Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה לא אוהבים מיצובישי בארץ?


vadim6385
שימו לב! השרשור הזה בן 3996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

למה בעצם אנשים לא אוהבים מיצובישי בארץ?

 

 

רכב קונים בגלל סטטוס, תדמית ושיקולים מהותים (מרווח פנים, אמינות, צריכת דלק ועוד).

אנשי שיווק יכולים ליצור תדמית טובה גם לרכב בינוני, אבל לא לרכב שמתחת לממוצע. מיצובישי איבדו את התדמית כשעברו מהסופר לנסר לכאריזמה, יחד עם בעיות אורך חיי הגיר שהתגלו בסופר לנסר.

 

ניתן להשוות את מאזדה וניסן שנכנסו לארץ כמעט יחד. ניסן היה היצרן מס' 2 ביפן ובכל זאת שיווק נכון של מאזדה (משולב בנתונים האוביקטיבים הטובים של הלאנטיס) הפך את מאזדה למובילה לעומת ניסן.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

"חובב רכב" זו הגדרה רחבה מאוד.

אף אחד לא קבע שחובב רכב זה רק איביזה קופרה או STI. אין סתירה בין אהבת רכב והחזקת רכב אספנות, לבין התניידות ברכב יומיומי אפור ומצ'עמם.

שביט, חובב רכב ונהיגה שמתנייע במאזדה 3 אקס ליסינג

 

איפה ראית אותי מדבר על איביזה קופרה או STI? כל חובב רכב חייב רכב ספורטיבי?

 

חובב רכב יכול לבחור בסופרמיני מעניינת, משפחתית מעניינת או כל דבר מעניין אחר, לאו דווקא ספורטיבי.

 

חובב רכב גם לא חייב לאהוב נהיגה מהירה. הוא יכול להתענג על הנוחות של ה-C5 שלו או על השיק האיטלקי של הפיאט בראוו.

 

בוא ואתן לך לדוגמה רכב של ה"קונצנזוס", שיהלום גם חובבי רכב רבים ביכולותיו הדינמיות המגוונות; פורד פוקוס. לאו דווקא ST.

 

מי אמר שרכב יומיומי חייב להיות "אפור ומצ'עמם"?

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סך הכל אנחנו מסכימים. הכוונה שלי הייתה שחובב הרכב בני הספל מתבטא באהבתו למוסטנג, לפלקון, בעיקר לרכבי האספנות, בעוד שביומיום הוא מחפש רכב פרקטי, ובנאלי.

שבוע טוב

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב קונים בגלל סטטוס, תדמית ושיקולים מהותים (מרווח פנים, אמינות, צריכת דלק ועוד).

מרצדס, במוו, פורשה, קאדילק, יגואר ועוד קונים בגלל סטטוס ותדמית.

רכב משפחתי קונים בגלל צרכים פרקטיים להתנייד תוך כדי השוואה עם מתחרות בקטגוריה עם שיקולים מהותים שאתה הזכרת. יש גם שיקול רגשי/תדמיטי/סטיגמא שלפעמים קובע העדפה למותג מסויים.

רכב משפחתי/קטן למאט מותגים אופנתיים מסויימים לא סטטוס בשום צורה שהיא. זה צורך נטו.

מי שרוצה יותר מצרכים פרקטיים קונה רכב גדול יותר ופחות פרקטי: ג'יפון, רכב שטח, "מנהלים" (משפחתית גדולה) ועוד - ה עדיין לא מצרף את האנשים האלה למועדון סטטוס, אבל נותן סוג של פרמיום לאומת הסטנדרט - מכונית משפחתית/קטנה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרצדס, במוו, פורשה, קאדילק, יגואר ועוד קונים בגלל סטטוס ותדמית.

רכב משפחתי קונים בגלל צרכים פרקטיים להתנייד תוך כדי השוואה עם מתחרות בקטגוריה עם שיקולים מהותים שאתה הזכרת. יש גם שיקול רגשי/תדמיטי/סטיגמא שלפעמים קובע העדפה למותג מסויים.

רכב משפחתי/קטן למאט מותגים אופנתיים מסויימים לא סטטוס בשום צורה שהיא. זה צורך נטו.

מי שרוצה יותר מצרכים פרקטיים קונה רכב גדול יותר ופחות פרקטי: ג'יפון, רכב שטח, "מנהלים" (משפחתית גדולה) ועוד - ה עדיין לא מצרף את האנשים האלה למועדון סטטוס, אבל נותן סוג של פרמיום לאומת הסטנדרט - מכונית משפחתית/קטנה.

 

העולם היה משעמם אם היית צודק ואנשים היו קונים רכב בגלל שיקולים מהותים.

קונים למשל רכב עם מנוע בנפח 1600 סמ"ק ולא 1500, רכב בצורת סדאן 4 דלתות ולא האצ'בק 5 דלתות או סטיישן, המנוע מיצר הרבה כ"ס, רכב משפחתי כאשר אין צורך ביותר מרכב מיני ועוד.

 

קונים גולף ולא המקביל הזול והדי זהה של סיאט, קונים רכב גרמני כי הוא "איכותי"?, קונים הונדה ולא רכב יפני אחר, קונים קורולה ולא ספייס ורסו של אותו יצרן.

 

כל אלה קניות לא משיקולים מהותים.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העולם היה משעמם אם היית צודק ואנשים היו קונים רכב בגלל שיקולים מהותים.

קונים למשל רכב עם מנוע בנפח 1600 סמ"ק ולא 1500, רכב בצורת סדאן 4 דלתות ולא האצ'בק 5 דלתות או סטיישן, המנוע מיצר הרבה כ"ס, רכב משפחתי כאשר אין צורך ביותר מרכב מיני ועוד.

 

קונים גולף ולא המקביל הזול והדי זהה של סיאט, קונים רכב גרמני כי הוא "איכותי"?, קונים הונדה ולא רכב יפני אחר, קונים קורולה ולא ספייס ורסו של אותו יצרן.

 

כל אלה קניות לא משיקולים מהותים.

 

יהודה

 

יהודה, אתה מדבר על העולם ונותן דוגמאות מישראל..

הגולף הוא אותו רכב משעמם והמוני שמחזיק את פולקסווגן ממש כמו המליבו ודומותיה שמחזיקות את המפעלים בארה"ב. גם הקורולה בעולם היא רכב המוני אבל אי אפשר לתאר את טויוטה בלעדיה. ובארץ? דווקא קונים יותר רכבים לא גרמניים ואי אפשר לומר על יונדאי I30 שהוא רכב "מעניין".

בקיצור, אני מציע לחובבי ודלוקי הטורבו מיניהם שיכבדו קצת אותי ושכמותי כי רק בזכותנו תעשיית הרכב קיימת. כשאני מתיחס לקניית מכונית "מקרר" כמו לקניית מקרר, אני מתיחס לשימושיות, לנחות התפעול, למרחב הפנימי, לגישה הנוחה, למחיר, בקיצור, לתמורה לכסף ואם תרצו למטר/פח. לא סתם המכוניות האפורות והמשעממות לאורך כל ההסטוריה הצילו את תעשיית הרכב ואפשרו ייצור מוצרי נישה מדליקים (והם באמת מדליקים). לדוגמא הפורד מודל T, הפורד קרסטליין משנת 1949, הפלקון משנת 1960, הוליאנט/דארט, החיפושית...

גם במותגי הפרימיום מי שמחזיק את העסק אלו מכוניות הלחם וחמאה הפשוטות יחסית כמו מרצדס C.

 

ומילה למי שכתב שבלנסר אין תאי איחסון (אם אינני טועה...) אז ספרתי הבוקר לא פחות מששה תאים+מחזיק מובנה לשתי כוסות+ 2חורים לכל מיני..זה לא מספיק?

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתנצל מראש על שלא קראתי את כל השירשור ואם אני חוזר על משהו שכבר נכתב, כאמור מתנצל ולעצם העניין, אני לא חושב שלא אוהבים כאן מיצובישי. בשנים האחרונות פשוט לא היה להם כל כך מה למכור. בשנות התשעים היא היתה להיט להזכירך עם הלאנסר שהייתה "המאזדה 3" של אותה תקופה. האיבו עשתה רעש אבל לא נמכרה במספרים גדולים ומה שכן הלך זה המגנום המסחרי והפאג'רו שרכב על גלי ההצלחה מהדאקאר. לאחרונה דווקא מיצובישי פורחת מחדש בעיקר בזכות האאוטלנדר החדש והספייס סטאר. כשיהיה להם ליין מלא בכל הקטגוריות, סביר להניח שהם יעלו עוד במספרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איבו לעולם לא תמכר במספ' כשהמחיר המדובר נושק ל 300K

 

300K?

תעלה תעלה...

 

המחיר שלה עמד על 400K

 

והיתה גם גרסה "מוזלת" קצת בפחות.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה טוב שהם עולות זול

ככה אני יכול להתחדש כל כמה שנים

 

הם זולות כי הם בסיסיות מאוד ואוהבות דלק

GSX-R

מיציבישי חמודה שעושה הרבה בעיות אבל אהובה :-D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק בארץ, המצב של החברה הזאת על הפנים גם בשאר העולם.

לדוגמא מחירות בארה"ב:

http://www.autoblog.com/2013/07/02/june-2013-sales-storm-edition/

 

כל חודש הם רק יורדים.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמנזר,

גם אני לא יודע למה לא אוהבים מיצובישי בארץ. אני יכול רק להניח שמדובר בקטע של הצורה החיצונית (מכוערתתת...) בשילוב עם הכמות העצומה שיש ממנה בליסינג, יחד עם שיווק לא חכם ולא אפקטיבי- ומגוון צבעים דל מאד.

אישית אני לא מבין את זה בעצמי, אחלה רכב. קשה לתאר במילים עד כמה אני מרוצה ממנו.

כמה שהמאזדיינת הייתה ח*א- ככה המיצובישי אחלה.

כן, גם אני בעליה של לאנסר קלאסיק 2008.

אגב, שמנזר, קנית בסוף מגיני רוח? זה עושה משהו?

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגולף הוא אותו רכב משעמם והמוני שמחזיק את פולקסווגן .

התדמית של הגולף בארץ (ובמידה מסוימת גם באירופה) היא "יותר" מהמהות. כלומר חלק לא מבוטל מאלה שנוהגים בגולף מרגישים שיש להם "יותר" מאשר "סתם" אנשים שקונים סוברו או דומה.

בקיצור, אני מציע לחובבי ודלוקי הטורבו מיניהם שיכבדו קצת אותי ושכמותי כי רק בזכותנו תעשיית הרכב קיימת. כשאני מתיחס לקניית מכונית "מקרר" כמו לקניית מקרר, אני מתיחס לשימושיות, לנחות התפעול, למרחב הפנימי, לגישה הנוחה, למחיר, בקיצור, לתמורה לכסף ואם תרצו למטר/פח.

אנו נוטים לחשוב על עצמינו כרציונלים אבל עדיין מתחבא לו שיקול שונה. למשל "לתמורה לכסף ואם תרצו למטר/פח.". תמורה למ' פח אומרת שקונים רכב ארוך יותר , גם אם מהותית רצוי רכב קצר (נניח משיקולי חניה). נראה לי שרוב עצום של כולנו, מחליט כך, כולל אותי ואני מנחש שגם אותך. הרבה אנשים יקנו סדאן 1600 סמ"ק, גם אם צריכים רכב סופר מיני.

 

העולם היה משעמם אם היינו 100% רציונלים. אנשי המכירות למיניהם (לא רק לרכבים), יודעים לנגן על השיקולים הלא מהותים, כך שבסופו של דבר אנשים קונים יותר ממה שצריך.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש משהו בדבריך אבל יש עוד משהו שנקרא בגאז'. שים לב שלגולף ולג'טה (וגם לאוקטביה) שזה למעשה אותו רכב או לפולו ולקורדובה שגם זה אותו רכב. אני יותר רציונלי כשאני קונה רכב עם בגאז' כלומר עוד מטר לפח...

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

במה בדיוק לאנסר קלאסיק טובה יותר ממאזדה 3 דור 1? במנוע? לא. למאזדה יש מנוע חזק יותר בהרבה (105 כ"ס לעומת 98 בלאנסר) שמציע צריכת דלק עדיפה ורצועת כוח גמישה יותר (רק 1000 סל"ד הבדל בין שיא המומנט לשיא ההספק בלאנסר). ללאנסר יש קצת יותר קג"מ אבל זה כמעט ולא מורגש. באיכות? גם לא. הלאנסר מיושנת מבפנים ואיכות החומרים לא יותר מסבירה. פתיחה/טריקה של הדלתות, לחיצות על כפתורים העברת יד על הדש יעזרו לך להבין על מה אני מקשקש. איכות ההרכבה לעומת זאת טובה מאוד, אבל גם במאזדה. בגיר? גיר אוטומטי 4 מהירויות בשתיהן. למאזדה יש טיפטרוניק יעיל שנותן שליטה מלאה לנהג על בחירת ההילוך ולא עושה כמעט כלום לדעתה ואפשר בקלות לשמור על מהירות מסוימת ומומנט. בעיצוב? טוב זה עניין של טעם. לדעתי הלאנסר נאה בסולידיות שלה, אבל למאזדה יש עיצוב הרבה יותר מעורר. בעיצוב הפנים ואבזור? בטח ובטח שלא. אין מה להתווכח, גם לא בגרסאת ה"ספורט" יענו של הלאנסר. התנהגות כביש? המאזדה נחשבת לבעלת ההתנהגות כביש הכי טובה ומהנה בקבוצת המשפחתיות ביחד עם הפוקוס שחולקת איתה את אותה פלטפורמה. לעומת זאת הלאנסר מציעה הרבה תת היגוי בכניסה לפניות שמתחלף באופן פתאומי ולא מתקשר להיגוי יתר, זוויות גלגול תלולות יותר, פחות אחיזה, הגה שתקן, קל ובעל שטח מת די גדול במרכז בזמן שההגה של המאזדה מציע דיוק מצוין, משקל טוב, חדות ותקשורת סבירה.

 

אותו סיפור עם הלאנסר מהדור האחרון לעומת המאזדה 3 דור שני, אותו סיפור גם עם המנועים הגדולים שלהם, אותו סיפור גם עם ה-CX-5 והאאוטלנדר (למרות שזה פחות חד משמעי) ואפשר להמשיך עוד.

גם סובארו, בדגמים המשפחתיים היא הביאה לנו רק דגמים מיושנים, שתייני דלק ועצלנים. טויוטה, מאזדה, הונדה ואפילו חלק מהדגמים של ניסאן (ושלא יובן לא נכון, אני מאוד אוהב ניסאן) מציעים הרבה יותר אם חושבים על רכב משפחתי יפני מאשר סובארו ומיצובישי. ושלא נדבר על רנו, פיג'ו ופורד מאירופה שמביאות רכבים טובים מאוד ונוחים בהרבה (אבל בוא נשאר בינתיים רק אצל היפנים).

 

תרשה לי לדלג על כל המבחנים המטופשים האלה..

עם הגנה בחירוף נפש כזה על מאזדה החברה בעצמה הייתה לוקחת אותך כיחצ"ן שלהם :lol:

 

אני מאוד נוטה שלא להסכים כי התנסתי על המאזדה ונסעתי בתוך המיצובישי(לא נהגתי) וההתרשמות שלי הרבה יותר גדולה ממיצובישי

בתור אחד שנוהג על מכוניות חזקות כבר כמה שנים וכמובן שאני לא בא להשוות ביניהם(כי פשוט אי אפשר) ומאזדה לאחר כל הדיבורים עליה בארץ ולאחר שהתנסתי נוכחתי לדעת שהמאזדה מאוד מאוד דלה באבזור ואין בה שום דבר מעניין. רכב קשה, לא נוח בעליל, הגה קרוב מדי שלא מספק שום נוחות מינימלית בנהיגה, יאמר לזכותה שיש לה מזגן חזק(אולי אפילו חזק מדי ובגלל זה צריכת הדלק הגבוהה), חזות חיצונית עלובה ופח חלש מדי ושלא לדבר על הפגושים האלה שמקבלים מכה הכי קטנה ומתעקמים. מנוע? מאוד מאוד אנמי על גבול האדיש ועוד לא דיברתי על ההספק העלוב והמומנט העלוב עוד יותר(להדביק דוושה לרצפה בשביל להגיע ל-130 זה מוגזם, מצטער לא עובד עליי) וגיר לא משהו בכלל. עוד לא דיברתי על הדלק שהוא נקודת התורפה שלה ושזה בהחלט אחת הסיבות לכך שכיום מאזדה 3 2008-2009 נמכרת בפחות מ-40K(בשוק מחנה יהודה לא היו מצליחים למכור זבל כזה) - אף אחד שרוצה לזוז מנקודה A לנקודה B לא רוצה מטחנת דלק.

לעומת זאת לנסר 2008-2009 ומעלה רכב בהחלט מכובד ובעל חזות יפה ו"כריזמתית" ומספק לי אישית חוויית נסיעה הרבה יותר טובה ונוחה יותר וממה שאני זוכר מאובזרת בפשטות אבל בהרבה יותר תחכום ממאזדה, למשל כיבוי האורות עם הרכב שהוא דבר כ"כ סטנדרטי היום במכוניות הכי פשוטות שיש שלא ממש הגיע למאזדה...

התנהגות כביש אמרת? במאזדה למיטב זכרוני הייתי מרגיש את הכביש הרבה יותר אפילו בהשוואה לרכב ה"ישן" שלי משנתון 97, לנסר מבחינת התנהגות כביש אני פשוט לא זוכר להגיד לך את דעתי..סורי

אגב הלנסרים החדשות מגיעות בהספקים של 120 ו-140 כ"ס כמדומני עם מנועי 1.6, מאזדה מאחור חביבי!

מה שכן יאמר לזכות מאזדה שה-323 לנטיס 2000-2003 מאוד אמינות וטובות יותר מהמקבילות להן ממיצובישי.

 

ושמע, סובארו רמה אחת מעל שתיהן ביחד! סובארו מייצרים רכבים מצויינים ואתה סתם מבלבל את המוח עם צריכת הדלק כי המאזדות הרבה יותר טוחנות דלק מאשר רוב הרכבים בקבוצה שלהן.

מה כן מיושן בסובארו? לאונה DL :lol::lol:

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3996 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...