Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם


 

ובכן ככל הידוע לי, בשלוש מדינות אירופאיות (גרמניה, אוסטריה והולנד) התקע סימטרי ומאפשר היפוך מצב פיזי.

בשאר העולם התקעים אסימטריים ומאלצים הקפדה על מיקום חיבורי הפאזה והאפס.

 

כשמדובר במערכת סימטרית, יש צורך בד״כ להגן על המעגל באמצעות מפסק דו קוטבי בעוד במערכת אסימטרית מספיק מפסק חד קוטבי.

גם במכשירים בהם מותקן נתיך פנימי, הוא בד״כ ׳יושב׳ על קו הפאזה.

 

מכשירים עם בידוד כפול - אין חשיבות לסדר.

 

לפני שעה, Buki כתב:

ואם זה חיבור לכבל מאריך? אז כבר לא משנה אם הכבל יוצא למעלה או למטה וכן אפשר לחבר בשני הכיוונים.

גם בכבל מאריך שהקפידו בבנייתו, תקע שוקו זויתי ישמור על הסדר, לא ממש נראה לי שמישהו ירצה לחבר תקע לשקע מטלטל כשכלבלי שניהם פונים לאותו כיוון 

 

תחשוב על ׳שוקולדה׳ (כבל מאריך עם מפצל רב-שקעים) בעלת מפסק, הוא חד קוטבי וינתק את החוט החום.

לכן רצוי לשמור על תקן מוסכם.

 

בכל מקרה, בארץ השקעים והתקעים אסימטריים ולכן גם אם בשלושת המדינות המוזכרות מעלה המצב שונה, כאן בארץ יש להמשיך להקפיד על חיבור עפ״י הסימונים.

 

לקריאה נוספת:

It’s called polarisation, and while it is, indeed, true that the current alternates in both directions on AC supplies (the clue is in the name), the important point is that potential with respect to ground/earth. On the vast majority of supplies in the world, one of the pins on a single-phase AC supply is called a neutral and is bonded to ground/earth potential. On the North American split-phase or two-phase system there is a common neutral with two hots and on three-phase supplies there is a common neutral.

The reason for polarisation is safety. It means that an internal fuse or a single pole switch can be used on the line/live/hot such that if it is switched off, or the internal fuse blows, the circuitry in the appliance/device is no longer still live. The same is not true if a single pole switch or fuse is on the neutral side.

There are a few countries in the world where, for historical reasons, there are no polarised outlets (Germany being one of them). The USA used to have non-polarised outlets, but these days they are polarised (by a wider blade), but the plugs may not be. In some countries, like the UK, polarisation is rigidly enforced save for “shaver” outlets which contain an isolating transformer.

In a very, very few places there is no neutral and both sides are “floating” with respect to ground/earth and there is no neutral. That is the case in parts of Norway and in some establishments in other countries (medical facilities in France are often like that). In principle it is safer in that with no potential to earth/ground, then there’s no chance of electrocution. In practice, outside those special installations it’s pretty well impossible to enforce isolation from ground/earth so the Norwegian practice for domestic use is very uncommon.

  • מעניין 1
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם

אני חוזר על השאלה - תקעים של שני פינים, כמו של מנורה עם בידוד כפול, מגיעים עם מפסק על מוליך אחד. התקע עצמו יכול להכנס לשקע בשני הכיוונים, כך שגם במדינות עם שקע מקוטב כל אחד מהמוליכים בצרכן יכול להיות פאזה. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

העולם אינו אידיאלי…

בבית נורה כדוגמת e14, e27 וכו׳, רצוי שהפאזה תגיע למגען בקצה הבית ולא להברגה.

כפי הידוע לך, יש לדוגמא יותר משיטה אחת לחיבור מפסקים מחליפים/מצליבים ושתיהן יעילות באותה המידה.

האחת מציבה את הנורה בין המפסקים כך שהדלקה דורשת פאזה מצד אחד ואפס מצד שני. לכיבוי, פאזה מגיעה לשני הצדדים או אפס לשני הצדדים.

השניה (והתקנית) מציבה את הנורה אחרי המפסק האחרון כשאפס מחובר קבוע והפאזה ממותגת.

טכנית, כמשתמש - לא תראה שום הבדל אך מבחינת בטיחות, הראשונה היא big no no

 

למה אני חותר? קיימות דוגמאות יוצאות דופן שהתקן לא חשב עליהן או שהרשת עובדת אחרת (לדוגמא: 240 וולט בארה״ב מדו-פאזי).

התקן נועד להגן על נורמטיבים מנורמטיבים, על נורמטיבים מלא-נורמטיבים ואולי גם מלא-נורמטיבים מלא נורמטיבים.

 

אישית, אנסה לצמצם חריגים ככל הניתן ולהצמד לאחידות - למעט במקרים שאין לי שליטה עליהם.

  • אהבתי 1
   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
לפני 7 שעות, waterman כתב:

למיטב ידיעתי לא קיימים תקעים גרמניים תלת-גידיים ׳ישרים׳, קרי כאלה שניתן לכאורה למשוך בכבל ע״מ להוציא את התקע


image.thumb.png.388cb7bb774c76a7b57c64514e865824.png

 

לידיעה. כבל תקני יצוק, לא נרכש בארץ.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני שעתיים, קורן בן אשר כתב:

לידיעה. כבל תקני יצוק, לא נרכש בארץ

זה כבל מאוד מאוד נפוץ, כל הציוד שאני מקבל מחו"ל מגיע עם כבלים כאלה, אותם אני מחליף לישראלים. 

 

אגב בכבל הזה ניתן לראות בנוסף למגעי הארקה בצדדים עוד מגע הארקה משמאל לשני פינים של L ו N, המגע הזה בשימוש בסוג מסויים של שקעים  עם פין הארקה שיוצא מתוך השקע, מוזר ככל שזה נשמע, אבל זה קיים.

 

429419066_0340_0340.jpg.da4801990ea44aafe2134b6a855fa642.jpg

 

 

 

 

 

פורסם

לא מוזר בכלל - כמעט תמיד התקעים האלה דו-שימושיים ומתאימים גם לשקע "שוקו" (סוג F) וגם לצרפתי (סוג E). הצרפתי זה בדיוק זה עם פין ההארקה.

הכבל בתמונה הוא כבל מיקי-מאוס שנמצא אצלי קבוע בטרולי לטובת נסיעות עבודה.

עוד סוג כבל שיש אצלי "במחסן כבלים" הוא תקע דני, לטובת נסיעות לדנמרק. גם להם יש תקע ייחודי שרק הם משתמשים בו, כמו התקע הישראלי.

חזיר דיזל

פורסם

מוזר שעשו פין הארקה בצד השקע ולא בצד התקע כמו בכל התקנים האחרים.

 

 

סתם בשביל הקטע אם כבר התחלנו לדבר על זה:

אני מקבל ציוד חדש עם סט כבלים כזה שאמור להתאים לכל השקעים בעולם. חוץ מישראל. 

זורק הכל ומחליף בכבל ישראלי שאני קונה בארץ.

 

 

עריכה: גם הדני חסר בסט הזה. את הדני לא הכרתי.

IMG_20240728_182151.thumb.jpg.857ee0a0c8cf57cc94acf2956624dd40.jpg

 

IMG_20240728_182217.thumb.jpg.2058b18f44f12d11542e15ab0433df3c.jpg

 

IMG_20240728_182236.thumb.jpg.7413032a4d1d94312852627e1d365ca7.jpg

 

IMG_20240728_182253.thumb.jpg.faf69a186ccb178e8cff12d7bac870a1.jpg

 

IMG_20240728_182319.thumb.jpg.5147087c78ccbfe0e48e300919089132.jpg

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

התקע הדני הוא "פרצוף צוחק", יש פין הארקה תחתון עם חתך חצי עיגול, בקוטר גדול יותר מהפאזה/אפס. בנוסף, למיטב זכרוני, מזה כ-15 שנים בערך הכניסו שם לתקן והתחילו להתקין שקעים דו-שימושיים שוקו/דני, אבל זה לא מאוד נפוץ עדיין.

יש לי גם איזה מתאם רובוטריק "אוניברסלי" סופר-דופר שקניתי בחנות של הביוקר באיזה שדה תעופה, אמור להתאים לכ-150 מדינות שונות, אבל כמובן לא מתאים לישראל ולדנמרק...

 

  • מעניין 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני 33 דקות, Buki כתב:

מוזר שעשו פין הארקה בצד השקע ולא בצד התקע כמו בכל התקנים האחרים.

 

 

סתם בשביל הקטע אם כבר התחלנו לדבר על זה:

אני מקבל ציוד חדש עם סט כבלים כזה שאמור להתאים לכל השקעים בעולם. חוץ מישראל. 

זורק הכל ומחליף בכבל ישראלי שאני קונה בארץ.

יש עוד הרבה סוגים שחסרים:

לפני 33 דקות, Buki כתב:

 

אמריקאי מוארק: B

IMG_20240728_182151.thumb.jpg.857ee0a0c8cf57cc94acf2956624dd40.jpg

אמריקאי לא מוארק: A

לפני 33 דקות, Buki כתב:

IMG_20240728_182217.thumb.jpg.2058b18f44f12d11542e15ab0433df3c.jpg

 

בריטי "חדש": G

לפני 33 דקות, Buki כתב:

IMG_20240728_182236.thumb.jpg.7413032a4d1d94312852627e1d365ca7.jpg

 

‏7/7 שוקו וצרפתי משולב: E+F

לפני 33 דקות, Buki כתב:

IMG_20240728_182253.thumb.jpg.faf69a186ccb178e8cff12d7bac870a1.jpg

 

אוסטרלי-סיני : I

לפני 33 דקות, Buki כתב:

IMG_20240728_182319.thumb.jpg.5147087c78ccbfe0e48e300919089132.jpg

 

חסרים: H ישראלי, J שוויצרי, K דני, N ברזילאי ,O תאי

 

 

  • מעניין 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 3 שעות, Buki כתב:

אני מקבל ציוד חדש עם סט כבלים כזה שאמור להתאים לכל השקעים בעולם.

רוצה לדייק את עצמי פה.

 

מבחינת היצרן הזה יש מק"ט אחד של מוצר ארוז שאפשר לספק לכל מקום בעולם. המוצר תומר ב 110-240 וולט 50/60 הרץ. 

 

באריזה מגיע סט כבלים הנ"ל כשבמקרה הטוב כבל אחד יהיה בשימוש ובמקרה הפחות טוב אף אחד לא יהיה בשימוש. משקל הקופסה עם הכבלים בערך קילו אם לא יותר.

 

עדיין זה משתלם להם יותר מאשר להחזיק 4-5  מק"טים נפרדים של אותו מוצר כשההבדל הוא רק בכבל. 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...