Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום כולם,

 

אני מחפש רכב בתקציב 60000 ש"ח. מעדיף לא גדול מדי כי זה רכב רק עבורי לנסיעות לעבודה - נסיעות בין עירוניות, מעמק יזרעאל לגליל העליון פעמיים שלוש בשבוע - סהכ כ20000 ק"מ בשנה.

הייתה לי יונדאי I20 ידנית 1200 סמ"ק שהתקשתה בעליות לגליל כך שאני מחפש רכב עם מנוע 1500 סמ"ק לפחות. אגב, אותה יונדאי הייתה בעייתית מההתחלה וגרמה לי לאבד אמון בקוראניות (יונדאי וקיה). מנסה להימנע מטורבו וגיר רציף כי אני לא יכול לדעת איך טיפלו בהם.

פחות חשוב לי שהרכב יהיה חדיש,  יותר חשובה אמינות. מאוד מחבב ידני. כרגע מחפש רכבים עם פחות מ100,000 ק"מ ונראה לי שהאופציות שלי הן בעיקר מאזדה 2/3 והונדה סיוויק (לטויוטות משנת 2013 ואילך יש גיר רציף). אשמח לרעיונות נוספים מחברי הפורום. כמו כן - כמה ישן זה כבר ישן מדי?

עריכה אחרונה על ידי פאטון
פורסם (נערך)

קניתי סיוויק האצ׳באק 2015. וואלק די עגלה… אבל גם מטוס לפעמים.

לרוב עגלה. במיוחד כשהיא לא על מצב ספורט או כשהמזגן דלוק.

אבל רכב נחמד… בשבילי זו הייתה הקניה המושלמת.

אתה נוסע קצת יותר ממני ובתקציב שלך יכול להכנס הייבריד ואולי תשתלם לך עלויות הרחבת הביטוח על הסוללה (אל תקנה רכב בלי ביטוח סוללה!) והביטוח הקצת יותר יקר עדיין שווה את זה. 

לגבי הגיר הרציף, אתה מוציא הסטורית טיפולים מאיפה שטיפל וכל עוד היו החלפות שמן גיר וטיפולים שוטפים אין כל סיבה להמנע. 

אוריס, פריוס, ואם ממש חשוב לך גיר פלאנטרי ומנוע אטמוספרי - סיוויק האצ׳באק מנוע 1,800 חיה רעה. (ועגלה) 

 

עריכה: גם לגבי ק״מ, כל עוד הרכב לא עשה מעל 20 אקמ בשנה הייתי חושב עליו בכיף… רכב עם 100 אקמ שנסע רק בעיר או לא טופל נכון יכול להיות שחוט בהרבה מרכב עם יותר שנסע בין עירוני ומטופל נכון… קיצר, גם עם 170 אלף ק״מ הייתי שוקל את הקניה 

 

עריכה 2: המאזדות גם פחות חסכוניות וגם עלויות הביטוח עליהן מטורפות. (מאזדה 3 חבר משלם 12,400 שקל בשנה חובה+מקיף)

עריכה אחרונה על ידי הייהייהיי

~הונדה ג׳אז הייבריד 2014~ ז״ל

כרגע ~ הונדה סיוויק האצ׳באק 2016 

פורסם

מאזדה 3, דור שלישי מהשנתונים המאוחרים (2017-2018).
רובן נמכרות מעל המחירון אבל בטוח תמצא כמה במסגרת התקציב שלך.לדעתי יהיה לך קשה למצוא אחת במסגרת התקציב עם קילומטרז׳ שנמוך מ-100 אלף, אבל תוכל למצוא משהו שדי קרוב לזה. למאזדה יש מוניטין מצוין (ויעידו על כך המוני מאזדה 3, גם מדור ראשון ושני, שנוסעות בכבישי הארץ) אז אולי שווה לקחת את הסיכון.

רכשתי לפני כמה שבועות מאזדה 3 האצ׳בק 2017 עם תקציב נמוך משלך ממגרש של חברת ליסינג מוכרת. חיפשתי בכלל סופרמיני (כיוונתי ל-i20) אבל המאזדה הייתה פשוט יפיפיה ושמורה ודי התאהבתי.
ממליץ בחום על מנוע 2 ליטר ולא ה-1.5. המאזדה שלי עם 1.5 ליטר והביצועים שלו מפתיעים לטובה ביחס למשפחתית הממוצעת, אבל ההפרש במחיר בינו לבין ה-2 ליטר לא גדול וההבדל בצריכת הדלק זניח, וממה שהבנתי הוא מאוד מרשים ומאוד מהנה מבחינת הביצועים.
שני המנועים, אגב, הם מנועים אטמוספריים, אז אין פה טורבו שיחלוב אותך במוסך. גם הגיר הוא אוטומטי אז הראש שקט גם בגזרה הזאת. לא יודע אם יש גיר ידני.
מעבר לזה, יש למאזדה גם התנהגות כביש מצוינת. אם אתה נוסע באזור מרובה עליות אז אפשר להניח שיש בו גם הרבה פניות, והמאזדה אוכלת אותן בהנאה רבה ועם אחיזה מצוינת.

בכל זאת, לרכב יש כמה חסרונות: קודם כל, הוא בעייתי בבידוד רעשים והנסיעה בו לא מאוד שקטה. אני מכיר אנשים שזה מפריע להם, בעיקר בנסיעה בין-עירונית, אבל מבחינתי זאת לא בעיה.
חסרון שני הוא תא מטען מאכזב וקטן יחסית (במיוחד בהאצ׳בק) ומושב אחורי צפוף. ילדים יסתדרו בו אבל מבוגרים כנראה פחות יהנו.
החסרון השלישי הוא, כמו שציינו לפני, עלויות גבוהות בביטוח.

פורסם

רנו קליאו דור 5 ידנית עונה על הדרישות, תהיה הרבה יותר זריזה מהיונדאי,נוחה,מאובזרת ובטיחותית וגם תהיה די חדשה לתקציב.

  • רעיון גרוע 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני שעה, yulianx כתב:

רנו קליאו דור 5 ידנית עונה על הדרישות, תהיה הרבה יותר זריזה מהיונדאי,נוחה,מאובזרת ובטיחותית וגם תהיה די חדשה לתקציב.

יש למכירה כזאת פה בפורום.

פותח השרשור תסתכל

ישאר לך הרבה עודף.

 

  • רעיון טוב! 1

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

לפרופיל נסיעות כזה טורבו עם גיר רובוטי זה קלאסי
הן מבחינת כוח וביצועים והן מבחינת דלק
אם לא התחברת לקוראניות אז יש את VAG עם מנוע ה 1.0 המאוד מוצלח
DSG יחסית אחרי כל בעיות הילדות שלו ועלות החלפת מצמדים במחירים הגיוניים

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני שעה, לירון .ה. כתב:

יש למכירה כזאת פה בפורום.

פותח השרשור תסתכל

ישאר לך הרבה עודף.

 

תודה, לי מאוד המליצו להמנע מארופאיות (ספציפית צרפתיות) ומטורבו.

לפני 4 דקות, סולל הדרך כתב:

לפרופיל נסיעות כזה טורבו עם גיר רובוטי זה קלאסי
הן מבחינת כוח וביצועים והן מבחינת דלק
אם לא התחברת לקוראניות אז יש את VAG עם מנוע ה 1.0 המאוד מוצלח
DSG יחסית אחרי כל בעיות הילדות שלו ועלות החלפת מצמדים במחירים הגיוניים

למה? טורבו ממה שהבנתי טוב למי שנוסע הרבה בעיר וצריך כוח מדי פעם ביציאה מהעיר.

פורסם
לפני 9 דקות, פאטון כתב:

תודה, לי מאוד המליצו להמנע מארופאיות (ספציפית צרפתיות) ומטורבו.

למה? טורבו ממה שהבנתי טוב למי שנוסע הרבה בעיר וצריך כוח מדי פעם ביציאה מהעיר.

טורבו טוב גם בעיר וגם מחוץ לעיר.
כנראה שלא נהגת אף פעם על טורבו וגיר רובוטי ואתה ניזון מהפחדות וחבל

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם
לפני 31 דקות, פאטון כתב:

תודה, לי מאוד המליצו להמנע מארופאיות (ספציפית צרפתיות) ומטורבו.

מה שלמכירה פה ידני, אז אין בעיה של גיר כפול מצמדים אם אתה חושש.

רכב עם מעט קמ, וישאיר לך הרבה עודף מהתקציב.

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם (נערך)
בתאריך 28.6.2024 בשעה 12:07, פאטון כתב:

שלום כולם,

 

..אגב, אותה יונדאי הייתה בעייתית מההתחלה וגרמה לי לאבד אמון בקוראניות (יונדאי וקיה). מנסה להימנע מטורבו וגיר רציף כי אני לא יכול לדעת איך טיפלו בהם.

 

 

גם לי הייתה חוויה דומה עם התאומה מבית קוריאה (קיה ריו) - הוחלפה במאזדה 2 שמאוד מאוד מרוצים ממנה - שים לב, במיוחד אלה ברמות גימור הגבוהות (פיור וויט ב 2, ספיריט ב 3), עפות במהירות מהלוחות.

 

אופציה נוספת, שאני לא מכיר באופן אישי - סוזוקי סוויפט ידנית.

עריכה אחרונה על ידי `Infinity

VW Golf GTI 2006 Manual

פורסם
לפני 23 שעות, לירון .ה. כתב:

מה שלמכירה פה ידני, אז אין בעיה של גיר כפול מצמדים אם אתה חושש.

רכב עם מעט קמ, וישאיר לך הרבה עודף מהתקציב.

ומה, כל מה שאומרים על הצרפתיות זה קשקוש? אתה יכול לטעון שמוסכניקים ישראלים לא יודעים לטפל טוב בצרפתיות אבל גם אם אני אסכים איתך, אני לא מוסכניק ולא יודע מי טוב ומי לא.

פורסם

יש דגמים מוצלחים ויש פחות, אי אפשר להכליל.

 

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

חבל ש 99% מהצרפתיות מוציאות שם רע לאחוז הנותר! :)

  • מצחיק 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

אני כן הייתי ממליץ לך על טורבו וגיר רובוטי, 

אתה בנסיעות בין עירוניות, השחיקה של הקלאצים מינימלית בניגוד לנסיעות עירוניות, אבל היעילות שלהם והחסכון בדלק הם כבר משמעותיים.

בנוסף טורבו- עליות זה מומנט, אתה צריך רכב עם מומנט מכובד ולכן דווקא מנועי הטורבו עתיר בנתון הזה.

מנוע 1400 טורבו יכול לספק לך 24-25 קג״מ, זה נתון שלא תקבל גם ממנוע 2000 אטמוספרי, וכל זה מסל״ד נמוך בהרבה. 

סלד נמוך זה תצרוכת דלק נמוכה, רצועת כוח רחבה זה מנוע יעיל יותר, מתאמץ פחות ונשחק פחות.

אין מה לפחד מטורבו כל עוד הרכבים טופלו כראוי.

אני לא רואה שום סיבה לא לקחת גרמניה שטופלה כראוי.

סקודה פאביה-סיאט ליאון/ איביזה/ פולקסווגן פולו.

לכולם מנועי 1500 טורבו עם 150 כס ומומנט סביב 25 קגמ. בחיבור לגיר דו מצמדי יעיל הם לא יספרו את עליות הצפון.

צויין כאן בפורום בעבר שמשנת 2018 נעשו שינויים במיקום המכטרוניק של גיר הdsg7, כך שגם בעיות האמינות לכאורה שאולי היו לו כבר נפטרו. תאכלס מדובר בגיר הכי נמכר בעולם כבר מעל עשור.

  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...