Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

כתבה מרתקת ב-NY Times שמציגה דוגמא כיצד גלובליזציה חיסלה יכולת של מדינות לדאוג לצרכים הכי בסיסיים של אזרחיהן: 

 

https://www.nytimes.com/2020/03/31/opinion/coronavirus-food-supply.html

 

Untitled.jpg.7800f160fc4c64d3c5a162577ff347fc.jpg

 

קולטים? ארה"ב לא מחזיקה מאגרי דגנים לשעת חירום ותלויה בשרשראות אספקה גלובליות. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

ככה זה כשמפסיקים לחיות על החרב, לא?

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, Gosser1860 כתב:

ככה זה כשמפסיקים לחיות על החרב, לא?

 

גם זה, אבל בעיקר כי הפוקוס הכלכלי הפך לשאיפה להגיע ל-100% יעילות ומיקסום רווחים עבור 1% מהאוכלוסיה במקום לדאוג לעמידות המערכת במשברים. תראה את ארה"ב המעצמה הגדולה בעולם נתפסה במשבר בלי יכולת לייצר תרופות, בלי יכולת לייצר מסכות רפואיות, בלי יכולת לייצר חלק גדול מהמזון תלויה בחסדים של סין ובשרשראות אספקה גלובליות. בשנים הקרובות אנחנו נהיה עדים למותה של הגלובליזציה כפי שאנו מכירים אותה היום. כנראה לא מוות מוחלט, אבל שינוי מגמה משמעותי בדרך. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

כך גם אצלנו. המירוץ ל"הורדת יוקר המחיה" פגע קשות החקלאות הישראלית וגורם לתלות במקורות חיצוניים. כנראה שצריך לשנות את ההתייחסות לאמצעים חיוניים, גם אםזה לא תואם לתיאוריות השוק החופשי (שחלק נכבד מהן מופרכות, בלי קשר למשברהנוכחי). שדות חיטה לא פחות חשובים הימחים של השריון.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

אין מה לדבר על שוק חופשי כשחקלאים מחוייבים לרכוש רשיון למכסות ולהשמיד תוצרת כשעוברים את המכסה. האבסורד הוא שכל מיני גופים ולוביסטים שלכאורה "בעד" החקלאות המקומית גרמו לכך שיהיה יותר משתלם לייבא תבואה במקום לגדל פה.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 8 דקות, sperial כתב:

כך גם אצלנו. המירוץ ל"הורדת יוקר המחיה" פגע קשות החקלאות הישראלית וגורם לתלות במקורות חיצוניים. כנראה שצריך לשנות את ההתייחסות לאמצעים חיוניים, גם אםזה לא תואם לתיאוריות השוק החופשי (שחלק נכבד מהן מופרכות, בלי קשר למשברהנוכחי). שדות חיטה לא פחות חשובים הימחים של השריון.

ישראל היא מדינה סופר דופר פרוטקציוניסטית. המחסורים בביצים וחמאה מלמדים על זה. וגם המחירים הלא ממש נמוכים של הירקות.

בוא, תן לי להיות קצת ציניקן על הבוקר: כתבת לפני עמוד שאתה נוהג לטוס 4-5 פעמים לחול בשנה. ובכן, אני רוצה להרשות לעצמי לטוס פעם אחת. בלי להיות עובד במגזר הציבורי. השוק החופשי הלא עובד מאפשר לי את זה. מה גם שלא מדובר במושג בינארי. בסקנדינביה השווקים הרבה יותר חופשיים מישראל.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם
לפני כשעה, ChemGuy85 כתב:

כתבה מרתקת ב-NY Times שמציגה דוגמא כיצד גלובליזציה חיסלה יכולת של מדינות לדאוג לצרכים הכי בסיסיים של אזרחיהן: 

 

https://www.nytimes.com/2020/03/31/opinion/coronavirus-food-supply.html

 

Untitled.jpg.7800f160fc4c64d3c5a162577ff347fc.jpg

 

קולטים? ארה"ב לא מחזיקה מאגרי דגנים לשעת חירום ותלויה בשרשראות אספקה גלובליות. 

 

ק-ט-ס-ט-ר-ו-פ-ה ! ! !

 

יודע איזה מדינות כן מחזיקות במאגרי דגנים?

 

סודן, אתיופיה (ועוד שכנות).

פורסם (נערך)

אני אוהב את זה שאתה כל הזמן מנסה "להכניס לי" כנראה כי אתה מרגיש שאני תוקף את האליל הכתום שלך , אבל זה לא ממש עובד לך. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני 12 שעות, ChemGuy85 כתב:

Plague doctor - Wikipedia

 

מאיפה אני משיג כזו מסיכה?

יהיה משעשע להוציא את הכלבים עם זה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

מוזיאון היסטוריה רפואית. 

 

צחוקים בצד המסכה הזאת העניקה הגנה מסוימת לרופא. אפשר לומר שזו הייתה ה-hazmat suit הראשונה בהיסטוריה. הרופא לבש מסכה על הפנים כלומר הוא לא יכל לגעת בפה ובאף. עיניים שלו לא היו חשופות. הוא לבש כפפות. באותה תקופה לא הבינו כיצד מנגנון הדבקה עובד, אבל הם כן הבינו "שיש משהו" שהם לא רואים והם חייבים להתגונן מפניו.

פורסם

לך תשדוד עכשיו מוזיאון היסטוריה רפואית...

  • מצחיק 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

יביאו לו מעליאקספרס את המסכה עם המגפה בעסקת חבילה.

  • מצחיק 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...