Jump to content

Michaelr

  • הודעות

    257
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

  • ימים ב"תורמים ביותר"

    1

Michaelr שיחק אותה בתאריך יולי 27

התכנים של Michaelr היו האהובים ביותר!

צפיות אחרונות בפרופיל

2,040 צפו בפרופיל

הנקודות של Michaelr

נהג צעיר

נהג צעיר (3/14)

118

מוניטין

  1. Michaelr

    עייפות בנהיגה

    "אני רוצה למות כמו סבא שלי- בשלווה בשנתו, לא בצרחות כמו הנוסעים שהיו איתו ברכב."* *בדיחה😁
  2. ללא קשר לדלק 348 אלף ק"מ זה נתון גבוה ומכובד מאוד. רכבי דיזל בדר"כ יותר חסכוניים מבנזין ומנסיוני יותר חסכוניים מהנתון שהצגת. 14.4 ק"מ לליטר זה בדיוק מה שקיבלתי לא מזמן בנסיעה מהמרכז לאילת בסוזוקי SX4 בנזין אוטומט 1.6, אחלה נתון למשפחתית בנזין אוטומטית אבל קצת נמוך מדי לרכב דיזל ידני קטן יחסית. מצד שני הרכב שלך כבר לא צעיר ועבר מרחק משמעותי מאוד. הנסיון היחיד שלי עם רכבי דיזל הוא מחו"ל, לדוגמא בטיול לאלפים האוסטריים יצא לנו 16.6 ק"מ לליטר בC4 grand picasso דיזל ידני כמעט חדש מהניילונים (אם איני טועה מנוע 1.6), 4 מבוגרים ברכב, נהיגה עם רגל כבדה על הגז, הרבה עליות שרציניות יותר מירושלים, הרבה כבישים מפותלים מהנים (עד כמה שאפשר עם גראנד פיקאסו) וכבישים מהירים בשיוט של 120-130 קמ"ש וחלקים בגרמניה ב150+ קמ"ש.
  3. לגבי רכבים בני 7-10 מסכים לחלוטין, יש abs מודרני, יש ESP, לפעמים יש מובילאיי, יש 6+ כריות אוויר וקדם מותחן. מה שהשתנה בהגנה הפסיבית בעשור האחרון הוא בעיקר הוספת עמידות להתנגשויות חפיפה נמוכה- small overlap אבל ברוב התאונות (שהן לא מהסוג הזה), אם תיקח רכב 2020 ותרסק אותו באחד דומה מבחינת משקל בן 10 שנים אז בשניהם הפציעות יהיו דיי דומות עם נזק דומה לרכבים (מבחינת קריסת אזורי הקריסה וחדירה לתא הנוסעים). לגבי רכבים בני 20 אני לא מסכים, אין ESP, בהרבה רכבים אין ABS ואם יש אז הוא הרבה פחות מתקדם, לרוב יש רק 2 כריות אוויר קדמיות. והכי חשוב הרכבים אז פשוט תוכננו יותר גרוע להתמודדות עם תאונות. לדוגמא מבחן ריסוק של גולף דור 4 שנמכרה עד 2003: שים לב לקריסת קורה A ולחדירה לתא הנוסעים, זה דבר שלא רואים ברכבים משנת 2010-11. אותו דבר גם בסיוויק 2001: https://youtu.be/RpRtVt8aLOQ?t=112
  4. Michaelr

    תאורה להפסקות חשמל

    כחלק מתחביב רכיבת השטח נשאבתי קצת לעולם פנסי היד הסיניים (לרכיבות לילה). מסתבר שיש מבחר עצום של פנסים עם עוצמות תאורה גבוהות מאוד ב20-30 דולר. לדוגמא הפנס הזה: https://www.aliexpress.com/item/1005002848601801.html והנה ביקורות על הפנס: https://zeroair.org/2021/04/29/sofirn-sp35-flashlight-review/ וגם ב31 דולר אתה מקבל פנס עם סוללה גדולה (5000mah) וטעינת usb c שמספק עוצמת תאורה דומה לנורת לד 10-12W למשך כמעט שעתיים וחצי, או בעוצמה נמוכה יותר שדומה לנורת 5-6W למשך כמעט 7 וחצי שעות. בעוצמה המקסימלית הפנס מאיר כמו אורות גבוהים ברכב אבל מתחמם מהר מאוד ומוריד את העוצמה אוטומטית. ואם אתה צריך להדליק אש אז אתה מצמיד את הפנס בעוצמה המקסימלית לחתיכת נייר/בד שחור והוא ישרוף את זה דיי בקלות 😂. אישית יש לי שני פנסים דומים לזה ובהפסקות חשמל אני פשוט מעמיד אותם על שולחן, האור מתפזר מהתקרה ומאיר את כל הסלון/חדר בצורה מצוינת. אם אתה רוצה פנס ראש אז יש כזה:https://www.aliexpress.com/item/33014058575.html קצת יותר זול אבל גם חלש יותר ועם סוללה קטנה יותר. אמנם זה קצת אוברקיל לשימוש שלך אבל תמיד נחמד שיש פנס עוצמתי איכותי לשימוש יומיומי/קמפינג/טיולי לילה...
  5. Michaelr

    אכזבה מצמיגים

    אמנם הקפצה קטנה של השרשור אבל מסכים איתך. גם לי יש fm800 מתוצרת תאילנד ואני לא מבין את הביקורת על הדגם הזה פה, כנראה שתוצרת טורקיה נפוצה בארץ והיא זבל שמיועד לעולם שלישי ומשם הביקורת. סה"כ אחלה צמיגים, אחיזה מצוינת והם דיי שקטים, לפניהם היו Toyo proxes cf2 שלזכרוני הומלצו פה הרבה והדאנלופ עדיפים עליהם גם באחיזה וגם ברעש. המקום היחיד שמצאתי בו את הדגם הזה חוץ מבארץ הוא אתרים אוסטרליים ושם הם מקבלים ביקורות טובות (תוצרת תאילנד). הדבר המאכזב הוא שלדעתי הצמיגים מתייבשים מהר מדי, אצלי קצת פחות מ3 שנים וכבר נראים מיובשים עם ירידה מורגשת באחיזה והרכב כמעט ולא חונה בשמש. יוחלפו בחודש-חודשיים הקרובים לפני תחילת הגשמים, את הטסט הבא בעוד 10 חודשים הם בכל מקרה לא יעברו בגלל יובש.
  6. אצלי הייתה מדבקה כזאת אבל שמתי לב שהיא קיימת רק אחרי שהדבקתי את המצלמה לשמשה. בכל מקרה לא כל כך קריטי, לא קשה מדי להוריד את הדבק עם החוט המצורף (שאיתו "מנסרים" את הדבק) וריסוס של נוזל ניקוי חלונות שמאוד עוזר. המדבקה השחורה יושבת בין התושבת של המצלמה למצלמה, ההדבקה היא על המצלמה עצמה. לא חובה אבל מונע רעידות אם יש.
  7. משקפי שמש עם עדשות מקוטבות (polarized), זה מעלים את ההשתקפויות של הדשבורד בשמשה ומוריד מאוד את הסינוור מהכביש והרכבים האחרים.
  8. מה הכוונה לשטח אתגרי? לאחד אלה יהיו רמפות מאולתרות בשדה מחוץ לעיר, לאחר זה יהיה הסינגל הכחול (יחסית קליל) בבן שמן ולשלישי אלה יהיו מסלולים שחורים באלפים הצרפתיים. איפה הוא רוכב? מה סגנון הרכיבה? כל האופניים שציינת הם אופני כניסה, סדרה 4000 כבר לא מיוצרת הרבה שנים ודגמי המרלין הם רמת הכניסה של טרק היום. למה הנסיון עם המרלין 6 ממש גרוע ועם סדרה 4000 טוב? במה זה מתבטא? האם המידה מתאימה? בדגם הנוכחי (2021-2) האבזור של המרידה טיפונת יותר טוב מהמרלין 6 אבל זה לא משמעותי, הגאומטריה של המרלין קצת יותר עדכנית ועדיפה.
  9. האמת מפתיע שאנשים עדיין נכנסים לגרופי... כמו שאמרו מעלי, אתה יכול לשאול פה. בעבר הפורומים של harim וגרופי היו פעילים מאוד אבל הם כבר דיי מתים. יש את קבוצת BikeTalk בפייסבוק, יש שם המון טראפיק ולרוב תקבל עזרה, יש שם גם מלא שטויות אבל בסה"כ זה אחלה מקור ידע. באנגלית יש כמה פורומים גדולים, הכי פופולרי לדעתי זה MTBR ואם אתה משתמש ברדיט יש גם את r/MTB
  10. יש היום פריסת סיבים (תשתית) של 3 חברות/גורמים: -פרטנר: פרטנר הם גם הספק -בזק: בזק הם הספק -שותפות של אנלימיטד, סלקום, הוט וחברת החשמל. אצל פרטנר ובזק זה straightforward, הסיב שלהם והם גם הספק, אין לך אופציה לבחור ספקים אחרים. אם סלקום הגיעו אליך זה אומר שאתה יכול להתחבר לסיב דרך סלקום, אנלימיטד או הוט. פיזית זה אותו הסיב, כנס לאתר של אנלימיטד והוט ותראה שמופיע שהם זמינים בבניין שלך. אם תתחבר דרך סלקום אז סלקום הם הספק (שזה בתכלס נטוויז'ן שנרכשו ע"י סלקום) אם דרך הוט אז הוט הם הספק (הוט-נט) ואם תתחבר דרך אנלימיטד אז הם נותנים אופציה לבחור בין מספר ספקים, הרשימה פה: https://www.unlimited.net.il/משנים-את-חוקי-הגלישה-בבית/ אישית אנחנו מחוברים לפרטנר ומאוד מאוד מרוצים, השירות מצוין והאינטרנט מאוד יציב ומקבלים בדיוק את המהירות שמשלמים עליה. יש לנו ממיר אופטי שממנו יוצא כבל Ethernet רגיל שמחובר לראוטר שלנו (נטגיר כלשהו).
  11. אם תחפש בגוגל "מנוע לאופניים חשמליים" בתוצאה הראשונה תראה חנות שמוכרת לכל המבקש מנועים לאופניים חשמליים בהספק של עד 8kW או 11 כ"ס, הזייה. התקן מאשר מנועים של עד 250W באופניים/קורקינטים. סתם לשם השוואה בקיה נירו, רכב ששוקל טון וחצי בלי נוסעים הספק המנוע החשמלי הוא 32kW או 43 כ"ס. מי שמוכר מנועים כאלה פשוט רוצח.
  12. 4.4 קוט"ש זה בדגם הפלאג אין מהדור הקודם. בדגם ההיברידי הרגיל יש סוללת 1.3 קוט"ש (בדור הקודם) ו0.75 קוט"ש בדור הנוכחי, האמת שהסוללה בדור הנוכחי קטנה מאוד, זאת קיבולת של סוללת אופניים חשמליים 😲 נראה שבקורולה ההיברידית יש את אותה הסוללה. בנירו ובאיוניק יש סוללות גדולות פי שתיים- 1.56 קוט"ש. כנראה עשרות אחוזים מהמחיר הגבוה של הסוללות ההיברידיות הם חזירות של היצרן והיבואן.
  13. בהחלט תשובה מבאסת. כמו שאמרתם אתחיל מלגשת לשכנים שאכפת להם ולאחר מכן אגש לועד ואבקש לכנס אסיפה. כנראה שצריך גם לשבת איתו שעה-שעתיים כדי להבין מה מצב קופת הועד ולעזור לו להכין דוח הוצאות והכנסות כי אחרת זה לא יקרה. הועד הקיים כמובן לא יתנגד ואפילו ישמח אם יחליפו אותו, הנושא אפילו עלה באסיפה האחרונה אבל לא זז לשום מקום. כנראה שאף אחד בבניין לא יסכים לשלם סכומים כאלה לועד. ברור לנו שדרושה השקעה של כמה אלפים לדירה כדי לתקן הכל, לא יודע אם זה ברור כל כך לדיירים האחרים, יש פה כמה דיירים שכנראה לא אכפת להם בכלל ממצב הבניין. אולי הם לא מבינים שההזנחה גם גוררת ירידה בערך הדירות- להערכתי ירידה של כמה עשרות אלפים בקלות.
  14. היי, לא רציתי להתעלק על שרשור ועד הבית המקביל. אנחנו גרים בדירה (בבעלותינו) בבניין בן 26 לא סטנדרטי כל כך בפ"ת, הוא בנוי על שטח ארוך וצר כך שרוחב הבניין הוא דירה אחת ואורכו שלוש דירות. אז בכל קומה יש: דירת 5 חדרים---דירת 3 חדרים---דירת 5 חדרים. סה"כ 6 קומות, בקומה השישית יש דירת גג גדולה וקומות הגג של הדופלקסים מהקומה החמישית. בבניין יש סה"כ 16 דירות ובגלל צורת הבניין יש 2 מעליות ו2 מערכות סולאריות, ולכן הבניין דיי יקר לתחזוקה. מאז שהבניין נבנה ב1996 תשלומי הועד לא השתנו: 150 ש"ח לדירות 3 חדרים (5 דירות), 180 ש"ח לדירות 5 חדרים (8 דירות) ו200 ש"ח לדירות 6 חדרים (3 דירות). הבעיה היא שהועד לא מתפקד, יש אסיפות דיירים אולי פעם ב3 שנים (בלי פרוטוקול מסודר, רק דיבורים ובלי ביצוע שום החלטה), האחרונה לפני שנה הייתה אסיפת "חירום" כי מסתבר שהיה חוב של כמעט 10K ש"ח לחברת המעליות. אין פירוט הוצאות והכנסות. ביקשנו שהועד יפתח קבוצת ואטסאפ לבניין (או שלפחות יביא את מספרי הטלפון של כולם ואנחנו נפתח) וזה לא קרה. יש מנקה שמגיע בערך פעם בשבועיים כך שלפחות הבניין לא מטונף מבפנים. שטח הגינה בבניין קטן, אין גנן והגינה מלאת זבל, פעם-פעמיים בשנה הועד גוזם בעצמו את השיחים כדי שלא יפלשו לשטח העירוני. אין ביטוח רכוש משותף. המון נורות שרופות שלא מוחלפות כבר שנים, נזקי מים בתקרה בלובי ובחניה מנזילות ישנות וכ"ו... בקיצור הועד לא מתפקד, הבניין מוזנח ודרוש שיפוץ קוסמטי. הועד דואג שיהיה חשמל, שהמערכות הסולאריות יעבדו ושהמעליות יעבדו אבל לא הרבה מעבר. חצי מהבניין בשכירות. להבנתי יש דייר או שניים שעושים בעיות עם תשלומי הועד. ברור לנו שלועד אין כח להתעסק בתפקיד וגם אין מספיק כסף (לא הגיוני שמאז שהבניין נבנה לא העלו את דמי הועד), אף אחד לא רוצה להחליף אותו. מה עושים במקרה כזה? אנחנו רוצים לשפר את מצב הבניין אבל לא יודעים מאיפה להתחיל וגם לא רוצים לתפקד כוועד. כנראה שהפתרון הכי טוב יהיה חברת אחזקה. איך מוצאים אחת כזאת? האם הם עוזרים גם בעניינים כמו שיפוץ קוסמטי של הבניין (צביעה, החלפת גופי תאורה, "מייקאובר" לגינה) או שהם מתעסקים רק בתחזוקה השוטפת? כמה העניין עולה? (ראיתי מספרים שונים, בין 20 ל50 אחוז תוספת לדמי ועד) איך אוספים אסיפת דיירים ואיך מעלים להצבעה את נושא חברת האחזקה? להבנתי צריך לנהל פרוטוקול מסודר עם חתימות הדיירים כדי שמשהו באמת יקרה. כמה בכלל אמור לעלות ועד בבניין 6 קומות, 16 דירות, 2 מעליות ו2 מערכות סולאריות? תודה!
  15. אפקון יקרנים, בעמדות המהירות (dc) עולה 2 שקל לקוטש, יקר פי 4 מטעינה ביתית.
×
×
  • תוכן חדש...