Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

יום עבודה ממוצע בהי טק, מגניב! :roll:

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מאיפה הנתון של הגבלה ל60% טעינה?

אני מכיר סיפור שונה לגבי ההגבלה.

הטעינה אכן לא הוגבלה ל 60% אלא הואטה ב 60%.

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3613990,00.html

הורידו את השאלטר: לקוחות בטר פלייס גילו שטעינת המכוניות החשמליות נחתכה בכ-60%

לפיכך, טווח הנסיעה של חלק מהמכוניות, שעמד במקור ובמצב אופטימאלי על כ-170 ק"מ, הוגבל מהבוקר לכ-68 ק"מ בלבד. החברה: "מאחר והחברה הייתה בפירוק אף אחד לא יכל לגבות את הכסף ולכן בימים האחרונים הופצו חבילות רכישה חדשות שכוללות גם תשלום עבור הטעינה וגם תשלום נפרד עבור הסוללה"

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שכתב את הטקסט הזה בכלכליסט לא מבין על מה הוא מדבר וכתב שטויות.

 

קצב טעינה של שליש זה לא טווח של שליש.

 

וגם הנתון של 20 שעות לטעינה מלאה הוא כנראה לא נורא לרוב המשתמשים - ביום טיפוסי הרכב לא מגיע בערב עם סוללה ריקה כך שיקח פחות מ20 שעות לטעינה מלאה וכנראה שבבוקר הרכב כן יהיה מלא.

 

זה כן יהווה בעיה למי שמנצל את רובו הגדול של הטווח כל יום ואין לו עמדה בעבודה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה פגשתי היום חבר (שלצערו) רכש פלואנס ZE בכסף מלא.

 

1) קצב הטעינה נשאר כשהיה וכל השמועות על האטת קצב הטעינה אינן נכונות (לפחות בכל הקשור בעמדות טעינה בבית הלקוח)

 

2) כל תחנות ההחלפה נסגרו על להודעה חדשה ביום חמישי.

 

3) הוא כבר הזמין i30 חדשה מתוך הבנה שה-ZE תוכל להמשיך ולשמש כרכב שני לנסיעות עירוניות בלבד.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את ואללה רכב שכל כתבה שלהם מספרים על זה שחזון הרכב החשמלי מת.

 

הוא ממש לא מת, ניסאן ליף ופריוס פלאג אין נמכרות פה בלי שום התחייבויות.

הדבר היחיד שמת זה הפרוייקט החזירי של אגסי.

 

אגב, רק אני רואה ברנו החשמלית פריט מבוקש בעתיד, בטח הרוב יהפכו לחתיכות ברזל, נראה לי אני משמר אחת כזאת.

 

Zvit האם חבר שלך עדין משלם כל חודש על החבילה של בטר פלייס או שעכשיו הוא משלם רק על החשמל.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מבירור ששעשיתי עם סוכנות ניסאן.

מי שמזמין ליף יכול לקבל אותה תוך שבועיים והם נכון לעכשיו מציעים גם התקנה של העמדת טעינה בחינם וחשמל חינם לשנתיים.

ההזמנה של הרכב אפשרית כרגע רק בת"א.

 

בלי שום התחייבות לקילומטרים או החלפת בטריות.

 

סופית אפשר לקבור ככה את בטר פלייס.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נורא מקווה שכשאמכור את הקליאו כבר יהיו רכבים חשמליים נורמליים.

 

זה לגמרי הכיוון שלי, אם יהיה טווח של יותר מ300 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה הכוונה חשמל חינם לשנתיים???

אם אני קונה את הליף, במשך שנתיים אני נוסעת חינם? כמה שבא לי? מטעינה לגמרי בחינם??

 

זאת הטבה קטנה מאוד, 1 קוט"ש מספיק לנסיעה של 5 ק"מ, ומחירו 60 אגורות. כלומר 12 אגורות לקילומטר.

אם תסעי 18,000 קילומטר בשנה, זה 2160 שקל, כלומר שווי ההטבה לשנתיים הוא 4300 שקל.

יהיה קשה לנסוע קילומטרז' גדול יותר, כי לרכב טווח נסיעה קטן ואין לו אפשרות החלפת מצברים מהירה.

העלות האמיתית של השימוש ברכב, תגיע מהצורך להחליף סוללה בעוד 5-7 שנים, במחיר של כ 40,000 שקל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את ואללה רכב שכל כתבה שלהם מספרים על זה שחזון הרכב החשמלי מת.

 

הוא ממש לא מת, ניסאן ליף ופריוס פלאג אין נמכרות פה בלי שום התחייבויות.

הדבר היחיד שמת זה הפרוייקט החזירי של אגסי.

 

אגב, רק אני רואה ברנו החשמלית פריט מבוקש בעתיד, בטח הרוב יהפכו לחתיכות ברזל, נראה לי אני משמר אחת כזאת.

 

Zvit האם חבר שלך עדין משלם כל חודש על החבילה של בטר פלייס או שעכשיו הוא משלם רק על החשמל.

חזון הרכב החשמלי לא מת. אף פעם הוא לא היה קיים. הרכב החשמלי של אז ושל היום מעולם לא הצליח כלכלית (כלכלית נטו, ללא סיבסודים ו/או הטבות) או מסחרית (למעט עגלות גולף וקלנועיות).

 

ההסבר מובן מאילו (למעט לחובבי קונספירציות), הטכנולוגיה בעבר ובהווה לא יכולה לייצר מערכת חשמלית חסכונית יותר ממנוע בנזין מקביל באותה תקופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוסי, תסתכל על ה BMW i3 עם ה- range extender ותתחיל לחסוך.

הייתי בהשקה ( בהולנד). רכב של 1200 ק"ג, טווח של 300 ק"מ אפשרי בצריכת דלק של חצי ליטר ל_100 ק"מ (הרכב יכול לעשות 160 ק"מ על חשמל לבד), 170 כ"ס (חשמלי), 0-100 בפחות מ-8 שניות.

מרשים מאוד.

המחיר, 40,000 יורו על הכביש (מס רכישה בשיעור 0%[הטבה, על רכב רגיל המס 40%], מע"מ בשיעור 21%).

51 קג"מ :shock::lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, מבירור ששעשיתי עם סוכנות ניסאן.

מי שמזמין ליף יכול לקבל אותה תוך שבועיים והם נכון לעכשיו מציעים גם התקנה של העמדת טעינה בחינם וחשמל חינם לשנתיים.

ההזמנה של הרכב אפשרית כרגע רק בת"א.

 

בלי שום התחייבות לקילומטרים או החלפת בטריות.

 

סופית אפשר לקבור ככה את בטר פלייס.

 

1. והעמדה עצמה, נשארת בבעלות בעל הרכב?

2. מה אחרי שנתיים? אני משלם על החשמל בלבד לחברת החשמל או שיחייבו אותי להתחבר לאיזה סרסור שירותי טעינה שלוקח תשלום חודשי?

3. דווקא בטווח הקצר לדעתי לקרסו יהיה קשה למכור ליף - הולכת להיות הצפה של השוק בפלואנסים במחירי פשיטת רגל :roll:

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזון הרכב החשמלי לא מת. אף פעם הוא לא היה קיים.

זה לא לגמרי מדוייק - בסוף המאה התשע עשרה, כלומר 1880 בערך, היתה תקופה של מספר שנים שבהן לרכב החשמלי היה יתרון. אבל מהר מאד השתפרו מנועי הבנזין, והסוללות לא השתפרו בקצב מספיק - ולכן נשארו מאחור.

 

הטכנולוגיה בעבר ובהווה לא יכולה לייצר מערכת חשמלית חסכונית יותר ממנוע בנזין מקביל באותה תקופה.

אני לא יודע למה בדיוק אתה מתכוון כאן במילה "חסכונית". הבעיה המשמעותית היחידה שיש לרכב חשמלי, וזה נכון כאמור מאז 1890 בערך ועד היום, זה שכמות האנרגיה שאצורה בסוללה היא נמוכה באופן משמעותי מהכמות שאצורה במיכל דלק. לכן הרכב החשמלי תמיד יהיה חלש יותר ו/או בעל טווח קצר. זו הסיבה המהותית שבגללה הרכב החשמלי לא מתחרה.

 

כיום יש סוללות ליתיום שמשפרות את המצב עד כדי כך שבתנאים מסויימים (רכב עירוני קטן), יש לרכב החשמלי קיום. חבל ש-BP האמינו לתעמולה של עצמם וחשבו שהחשמלי יכול להתחרות גם מחוץ לעיר, וכך הציעו רכב גדול וכבד - ובהכרח לא תחרותי בכלל.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, כמות האנרגיה האצורה בסוללה (energy density ) היא רק חלק מהסיפור.

 

החלק השני של הסיפור הוא קצב מילוי האנרגיה הזו,

בתדלוק בנזין אתה ממלא טווח של 500 ק"מ בחמש דקות ברוטו, כולל התשלום.

בטעינה לא-מהירה של רכב חשמלי זה יקח יממה. בטעינה מהירה מאוד זה עדיין יקח כשעה לכמות הק"מ הזו.

 

בטר פלייס ניסו לעקוף את המגבלות הפיזיקליות של קצב הטעינה על ידי החלפת הסוללה.

 

מהבחינה הטכנית הם הצליחו.

 

מהבחינה הכלכלית כנראה שבמחירי חומרי הגלם (מצד אחד ליתיום מצד שני נפט) של היום אין היתכנות כלכלית לפרוייקט כמו בטר פלייס וכנראה גם לא למכונית חשמלית עממית בכלל.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...