Eli R
-
הודעות
412 -
כאן מאז:
-
פעילות אחרונה
ספרו לנו עליכם
-
מיקום
עמק חפר
-
איזה רכב יש לך?
פורד פיאסטה 2014, ידנית, טרנד
צפיות אחרונות בפרופיל
צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.
הנקודות של Eli R
נהג צעיר (3/14)
54
מוניטין
-
אכן, מחובר ל-AUX שבקונסולה המרכזית, 'מתחת' לידית ההילוכים. זה דגם ה-Trend אז מראש הוא מגיע עם אותו האבזור וה-features כמו באוטומטית. לא החלפתי ידית/כפתורים לבקרת שיוט. תודה!
-
מאזדה CX30 חדשה. אני כנראה כבר לא אמכור אותו. אבל זה כבר עניין שלהם. בכל מקרה - הם כולם עשו רישיון לרכב ידני ומרוצים מהנסיעה ב-פיאסטה. אני לא יודע מה החריג, אך אצלי החוויה חיובית מאוד. אולי התנאים אצלי - נהג יחיד (כמעט), תחזוקה מוקפדת, חנייה מקורה (לרוב), אולי הם יצרו את המצב שהוביל ל-10 שנים עם 0 תלונות... אך אני שמח שזאת החוויה שלי. לגבי המולטימדיה - אני סירבתי למערכת שהוצעה על ידי היבואן. נשארתי עם המערכת המקורית. מבחינת איכות אודיו, אני חושב שהיא לא רעה בכלל. הוספתי לרכב דיבורית BT קבועה של מוטורולה, שהותקנה ממש בהתחלה ותפקדה היטב לאורך השנים. עכשיו כבר פחות, ולכן אחליף אותה עבורם, להקטין אפשרות לעיסוק בנייד תוך כדי נהיגה...
-
אז חלפו להם 10 שנים עם הפיאסטה... (ולא, היא לא למכירה😂, חכו לסיום ה-post). ממש לאחרונה הפיאסטה עברה עוד טסט. חוץ מהחלפת לוחית רישוי (שבאמת הייתה בהירה משהו) דבר לא הפריד בינה ובין החתימה. הרכב נשמר תקין בצורה טובה לאורך כל השנים וייתכן שזה בהחלט עזר. אז אנצל את ההזדמנות הזאת לסיכום כללי, עם אזהרה מראש - זה עדיין 'משעמם'... ביום הטסט לרכב היו פחות מ-115,000 ק"מ וב-04/08 (10 שנים על הכביש) היו 115,088 ק"מ. בסך הכל הרכב גמע 7886 ליטרים של דלק, בעלות של 50,516 ש"ח - ממוצע של 6.41 ש"ח לליטר, ו-14.6 ק"מ לליטר. עלות הביטוחים הייתה זולה יחסית ועלתה בשנתיים האחרונות, אך בהתאם לנתוני הנהגים והעבר הביטוחי, העלויות היו 'נוחות' - עלות חובה ומקיף בחידוש האחרון עמדו על כ-3500 ש"ח (לרכב שהמחירון שלו הוא 15,000 ש"ח...). למה בכלל לעשות מקיף? מכיוון שהרכב שימש אותי להגיע לעבודה, והמענה של רכב חלופי מיידי ולזמן ממושך היה חשוב לי. טיפול מרכזי בוצע לרכב כל שנה בדצמבר (טסט ביולי), בעלות כוללת שהגיעה לכ-20,000 ש"ח - כולל צמיגים ומצברים (2 טיפולים ראשונים היו על חשבון היבואן). כמובן שהטיפולים בוצעו לפי זמן ולא לפי נסועה, מכיוון שנסעתי מעט. הרכב טופל במוסך "עד רעננה" שהוא מוסך מורשה יבואן. לפני כשנה בוצעה החלפה ללא עלות של כל המנעולים של הרכב בעקבות (סוג של) קריאת שירות של היצרן על כך שהמנעולים עלולים להתקע נעולים במקרה של תאונה. אז בסך הכל - יופי של רכב. עשה את עבודתו נאמנה. ואפילו אפשר מעט חדוות נהיגה. שבוע שעבר המרתי את הביטוחים של הרכב מחובה+מקיף, לחובה+צד ג' לנהג חדש/צעיר. ביטוח נהג חדש זה יקר... גם אם מדובר רק בחובה וצד ג'... הרכב עבר בצורה מלאה ומוחלטת לילדים, גם אם אני עדיין משלם/אשלם ביטוחים, כביש 6, טיפולים ודלק. אני התחדשתי ברכב אחר, אבל זה לא הסיפור כאן. אני אסיים את ה-thread הזה כאן, ולא אעדכן עוד, מפני שזה כבר 'לא הרכב שלי'. כמובן שאשמח לענות לשאלות, אם יש כאלו. תודה, אלי
-
ק"מ מעודכן - 209,000. מחירון משוקלל (כולל נסועה ויד) מעודכן - 91,000 ש"ח. תודה, אלי
-
עדיין רלוונטי. תודה, אלי
-
עדיין רלוונטי. תודה, אלי
-
למכירה קיה קרניבל בנזין 276 כ"ס, שנת 2017, רמת גימור EX, עם 8 מקומות. יד ראשונה, צבע לבן. הרכב עם 205,000 ק"מ. מטופל באדיקות במוסכים המורשים של קיה לאורך כל שנותיו. מחירון משוקלל (לוי יצחק) - 98,414 ש"ח. זה גם המחיר המבוקש. נמצא בעמק חפר. נייד - 052 552 7210 אלי
-
עד לאחרונה, כשהטלפונים עוד הכילו שקע 3.5mm, חיברתי את המערכת באמצעות כבל RCA. עבורי זה נתן איכות שמע טובה. עם הנייד הנוכחי זה כבר לא קורה. אך מכיוון שגם כך בקרוב אני כמעט ולא אשתמש ברכב (אלא הילדים) אז אשבור את הראש ברכב הבא, שככל הראה יגיע כבר עם פתרון מובנה איכותי יותר. תודה, אלי
-
אני נשארתי עם המערכת המקורית שהגיעה עם הפיאסטה. ביקשתי במפורש שלא לקבל את ההתקנה המקומית של מערכת המולטימדיה שסיפקו בארץ...
-
גם אם הייתי מתכוון למכור אותו, לא בטוח שהייתי מקבל אישור מהילדים שלי... 😄
-
נשאלתי מספר פעמים וכנראה שכדאי לענות כאן... שאלו אותי האם היו תקלות חוזרות במרכיבים או מכלולים מסויימים, ואם כן איזה מענה קיבלתי מהמוסך לכך. אז לא - לאורך 9 השנים שהפיאסטה איתי, לא זיהיתי תקלות שאינן בלאי, ולא היו תקלות חוזרות לתיקונים שבוצעו. מבחינת בלאי - הכל מפורט בדיווחים שלי. גם כאן לא היו דברים 'לכתוב עליהם'. תודה, אלי
-
אז עוד שנה חלפה לה. הפיאסטה כבר 9 שנים 'על הכביש'. אין הרבה לספר ובכל זאת אני מקפיד לעדכן כאן, למקרה שמישהו ימצא מידע זה מועיל בעתיד. הפיאסטה עברה כ-9,000 ק"מ בשנה האחרונה - סך הכל 105,000 במועד מבחן הרישוי השנתי. תצרוכת הדלק הממוצעת מההתחלה עומדת על כ-14.73 ק"מ לליטר (כ-7095 ליטר). כמו שכולם כבר יודעים, עלויות הביטוחים עלו משמעותית בשנה האחרונה - חובה - 1249 ש"ח (1073 ש"ח בשנה שעברה). מקיף - 2036 ש"ח (1813 ש"ח בשנה שעברה). עלויות רישוי נותרו זהות - 985 ש"ח אגרה ועוד 96 ש"ח מבחן רישוי. הרכב עבר טיפול 135,000 (טיפול גדול) באותו מוסך מורשה קבוע ברעננה, הוחלפו דיסקים ורפידות בלם, וכן בוצע ניקוי סעפת. כל זה בעלות של כ-2000 ש"ח. השנה גם זכיתי בחוויה והחלפתי את המראה של צד ימין - חזרתי לרכבי שחנה בחניון ברכבת. מצאתי מראה מרוסקת. וכמובן פתק עם התנצלות ומספר נייד (טוב, השורה הזאת לא באמת קרתה...). אז אין הרבה חדש. הכל טוב. תודה, אלי
- 81 תגובות
-
- 10
-
-
אני לא ידע אם זה המקרה כאן, אך חשוב לשים לב שבתוכניות לשנה עם נקודות יציאה בדרך, ישנה הפחתה משמעותית של הריבית המשולמת ביציאה בנקודות היציאה... אני יודע זאת משני בנקים גדולים. תודה, אלי
-
קרנן של הקרנות הכספיות עלתה לאחרונה, לאחר שהריבית התחילה לטפס. בסביבת ריבית 0 אין להן כל יתרון. בעץ אליו קישרתי, הודעה מספר 5, מסכמת די טוב את התשובה לשאלה שלך. מנהל הקרן מגיע אל ההשקעה עם יותר כסף (של הרבה משקיעים), עם יכולת 'מיקוח' ויותר ניסיון ממך. לכן הוא עשוי להרויח יותר ממך באפיק שאמור להיות מאוד סולידי. הממונה על הבנקים קבע כבר לפני עשור כי לבנקים אסור לגבות עמלות על ניהול קרנות כספיות ומק"מ, וזה הפך אותן ל-'טובות' יותר בבנקים מאשר בבתי ההשקעות שעליהם לא חל חוק זה. מאז שהריבית עלתה, קרנן עלתה שוב. לגבי שאלתך - למה? מכיוון שבחירה בקרן כספית עשויה (אין צורך לכתוב למי ניתנה הנבואה...) להניב תשואה גבוהה יותר מזאת שתקבל מהבנק שלך על פקדונות 'רגילים'. אני מחזיק את קרן החירום שלי בקרן כספית בבנק, כאשר המטרה היא בעיקר שמירה על נזילות גבוהה. המחיר הוא כמובן תשואה פחותה ביחס לתיק ההשקעות. אך לכל רכיב כספי/חסכון שלך צריך להיות יעוד משלו והשקעה באפיק מתאים ליעוד. אני לא יועץ ואין לראות בדברי כל המלצה. תודה, אלי
