Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 3 דקות, SlowRide כתב:

אם אני מעדיף "להנות" ממבחר דל במחיר יחסית גבוה וחוסרים במוצרים בסיסיים בשגרה או להנות משפע ומחירים נוחים וברגעי משבר משלוחים של שופרסל יגיעו תוך שבועיים במקום יומיים, אני חושב התשובה די ברורה.

 

מה הקשר בכלל? לא הבנת מילה ממה שכתבתי. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 42 דקות, Gosser1860 כתב:

אם זה נכון אז הטענה על קפיצה בבני-ברק היא לא "נכונה". אבסולוטית, יש יותר מאובחנים. באופן יחסי, הבדיקות מוטות (אם אכן כך הדבר) ולכן אי אפשר להסיק מזה איפה יש יותר נדבקים. כאמור אי אפשר לטעון שיש פחות נדבקים בת"א (אולי יש הרבה יותר, אבל לא בודקים אותם. לא בודקים אותם -> אין סטט' רלוונטית).

 

היא נכונה מבחינה עובדתית, אבל היא חצי שקר כי אתה צריך סיבה מאוד טובה לקבל בדיקה:

1. אתה כבר חיובי ולכן עושים בדיקות נוספות כדי לשחרר אותך מהמערכת כמה שיותר מהר.

2. אתה נמצא במקום שבו יש התפרצות.

3. נחשפת למי שבדיעבד ידוע כחולה קורונה.

 

על הבדיקות שנשארו חוץ מכל אלה השאר "רבים".

 

כרגע למערכת יותר חשוב לגלות נדבקים, ואת זה עושים ע"י טריאג', מי יש יותר סיכוי שנדבק, ואותו בודקים.

למערכת כרגע ממש לא חשוב לעשות השוואה בין אוכלוסיות.

 

לפני 11 דקות, vladclar כתב:

אין שום טריאג' בבדיקות.
ההדבקויות שמגלים עכשיו קרו בפועל לפני שבועיים.
ולפני שבועיים הציבור החרדי התנהג כאילו לא שמע על הנחיות של משרד הבריאות ( מתוך היעדר אמצעי תקשורת/ איחור בהוראות מרבנים/ אמונה שהתפילות מונעות מחלה וכו..).
רק בעוד כ 10 ימים ניתן יהיה לראות שינוי מגמה בציבור הזה בעקבות הצעדים האחרונים. עד אז המספרים ימשיכו להכפיל את עצמם כל 3 -4 ימים.

 

בוודאי שיש, תנסה להתקשר למד"א ולבקש בדיקת קורונה, תראה מה התשובה.

עד לפני שבוע קיבלת בדיקה בתנאי שענית על אחד מהקריטריונים (שזה גם סוג של טריאג'ׂ). לא היית בחו"ל? לא היית במקום שהיה חולה מאומת? לא נבדקת.

אין לזה שום קשר לציבור החרדי. זה נטו עניין של היצע וביקוש

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
ציטוט

מה הקשר בכלל? לא הבנת מילה ממה שכתבתי. 

ואתה הבנת?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

ואתה הבנת?

 

אני הבנתי שאתה לא הבנת.

 

לא דיברתי על המשלוחים שלך משופרסל. דיברתי על התלות שהעולם פיתח בשרשראות אספקה ארוכות ומסועפות שתוכננו להוזיל עלויות ייצור למינימום האפשרי במטרה לתדלק את תרבות הצריכה/רכישת חוויות שהתרגלנו אליהם בעשורים האחרונים על חשבון מעמד בינוני - נמוך במדינות מפותחות, איכות הסביבה, ניצול משאבים, יחס לעובדים במדינות מתפתחות והפגיעות שלנו למשברים גלובליים. 

 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)
לפני 25 דקות, ChemGuy85 כתב:

השאלה היא אם אתה מעדיף כלכלה מבוססת רכישת חוויות ומוצרי צריכה זולים על חשבון עמידות למשברים או שאתה מעדיף עמידות למשברים על חשבון רכישת חוויות ומוצרי צריכה זולים. בסופו של דבר אף אחד לא ימות מרעב ואף אחד לא יחייה כמו בברית המועצות אלא בעולם יהיה balance חדש. 

 

כולנו מעדיפים את האופציה הראשונה. פשוט לא חושבים על זה. אלא אם כן מישהו היה מספר שטס, למשל, רק באלעל כדי לצמצם את הגרעון שלהם ולהבטיח שיש חברת תעופה בישראל, או מספר שבסופר קונה רק תוצרת כחול לבן מאותה הסיבה. אבל כל בן אדם שכתב כאן אפילו משפט בשרשור כלשהו וסיפר איך הוא מנסה לחסוך - בוחר בה. וזה לא רק בשביל החוויה. אלא לפעמים גם מחוסר ברירה כלכלית.

 

הבעיה היא שאיזון של ממש לא אפשרי. אני לא מומחה, מתאר לעצמי שהרוב פה לא. אבל הטענה הבסיסית היא שישראל מסוגלת לייצר רק 25% מהחיטה שצורכים כאן. כלכלנים גם מסבירים פעם אחר פעם, כמו כאן, על הקשר בין ייבוא לייצוא והתלויות שביניהם. וגם הדיבורים על סבסוד החלקאים בעולם זה נפנופי ידיים, כי זה נעשה בצורה שונה מאוד במקומות שונים (למשל, על ידי סבסוד ישיר ולא על ידי הטלת מכסי מגן או חסימת ייבוא). בסוף זה בסך הכל עוד סיפור על אתוס ואידיאולוגיה. ואני לא אומר שלא יהיו שינויים אחרי המגפה. אני מסכים איתך שסין תשלם מחיר כלשהו בזה שמפעלים וחברות יצאו ממנה. זה כבר קורה כי היא גם לא הכי זולה. אבל בוא, להגחיך את הניסיון להוריד את היוקר המחייה זה לא רציני.

ציטוט

לגבי סין - אני לא יודע על סמך מה אתה קובע שזה "דיווחים שקריים". כל ההשערות שעפות כאן על סין הן לא יותר מספקולציות לא מבוססות (או מבוססות על דעות קדומות).

אני חושב שגם ב-cnn נכתב שהדיווחים מסין לא אמינים, על סמך דוחות של המודיעין האמריקאי.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם

אני חושב שמספיק להסתכל על שאר העולם כדי להבין שהדיווחים מסין הם מגוחכים, ומזכירים מאוד את הדיווחים מרוסיה ויתר המדינות הדמוקרטיות ביותר בעולם.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
ציטוט

לא דיברתי על המשלוחים שלך משופרסל. דיברתי על התלות שהעולם פיתח בשרשראות אספקה ארוכות ומסועפות שתוכננו להוזיל עלויות ייצור למינימום האפשרי במטרה לתדלק את תרבות הצריכה/רכישת חוויות שהתרגלנו אליהם בעשורים האחרונים על חשבון מעמד בינוני - נמוך במדינות מפותחות, איכות הסביבה, ניצול משאבים, יחס לעובדים במדינות מתפתחות והפגיעות שלנו למשברים גלובליים. 

המטרה בשרשראות האספקה הארוכות והמסועפות האלה היא לספק לנו רמת חיים גבוהה יותר. יש לזה גם צדדים שליליים, אבל בגדול ההשפעה חיובית. בזכות זה אתה יכול לשבת בבית בהסגר ולהזמין לעצמך פיצה והמבורגר, וגם דברים חיוניים מבית מרקחת.
במקומות שסגרו את עצמם לזה וחיים אך ורק ממה שהם מסוגלים לייצר לעצמם, לא אתה ולא אני נרצה לחיות.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 4 שעות, ChemGuy85 כתב:

 

 

Read It and Weep

 

IMG-20200402-WA0001.jpg.d11f85d307bbcc27ff52f7004f24b19f.jpg

 

אין שום אזכור לזה בשום אתר של רשות המיסים

מי קבע 240,000 ?

לא כחלון ולא אף אחד אמר את זה

לטעמי בלבד מדובר במספרים מאוד קטנים ודווקא העסקים הבינוניים גדולים לא יראו מזה שקל

כמובן שאני לא מדבר על טייקונים שעושים מיליארדים ומקבלים הקלות משמעותיות מהממשלה.

לפני 5 שעות, ChemGuy85 כתב:

 

רק לפני יומיים חשבתי אולי ישראל תעבור את המשבר בקלות... אז חשבתי. כל המגזר החרדי מזוהם בקורונה. אני בטוח שמלא חרדים ברחו מבני ברק לבית שמש/ירושלים/אשדוד/צפת/טבריה או כל ריכוז חרדים אחר. 

 

 

 

אז מה     אם ברחו ?

אם הם יצאו מהבית ילשינו עליהם

המשטרה והשבכ יודעים ורואים הכל בתקופה הזאת

 

פורסם (נערך)
לפני 19 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

לא דיברתי על המשלוחים שלך משופרסל. דיברתי על התלותיכולת שהעולם (וגם אני) פיתח בשרשראות אספקה ארוכות ומסועפותמורכבות ויעילות שתוכננו להוזיל עלויות ייצור למינימום האפשרי במטרה לתדלקלתרום לשיפור את תרבות הצריכה/רכישת חוויות שהתרגלנו אליהם של מעמד הביניים, שגדל בעשורים האחרונים, על חשבוןואשר אפשרו גם למעמד בינוני - נמוך במדינות מפותחות להתפתח ולצאת מהעוני, איכות הסביבה, תוך ניצול משאבים יעיל, יחס לעובדים במדינות מתפתחות והפגיעות שלנו למשברים גלובליים. 

 

 

קח, תיקנתי לך.

  

לפני 14 דקות, MiniMiz3r כתב:

אני חושב שמספיק להסתכל על שאר העולם כדי להבין שהדיווחים מסין הם מגוחכים, ומזכירים מאוד את הדיווחים מרוסיה ויתר המדינות הדמוקרטיות ביותר בעולם.

 

בסין יש כ-80 אלף חולים מאובחנים וכ-4% תמותה, מה פה בדיוק לא הגיוני?

כל מי שטוען שהמספרים "נמוכים מדי" מתעלם מהצעדים הדרקוניים שהשלטונות שם נקטו.

עריכה אחרונה על ידי gadik6
  • אהבתי 2

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

קורולה, איך אתה מכניס לחישוב המתים שלך אנשים שהצבא הורג כי הם הפרו את הבידוד?

https://www.mako.co.il/news-world/2020_q2/Article-f539edb55d93171026.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

  • מצחיק 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

 

@Gosser1860

לא מדוייק, כיוון שחלק ניכר מהבדיקות מוכוון סימפטומים ומגע עם חולים מאומתים. אז אם יש יותר חולים תסמיניים, ויותר מגעים של מאומתים כנראה שהעקומות די אמינות.

 

ואם באוכלוסיה השניה יש יותר חולים אסימפטומטיים? אני לא מסכים שזה לא מדוייק. אני חושב שאין את המידע (כרגע) להגיד איזו אוכלוסיה נגועה יותר בנגיף.

עד שלא יתחילו לבדוק באופן מדגמי, קשה לענות איפה יש יותר חולים (כאשר אנשים אסימפטומטיים הם גם חולים בחישוב הנ"ל).

 

דווקא בגלל שיש הטייה בבדיקות, האימרה "ב-X יש יותר חולים מאשר ב-Y" היא בעייתית.

 

לפני 45 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

היא נכונה מבחינה עובדתית, אבל היא חצי שקר כי אתה צריך סיבה מאוד טובה לקבל בדיקה:

...

כרגע למערכת יותר חשוב לגלות נדבקים, ואת זה עושים ע"י טריאג', מי יש יותר סיכוי שנדבק, ואותו בודקים.

למערכת כרגע ממש לא חשוב לעשות השוואה בין אוכלוסיות.

 

תראה, כתבת נכונה עובדתית אבל חצי שקר, אני כתבתי "נכונה" סה"כ מה שנקרא tomayto, tomahto.

אם עושים טריאג', אז כמו שכתבתי קודם אי אפשר לבצע השוואה נכונה (וזה בסדר שאין). סה"כ הערתי על הניסוח של @יבגניפ, שמופיע בין היתר בחדשות וברשתות החברתיות וכביכול מעיד על מגמה. אולי יש כזו, אולי אין כזו. 

 

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 30 דקות, gadik6 כתב:

בסין יש כ-80 אלף חולים מאובחנים וכ-4% תמותה, מה פה בדיוק לא הגיוני?

כל מי שטוען שהמספרים "נמוכים מדי" מתעלם מהצעדים הדרקוניים שהשלטונות שם נקטו.

 

זה בדיוק מה שלא הגיוני. הסגר על ווהאן הוטל ב-23 לינואר. הרופא המפורסם שהיה הראשון (*) לזהות את המגיפה, דיווח על כך ב-30 לדצמבר. אתה מבין שהדבר הזה התפשט בכל רחבי סין, ללא הגבלה, במשך לפחות שלושה שבועות?

 

(*) - לקחתי פה את התאריך הרשמי הכי מאוחר שידוע לנו, יש דיווחים שהחולים הראשונים הופיעו כבר בנובמבר. 

 

אז תסלח לי שאני מטיל בספק שבמדינה שיש בה פי 3 יותר אנשים מארה"ב, איטליה וספרד ביחד, מתו רק 3,000 אנשים.

  • רעיון טוב! 2
פורסם (נערך)

מיני, ברור לחלוטין שהסינים שלפו את הנתונים מהתחת במטרה להגן על יציבות המשטר. כמו כן אני מהמר על כל מה שיש לי שהוירוס משתולל בכל רחבי סין, אבל שילוב של מספר עצום של תושבים, טריטוריה עצומה בגודלה (יותר מכל יבשת אירופה) ושליטה מוחלטת של המפלגה על כל אמצעי התקשורת מדללת את האפקט + מאפשרת לשלטון למנוע זליגת מידע החוצה. 

 

מלחיץ אותי המתח הגיאו-פוליטי שמתפתח בין סין לארה"ב במיוחד עכשיו שטראמפ מנסה לגלגל את האשמה על אי המוכנות של ארה"ב למשבר על מישהו אחר. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 19 דקות, ChemGuy85 כתב:

מלחיץ אותי המתח הגיאו-פוליטי שמתפתח בין סין לארה"ב במיוחד עכשיו שטראמפ מנסה לגלגל את האשמה על אי המוכנות של ארה"ב למשבר על מישהו אחר. 

 

הם שרדו את מלחמת הסחר, הם ישרדו גם את זה. מעניין אם האמריקאי הממוצע מספיק אינטיליגנטי כדי להבין שמי שאשם במצב הנוכחי בארה"ב הוא בעיקר טראמפ ולא סין.

×
×
  • תוכן חדש...