Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כשאמא \סבא קונים מכונית: טיפים לרכישת רכב לדור הבוגר מאד.


Benni Haspel
 שיתוף
עוקבים 2
שימו לב! השרשור הזה בן 3926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

"מחפש אוטו לאמא שלי. רצוי ספורטיבי, מדליק,לוקח סיבובים, וכו' וכו'".

כמה פעמים נתקלתי בהודעה שמתחילה בערך ככה? הרי זה ברור. אבא או אמא הם בני 50-60 ורוצים להחליף את המיצובישי הישנה ואני, הבן מומחה גדול ואני זה שאחליט ואחר כך גם אנהג. אז ברור שזה יהיה רכב ספורטיבי וכו'...

 

אז כנציג ה"בוגרים" עלי אדמות הרשו לי להאיר כמה זויות שבינתיים (הבנתיים זה כמה עשרות שנים...) לא יכנסו לתודעה שלכם.

כי אבא.סבא.אמא.סבתא הם טיפוסים מאד מיוחדים והדרישות שלהם, מה לעשות, זה לא תמיד רכב ספורטיבי לעליות של בית אורן.

יש לנו כמה בעיות שעלינו להתמודד איתן: למשל חוסר הביטחון בתנאים משתנים, זה גורם לנהיגה איטית יותר, זה נגרם מתגובות איטיות יותר, העיניים הם לא מה שהיו פעם, גם האזניים לא ואפילו הפרקים, אויי אויי.

נעבור כאן על כמה נקודות שאולי לא כל כך מסתדרות עם המילה "ספורטיבי".

 

גודל הרכב: אל תתביישו להציע לנו רכב גדול יותר. כלל האצבע (ותסתכלו בכביש בעצמכם) הוא שהרכב גדל עם הגיל. זה נותן תחושת ביטחון ולא משנה כלל שהאלרו היא פחות טובה מהסיריון. באלרו אנחנו מרגישים בטוח בהוויה המשוגעת של נתיבי איילון.

הרכב חייב להיות גבוה. קשה כבר להתקפל לתוך הונדה. יותר קל עם הסוזוקי SX4 או מוביל נוסעים מצוי. ובקנית רכב משומש תקפידו שהכסא (גם של הנוסע) יעלה וירד כי מה שקובע זה גובה הישבן מהמדרכה ולא מפני הכביש.

 

רכב אוטומטי: אנחנו רוצים רכב אוטומטי (למרות שגדלנו על ידני). הרגל השמאלית קצת כואבת, הקואורדינציה היא כבר לא מה שהיתה פעם ובכלל זה עוזר יותר להתרכז בכביש.

 

שינוע נכדים: אנחנו גם סבא וסבתא ואתם יודעים שזמן האיכות שלנו עם הנכדים זה זמן החופש שלכם (אולי לעשות לנו עוד נכדים). אז כדי לקפוץ "לקיפצובה" או לגן חיות או סתם לקחת אותם אלינו הביתה, אנחנו צריכים רכב שיכיל כיסאות ילדים. היות ולצערכם אנחנו לא מסיעים את הנכדים כל יום, הכסא הוא לא קבוע. אז הרכב חייב איזופיקס, קליק וסיימנו ושלא נסתבך עם הרצועות האלה. מה לעשות כשאתם הייתם ילדים ישבתם סתם במושב האחורי.

 

אמינות: סליחה חברים, אבל יפנית-יפנית-יפנית. אין מה לעשות. סבא.סבתא יהיו הכי רגועים בתוך קורולה משעממת, ניסן מרדימה, סוזוקי שקופה... אלה רכבים שפשוט לא מתקלקלים ואפילו הנורה לא נשרפת, ממש פלא שמיני.

 

בקרות ולוח מחוונים: פעם, המילה "דיגיטלי" לא היתה קיימת ובמקום "מערכת" היה "רדיו". והרדיו היה "תדיראן". חמישה לחצנים מיכנים, כוון תחנות של פעם בחיים, כפתור אחד לווליום והדלקה/כיבוי. ותאמינו לי שלזה ורק לזה אנחנו זקוקים. אז כשאתם בוחרים לנו מכונית, תדאגו שה"מערכת" תהיה פשוטה, ברורה, אינטואיטיבית, כפתורים גדולים, לחצני תחנות ברורים ובלי הרבה קישקושים. ממילא אנחנו נשארים כבר 40 שנה באותן חמש תחנות . ובחייכם (ושתזכו לחיים ארוכים כמונו), תוציאו את המזגן מהרדיו, כלומר כל אותם מסכים פירוטכנים שנדרש מנתח מערכות כדי לכוון אותם לפני כל נסיעה ושגורמים לי להפעיל את המזגן כשאני מכוון לרשת ב'. תעזבו אותנו מזה. שהרדיו יהיה רדיו ושהמזגן יהיה מזגן, רצוי מיכני. אנחנו יודעים לכוון את הטמפרטורה בעזרת כפתור גדול ובלי להסתכל על צג של "23 מעלות" כשנכד חמוד מילל מאחור...

ובכלל, שהפנל יהיה "נקי", פשוט, מינימליסטי, כמו זה של הלנסר החדשה למשל.

 

ותנו לנו את נסיעת המבחן. מספיק שנדע שאת ההגה אפשר להסיט גם פנימה..אתם יודעים, הכרס היא גם לא מה שהיתה פעם. וגם הגב לא וכל רכב יש לו מושב קדמי אחר.

 

לסיכום: יפנית, גבוהה, אוטומטית, גדולה יחסית, פשוטה, איזופיקס, ובטח שכחתי משהו..אתם יודעים, הגיל...

 

תודה לידידיי, סבתא פלורה, סבא צבי, סבא אלי שעזרו לי בכתיבת הטיפים.

 

סבא בני

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת - כמו שיש צעירים שמחפשים "ספורטיבית לסיבובים", ויש כאלה שרק רוצים פתיחות בקו ישר, ויש כאלה שהחלום שלהם זה מאזדה ליסינג, גם ה"זקנים" לא כולם אותו דבר.

 

אני מכיר את הטיפוס שבני מתאר, ומצד שני - אני גר בסביבה עתירת סבתות (ומעוטת סבים. הפולניות של צפון תל אביב, אתם יודעים, חולה חולה חולה אלמנה). הרכב הנפוץ ביותר באוכלוסיה הזו - פיאט פונטו (קטנה, לא יפנית, ידנית). למה? "כי לך תמצא חניה לרכב גדול במרכז תל אביב" וכולן הרי נוסעות כל הזמן לפגוש את ה"בנות" בבית הקפה הקבוע או בתיאטרון.

 

ויצא לי כבר לראות קשיש חביב מנסה, במשך שעה ארוכה וכואבת, להחנות קדילאק בחניון קטן וצפוף בפאתי ת"א. זה לא היה מחזה נעים כלל (ונתן לי השראה לפתגם "אל תקנה את הרכב הכי גדול שאתה יכול אלא את הכי קטן שאתה צריך"). לפיכך אני מאמין שדווקא למבוגרים בינינו, אם אתם גרים באזור צפוף - עדיף רכב קטן.

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההתיחסות.

הכוונה היא לא מה ש"עדיף" בגודל המכונית אלא מה רוצים. לכן אמרתי שזהו כלל האצבע.

שלושת שותפיי לפוסט שינו מכוניות עם הגיל. פלורה קנתה ניסן טידה שהיא לא הכי גדולה אבל גבוהה יחסית. צבי נוטש אחרי הרבה שנים את ההונדה שלו (אוי...הגב...) ואלי מתנייד בוולוו משומשת.

ברור שיהיו יוצאים מהכלל.

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 חודשים מאוחר יותר...

בקרות ולוח מחוונים: פעם, המילה "דיגיטלי" לא היתה קיימת ובמקום "מערכת" היה "רדיו". והרדיו היה "תדיראן". חמישה לחצנים מיכנים, כוון תחנות של פעם בחיים, כפתור אחד לווליום והדלקה/כיבוי. ותאמינו לי שלזה ורק לזה אנחנו זקוקים. אז כשאתם בוחרים לנו מכונית, תדאגו שה"מערכת" תהיה פשוטה, ברורה, אינטואיטיבית, כפתורים גדולים, לחצני תחנות ברורים ובלי הרבה קישקושים.

 

כמה טענות ומרירות יש לי בקשר לזה... :evil:

למשל נשים מבוגרות מדור ישן שלמדו שמכשירים חשמליים אלקטרוניים מסובכים קוראים לגבר שיסדר!

צריכות רק מכשירים אלקטרוניים בעברית ופשוטים, רק זה גורם להן איכשהו לנסות להתמודד מול המכשיר וגם אז הן לא ישתמשו בפונקציות המתקדמות שלו.

 

בקשר לרדיו "פשוט" אני ממליץ לקחת אחד מפירוק רדיו של רכב בן 20 שנה פלוס צריך להיות מספיק "פשוט" ולא מסובך בשבילם

 

ובכלל הכי "פשוט" בשבילם יהיה לקנות תאילנדי שישיר בשבילם כל הנסיעה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט או לא פשוט כולם רוצים עצמאות ,בדיוק כמוך.

 

בני כל הכבוד פגעת בול .

טוב שם טוב משמן טוב

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

מקפיץ את השירשור לעידכון קטן:

חיישני רוורס, לטובת המבוגרים בעלי הצוואר התפוס או חצי תפוס.

ביטול כרית אויר לנוסע באמצעות מפתח הרכב ולא כניסה למוסך

 

אז למי שמתעצל לעבור לפוסט הראשון:

רכב גדול יחסית וגבוה,

רכב אמין, רצוי יפני

גיר אוטומטי

חיישני רוורס

לוח שעונים פשוט, מינימליסטי ובעל כפתורים גדולים וברורים,

הפרדה בין הרדיו והמזגן ורצוי מזגן מיכני,

חיבור איזופיקס לכסאות נכדים

ביטול כרית אויר באמצעות מפתח הרכב

 

וד"ש מסבתא פלורה, סבא אלי, סבא צבי וכמובן מסבא בני

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בתור סבא אני לוקח לפעמים את הנכדה בת ה 9 חודשים במושב בטיחות מקדימה.

(בנוסף לנכד שיושב במושב מאחור)

זה מחייב ביטול הכרית מקדימה.

אז ברכב של ההורים יש ביטול קבוע. זה נעשה ברכב שלהם ( רכב אירופאי משנת 2007) רק במוסך.

ברכב שלי, היות ואני לוקח את הילדים מדי פעם, נדרשת פעולה פשוטה יותר לביטול הכרית וזה נעשה בקלות (מיצובישי לנסר מהדגם החדש) על ידי סיבוב מפתח הרכב בחריץ הנמצא בתא הכפפות.

לכן גם התקן האיזופיקס המאפשר התקנה קלה של המושב האחורי.

מקווה שהבהרתי

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת את השאלה, כאילו מה התינוק פחות חשוב שמנתקים את הכרית בשבילו? (הרי ברור שלא!) או שהכרית פשוט תגרום לו נזק קשה יותר בזמן תאונה?

מבקש הסבר בנושא.

Peugeot 307 Xsi 2.0 manual 138Hp 2005

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כרית אוויר עלולה לגרום נזק לתינוק בזמן תאונה, ואסורה בתכלית האיסור כאשר מדובר בהתקנה של כסא תינוק הפוך למכיוון הנסיעה (כפי שמומלץ לתינוקות עד גיל חצי שנה).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מפני שאז הכיסא והתנינוק נמרחים מעוצמת הפיצוץ.

כל התיכנונים של כריות האוויר מבוצעות על מודל של אדם מבוגר בגובה ומשקל ממוצעים,

מה שאומר שאם אישה קטנה נוהגת היא יכולה להינזק מפתיחת כריות האוויר,

גיסתי נהגה בפיאט פונטו והייתה תאונה שנפתחה בה כרית האוויר למעלה מחודש היא הסתובבה אם פרצוף נפוח כאילו "דירבקו" אותה.

טוב שם טוב משמן טוב

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לא הבנת את השאלה, כאילו מה התינוק פחות חשוב שמנתקים את הכרית בשבילו? (הרי ברור שלא!) או שהכרית פשוט תגרום לו נזק קשה יותר בזמן תאונה?

מבקש הסבר בנושא.

אמנם אני סבא אבל עדיין מבין..

לכן כתבתי שזה מחייב ביטול הכרית והדגשתי. רק לא חשבתי שאתה צריך הסבר (שלדעתי הוא מאד ברור) ותודה לאלה שענו לך בפירוט.

 

סבא של ערן ויעל

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני בדיוק מחפש עכשיו רכב לאמא שלי ואני נמצא בדיוק באותה דילמה

מחד אני רוצה לקנות לה יפנית אמינה תבקר במוסך רק לטיפולים ומאידך רכב גדול ונוח שירגיש לה יציב על הכביש ואחרון חביב שיהיה מודל חדש יחסית ,יש לי תקציב של 70K ואני מוצא את עצמי מתלבט מה באמת עדיף C5 ממודל חדש אבל רכב פחות אמין או מזדה 3 שתהיה אמינה אבל לגמרי לא מתאימה לאופי .

מצאתי הונדה סיוויק עם ק"מ נמןך ובמחיר טוב אבל שוב זה לא רכב שמתאים לנהיגה של בת 60

(היום היא נוהגת בקורולה אבל למצוא קורולה עם ק"מ נמוך אבל לא יקרה בטרוף זו משימה בלתי אפשרית)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 3926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...