון - משטרה - שירותי רווחה  ועוד....

 

עוד 20 או 30% אומנם משלמים מס הכנסה אבל... היקף המיסים שהם משלמים עדיין לא מכסה את חלקם בשירותים הציבוריים.

רק ה 10% העליונים (ואולי גם חלק מה 10 אחוז בעשירון השני) באמת משלמים מיסים מעבר לחלקם בהוצאה הציבורית.

 

מה שמצחיק הוא .. בדר"כ מי שנמצא שם למעלה לא ממש מתלונן על זה שהוא משלם וממן את כל השאר.

אבל דווקא אלו שבאמצע.. בוכים שהם ממנים את אלו שלמטה..

למרות שבפועל הם בחלק שלא משלם על כל חלקו,  הבכי שלהם הוא יותר.. למה נותנים להם יותר ממה שאני מקבל..

תפסיקו לתת להם ותנו לי יותר. 

 

  • מעניין 1
פורסם

ניאלץ לא להסכים בעניין זה. חבל שעדיין לא היית בטכניון ב 2014-2016, ההמבורגרים של הזסטי היו שיגעון. ואז הוא החליף ספק, עכשיו הם כנראה עשויים מקורונה.

פורסם
לפני 38 דקות, halperin96 כתב:

אני בסופר פעם בשבוע,עומד בתור ומי שעומד לפני מוציא את האשראי או מזומן ומשלם-מעולם לא הסקתי כלום לגבי אף אחד.


לא יצא לך אף פעם לראות את אלה שמשלמים על קניה שבועית ב3 תשלומים? או את זאת שקונה את הקניה בצ׳קים דחוים?

  • לא הבנתי... 1
  • מבאס 1
  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, sperial כתב:

האחד הוא הטעויות שאני עשיתי ושילמתי עליהן ביוקר, האחר הוא מה שאני רואה בסביבה שלי. ואחד הדברים שאני רואה הוא הרבה צעירים שגם כאשר מסיימים לימודים ומוצאים עבודה מתאימה מתקשים להתנהל

"הרבה צעירים"? כמה צעירים אתה מכיר טוב? ארבעה?

יותר מזה, בדיחות ok boomer בצד, כמו כל אדם מבורגן נרגן, אתה מתקשה להבין שהעולם לא סטטי. סט השיקולים של בני ה-30 היום הוא לא סט השיקולים שלך.

וכל זה ממשיך להיות לא רלוונטי לעובדה הבסיסית: יצאנו מתוך שיחה על נישה.

אתה, בברור, לא חלק ממנה.

גם לא ארבעת הצעירים שאתה מכיר.

כל קשה פשוט להודות בזה ולהמשיך הלאה בחיים?

אז אתם לא עשירים. לא נורא. 

רובנו חיים בשלום ושלווה עם זה שאנחנו לא עשירים. בלי להשפריץ נבואות זעם אינסופיות על מי שכן הצליח יותר מאיתנו, כי אנחנו "מכירים צעירים".

ציטוט

כשאני כותב "סביבה" זה לא רק החברים שלי אלא מגוון הרבה יותר רחב של אנשים שבהם אני נתקל. לפעמים משפט אחד שנאמר מספיק כדי להבין באיזה בור הם חיים ולמה. יודע מה - אפילו תצפית על מי שעומד לפניך בתור הקופה בסופר, אדם שאין לך מושג מיהו ומהו, אבל התנהלותו מול "לובה" מעלה הרבה סימני שאלה לגבי התנהלותו הכללית. כמובן שלא מדובר בסטטיסטיקה, אבל במצבים שמעלים הרבה סימני שאלה.

אז האומדן שלך זה מה אנשים משדרים לך בתור בסופר?

מה? 

 

ולמען השם, פעם זה "אלכס", פעם זה "לובה". נורא חשוב להדגיש את הבדיחה הגזענית. שלא יתבלבלו פה ולא יחשבו בטעות שנותני השירות שאתה נתקל בהם, כשאתה זורק מאות אלפי שקלים על מעבר דירה מיותר, או קונה מטרנה לילד בסופר, מחזיקים באזרחות גרמנית כשרה. לא לא. במה אתה יותר טוב, תזכיר לי? זה לא קשור לקורונה, אבל קצת קשור לעוורון החברתי הקיצוני שלך. ממליץ לך פעם לפתוח את הראש ולדבר עם אנשים אמיתיים שהם לא המשפחה שלך. אולי אפילו עם איזו "לובה". תגלה עולם ומלואו של הוויה אנושית. כולל של לובות ואלכסים שצריכים לשבת 9 שעות בקופה מול כשלונות מהלכים על שניים שההישג הכי גדול שלהם בחיים זה.. מה?.. לא יודע.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

השיא - שזה המקרה שכל כך הקפיץ אותי, היתה אשה שבחרה את המעדנים היקרים ביותר ושמה חשבון של 500-600 ש"ח בחלוקה בין שני כרטיסי אשראי, תו הזהב ו-2 צ'קים דחויים. בעיני זו התנהלות מוזרה מאד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 19 דקות, Pika007 כתב:

רגולציה ועוד רישוי זה ממש לא מה שדרוש (כאילו שאין לנו מספיק מזה.), לראיה- בשום מקום בעולם אפילו לא אחד, לא קיים דבר כזה.

 

אתה טועה. המגבלות האלה לא הומצאו בישראל. מדובר בתקינה אירופאית.

 

לפני 19 דקות, Pika007 כתב:

הבעיה היא היעדר תקנות מסודרות למעט ביבוא הכלים, קביעת נקודת אמצע מוזרה, והיעדר תשתיות.

 

זה נכון. 

 

לפני 19 דקות, Pika007 כתב:

התקן בארץ קובע 250W ו 25 קמ"ש. בפועל, אותם קורקינטים של 250W בקושי מחזיקים 20-22, וברגע שיש עליה של 3 מעלות שיפוע- משתעלים ל 16.

 

די והותר לסביבה אורבנית. לא מדובר באופנוע. לא מדובר בכלי שנועד להחליף לך את הצורך להחזיק רכב/אופנוע. מדובר בכלי שנועד לפתור לך את בעית הק"מ הראשון והאחרון. 

 

לפני 19 דקות, Pika007 כתב:

למדרכה זה מהיר מדי. זה כמו ריצה די מהירה ישירות אל אדם תמים שעומד. לכביש- הרבה, הרבה יותר מדי איטי. שבילי אופניים- או שאין מספיק (מרכז) או שאין בכלל (כל מקום אחר). מה תעשה?

 

תלמד להסתדר עם זה או תוותר על הכלי או תעלה על אופנוע. 

 

לפני 19 דקות, Pika007 כתב:

אז חלק נכבד מהאנשים "פורצים" את הכלי שלהם. מי שהשקיע 8000 ש"ח מראש על קורקינט יוכל לנסוע בבטחון כי הכלי שלו מתוכנן לזה. מי שקנה משהו פשוט יחסית ב 2000 ש"ח וגרם לו לנסוע 40 עם דחיפת זרם למנוע- יסע כמעט 40 על כלי עם בלמים והיגוי שתוכננו ל 25, מתכון לאסון. 

 

גם מי שקנה קורקינט ב-20,000 שקל רוכב על כלי שלא תוכנן לנסוע במהירויות האלה לא מבחינת בלמים, לא מבחינת יכולת תמרון, לא מבחינת יציבות, לא מבחינת יכולת לתקשר עם הסביבה (איתות, מראות). 

 

לפני 19 דקות, Pika007 כתב:

עד כמה שזה מצחיק, העלאת המהירות והספק המנוע המותרים ליבוא חופשי יתרמו באופן ניכר לבטיחות של כולם. אם מותר לך להביא משהו מהיר וחזק מספיק, אתה לא תטרח עם משהו לא חוקי שעלה לך אלפי שקלים ועלולים להחרים לך.

 

רוצה יותר מהיר וחזק תוציא רישיון עד 125 סמ"ק ותעלה על כלי שתוכנן לכביש. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

יבגני - נמשיך לריב על הכנוים האלה שנכנסו ללקסיקון מסיבות שונות .אני מחזיר אותך לארץ נהדרת, לא לשום מקום אחר. בדיוק כמו הטבריינים ושאר הדמויות של הגשש.

 

וכדי קת לאזן, מתארחת אצלי כרגע בת הזוג של אחד הבנים, שעונה לשם לובוב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 6 דקות, ChemGuy85 כתב:

מדובר בכלי שנועד לפתור לך את בעית הק"מ הראשון והאחרון. 

נופ. מדובר על כלים שאמורים להחליף לך נסיעות קצרות. אין סיבה אחת שאני אתניע אוטו בשביל נסיעה של 3 ק"מ. שום סיבה. 

זה שכדי לאסוף חבילה מהדואר אני מניע את האוטו ונוסע 3 ק"מ, כשאפשר לעשות הליכה/רכיבה של קילומטר וחצי (כי אפשר לקצר) זה ביזבוז מיותר של הכול בערך, דלק, רעש, זיהום אוויר.

עם אופניים/קורקינט חשמלי הנסיעה הזאת נעשת בקלות מטורפת, אתה אפילו לא תשים לב שאתה כבר שם.

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

 

לפני 2 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

ההגבלה מוצדקת מדובר באופניים, לא באופנוע. ההגבלות נפרצות כי זה האופי הישראלי לרצות לדפוק את המערכת כי למה מה קרה שהם יוציאו רישיון עד 33 כ"ס ויעלו על כלי יותר רציני שעבר התאמה לכביש. הם יקנו אופניים עם בלמים של אופניים וצמיגים של אופניים, ירכיבו עליו מנוע שיביא אותם ל-50/60 קמ"ש וירכבו על הכביש עם קסדה של אופניים על הראש (במקרה טוב). זה נהדר עד שהם יצטרכו לבצע בלימת/תמרון חירום ויגלו שבלמים של אופניים לא ממש תוכננו לבלום כלי במהירות 60 קמ"ש. 

 

ראיתי בת'רד אחר כבר שיש לך איזו טראומה אישית מהדברים האלו- אבל זה לא אומר שאתה צודק. (ובתל אביב וסביבתה הסכנה הגדולה היא בעיקר הטוסטוסים, שמחליטים ברגע מסוים שהם הולכי רגל)

מספר הקורקינטים מגמד את מספר האופניים, אז לדעתי אתה לא ממש עוסק בעיקר. גם אופני כביש ללא מנוע עזר יכולים להגיע למהירות של 30-40 קמ"ש ומקום הרכיבה המוגדר עבורם הוא בכביש, מה תגיד במקרה זה? הכלים האלו כן מתוכננים למהירות הנ"ל. איפה תגיד להם לרכב? החוק במדינת ישראל אומר "תרכבו בכביש" אם אין שביל אופניים".

מספר האופניים בישראל שמגיעים ל 50-60 קמ"ש זעום, למרות מה שהעין שלך עלולה לספר לך. גם רוב האופניים ה "פתוחים" של הפושטקים לא עוברות את ה 45.

ורגע, אם הבלמים כן נועדו לבלום מהירות כזו זה היה בסדר? כי זה בדיוק חלק מהטענה שלי, אם ההגבלה המטומטמת הזו לא הייתה במקום, היו מגיעים לפה כלים שמהמפעל מתוכננים למהירות הנסיעה הנכונה שלהם, עם היגוי ובלימה מתאימים.

 

לפני 7 דקות, sperial כתב:

שוב, מה הקשר? 

 

לא צריך לרכב כדי להכיר את תקנות התעבורה, שזה מה שרלוונטי לתלונות שלכם.

 

יש תקנות שנוגעות ל"אופניים על מנוע עזר". המקור שלהן הוא בימי ה"טוטסטס\טילון", אותם אופניים כם מנוע 50 סמ"ק ומהירות מוגבלת, שהיו מותרים מגיל 16 למי שעשה רשיון מתאים. לפני כמה שנים פרצו לחיינו הכלים החשמליים, ומישהו החליט שאין צורך ברשיון כדי לרכב עליהם בתנאי שהם עומדים בכללים מסויימים, ושהכלים עצמם אינם מצריכים רישוי. התוצאה היא הכלים שננהגים על ידי אנשים ללא רישוי, כלים שיכולותיהם יותר גבוהות מהמותר בתקנות והעדר רישוי ובעיקר ביטוח, לפי הברדק הישראלי הכללי של  העדר אכיפה. אילו אחרי שהיו על הכביש כמה זוגות היו מגדירים את חובות הבעלים והרוכב, בדיוק כמו לכל רכב מנועי אחר, היו נחסכות לנו התאונות והיה מחוייב ביטוח. אבל כאשר הכל פרוץ אז הכל פרוץ, הרוכבים פוגעים ובורחיםבלי יכולת לזהותם,  והנפגעים נותרים פצועים ונכים ואפילו בלי פיצוי.

 

לטוסטוס עד 50 סמ"ק יש הספק של מעל 15 כ"ס. לכלים החשמליים ה "מפחידים" והלא חוקיים ביותר בישראל יש הספק של..... 2.

המהירות המוגבלת של הטוסטוסים הייתה בסביבות ה 80 קמ"ש. בטח שזה דורש רישוי, אלו מהירויות כביש לכל דבר ועניין. 40 קמ"ש זה עדיין בגדר מה שניתן להשיג ברכיבה עצמית (אם כי למרחקים קצרים בהרבה....)

אני לא מבין איך אתה בכלל מבצע הקבלה בין הדברים.

זה לא ש "מישהו החליט שאין צורך ברשיון", זה שהרעיון לחייב דברים כאלו ברשיון הוא די מופרך, ולא נהוג בשום מקום בעולם.

כפי שכתבתי. הגבלה נמוכה בנקודה מוזרה (מהיר מדי בשביל המדרכה ונמוך מדי בשביל הכביש) בשילוב עם מחסור בתשתיות מובילה לשלל בעיות, כמו אנשים שרוכבים על המדרכה כי לרכב על כבישים מסוימים זו התאבדות- ואז אכן פוגעים באנשים. 

האחריות על פגיעה באדם והפקרתו היא אישית, האדם הפוגע הוא פושע לכל דבר ועניין.

האחריות על המגמה הזו ולמה היא לא נפתרת- שוכנת אצל המדינה. השקעה בתשתיות מתאימות יכולה להחזיר את עצמה למדינה בדמות הפחתה בפקקים וזיהום מהר מאוד, אירופה צועדת בכיוון (תבקר בוינה ותבין. אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום על שבילי אופניים, חלקם הגדול עבודה של העשור האחרון), עצוב לראות שכרגיל אנחנו 20 שנה מאחור.

  • מעניין 1
×
×
  • תוכן חדש...