Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4259 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אני צריך לרשת בית והנתונים הם כאלה:

3 חדרים, פלוס חדר אחד ממ"ד ששם המחשב יחובר פיסית לכבל רשת,לסלון יהיה WI-FI בשביל הטבלטים והמחשב הנייד.

היכן כדאי למקם את הראוטר? בסלון,ומשם להעביר 2 חוטים אחד לחדר הרגיל ואחד לממ"ד? האם יש צורך בריפיטר במידה והראוטר יהיה רחוק מהעמדות ששם יעמדו טבלטים ומחשב נייד? בנוסף אשמח להמלצה על נקודה חמה איכותית לרכישה מהארץ. בנוסף אשמח לדעת היכן לרכוש כבלים,והאם כדאי ללכת על ה CAT 5 או מתקדם יותר CAT 6.

תודה רבה

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם (נערך)

מספיק כבל מסוג Cat 5E

 

אני חושב שראוטר אחד בסלון מספיק טוב.

 

מהיא אותה נק' חמה ?

עריכה אחרונה על ידי themichman

89' Citroen Ax Sport 1.6 8v Twin Weber - נמכר.

פורסם

אני שמתי כבלים CAT 5E ואני מצטער על זה.

לדעתי CAT 6 זה המינימום.

לא מתככנים להשתמש כחנוכיה - תמיד זה יכול לגמור על הראש של מישהו... :wink:

 

אין ספק. היופי חולף, אבל הרפס הוא נצחי.

 

בסוף יבוא אחמד וירסס איך שיצא לו.
פורסם

1) לא מחוררים קיר של ממ"ד

 

2) כל מה שאתה צריך זה שני נתבים, אחד בממ"ד לקבל את הWAN והשני ישמש כwireless Bridge . רישתתי עם 3 כאלה בית של 4 מפלסים, והיום ה TP לינק זולים שזה מצחיק. פעם הינו צריכים להשקיע בלינקסיס ולהתקין עליו ROM מיוחד. אולי עוד יש לי כמה כאלה.

 

וד"א, אם הממ"ד נסגר עם דלת פלדה, לא יהיה WIFI אז אני מקווה שזה חדר פתוח בקבע (כמו הרבה ממ"דים)

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם (נערך)

תלוי במבנה הדירה. מכל מקום - הנסיון שלי יותר אופטימי. בדירה הקודמת שלי (4 חדרים + ממ"ד, מבנה די ריבועי) נתב אחד בפרוזדור נתן כיסוי אלחוטי לכל הדירה. צריך להוסיף שהנתב היה מחובר לנקודות טלפון וחשמל שהוכנו בעת בניית הדירה מסיבות אחרות, ולא היה מחובר למחשב בכבל אלא בעת הגדרתו בלבד. לדעתי לפני שפות"ש משקיע בכמה נתבים כדאי לנסות את הפתרון של נתב אחד במרכז הדירה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
שלום,

אני צריך לרשת בית והנתונים הם כאלה:

3 חדרים, פלוס חדר אחד ממ"ד ששם המחשב יחובר פיסית לכבל רשת,לסלון יהיה WI-FI בשביל הטבלטים והמחשב הנייד.

היכן כדאי למקם את הראוטר? בסלון,ומשם להעביר 2 חוטים אחד לחדר הרגיל ואחד לממ"ד? האם יש צורך בריפיטר במידה והראוטר יהיה רחוק מהעמדות ששם יעמדו טבלטים ומחשב נייד? בנוסף אשמח להמלצה על נקודה חמה איכותית לרכישה מהארץ. בנוסף אשמח לדעת היכן לרכוש כבלים,והאם כדאי ללכת על ה CAT 5 או מתקדם יותר CAT 6.

תודה רבה

חסרים פרטים:

האם זה בית ישן או חדש ? (ז"א, האם יש תשתית קווית לכל חדר עבור נקודת רשת וארון תקשורת בכניסה לדירה - או שאין כלום ?)

האם אתה צרכן "כבד" של תעבורת רשת ? בעיקרון, לדעתי, כבל CAT5e יספיק לחלוטין (100MBit) אבל אם אתה צרכן כבד, שים מראש CAT6.

 

חשוב מאוד להקפיד על איכות החיווט, שכן (להוציא את עניין הסיכוך, שגם שם יש בלי, עם וכפול) יש 3 סוגים של כבל רשת קשיח: הזול ביותר - עשוי אלומיניום. הבינוני והנפוץ ביותר - אלומיניום בציפוי נחושת. הטוב והיקר ביותר - מאה אחוז נחושת.

להשחלה בקירות או הכנסה לתעלות קשיחות - יש להשתמש רק בכבל קשיח, ושוב, רצוי מאיכות טובה. אל תלך לקנות את הזול ביותר. תבדוק.

כל מה שבין הקיר למכשיר - כבל גמיש, אתה יכול לקנות מוכנים של 1-2 מטר, זה עולה כמה שקלים ולא שווה להתעסק עם קניה של כבל נוסף גמיש ולחיצות.

לפי התשתית שיש לך בבית, יהיה קל יותר לכוון אותך מה עדיף או כדאי לעשות.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מחזק את איציק, כבל רשת שמושחל בתוך הקירות עלול לעבור די קרוב לתשתיות חשמל, ומכאן חשוב מאוד שיהיה מיועד למטרה הזו ומסוכך\ממוגן בהתאם.

Leasingfahrzeug oder nichts

פורסם
אני שמתי כבלים CAT 5E ואני מצטער על זה.

לדעתי CAT 6 זה המינימום.

מה בדיוק לא טוב בכבל 5e?

 

לפותח השרשור, 5e מעביר 1000MBIT בלי בעיה, תקנה כבל איכותי (STP\FTP) ותעזוב את ה cat6 זה overkill מטורף לשימוש ביתי (גם אם אתה מעביר נונסטופ תעבורה בין המחשבים בבית)

פורסם
מחזק את איציק, כבל רשת שמושחל בתוך הקירות עלול לעבור די קרוב לתשתיות חשמל, ומכאן חשוב מאוד שיהיה מיועד למטרה הזו ומסוכך\ממוגן בהתאם.

 

לא משחילים כבל רשת מנחושת על נקודת חשמל בכל מקרה. חישוף של הקיר וסלילה פנימית הוא לא יעשה לדעתי. אם הוא סולל חיצונית, איך הוא יצא מהממ"ד?

רוצה להכנס להרפתקאות של מכשירים שמעבירים LAN על תשתית חשמל? אולי זה השתפר, אבל לפני 6 שנים ניסיתי והם יושבים היום באיזה ארגז.

 

בבתים חדשים יש הכנה לתשתיות תקשורת כדי להימנע מסלילה חיצונית מכוערת. בכל מקרה, קנה שקעים ותלחץ עם קרונה. אל תלחץ ראש (תקע) כנקודת קצה, אין יותר חורני מזה.

 

עדיף WIFI

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם

תודה על התגובות הענייניות

חסרים פרטים:

האם זה בית ישן או חדש ? (ז"א, האם יש תשתית קווית לכל חדר עבור נקודת רשת וארון תקשורת בכניסה לדירה - או שאין כלום ?)

האם אתה צרכן "כבד" של תעבורת רשת ? בעיקרון, לדעתי, כבל CAT5e יספיק לחלוטין (100MBit) אבל אם אתה צרכן כבד, שים מראש CAT6.

 

חשוב מאוד להקפיד על איכות החיווט, שכן (להוציא את עניין הסיכוך, שגם שם יש בלי, עם וכפול) יש 3 סוגים של כבל רשת קשיח: הזול ביותר - עשוי אלומיניום. הבינוני והנפוץ ביותר - אלומיניום בציפוי נחושת. הטוב והיקר ביותר - מאה אחוז נחושת.

להשחלה בקירות או הכנסה לתעלות קשיחות - יש להשתמש רק בכבל קשיח, ושוב, רצוי מאיכות טובה. אל תלך לקנות את הזול ביותר. תבדוק.

כל מה שבין הקיר למכשיר - כבל גמיש, אתה יכול לקנות מוכנים של 1-2 מטר, זה עולה כמה שקלים ולא שווה להתעסק עם קניה של כבל נוסף גמיש ולחיצות.

לפי התשתית שיש לך בבית, יהיה קל יותר לכוון אותך מה עדיף או כדאי לעשות.

 

איציק

 

 

בית חדש יחסית (13 שנה) בלי תשתית אינטרנט חוטי, בממ"ד יש חור לכניסה לכבל טלוויזיה בלוויין שהולך לעוף לטובת כבל אינטרנט. בדירה יש כמה וכמה נקודות טלפון (אם זה עוזר)

האם אני יכול לחווט לחדר שלי את ה CAT6, ולשאר הבית CAT5 E?

היכן מומלץ לרכוש כבלים מוכנים באזור המרכז?

היום תכנתי שהראוטר יהיה בסלון,כלומר מחשב נייד ישאר אלחוטי ויתווסף עוד מחשב נייח שיחובר בצמוד לראוטר. אני מקווה שזה יכסה את טווח האלחוטי לכל הבית כולל הממ"ד שלרוב הדלת תהיה פתוחה לרוב. במידה וזה ישתנה אז ארכוש נקודה חמה/ריפיטר. שגם לשם אגב, כדאי לחבר אותו עם כבל איכותי.

אצלי בבית כרגע יש כבל FTP CAT5,של חברת טלדור. לא כדאי להעביר אותו לשם?

תודה רבה

 

למה לא לעשות חישוף וסלילה (בהנחה והדירה לא שכורה)?

הדירה לא שכורה,מה זה החישוף וסלילה?

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

פורסם

מאוד ממליץ להתקין 2 נתבים משורשרים עם כבל cat 6.

הנתבים היום מאוד זולים. קניתי בזמנו לפני 3 שנים 2 נתבים של tp link מדגם 1043N המפורסם והמוצלח, עם 3 אנטנות ב 250 ש"ח לאחד.

מאז השרשור שלהם וההגדרה שלהם לא נגעתי בהם (היו בעיות בקישוריות בניהם באלחוטי, מיד החלפתי לחוטי ומאז הכל גן עדן).

 

למה עדיף שני נתבים?

*כיסוי בטוח ומלא בכל הבית, כולל בממ"ד. אצלי בבית אחד הנתבים ממוקם בממד. בחדר הצמוד אליו הקליטה יורדת ל 2-3 קווים מתוך 5.

*תוכל לשים ראוטר בסלון וראוטר בממד וככה לשדר לטלוויזיה בסטרימינג סרטים באיכות גבוהה מאוד (אני משדר 2.7k של וידאו ביתי, וסרטי בלוריי מלאים) ללא הפרעות.

*פגיעה בעוצמת הקליטה משמעותה פגיעה במהירות האינטרנט. מחשבים ניידים ומכשירים סלולרים יודעים לקבל עד 40 מגה בקישוריות מעולה (תקנו אותי אם אני טועה) כשהעוצמה יורדת מעט אתה תמצא את עצמך מתפשר על 10 מגה קבוע, גם בתשתית של 100 מגה- חבל.

 

למה cat 6?

*העלות לא גבוהה באופןו ניכר מ cat5e.

*אם מרשתים בית מ 0, עדיף להשקיע עוד כמה שקלים ולא להיות מוגבל בעתיד. אתה לא רוצה בעוד 10 שנים להחליף תשתית כי לא תוכל לבצע פעולות פשוטות.

 

לא מרשתים חצי בית עם cat6 וחצי עם cat5e. מהירות העברת הקבצים ברשת נקבעת ע"פ מה שמגביל אותך למהירות הנמוכה ביותר.

תשים באחד המחשבים כרטיס רשת של 100mbps וכל הרשת שלך תוגבל למהירות הזאת, כנ"ל גם לכבל.

 

מקווה שעזרתי.

פורסם

יש בדירה ארון תקשורת (בכניסה) או שכל חוטי הטלפון משורשרים מנקודה לנקודה ? (או מנקודה בבית לנקודה מרכזית בארון תקשורת מחוץ לבית ?)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...