Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 3 שעות, Derish כתב:

ואם הוא לא הקפיד, אז המדיח ילכלך את הכלים במקום לנקות אותם? 😅

לא מתאים לך ואדים, כבעל מקצוע אתה ודאי יודע שאסור לחפף.

תקנים נועדו ע״מ להפחית סיכון לתאונה ולכן יש להקפיד עליהם ובהם

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם
לפני 5 שעות, פריג'י כתב:

אם המתקין אינו חשמלאי מוסמך זה אסור עפ"י חוק.

 

לא שחשמלאי זה תעודת איכות, יש המון חאפרים.

 

@tinoki, אני מקווה שקרוב המשפחה שם סופיות בתקע והקפיד על הצבעים (פאזה מימין, אפס משמאל)

 

לא צריך להחליף את התקע. פשוט מנתקים את הכבל ומחברים אחד מתאים עם תקע ישראלי. אם הכבל הישראלי חסר דורשים מהיבואן לספק אותו.

למכשירים של בוש/סימינס/קונסטרוקטה יש כבל שנראה ככה:

כבל חשמל לתנור בוש סימנס קונסטרוקטה

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 5 שעות, Derish כתב:

ואם הוא לא הקפיד, אז המדיח ילכלך את הכלים במקום לנקות אותם? 😅

זה עניין בטיחותי. מפסקים חד קוטביים שמים על הפאזה. אם תחבר הפוך יהיו הרבה מקומות במדיח שיקבלו פאזה קבועה כל הזמן.

:turn-l:
פורסם

התקע והשקע הגרמניים לא קוטביים. תהפוך את התקע בתוך השקע והפאזה תגיע למוליך האחר במכונה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

נכון, ומצד שני רוב השקעים/תקעים בעולם כן קוטביים. נשאלת השאלה, מה שונה בסיסטמה הגרמנית (והאיטלקית?) לעומת שאר העולם (כולל אותנו במקרה זה).

ואם נעמיק את החפירה: בהנחה שאין דגמים מיוחדים של מוצרי חשמל לגרמניה, האם ניתן להסיק שהמוצרים הללו מתוכננים מראש גם לתקעים ללא קוטביות, מכל ההיבטים?

  • אהבתי 1

חזיר דיזל

פורסם
לפני שעה, yuvk כתב:

זה עניין בטיחותי. מפסקים חד קוטביים שמים על הפאזה. אם תחבר הפוך יהיו הרבה מקומות במדיח שיקבלו פאזה קבועה כל הזמן.

 

אבל בשימוש רגיל, כשהמדיח דלוק המפסק על הפאזה סגור. כל המקומת שיש למשתמש גישה אליהם מבודדים. 

 

אם הפאזה נוגעת בגוף המתכתי של המדיח, הגוף מאורק וזה מיד יגרום לניתוק ממסר פחת בלוח של הבית.

 

 

 

פורסם (נערך)

נכון. זה אמצעי הגנה נוסף על מפסק הפחת.

 

לא רק במכשירי חשמל. גם מפסק אורות בקיר מנתק תמיד את הפאזה ההולכת למנורה ולא למשל את האפס. חשמלית כמובן זה לא משנה.

 

אינני חשמלאי מוסמך.

עריכה אחרונה על ידי yuvk
:turn-l:
פורסם

מפסק בקיר מנתק את הפאזה כי מאוד מאוד נפוץ שמחליפים נורה בלי להוריד את המאמ"ת בלוח אלא רק סוגרים את המפסק בחדר. אז מאוד רצוי שבזמן החלפת נורה לא תהיה פאזה בבית נורה. 

לעומת זאת בזמן טיפול במדיח הטכנאי אמור לנתק אותו מהשקע לחלוטין. 

 

בקיצור אני חושב שמיקום פאזה ו 0 לא כזה משנה. הרבה יותר חשוב לא להחליף מיקום בין פאזה להארקה או בין 0 להארקה. 

 

 

פורסם

"לא כזה חשוב" כי זו הגנה נוספת.

 

מפסק פחת גם עלול להתקלקל.

 

מאוד רצוי שלא להחליף בין פאזה לאפס. מכשירים לבדיקת שקע חשמל יתריעו על חיבור הפוך. החוטים התקעים והשקעים מסומנים כולם כדי שנשמור על החיבור הנכון.  

 

 

 

:turn-l:
פורסם

עדיין נשאלת השאלה מדוע בתקעים אירופאים אין משהו מכאני שמאפשר חיבור רק ב"פוזה" אחת.

 

הנה לדוגמא תקע אירופאי שהרכבתי פעם, אפשר לראות שיש סימון הארקה אבל אין בכלל סימון L ו N. 

20220728_210938.jpg.1a77e4faa1278f8494e1fa21bf8be6bf.thumb.jpg.a6cece12f2f38fc56e1c085ed671ee41.jpg

 

 

 

 

פורסם
לפני 5 שעות, Buki כתב:

עדיין נשאלת השאלה מדוע בתקעים אירופאים אין משהו מכאני שמאפשר חיבור רק ב"פוזה" אחת.

למיטב ידיעתי לא קיימים תקעים גרמניים תלת-גידיים ׳ישרים׳, קרי כאלה שניתן לכאורה למשוך בכבל ע״מ להוציא את התקע (רעיון גרוע ביותר ולא תקני), אלא רק ׳זויתיים׳ המאלצים את הכבל לכיוון מטה ובכך שומרים על סדר פאזה-ימין, אפס-שמאל.

 

כמובן שעדיין ניתן לחבר ב-180 מעלות כך שהכבל יהיה בכוון מעלה, אך סביר שמרבית המשתמשים לא יעשו כן.

 

לפיכך, גם אם ניתן לחבר בשני הכיוונים, בפועל נשמר הסדר.

 

לגבי התקע שהראית, בעולם של תקעים יצוקים - אין הרבה מקרים של החלפת תקע כך שהדוגמא אינה נפוצה

   לפני המון זמן,  avargel כתב:

חברים, הבא שעונה לו חוטף כאפה. אני לא צוחק.

פורסם

אבל זה המצב גם בתקע בעל שני פינים (Europlug, type C) ובו אין עניין של ״למעלה ולמטה״. מעשית המערכות האלה סימטריות לגמרי בלי סדר קבוע לפאזה ולאפס. כנראה שזה נעשה בכוונת מכוון.

איני יודע האם יש תקן לצדדים בשקע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, waterman כתב:

לפיכך, גם אם ניתן לחבר בשני הכיוונים, בפועל נשמר הסדר.

ואם זה חיבור לכבל מאריך? אז כבר לא משנה אם הכבל יוצא למעלה או למטה וכן אפשר לחבר בשני הכיוונים.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...