Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1341 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אל תשכח רק לשמן את הגומיה של הפילטר שמן לפני שאתה מתקין אותו. 

תשמן עם השמן החדש קצת עם האצבע.

אתה תצטרך פלייר מיוחד שפותח את הפילטר שמן, וקודם לנקז שמן מנוע ורק אז להוציא את הפילטר.

דבר נוסף, לפני שאתה מנקז תפתח את המכסה של השמן מנוע מלמעלה, כך יהיה לך יותר קל לפתוח את הבורג.

ממליץ בתור התחלה שתעשה עם חבר שמכיר את העבודה.

מאיזה איזור אתה בארץ? אולי אוכל בעצמי / חבג מהפורום לבוא לעזור לך.

בהצלחה

  • אהבתי 2

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

פורסם

המליצו כאן לפתוח עם ראצ'רט את בורג קרטר.

אני דווקא ממליץ בפעמים הראשונות על מפתח סגור-פתוח.

לא כי זה יותר נוח 

 

אלא כי בפעמים הראשונות לא מכירים מתי הבורג יוצא ופתאום הראצ'רט מתמלא שמן מנוע ישן ויותר קשה לנקות אותו.

  • אהבתי 1

.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
בתאריך 16.9.2022 בשעה 02:17, om2 כתב:

תלבש בגדים שיכולים ללכת לפח מבחינתך (לי יש בגדי עבודה שמשמים גם לצבע וכו'. בגדים ישנים שיחדתי אותם לזה.) שמן מנוע לא יורד מבגדים. 

 

 

מחזק את זה, מניסיון אישי.

שכבתי על קרטון מתחת לרכב בבגדים די חדשים, פילטר השמן נמצא אצלי די גבוה, אחרי שפתחתי את בית הפילטר, זרם שמן במורד היד שלי, ישר לחולצה.

כל הגב והשרוול של החולצה היה כתם שמן גדול. תשתמש בבגדים שלא חבל לך לסכן.

  • אהבתי 1

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם
לפני כשעה, המהיר הזהיר כתב:

אל תשכח רק לשמן את הגומיה של הפילטר שמן לפני שאתה מתקין אותו. 

תשמן עם השמן החדש קצת עם האצבע.

אתה תצטרך פלייר מיוחד שפותח את הפילטר שמן, וקודם לנקז שמן מנוע ורק אז להוציא את הפילטר.

דבר נוסף, לפני שאתה מנקז תפתח את המכסה של השמן מנוע מלמעלה, כך יהיה לך יותר קל לפתוח את הבורג.

ממליץ בתור התחלה שתעשה עם חבר שמכיר את העבודה.

מאיזה איזור אתה בארץ? אולי אוכל בעצמי / חבג מהפורום לבוא לעזור לך.

בהצלחה

אני מאשדוד

פורסם

שליקו, 
קח את המדריך הזה, אפילו שהוא לא לרכב שלך, סדר הפעולות זהה, מומנטי סגירה צריך למצוא ברשת, אל תסגור 'לפי הרגש' כי אין לך כזה.

 

כלים תקנה סט בוקסות 3/8, אבל אל תקנה את הזולים ביותר, הבוקסות יגמרו על הברגים ואתה תקלל את ה100 שקל שחסכת, תריץ חיפוש בפורום - אתה לא הראשון וכבר היו המלצות בעבר.

 

את כל החלפים אתה יכול לקנות בחנות חלפים הקרובה לביתך, אם תרשום את האיזור - נשלח אותך למקום מומלץ. לחילופין - אתה יכול להזמין מחו"ל, תזמין לפי מק"ט בלבד - תוציא את המק"ט מאתר כמו catcar.info לפי מס' שלדה (אפשר גם לכתוב בגוגל '{דגם רכב} EPC' (שזה Electronic Parts Catalogue) ותקבל עוד אינספור אתרים כאלה.

 

שים לב - חלפים: או שתקנה מקורי או שתקנה של חברה מובילה, מוזמן להריץ חיפוש על המשתמש שלי בתוספת מילת מפתח 'פילטר' או 'מסנן', כבר כתבתי אין ספור פעמים את המותגים הטובים.

 

אם מסנן השמן שלך הוא מסגנון פחית, אתה תצטרך מפתח מיוחד, יש כאלה שמתאימים למסננים ספציפיים, תצטרף לעשות את המחקר כדי לוודא מה אתה צריך (או שתקנה את המסנן ותמדוד), ויש אוניברסליים: כזה או כזה
הכל עניין של איזו גישה יש.

 

אתה צריך גם פיילה, משפך ואיזה מיכל 'בדין' ריק לרוקן אליו את השמן, אתה תצטרך סט מגבות נייר ואיזה קרטון גדול מתחת לפיילה (כי ישפך לך), אתה תצטרך ידית מומנט,  ספריי קרבורטור\ניקוי בלמים\דגריזר (הם די דומים, כולם בגדול מסירי שומנים), הייתי מוסיף איזה משקפי מגן וכפפות עבודה.

מה אני בא להגיד - אם זו הרפתקה חד פעמית - אתה תוציא איזה 1000 שקל כלי עבודה וחומרים כהשקעה ראשונית. זה יחזיר את עצמו בערך בטיפול השני-שלישי.
לצורך העניין - החלפת שמן עולה לי היום 180 ש"ח וחצי שעה עבודה (אבל אני עושה את זה לבד כבר מעל עשור), את השמן קונה בארץ, את המסנן ושאר השטויות מחו"ל (מסנן שמן איכותי לרכב עולה לי 15 ש"ח), מסנן האוויר שלי רב פעמי אז זה בחינם (אבל נניח ולא, אז קח 60 ש"ח) ומסנן מזגן עולה 60 ש"ח לאחד איכותי.

אם ההוצאה הזאת כבדה עלייך - הייתי מתחיל ממסנן אוויר ומזגן, זה לא דורש כלים (חוץ מאולי איזה מברג).
דבר אחרון - ממליץ שתמצא מישהו שישגיח עלייך ויראה לך איך ומה בפעם הראשונה, תיצור קשר עם הכנופיה (יש להם פייסבוק).
בפעם השניה כבר תתקוף לבד.




 

  • רעיון טוב! 2

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

מה זה מחיר שחיטה? האם בשביל 300-400 שקלים שזה כולל את השמן, הפילטר וכל הנדרש שווה לסכן את החיים? איפה אתה מתכוון לעשות את הטיפול? יש לך מקום טוב לזה או בחניה על הכביש? 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

עוד כמה עצות כלליות, מניסיוני הצנוע.

הכי חשוב לעשות שיעורי בית היטב. יש יוטיוב, יש ספר היינס, יש כל מיני ספרי אחזקה ברשת, בתשלום. בלי שיעורי בית, גם הפעולה הפשוטה ביותר יכולה להפוך לסיוט שנגמר בגרר.

הוזכר כאן לא לעבוד בלחץ. כל הערכת זמן - להכפיל בשלוש כשאתה מבצע בפעם הראשונה. לא לבצע עבודה "כבדה" חדשה עבורך בפעם הראשונה אם אתה יודע שאתה צריך את הרכב לנסיעה חשובה באותו היום או למחרת.

 

לעבוד אך ורק על משטח ישר ומפולס - בטון או אספלט. ריצוף אקרשטין - עדיף להמנע.

עדיף לעבוד במגרש חניה מבודד יחסית, לא במקום הומה אדם שחשוף לנודניקים ולעיניים בולשות של גורמים לא רצויים.

 

לפרוש קרטונים גדולים או יריעה גדולה מתחת לרכב - יריעות ברזנט של תעמולת בחירות נמצאו אידיאליות לתפקיד זה 😂. לבוא עם שפע של סמרטוטים. לא להשאיר שום פירור פסולת בשטח.

כדאי להכין מראש כלים מתאימים לאיסוף/אחסון השמן. כל מיני אלתורים כמו שנראו בקבוצה של הכנופצונים לאחרונה (חמגשיות...) הם פתח לצרות.

שמן משומש אפשר לאחסן, וכשיוצא להגיע למוסך כדי לבצע משהו שלא יכולים/רוצים להתעסק איתו לבד, מוסרים להם את השמן והם מקבלים אותו בשמחה.

 

 

 

  • אהבתי 4

חזיר דיזל

פורסם
לפני 9 שעות, Cerebral Cortex כתב:

שווה לסכן את החיים? 

מה?!

לפני 8 שעות, קורן בן אשר כתב:

יריעות ברזנט של תעמולת בחירות נמצאו אידיאליות לתפקיד זה 😂.

אתה גאון!!! לגמרי הולך לעשות מבצע איסוף בבחירות הקרובות!

לפני 22 שעות, שליקו99 כתב:

אני מאשדוד

ביבנה יש את אוטופוינט, ברחובות יש את אבי חלקי חילוף, שיש לו היצע מצויין אבל הוא יקר בערך ב10-15 אחוז מכל האחרים.

  • אהבתי 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)
בתאריך 16.9.2022 בשעה 09:23, ABSULUTT כתב:

כן מצוין.

צריך גם מפתח לפילטר שמן.

בוקים חובה בלי זה לא נכנסים מתחת לרכב. ג'ק עגלה שירים גבוה.

שייבה נחושת לבורג של הקרטר תבקש בחנות חלפים.

את הפילטר שמן לפני שאתה מהדק עם הידיים. תמרח על הגומיה שלו שמן עם האצבע.

אתה צריך גם סט בקוסות עם ידית ארוכה.

את הקרטר אפשר לסגור עם היד לא חייב ידית מומנט. רק אל תהדק חזק מידי שלא תהרוס הברגה.

 

 

 

 

מחובר מהמשתמש בנייד שלי,

איך בדיוק מתקינים את הבוקים?

אני לא מוצא מדריך אונליין על זה.

הרכב צריך להיות מוטה לצד על בוק אחד, או מוטה עם האף למעלה עם 2 בוקים?

עריכה אחרונה על ידי icc
פורסם

תלוי אם הבורג ממוקם קדימה או אחורה.

אם הוא מאחורה השמו יתקז טוב יותר שהרכב עם האף למעלה 

 

אם הבורג קדמי (נגיד ביונדאי אני יודע שזה כך)

חייב להוריד את הרכב מצב מאוזן

 

.

פורסם
לפני 6 שעות, icc כתב:

מחובר מהמשתמש בנייד שלי,

איך בדיוק מתקינים את הבוקים?

אני לא מוצא מדריך אונליין על זה.

הרכב צריך להיות מוטה לצד על בוק אחד, או מוטה עם האף למעלה עם 2 בוקים?

בסרוויס מנואל של הרכב יש את המיקום המדויק ששם יש חיזוק בשילדה לצורך תמיכת הרכב באמצעות בוקים (או ליפט)

יכול להיות מסומן עם חץ ובאמצעות בליטות

יש לדאוג לבצע על משטח ישר וקשיח לשים מעצורים לגלגלים האחוריים למניעת תזוזה ולאחר ההרמה לטלטל מעט את הרכב לוידוא יציבות

בטיחות מעל הכל

 

פורסם
לפני 21 שעות, shellcase כתב:

מה?!

 

מה מה? תפוח אדמה. הבן אדם לא הרים רכב בחיים שלו על בוקים. תסתכל כאן למעלה. הוא לא יודע בדיוק ואין לו ניסיון. אז האם שווה לסכן את החיים בשביל כמה שקלים ובשביל ההתלהבות? התשובה היא לא. מעניין שאף אחד לא שם דגש על בטיחות. כולם מתלהבים ומספרים סיפורים בלי לתת דגש על זה.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לפני שעה, Cerebral Cortex כתב:

מה מה? תפוח אדמה. הבן אדם לא הרים רכב בחיים שלו על בוקים. תסתכל כאן למעלה. הוא לא יודע בדיוק ואין לו ניסיון. אז האם שווה לסכן את החיים בשביל כמה שקלים ובשביל ההתלהבות? התשובה היא לא. מעניין שאף אחד לא שם דגש על בטיחות. כולם מתלהבים ומספרים סיפורים בלי לתת דגש על זה.

 

 

שמע יש משהו במה שאתה אומר, אבל הבחור לא התעורר יום אחד הזמין קיט בלימה של ברמבו מאיביי ואמר אני מתקין לבד

 

הוא רוצה לבצע טיפול בסיסי ועושה מחקר ומתייעץ לפני, לא מבין מה כבר יכול לקרות.

יסע בלי שמן ויגמור מנוע? יהרוס לעצמו את המזגן?

×
×
  • תוכן חדש...