Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 11 דקות, m3x7r3m3 כתב:

זאת אומרת שאחוזים בודדים מהבדיקות מבוצעות למי שפוטנציאלית חולה מחוץ לאשכולות בני ברק, ירושלים, בית שמש ולא זוהה כבר כחולה.

 

אם זה נכון אז הטענה על קפיצה בבני-ברק היא לא "נכונה". אבסולוטית, יש יותר מאובחנים. באופן יחסי, הבדיקות מוטות (אם אכן כך הדבר) ולכן אי אפשר להסיק מזה איפה יש יותר נדבקים. כאמור אי אפשר לטעון שיש פחות נדבקים בת"א (אולי יש הרבה יותר, אבל לא בודקים אותם. לא בודקים אותם -> אין סטט' רלוונטית).

 

שוב, כנראה שיש הדבקה נרחבת ביישובים חרדיים אבל זה לא בנפרד מההדבקה שיש בציבור הכללי. כל עוד מדובר בפונקציה מעריכית, אז גם בסיס של 1.000001 הוא קטסטרופה, בהינתן שיעבור מספיק זמן.

אז צריך לעצור גם את החבוב שרוכב על אופניים בפארק (למרות הספק שמוטל ביכולת ההדבקה, אבל חוק זה חוק). ולאכוף גם את אלו שממשיכים להתפלל בבית כנסת ולהצטופף בחדרי למידה שלא לפי ההנחיות .

 

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 4 דקות, sperial כתב:

 הסתמכות על מקורות חיצוניים עלוחה להיות בעייתית. אז קשה לחזות צורך פתאומי בחצי מיליארד מסיכות, אבל כבר הרגשנו את המשמעות של סגירת היבוא ביותר ממלחמה אחת.

 

 

הסתמכות על מקורות חיצוניים עבדה תקופה כל כך ארוכה שהדור שלי לא זוכר מציאות אחרת. דור שלך הכיר מציאות אחרת ולכן למבוגרים יותר קל להזדהות עם מדיניות פרוטקציוניסטית בהשוואה לילדי שנות ה-80-90-2000. 

 

 דברים עובדים עד שהם לא עובדים ופתאום בעת משבר גלובלי מגלים כמה מסוכן להסתמך על מקורות חיצוניים בלבד. בכל אופן אנשים ישרדו והחיים ימשיכו פשוט סדר העדיפויות ישתנה. כמה ישתנה תלוי בעומק ומשך המשבר שיבוא והוא יבוא אם מישהו עדיין חושב שדברים יחזרו לשגרה חודש הבא. 

פורסם (נערך)

 

@Gosser1860

לא מדוייק, כיוון שחלק ניכר מהבדיקות מוכוון סימפטומים ומגע עם חולים מאומתים. אז אם יש יותר חולים תסמיניים, ויותר מגעים של מאומתים כנראה שהעקומות די אמינות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

עזבו את זה רגע,

מה לדעתכם הולך לקרות בהודו? לא הגיוני לי שבמדינה כל כך ענקית יש רק 2000 חולים.

אנחנו הולכים לראות USA 2 שמה? או מקרה נוסף של סין עם דיווחים שקריים על מספר נמוך של חולים? (וכנראה גם אירן שאני לא מאמין שנעצרו די מהר על עשרות אלפים בודדים)

פורסם
לפני 19 דקות, sperial כתב:

לגבי רמת החיים הנוכחית שלי - היא נרכשה בזכות משהו כמו 25 שנות הכשרה מקצועית (שלי. של אשתי רק 20 שנה) שאפשרה לנו להגיע למעמד מקצועי מכובד, וגם הרבה שנות חיים צנועים מאד. אז בסביבות גיל 55 רווח לנו ואנחנו מפצים עצמנו בטיולים, שדרך אגב, מרביתם זולים מאד, לא יותר יקרים מסופ"ש במלון או בצימר בארץ. 

 

האמת היא שאני לא מבין על מה אני מתנצל. לא שדדתי אף אחד, כל מה שהשגתי הוא בזכות עבודה קשה וחסכון. 

 

בדיוק באתי לרשום לך ואז ראיתי את ההערה האחרונה שכתבת.

אתה לא חייב לשאת דין וחשבון לאף אחד.

פורסם
לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

עזבו את זה רגע,

מה לדעתכם הולך לקרות בהודו? לא הגיוני לי שבמדינה כל כך ענקית יש רק 2000 חולים.

אנחנו הולכים לראות USA 2 שמה? או מקרה נוסף של סין עם דיווחים שקריים על מספר נמוך של חולים? (וכנראה גם אירן שאני לא מאמין שנעצרו די מהר על עשרות אלפים בודדים)

 

כמו בשפעת הספרדית ימותו בהמוניהם בכפרים ואף אחד לא יספור אותם. 3-4-5 שנים מהיום יעשו אומדן כמה מתו ויסגרו את הפינה. עצוב אבל זה מי יש. 

  • מבאס 1
פורסם (נערך)
לפני 30 דקות, sperial כתב:

אני מעדיף לאכול במגינה פרוטקציוניסטית על פני לרעוב במדינת "שוק חופשי". אל תחשוב שהחקלאים באירופה אינם מסובסדים, והעיקר הוא שהמדינה צריכה לחשוב על מצבים בהם הסתמכות על מקורות חיצוניים עלוחה להיות בעייתית. אז קשה לחזות צורך פתאומי בחצי מיליארד מסיכות, אבל כבר הרגשנו את המשמעות של סגירת היבוא ביותר ממלחמה אחת.

 

לגבי רמת החיים הנוכחית שלי - היא נרכשה בזכות משהו כמו 25 שנות הכשרה מקצועית (שלי. של אשתי רק 20 שנה) שאפשרה לנו להגיע למעמד מקצועי מכובד, וגם הרבה שנות חיים צנועים מאד. אז בסביבות גיל 55 רווח לנו ואנחנו מפצים עצמנו בטיולים, שדרך אגב, מרביתם זולים מאד, לא יותר יקרים מסופ"ש במלון או בצימר בארץ.

בסדר, אתה מעדיף לחיות בברה"מ כי העולם מורכב או מרעבים באמריקה, או מפרוטקציוניזם סוציאליסטי, וכי אתה כמראה לא מבין שיוקר מחיה משפיע גם עליך.

בוא נחזור לפוסט המקורי שלך:

ציטוט

כך גם אצלנו. המירוץ ל"הורדת יוקר המחיה" פגע קשות החקלאות הישראלית וגורם לתלות במקורות חיצוניים. כנראה שצריך לשנות את ההתייחסות לאמצעים חיוניים, גם אםזה לא תואם לתיאוריות השוק החופשי (שחלק נכבד מהן מופרכות, בלי קשר למשברהנוכחי). שדות חיטה לא פחות חשובים הימחים של השריון.

אולי אתה לא מודע לזה, אבל המרוץ להורדת יוקר המחיה (איזו חוצפה! אנשים רוצים לשלם פחות על עגבניה, או לקנות חמאה בסופר גם כשיצרן המקומי נתקע) מאפשר לך לטוס חול בזול הרבה יורת מהוותק שלך ואישתך. בעולם הספריאלי לא היית יושב מול סקייסקנר לברור לאן ואיפה יותר זול לך לטוס, כי לא היה לך כלום מאלעל, ולא היית יכול לספר על השוואת מחירים בין סופרים, כי לא היה לך כלום חוץ מהצרכניה. וכמה שנים אתה או אישתך עובדים בתחומים שלכם לא רלוונטי. לדעתי - ואתה לא מספר אם יש לך פרקטיקה פרטית או לא - שוק חופשי נשמע לך כקללה נוראית כ"כ, בעיקר כי אתה משום מה לא מצליח להבין שיש חיים מחוץ למגזר הציבורי, בדיוק כמו שאתה נכנס למגננה קיצונית בכל פעם כשמדברים על הצורך לקצץ שם (כנראה זו גם חוצפה של המבקשים להוריד את יוקר המחייה. למה עובדים אם לא בשביל לשלם מס?).

 

ואני אפילו לא נכנס פה *בכלל* למורכבות של סבסוד חלקאים (שקיים גם באמריקה), ומה הדרך לעשות אותו (שימור רמת מחירים, חסימת יבוא, תשלום ישיר לחקלאים, כל דבר אחר), כי אני לא כלכלן ולא מבין בזה מספיק. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 25 דקות, sperial כתב:

אני מעדיף לאכול במגינה פרוטקציוניסטית על פני לרעוב במדינת "שוק חופשי". אל תחשוב שהחקלאים באירופה אינם מסובסדים, והעיקר הוא שהמדינה צריכה לחשוב על מצבים בהם הסתמכות על מקורות חיצוניים עלוחה להיות בעייתית. אז קשה לחזות צורך פתאומי בחצי מיליארד מסיכות, אבל כבר הרגשנו את המשמעות של סגירת היבוא ביותר ממלחמה אחת.

 

 

אבל בגלל הפרוטקציוניסטיות משמידים תוצרת חקלאית כדי לעמוד במכסות, ובגלל זה  נוצר מצב שמסתמכים על ייבוא.

אתה לא רואה את האבסורד?

91504800_3171259786250744_4718367405422673920_n.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

השאלה היא אם אתה מעדיף כלכלה מבוססת רכישת חוויות ומוצרי צריכה זולים על חשבון עמידות למשברים או שאתה מעדיף עמידות למשברים על חשבון רכישת חוויות ומוצרי צריכה זולים. בסופו של דבר אף אחד לא ימות מרעב ואף אחד לא יחייה כמו בברית המועצות אלא בעולם יהיה balance חדש. 

 

פורסם (נערך)

אין דבר כזה "חוסר תלות" מזון בישראל, כל תעשיית המזון מבוססת על מכונות, דלק, וחומרים שלא מיוצרים פה, במקרה של מצור דמיוני יהיה חוסר ללא קשר, שוק החלב והביצים מתנהל בצורה סובייטית, ופירות וירקות, עם כל הכבוד, הם לא מזון הכרחי שאי אפשר לתת לשוק לעשות את העבודה שלו, דגנים וקטניות מגדלים פה, אבל מעט ממה שצורכים.

בארה"ב אין מאגרי תבואה לא כי הם מסתמכים על יבוא, אלא כי הם יצואנים גדולים ואין חשש למחסור, כשיתחילו להסתמך על יבוא תתחיל לראות את מיכליות הסויה והתירס הענקיות בשטחים העצומים של ארה"ב מומרים לאגירת תבואה.

עריכה אחרונה על ידי khalil
  • אהבתי 3
פורסם
לפני 2 דקות, SlowRide כתב:

אבל בגלל הפרוטקציוניסטיות משמידים תוצרת חקלאית כדי לעמוד במכסות, ובגלל זה  נוצר מצב שמסתמכים על ייבוא.

אתה לא רואה את האבסורד?

91504800_3171259786250744_4718367405422673920_n.jpg

 

אולי זרקו את הביצים כי הן מקולקלות? 

פורסם
 
 
יש סוג של טריאג' בבדיקות בגלל שיש יותר ביקוש מהיצע.
ואז בגלל ההתפרצות בבני ברק וירושלים ובית שמש, רוב הבדיקות שמבוצעות - מבוצעות באיזורים הללו.
מתוך השאר, רוב הבדיקות הן בדיקות חוזרות למי שכבר נמצא חיובי (אחרי שהוא חיובי 2 בדיקות רצופות שליליות משחררות אותו החוצה מבית החולים / מלונית)
 
זאת אומרת שאחוזים בודדים מהבדיקות מבוצעות למי שפוטנציאלית חולה מחוץ לאשכולות בני ברק, ירושלים, בית שמש ולא זוהה כבר כחולה.
אין שום טריאג' בבדיקות.
ההדבקויות שמגלים עכשיו קרו בפועל לפני שבועיים.
ולפני שבועיים הציבור החרדי התנהג כאילו לא שמע על הנחיות של משרד הבריאות ( מתוך היעדר אמצעי תקשורת/ איחור בהוראות מרבנים/ אמונה שהתפילות מונעות מחלה וכו..).
רק בעוד כ 10 ימים ניתן יהיה לראות שינוי מגמה בציבור הזה בעקבות הצעדים האחרונים. עד אז המספרים ימשיכו להכפיל את עצמם כל 3 -4 ימים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
לפני 2 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

אולי זרקו את הביצים כי הן מקולקלות? 

לא זרקו כי עברו את המכסה, מנהג ידוע ומוכר במועצת הלול.

וד"א מועצת הלול לא מגינה רק על יבוא, בנצרת היה מבצע לפני שנה בערך לנקות את כל מוכרי הביצים הפיראטיים. אם זה היה רק להגנה מיבוא, למה לא פשוט לשים מכס כמו בחלב?

 

עריכה אחרונה על ידי khalil
פורסם
לפני 14 דקות, EliC25 כתב:

עזבו את זה רגע,

מה לדעתכם הולך לקרות בהודו? לא הגיוני לי שבמדינה כל כך ענקית יש רק 2000 חולים.

אנחנו הולכים לראות USA 2 שמה? או מקרה נוסף של סין עם דיווחים שקריים על מספר נמוך של חולים? (וכנראה גם אירן שאני לא מאמין שנעצרו די מהר על עשרות אלפים בודדים)

 

בהודו נעשו מעט מאוד בדיקות (בהתחשב בגודל האוכלוסיה), כך שהמספר הזה כנראה רחוק מלשקף את האמת.

 

לגבי סין - אני לא יודע על סמך מה אתה קובע שזה "דיווחים שקריים". כל ההשערות שעפות כאן על סין הן לא יותר מספקולציות לא מבוססות (או מבוססות על דעות קדומות).

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 2 דקות, ChemGuy85 כתב:

השאלה היא אם אתה מעדיף כלכלה מבוססת רכישת חוויות ומוצרי צריכה זולים על חשבון עמידות למשברים או שאתה מעדיף עמידות למשברים על חשבון רכישת חוויות ומוצרי צריכה זולים. בסופו של דבר אף אחד לא ימות מרעב ואף אחד לא יחייה כמו בברית המועצות אלא בעולם יהיה balance חדש. 

 

אם אני מעדיף "להנות" ממבחר דל במחיר יחסית גבוה וחוסרים במוצרים בסיסיים בשגרה או להנות משפע ומחירים נוחים וברגעי משבר משלוחים של שופרסל יגיעו תוך שבועיים במקום יומיים, אני חושב התשובה די ברורה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

×
×
  • תוכן חדש...