Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פולו 2016,הולך להחלפת סט קלאצ'ים


yoni2sh
שימו לב! השרשור הזה בן 2879 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אוהב רכבי דיזל פשוטים אמינים ובעלי מומנט בסל״ד נמוך, בייחוד כאלה שאני מסוגל לטפל בהם בעצמי. מותר לי להצתרף למועדון חובבי הרכב שלכם? או שהחיבה שלי לא אורגזמית מספיק... מזכיר לי את הדיונים האינסופיים בפג״ז על ״מיהו אופנוען אמיתי״ (סמיילי מגלגל עיניים)

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 190
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מזל אף פעם לא מזיק, בכל מוצר בחיים.

שכנה שלי קנתה מאזדה 3 1.6 מהדגמים האחרונים שיובאו לארץ מהדור הקודם.

לאחר חודשיים שמתי לב לרעש מוזר מהמנוע, שנשמע כמו דפיקה.

הלכה למוסך, בדקו לחץ שמן ואכן הלחץ היה נמוך.

האבחון היה מיסבים תקולים.

החליפו לה מנוע.

נעים ? לא.

סוף העולם ?גם לא.

קורה, בדיוק בשביל זה צריך מזל.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקרה הוא לא דוגמא.

כאמור, נהגתי השבוע באיביזה 1.2 מהדור הבעייתי, עם מעל 50 אלף ק"מ, ושום החלפה או בעיה. לא אומר כלום.

 

אם יש טורבו, אז יש עוד מורכבות למנוע, איך שלא תסתכל על זה.

...

ברור שיש מורכבות. אז מה? גם הזרקת דלק לא היתה קיימת פעם, וכבר עשרים שנה שהיא איתנו ועושה רושם שלא הולכת לשום מקום. להבדיל, אתה לא שומע על אסטרות עם מנועים קורסים (או יצרנים אחרים, לצורך העניין). אתה כן תשמע על משאבות המים באסטרות- כי זו אכן מחלת דגם ידועה. אבל מרגע שהוחלפה המשאבה- שקט תעשייתי.

ואני בפירוש אומר שמנועי הטורבו של כל היצרנים "טובים" בעיניי- כולל אותו מנוע של VAG עם בעיית המותחנים, כי במקרה ההוא הבעיה נעלמה ולא חזרה.

 

במקרה ה-DSG, אם אין בעיה ברורה וקיימת, יש לפחות סימן שאלה. זה מספיק עבור כל אחד בשביל להביע ספקות במוצר וכן- להעדיף מתחרים עם מנועי טורבו, אבל גם עם תיבות פלנאריות. ושוב- יש מספיק היום, לאו דווקא אסטרה (להפך, האסטרה היא דוגמא לתיבה פלנארית "רעה" במיוחד, ואני מקווה שהם התקדמו בעניין הזה עם הדור החדש). ואחזור על עצמי- גם VAG זה בסדר גמור, אבל דע לקראת מה אתה (אולי) הולך. מבחינתי זו אפילו לא שאלה של אחריות היצרן\יבואן. פשוט משהו שאתה צריך לזכור ש(יתכן) ויהיה חלק מחיי הרכב שלך, ואתה צריך לחיות עם זה, בדיוק כמו בעיות החשמל בפיג'ואים שהיו לי- ידעתי שמתישהו יופיעו והן אכן הופיעו (בשניים מתוך שלושה רכבים).

 

ואושריקו הוא חובב רכב בדיוק כמוני וכמוך, צבעוני אמנם אבל לא נחזיק את זה כנגדו. כנראה שהוא אפילו חובב רכב יותר ממני, כי אני מתלהב מקורולה רק אם היא נראית ככה:

 

15071171187_011d38e2ec_b.jpg

 

15256773262_7cb1a1fa1b_b.jpg

 

15071168847_07103dfe2a_b.jpg

 

בעוד שהוא מתלהב מדגם "ישראליסינג" פשוט עם השחרת חלונות וסאן-רוף מזוייף. אשריו, הלוואי עלי (לא צוחק).

 

עכשיו יש.

כאמור, גם קודם היה. זה לא פוקוס וזהו. שלא לדבר על מאזדה 3 2.0 ליטר שהועלתה כאן. אם כבר, יש היום שפע של מכוניות מצויינות עם מנועי טורבו ותיבות פלנאריות שלא הורגות את המנועים. אני (ואולי גם אתה) זוכר תקופות אפילות במיוחד, כשרכב כמו ה-405 1.9 של אבא שלי נחשב למטוס (והוא לא היה).

 

...

מזכיר לי את הדיונים האינסופיים בפג״ז על ״מיהו אופנוען אמיתי״ (סמיילי מגלגל עיניים)

גם לי מזכיר. טוב, ניסיתי, הגיע הזמן לשחרר.

 

רגע, אתה מתכוון לסמיילי-סמיילי מפג"ז?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל אף פעם לא מזיק, בכל מוצר בחיים.

שכנה שלי קנתה מאזדה 3 1.6 מהדגמים האחרונים שיובאו לארץ מהדור הקודם.

לאחר חודשיים שמתי לב לרעש מוזר מהמנוע, שנשמע כמו דפיקה.

הלכה למוסך, בדקו לחץ שמן ואכן הלחץ היה נמוך.

האבחון היה מיסבים תקולים.

החליפו לה מנוע.

נעים ? לא.

סוף העולם ?גם לא.

קורה, בדיוק בשביל זה צריך מזל.

 

+1

קורה גם ברכבים יוקרתיים,מרצדס,ב.מ.וו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר נוסף שלי אישית צורם זה לראות את הרכב החדש שקנית על הליפט אחרי עשרות אלפי ק״מ בודדים.

 

 

עשרות אלפי ק"מ, זה לא בודדים. זה המון.

אתם פשוט חיים בדור שהמכוניות לא מתקלקלות, מוסך רואים לטיפול פעם בשנה (יש כאלו שפחות), ואם צריך למלא שמן בין טיפולים, זו בעיה...

אנחנו גדלנו אחרת.

 

אלפא, פיז'ו, סיטרואן, פיאט... רק לא למות קלינית באיזו ליאונה.

 

וזה שזה "צורם", זה בדיוק מה שאני אומר. זה עניין מנטאלי, לא רציונאלי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שיש מורכבות. אז מה? גם הזרקת דלק לא היתה קיימת פעם, וכבר עשרים שנה שהיא איתנו ועושה רושם שלא הולכת לשום מקום.

 

וקש אכלנו עם זה בהתחלה?

כן.

כאמור, גם קודם היה. זה לא פוקוס וזהו. שלא לדבר על מאזדה 3 2.0 ליטר שהועלתה כאן. אם כבר, יש היום שפע של מכוניות מצויינות עם מנועי טורבו ותיבות פלנאריות שלא הורגות את המנועים. אני (ואולי גם אתה) זוכר תקופות אפילות במיוחד, כשרכב כמו ה-405 1.9 של אבא שלי נחשב למטוס (והוא לא היה).

 

היא אכן היתה מטוס, יחסית.

גם המכוניות היו הרבה יותר קלות פעם, ותאוצות הביניים היו טובות, ובכלל, תחושת המהירות הסובייקטיבית היתה שונה (יותר רעש, פחות אחיזה, פחות כושר בלימה...).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שקרה זה שהלכו הטיעונים, ועכשיו אתה מציג את עצמך כמי שהוא פחות וכחן.

ניסיון יפה, אבל אי אפשר להתחמק מזה שאין לך טיעון, ושאני לא כתבתי את מה שאתה טוען שכתבתי.

רק אין לך את האינטגריטי להודות בזה.

 

מה שקרה זה זה שאין לי כוח להמשיך בויכוח הזה כי לא משנה מה אני אכתוב, אתה תנסה להוציא אותי דביל היסטרי ויש לי דברים יותר טובים לעשות.

יש לי טיעון, וכתבתי אותו כמה וכמה פעמים, אתה פשוט מעדיף להתעלם ממה שאני כותב ולדבוק ב"אין לך טיעון", אז למה סתם לבזבז לעמוס פיקסלים?

 

רק נסיון אחרון - אף אחד לא מדבר על "תקיעות אינסופיות". מדברים על סיכוי גבוה יחסית להיתקע ואי-וודאות לגבי אם ומתי התקיעה הזאת תתרחש, ואת העובדה הזאת אתה לא יכול להכחיש. יש איזשהו רף של "סיכון" שגם אני מוכן לקחת כדי לקבל רכב מהנה - עובדה, אני נוהג על אוטו עם מולטיאייר. אבל DSG עובר את הרף ההגיוני לטעמי. לטעמך לא. תפאדל.

שוב, אם היו אומרים לכל מי שקונה רכב עם TSIDSG שצריך להחליף/לעדכן/לחדש/וואטאבר את המצמדים/מכאטרוניקס/מוח/שסתומים/לא-משנה-מה כל X זמן, אז היה אפשר לתמחר את זה כתוספת לעלויות האחזקה, אבל כשאומרים לך ש"הכל תוקן" כשברור לכולם שלא הכל (אם בכלל) תוקן, זה מעצבן. ועל תוסיף את הוודאות של אם ומתי תצטרך להשקיע כסף בתיקונים, אי אפשר לפטור את זה כ"עלויות אחזקה".

 

*אם אתה בקטע של להמשיך לקרוא לי היסטרי, למרות שאני ממש לא מבין למה, כי אין בבעלותי ואג ובתכלס ממש לא מעניין אותי מי נתקע איתן וכמה, זאת תהיה ההודעה האחרונה שלי אליך בנושא הזה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק נסיון אחרון - אף אחד לא מדבר על "תקיעות אינסופיות". מדברים על סיכוי גבוה יחסית להיתקע ואי-וודאות לגבי אם ומתי התקיעה הזאת תתרחש, ואת העובדה הזאת אתה לא יכול להכחיש. יש איזשהו רף של "סיכון" שגם אני מוכן לקחת כדי לקבל רכב מהנה - עובדה, אני נוהג על אוטו עם מולטיאייר. אבל DSG עובר את הרף ההגיוני לטעמי. לטעמך לא. תפאדל.

 

הסיכוי להתקע הוא לא גבוה, הוא נמוך, כי הבעיה הנפוצה (בלאי גבוה, יחסית, של הקלאצ'ים) היא לא משביתה.

נכון, היתה (לשון עבר) בעיה חמורה עם המכטרוניק... זה כבר אין (או הרבה פחות).

אתה יכול גם להכנס לשרשור דיווח תקלות ה-DSG ולהיווכח בעצמך.

או לראות את הסטטיסטיקה של maxizem לגבי 300 אוקטביות.

 

אם נחזור, אתה קבעת שאני אמרתי שכל מכונית שהיא לא TSI+DSG היא משעממת.

כשהוכחתי לך שלא אמרתי את זה, לא הודית בטעות ופרשת מהדיון.

זה לא קשור למהות הדיון, זה קשור לדברים שייחסת לי ולא אמרתי.

 

נ.ב. פוקוס, ציי רכב הפסיקו לקנות עם גיר רובוטי. אוקטביות עוד קונים וקונים וקונים.

מ.ש.ל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "הסיכוי נמוך" או "הרבה פחות"? מבחינתי, עד שאין שקט מהתיבות האלה לפחות 4-5 שנים, אני מתקשה להאמין שהבעיות מאחורינו או להמליץ עליהן למישהו שאני חפץ בייקרו. לא "סיכוי נמוך", לא "כנראה נפתר" ולא שום דבר אחר. שקט. מוחלט. למה? כי לטעמי המנועים/תיבות של ואג הם אמנם טובים אבל ממש לא all that, ויש עוד אופציות (להבדיל מהרכב שלי, שלא היו עוד דברים מקבילים או אפילו קרובים) טובות לא פחות בהן לא צריך להקריב את האמינות.

 

אני מתנצל. לא *אמרת*, רמזת. בצורה עבה מאוד, כי משום מה לא רק אני הבנתי אותו דבר.

 

נ.ב ציי רכב לא קונים רכבים, הם קונים שירות והנחות. תתקע או לא מעניין להם ת'טוסיק. הם עסק והם רוצים להרוויח על כל מכונית כמה שיותר ביום המכירה אחרי שלוש שנים של שירות בליסינג.

פוקוס לא קונים יותר כי כמכונית לנהג המצוי לא באמת היה לה ערך מוסף, אבל הייתה לה תקלה אקוטית. באוקטביה יש מרווח, מנוע חזק, בגולף יש איכות גבוהה ו"זה פולקסווגן". אז מוכנים לבלוע את הצפרדע כדי להינות מהיתרונות האלה. אם הפוקוס הייתה מגיעה עם מנוע נורמלי/איכות חומרים גבוהה/מרווח עצום כנראה שהיו ממשיכים לקנות אותה למרות הבעיות. אבל זאת כמובן כבר ספקולציה.

אז לא מ.ש.ל ולא נמשל.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי התיבה, זה בדיוק מה שיש, שקט לחמש-שש שנים, ברב ההמכריע מקרים.

מעבר לזה, כמו כל תקלה בכל רכב. יכולה לקרות. כמו שראית בשרשור, גם במאזדה, גם בוולוו, וגם באחרות.

 

בכפוף לזה שלא נהגתי, יש היום אופציה שנראית עדיפה (נראית, כי אנחנו עוד לא מכירים בעיות אפשריות שלה, וגם כי... לא ניסיתי), וזו הפוקוס, שנמכרת במחיר מצויין. ה-רבה מאוד אוטו בלא הרבה כסף.

אם יישאלו אותי, אני אמליץ עליה ולא על VAG כלשהי.

אבל החלטה מקבלים לזמנה, ובאופן רציונאלי.

 

אני מתנצל. לא *אמרת*, רמזת. בצורה עבה מאוד, כי משום מה לא רק אני הבנתי אותו דבר.

 

זה שקר גס, ואל תגייס חברים דימיוניים לתמוך במה שכתבת.

 

הנה בדיוק מה שכתבתי:

 

מה יתקזז, הדיכאון היומיומי שבהתניידות במכונית עם סקס אפיל של מקרר?

 

בחיים אני לא קונה רכב שהוא רק פונקציונאלי. זה מדכא. שעות על שעות של שעמום.

בההה...

מזכיר לי את אלו שהתחתנו עם "החברה הכי טובה שלי". העיקר שהיא מנקה ויודעת לבשל ומטפלת בילדים.

בההה...

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני. מערכת בתזונה... משהו.

ושלא יהיה איטי.

פאק... למי יש סבלנות למשפחתומטיתאלפששמאות, שסחיטת דוושה עושה רעש ותו לא?!

למכונית שלא עושה כלום חוצמי לקחת אותך משם לפה (איכשהו), באופן הכי לא מעניין שאפשר.

 

כלומר, אני יודע למי, אבל מה להם ולפורום של חובבי רכב?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נ.ב ציי רכב לא קונים רכבים, הם קונים שירות והנחות. תתקע או לא מעניין להם ת'טוסיק. הם עסק והם רוצים להרוויח על כל מכונית כמה שיותר ביום המכירה אחרי שלוש שנים של שירות בליסינג.

פוקוס לא קונים יותר כי כמכונית לנהג המצוי לא באמת היה לה ערך מוסף, אבל הייתה לה תקלה אקוטית. באוקטביה יש מרווח, מנוע חזק, בגולף יש איכות גבוהה ו"זה פולקסווגן". אז מוכנים לבלוע את הצפרדע כדי להינות מהיתרונות האלה. אם הפוקוס הייתה מגיעה עם מנוע נורמלי/איכות חומרים גבוהה/מרווח עצום כנראה שהיו ממשיכים לקנות אותה למרות הבעיות. אבל זאת כמובן כבר ספקולציה.

את ציי הרכב מעניין וחצי אם תתקע או לא.

כל מכונית תקועה מחייבת מתן רכב חלופי, הוצאת נהג ו "שריפת" כמה ימי רכב אחר.

מעבר לבעיות האמינות בפוקוס, התיבה עצמה התנהגה זוועה ופגמה מאד בחווית הנהיגה.

צרף לזה איכות די נמוכה ומרווח פנימי מצומצם, ותבין למה הגיעה להיכן שהגיעה.

המכירות של קבוצת VAG בקו עליה מתמיד, וגם שוק היד שניה ער למדי.

והוא הראשון שהיה נפגע אם הבעיות היו כל כך אקוטיות כמו שמנסים לצייר כאן.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2879 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...