Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

טעות, נא למחוק

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

לא. אני חושב שאתה פשוט שוכח שאצלנו עושים OVER בדיקות ואצלן חוסר. זה אומר שיש להם הרבה הרבה מעבר לכמות המאומתים שהם מגלים כל יום, לכן אחוז המאושפזים מהחיוביים לא עומד בפרופורציה לנתון הזה באוכלוסיה שלנו

 

אז תתעלם מהבדיקות, לך רק על המתים.

הם מאשפזים 100,000 ביום אבל מתים להם רק 3,000 ביום. 

אצלנו מדווחים על 100 מאושפזים קשה ביום, ויש לנו 30 מתים ביום. 

אז לפחות מבחינת הדיווח על אישפוזים הם מדווחים 10 יותר מאיתנו  (משוקלל).

בקיצור, אם לוקחים את מספר המתים שלנו ושלהם , אז הייתי רוצה לראות אישפוז של 1,000 ליום אצלנו.

לכן יתכן שהם סופרים את מה שאצלנו נקרא אישפוז ביתי. 

או כמו שיובל ציין, יש להם מלא בתי חולים פרטיים, שפשוט משתלם להם לאשפז חולים קל.

פורסם
לפני 3 דקות, korola כתב:

או כמו שיובל ציין, יש להם מלא בתי חולים פרטיים, שפשוט משתלם להם לאשפז חולים קל.

זה.

פורסם (נערך)

@korola אני לא מכיר את מדיניות האשפוז בארה"ב (וארה"ב זה דבר גדול, עם אלפי בתי חולים, מן הסתם המדיניות שונה ממקום למקום ובהתאם למצב העומס). אבל לפני מספר ימים היתה ידיעה על כך שרק בקליפורניה מאובחנים 40,000 חולים ביום (זה שווה ערך ל-10,000 אצלנו) ושבחלק הדרומי של המדינה לא נותרה מיטת טיפול נמרץ אחת פנויה. ולאור המספר הזעום של מיטות טיפול נמרץ אצלנו כנראה שהעומס אצלם בעייתי מאד. מצד שני - יתכן שגם הסף שלהם לאשפז ביחידות יותר נמוך.

 

לפי worldometers מספר הבדיקות בארה"ב (למיליון תושבים) אינו נמוך בהרבה מאשר בארץ, מספר החולים למיליון גבוה משלנו בכשליש אבל מספר המתים פי 3.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

"לא ידעתי"
"אני לא זוכרת"

בפעם הבאה זה יהיה:
"לא יהיה כלום כי אין כלום"

הווירוס הזה מדבק.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני כשעה, yor2 כתב:

מיכל הקטנה ממשיחה לככב.

אם זה נכון זה חמור.

N12 - טענות קשות נגד מיכל הקטנה: "הפסיקה לענות לי" (mako.co.il)

מיכל הקטנה 2.jpg

 

זאת בדיוק ההיא ש"תרמה שיער לחולות סרטן"

ואז גילו שהיא לא תרמה

היא רק טענה שהיא תרמה כדי לגרום לאנשים לתרום

 

אז אני טוען שתרמתי 10 מליון למאבק בקורונה

 

  • אהבתי 1
פורסם

קורולה

משרד הבריאות ראה תמשל שלך.

 

מדינות אחרות בעולם, שרואות את ההצלחה הישראלית, מתלוננות בפני הנהלת החברה מדוע ישראל מקבלת חיסונים ואילו הן נשארות מאחור. על פייזר מופעלים לחצים להעביר חיסונים למדינות אחרות במקום לישראל.

N12 - גורמים במשרד הבריאות: חגיגות מבצע החיסונים פוגעות במו"מ... (mako.co.il)

  • רעיון טוב! 1

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם

ועכשיו פוסט פסימי לגבי המוטציה הבריטית. 

image.thumb.png.24a2ce758cb302ba1cbdd3d5423d9a46.png

 

image.png.76140f20aabd895f57aec3e0b04498a7.png

 

 

לא ברור האם הדגימות נלקחו אקראית ממאובחנים בארץ או שחיפשו מתחת לפנס,  אבל כנראה שזה פחות חשוב.

נניח שחצי נלקחו אקראית מאוכלוסיה בערים אדומות (שם יותר סביר למצוא את הוירוס) ומהחולים שהגיעו מחו"ל.

אז אפשר להניח 2 הנחות הגיוניות:

1) המוטציה כבר מתפשטת בארץ - כי יש חיובים למוטציה גם בבדיקות הכללית 

2) סביר להניח שהתפוצה שלה היא מעל 3%  ולכל היותר 10% -  5% בממוצע.

3) גם אצלנו היא מתפשטת יותר מהר מאשר הוירוס הישן והטוב.. אחרת לא היינו מוצאים אותה כלל.  

 

מה עוד יודע מהמחקרים בבריטניה - הם בדקו מקדמי הדבקה של המוטציה ביחס לוירוס הקיים וגילו מקדם גבוה ב 50% (בהתחלה מצאו 70% ועוד עדכנו ל50%)

הם בדקו את המקדמים במקומות שהיו בסגר - הוירוס הרגיל מקדם ההדבקה היה 0.8  והמוטציה 1.2 , בסבב הדבקה של כ-3 ימים. 

 

אצלנו - מכיוון שאנחנו מניחים שהמוטציה אצלנו לא עברה את ה-10%, אז היא כנראה עדיין לא משפיעה משמעותית על מקדמי ההדבקה. 

 

אצלנו מקדם ההדבקה הכללי , באיזור ה 1.2 (ל3 ימים),   זה אומר שמקדם ההדבקה של המוטציה כנראה באיזור ה 1.8 (50% יותר) 

הסגר הקודם הוריד את מקדם ההדבקה של הוירוס הרגיל ל 0.6. 

זה אומר שהמוטציה תרד ל 0.9. 

אם נצליח באמת לעשות סגר כמו בסגר השני. 

וזה אומר שיש תחתית שלא ניתן לרדת מתחת אליה,  הוירוס הרגיל יעלם , אבל ניאר עם 600 נדבקים ליום שכולם מהוירוס החדש. 

או יותר גרוע. 

עכשיו אנחנו עם 600 נדבקים ליום עם הוירוס החדש,  ו 5400 עם הוירוס הקודם. 

אם נניח שהסגר יהיה אפקטיבי קצת פחות , מקדם של 0.8  , והוירוס החדש יחזיק מקדם של 1.2.  

אז בתוך שבועיים של סגר (4 מחזורי הדבקה  - מעלים בחזקת 4) 

הוירוס הישן ירד ל 0.4 מהיקפו כעת - מ 5400 לאיזור ה 2000. 

אבל המוטציה החדשה תעלה פי 2 , מ 600 ל 1200 . 

לכאורה נראה ירידה מ 6000 ביום ל 3200 .. אבל זה רק לכאורה , כי עוד שבועיים כאלה.

ופתאום הויורס הקודם ירד עוד פעם פי 0.4  ל 800 .

אבל המוטציה החדשה תעלה פי 2 , ל 2400 . 

אם לא יבצעו ריצופים ויבדקו את תפוצת המוטציה החדשה, עלולים לחשוב שהסגר מצליח , יתחילו לפתוח את המשק רק כדי לגלות שהמוטציה החדשה מאוד נפוצה. 

 

 

זהו, מבטיח לא לדבר על המוטציה הזאת עד שלא יפרסמו נתונים יותר מדוייקים עליה. 

 

ורק לסיום,   אין ממש נתונים על המוטיציה הדרום אפריקאית... היא הרבה יותר גרוע מהבריטית.

 

  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, yor2 כתב:

קורולה

משרד הבריאות ראה תמשל שלך.

 

מדינות אחרות בעולם, שרואות את ההצלחה הישראלית, מתלוננות בפני הנהלת החברה מדוע ישראל מקבלת חיסונים ואילו הן נשארות מאחור. על פייזר מופעלים לחצים להעביר חיסונים למדינות אחרות במקום לישראל.

N12 - גורמים במשרד הבריאות: חגיגות מבצע החיסונים פוגעות במו"מ... (mako.co.il)

 

כל מי שרצה לקנות פלייסטיישן 5 לאחרונה (או מסיכות במרץ) גילה תגלית "מטורפת" - כשיש מחסור בשוק המחירים עולים, ואז מוכרים למי שמוכן לשלם הכי הרבה.

ישראל משלמת פר מנת חיסון יותר ממדינות אחרות, ולכן ההעדפה של ישראל על פני מדינות אחרות (למרות הניסיון לצייר את מנכ"ל פייזר כציוני וכו').

כבר עכשיו לפייזר יש תחרות מצד מודרנה, ממש תכף מצטרפת תחרות מצד אסטרה-זניקה, עכשיו, בדיוק עכשיו זה הזמן של פייזר לנצל שאין לה מתחרים ולמכור במחיר הגבוה ביותר שאפשר.

 

-------------

 

מהמשפחה שלי (הקצת רחוקה), מורה בתיכון שנמצאת בקבוצת סיכון (והייתה עם מסיכה כל הזמן) נדבקה בבית הספר, כנראה הדביקה את בעלה עם היסטוריה לבבית ארוכה ולאחרונה גם היסטוריה מוחית ושני בנים שלה, אתמול בלילה אשפזו את כל הארבעה, אבל אין מקום בבתי חולים בירושלים אז פיצלו ביניהם. אותה ובן שלחו לתל השומר, בעלה נשאר בהדסה, ואחד שלחו לקפלן.

לפני שבועיים האח הקטן של סבא שלי נפטר מקורונה אחרי בערך חודש, עוד היה לו שיפור במצב ושיחררו אותו הביתה, אחרי יום וחצי אושפז שוב ולמחרת נפטר.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני שעה, m3x7r3m3 כתב:

 

כל מי שרצה לקנות פלייסטיישן 5 לאחרונה (או מסיכות במרץ) גילה תגלית "מטורפת" - כשיש מחסור בשוק המחירים עולים, ואז מוכרים למי שמוכן לשלם הכי הרבה.

ישראל משלמת פר מנת חיסון יותר ממדינות אחרות, ולכן ההעדפה של ישראל על פני מדינות אחרות (למרות הניסיון לצייר את מנכ"ל פייזר כציוני וכו').

כבר עכשיו לפייזר יש תחרות מצד מודרנה, ממש תכף מצטרפת תחרות מצד אסטרה-זניקה, עכשיו, בדיוק עכשיו זה הזמן של פייזר לנצל שאין לה מתחרים ולמכור במחיר הגבוה ביותר שאפשר.

 

צודק 

לפני שעה, m3x7r3m3 כתב:

-------------

 

מהמשפחה שלי (הקצת רחוקה), מורה בתיכון שנמצאת בקבוצת סיכון (והייתה עם מסיכה כל הזמן) נדבקה בבית הספר, כנראה הדביקה את בעלה עם היסטוריה לבבית ארוכה ולאחרונה גם היסטוריה מוחית ושני בנים שלה, אתמול בלילה אשפזו את כל הארבעה, אבל אין מקום בבתי חולים בירושלים אז פיצלו ביניהם. אותה ובן שלחו לתל השומר, בעלה נשאר בהדסה, ואחד שלחו לקפלן.

לפני שבועיים האח הקטן של סבא שלי נפטר מקורונה אחרי בערך חודש, עוד היה לו שיפור במצב ושיחררו אותו הביתה, אחרי יום וחצי אושפז שוב ולמחרת נפטר.

 

אכן מקרה מצער, מקווה שכולם יצאו מזה בשלום,  לצערנו יש הרבה סיפורים כאלה ומה שחבל שהתקשורת מדחיקה אותם ולא מספרת.

במקום זה הם מקפיצים לעמוד הראשון את מועצת המומחים שטוענים שאין עומס בבתי חולים ואפשר לעמוס בעוד יותר חולים קשים.

 

הם ממש מתעלמים מה-30 נפטרים ביום,   נניח שבאמת יש לנו מערכת בריאות הכי טובה בעולם, ונניח שבאמת אפשר לטפל ב 9000 חולים קשה ולא ב 900.

מה זה אומר? שמבחינתם צריך להגיע לסף תחלואה שמתבטא ב 300 מתים ביום?

 

ובכלל כרגע מדברים על 500,000 מבודדים  (שרובם כנראה לא באמת מתבודדים ), אז אם נגיע לפי 10 , אז יהיו 5 מיליון מבודדים.

מעניין שכבר לא מזכירים את תופעות הפוסט קורונה,  לא ברור האם זאת הדחקה או שאלו מקרים לא מעניינים פשוט. 

פורסם (נערך)

לגבי הלונג קורונה - אני חושב שעדיין אין אבחנה כזו במערכות של הקופות ושאין לנו סטטיסטיקה. התופעה מוכרת מנגיפים אחרים, אבל התחושה שעם הקורונה זה קורה יותר. אם בגלל ריבוי מקרי קורונה ואם בגלל אחוז יותר גבוה מתוכם. תחושה, לא סטטיסטיקה אמינה, אם כי מתחילות לצאת הודעות ממקומות מכובדים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הצלחתי לקבל חיסון אתמול סופסוף.

עמדתי שלוש שעות בתור העודפים, ולמזלי לא הגיע אף אחד בעדיפות גבוהה לקבל את 2 מנות העודף שנשארו בבקבוק לאחר הסגירה.

 

×
×
  • תוכן חדש...