Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1341 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

יש לי מאזדה 3 2016 מנוע 2.0

אני רוצה לבצע בעצמי טיפול קטן, כלומר רק להחליף פילטרים, אוויר, מזגן + פילטר מנוע והחלפת שמן מנוע

אני יודע שהרכב שלי לוקח 0W-20 ו-5W-30, בדרך כלל אני שם 5W-30, אני רוצה לקנות ולעשות לבד כי במוסך זה שחיטה, ומדובר במשהו די פשוט אז אני לא נלחץ מזה.

איפה כדאי לקנות?

מצדי לשלם פרימיום עבור שמן באיכות גבוהה, סינטטי מלא, איזה מוצר מומלץ?

מבחינת פילטר אוויר ומזגן אין שום בעיה, עבודה קלה מאוד.

איפה אני קונה פילטר שמן? 

ראיתי שיש גם את בורג שכשפותחים אותו אז יוצא השמן, מלמטה כמובן, וראיתי שיש לו GASKET, כלומר כמו גומי שעוזר לאיטום אני משער, מומלץ להחליף? אם כן, איפה אני יכול לקנות כזה?

ראיתי שע''מ לסגור את הבורג כמו שצריך לפחות בסרטון משתמש במפתח מומנט, אני משער שמוסכים בישראל כמו שאני מכיר לא ממש נעזרים בכלים כאלה ועושים את העבודה ''לפי תחושה''.

בדיוק כמו שהחלפתי פלגים שנה שעברה, עשו לפי תחושה.

בכל אופן, האם חיוני שאקנה מפתח מומנט? ראיתי שצריך מפתח שמתאים ל17 אינצ' ואין לי מושג איפה לקנות את זה וכמה זה יקר, את הפילטר שמן דמוי הגליל ראיתי שרצוי לשים את החזק בחיזוק רק עם היד ע''מ לא לעקם אותו.

יש לי כמובן ג'ק ברכב, לא ליפט או משהו מפואר, האם אני צריך לקנות גם סטנד בנוסף? 

אני רואה את זה לא רק כדרך לחסוך כסף אלא כהתנסות, נשמע מאוד מספק לעשות עבודה כזאת בעצמי, מאוד הייתי רוצה לנסות ואשמח שתעזרו לי לדעת כמה שיותר דברים כדי לבצע את העבודה פיקס, תודה

דבר נוסף, נוזל בלמים, משהו שאפשר לעשות לבד?

פורסם

- חוץ מהצמיגות יש גם תקן. תראה בספר מה אתה צריך.

- יש חברות מולצות לשמן, תעששה חיפוש בפורום. (וולין, מוטול, קסטרול...)

- פילטר שמן לפי מק"ט. אוטסטור. סולו. משה חלפים. חנות מקומית... לא נראה שזה רכב נדיר מאוד. גם לך על מקורי/חברה מוכרת.

- הגסקט אצלי מאלומניום (קיה ריו), אצלך בטוח גומי? בכל אופן קנה אותו במקום שתקנה את השמן והפילטר.

- מומנט קניתי באמזון. הינע 3/8 שמחברים בוקסא רגילה של 17מ"מ. אצלי המומנט כ35NM כמדומני.

https://www.amazon.com/gp/product/B07M68G49R/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

בזמנו היה 25$

- פילטר שמן סוגרים עם היד כמו שכתבת, אבל לפתוח בדרך כלל צריך כלי מתאים.

- לא לסמוך על גק בלבד !!!

 

תראה כאן: 

 

 

פורסם

טיפול לבד זה מספק מאוד ולדעתי תוכל להזמין הכל מאוטוסטור או מאבי.

אם כבר אתה עושה לבד, תעבוד עם ידית מומנט כמו שצריך.

בשום אופן אל תסמוך על ג'ק. ג'ק נועד להחלפת גלגל כשאתה לצד הרכב לא מתחת. משאית עוברת ליד הרכב מקבל משב אוויר והג'ק נופל לך על הראש. במינימום אתה חייב בוקים. ונוח שיש דולי או כד' לשכב עליו, לא חובה.  

השאלה העיקרית זה מה תעשה עם השמן המשומש והפילטר. אני בטוח שאין לך כוונה לעשות משהו כמו לשפוך באסלה או בפח או לקבור. זה לא חוקי, זה רע לסביבה, זה מוציא דוש מוחלט את מי שעושה את זה. ההצעה שלי זה להביא את השמן+פילטר למוסך וסביר שיקבלו את זה ממך גם אם קצת יעשו פרצוף (עקרונית הם חייבים לקבל גם אם אתה לא לקוח שלהם). יש מקומות איסוףשמנים כמו במרינה בהרצליה. 

 

כשאתם עוקפים גולף 1995 ידנית בצבע בורדו תנפנפו לי לשלום

פורסם

כל מה שנאמר נכון. אוסיף גם מהניסיון המועט שלי.

 

לא לעשות את הטיפול בלחץ זמן.

פעם ראשונה שעושים זה לוקח יותר זמן. אם אתה מעריך שיקח לך שעה לעשות את הטיפול, פנה לך שעתיים מהלו"ז.

 

דאג למקום עבודה נוח. צל. מים קרים. קנה חבילת כפפות חד פעמיות ונייר סופג ושים לידך. 

 

קח בחשבון שבסירטונים הכל הולך חלק וקל.

בפועל לפעמים דברים הולכים קצת יותר קשה.

וצריך מתי לדעת לעצור אם משהו לא הולך.

 

תלבש בגדים שיכולים ללכת לפח מבחינתך (לי יש בגדי עבודה שמשמים גם לצבע וכו'. בגדים ישנים שיחדתי אותם לזה.) שמן מנוע לא יורד מבגדים. 

 

 

מומלץ לטפל ברכב שהוא קר (לפחות שעתיים לא נסע) זה לא חובה אבל יותר נעים לגעת בפילטר פושר מאשר ברותח.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

.

פורסם (נערך)

שמן מומלץ למאזדה 3?

כרגע יש ברכב  5W-30 MOTORCRAFT SYNTHETIC BLEND, לא סינטטי מלא, שווה לקחת משהו אחר?

לא יודע ממש איך לבדוק

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
פורסם (נערך)

כן מצוין.

צריך גם מפתח לפילטר שמן.

בוקים חובה בלי זה לא נכנסים מתחת לרכב. ג'ק עגלה שירים גבוה.

שייבה נחושת לבורג של הקרטר תבקש בחנות חלפים.

את הפילטר שמן לפני שאתה מהדק עם הידיים. תמרח על הגומיה שלו שמן עם האצבע.

אתה צריך גם סט בקוסות עם ידית ארוכה.

את הקרטר אפשר לסגור עם היד לא חייב ידית מומנט. רק אל תהדק חזק מידי שלא תהרוס הברגה.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי ABSULUTT
פורסם

אז מה שצריך לקנות:

שמן 5 ליטר בתקן

פילטר שמן מקורי

מעמדי תמיכה לרכב (בוק)

מה זה השייבה נחושת שאתה אומר? צריך להחליף את כל הבורג בטיפול או רק את הגסקט (מאמין שזה גומי)

מפתח לבורג עם סט גדלים

אני מניח שהטבעת הזו זה ה''שייבה'', האם צריך להחליף גם את הבורג? חנות חלפים מוכרת כזה?

איפה אני יכול לבדוק מה המידה של זה

 

2016-08-20-IMG_1875-1600-b752c96d4.jpg

סט כלים מוצע לרכישה בעלי אקספרט/אמזון?

פורסם
לפני 11 שעות, שליקו99 כתב:

אז מה שצריך לקנות:

שמן 5 ליטר בתקן

פילטר שמן מקורי

מעמדי תמיכה לרכב (בוק)

מה זה השייבה נחושת שאתה אומר? צריך להחליף את כל הבורג בטיפול או רק את הגסקט (מאמין שזה גומי)

מפתח לבורג עם סט גדלים

אני מניח שהטבעת הזו זה ה''שייבה'', האם צריך להחליף גם את הבורג? חנות חלפים מוכרת כזה?

איפה אני יכול לבדוק מה המידה של זה

 

2016-08-20-IMG_1875-1600-b752c96d4.jpg

סט כלים מוצע לרכישה בעלי אקספרט/אמזון?

הטבעת/שייבה היא בעצם הgasket רק אותה צריך להחליף כל טיפול יש נחושת, אלומיניום וגומי תשאל בחנות חלפים מה מתאים לרכב שלך בורג אין צורך להחליף אלא אם כן ההברגה שלו שחוקה מה שלא אמור להיות ברכב מהשנתון שלך, סט כלים הייתי ממליץ לקנות באמאזון מניסיון אישי יש שם מותגים טובים יותר ומגיע מהר (לי הגיע תוך משהו כמו 10 ימים) אם אתה צריך עזרה בזה אשמח לעזור

 

פורסם
בתאריך 16.9.2022 בשעה 21:16, NehorayH כתב:

הטבעת/שייבה היא בעצם הgasket רק אותה צריך להחליף כל טיפול יש נחושת, אלומיניום וגומי תשאל בחנות חלפים מה מתאים לרכב שלך בורג אין צורך להחליף אלא אם כן ההברגה שלו שחוקה מה שלא אמור להיות ברכב מהשנתון שלך, סט כלים הייתי ממליץ לקנות באמאזון מניסיון אישי יש שם מותגים טובים יותר ומגיע מהר (לי הגיע תוך משהו כמו 10 ימים) אם אתה צריך עזרה בזה אשמח לעזור

 

יכול לשלוח קישור לסט טוב?

את הבורג ניקוז + האטם שלו אני צריך להזמין מחנות חלפים?

מה עם הפילטר שמן

×
×
  • תוכן חדש...