Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1017 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 שעות, sperial כתב:

לגבי אובר (ואירבנב ושאר חלטורות) - זו גניבה בחסות החברות - כל המודל העסקי בנוי על העלמת מס. דנו בדבר הזה מספיק.

מסקרנות - מכיוון שאני מכיר את המודל היטב בארה״ב (כמה חברים עבדו באובר עצמה , אני עובד בחברה שמתעסקת במשלוחי מזון במודל דומה , ויש לי גם הרבה חברים שעבדו בתור נהגי משלוחים ואובר) - איך המס מועלם בארץ (וראיתי התייחסות גם לאירופה)?

בארה״ב הוא בוודאות לא מועלם (הכל הולך דרך תלוש , כולם חייבים דיווח מס בסוף השנה - שכירים ועצמיים מכל סוג שהוא)

 

פה בארה״ב מוניות הפכו לאשפה מוחלטת מבחינת השירות. אני הפסקתי לקחת מוניות (אפילו כשהתשלום יוצא מכיס החברה ולא מהכיס שלי).

אובר וליפט אגב לא תמיד יותר זולים. זה מאוד תלוי במיקום. במיאמי - זה חצי ממונית , בניו יורק זה כמעט אותו סכום או לפעמים יותר - בגלל מיסוי והעובדה שרכב (גם של אובר) מחויב ברישוי TLC (כמו לימוזינות ורכבים שחורים)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 19 דקות, Or05230 כתב:

המחירון החדש של המונה יוצא לא משתלם לנהגי המוניות בנסיעות בין עירוניות, לכן הם מעדיפים לבטל את הנסיעה.

זה לא בסדר, אבל זאת תוצאה של כשל שוק בעקבות כפיית מחירים, אם זה היה פתוח לשוק חופשי, המחיר לא היה נכפה והתחרות הייתה גדולה יותר, וכתוצאה מזה המחירים היו יורדים.

אבל המחיר הקיים לא משתלם להם כבר היום, איך הוא היה יורד בדיוק?

 

לי יותר סביר שבמקרה כזה הנהגים פשוט יתאמו מחירים בינהם.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 43 דקות, Liviur כתב:

מסקרנות - מכיוון שאני מכיר את המודל היטב בארה״ב (כמה חברים עבדו באובר עצמה , אני עובד בחברה שמתעסקת במשלוחי מזון במודל דומה , ויש לי גם הרבה חברים שעבדו בתור נהגי משלוחים ואובר) - איך המס מועלם בארץ (וראיתי התייחסות גם לאירופה)?

בארה״ב הוא בוודאות לא מועלם (הכל הולך דרך תלוש , כולם חייבים דיווח מס בסוף השנה - שכירים ועצמיים מכל סוג שהוא)

 

פה בארה״ב מוניות הפכו לאשפה מוחלטת מבחינת השירות. אני הפסקתי לקחת מוניות (אפילו כשהתשלום יוצא מכיס החברה ולא מהכיס שלי).

אובר וליפט אגב לא תמיד יותר זולים. זה מאוד תלוי במיקום. במיאמי - זה חצי ממונית , בניו יורק זה כמעט אותו סכום או לפעמים יותר - בגלל מיסוי והעובדה שרכב (גם של אובר) מחויב ברישוי TLC (כמו לימוזינות ורכבים שחורים)

מניסיום עם ליפט/אובר בניו יורק, יותר יקר לפעמים ממונית, בשלב מסוים כל כך יקר שזה כמו מחיר של מונית בארץ. 

  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני 47 דקות, Liviur כתב:

איך המס מועלם בארץ

 בעיקרון ממה שהבנתי הכסף יוצא מהחברה ועובר אלייך ישירות לבנק. אני מנחש שהחברה דורשת לקבל קבלה מעוסק פטור ובכך אתה בעצם משלם מיסים. 

כמובן שאפשר לזייף קבלות וכדומה 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, sperial כתב:

לגבי אובר (ואירבנב ושאר חלטורות) - זו גניבה בחסות החברות - כל המודל העסקי בנוי על העלמת מס. דנו בדבר הזה מספיק.

טובחי הלוואי והיה אובר או ליפט בארץ. שירות מעולה.

 

לפני חודשיים חזרתי מחול לקחתי עם חברים מונית בנתבג אחרי שאמרו לנו החברה שמפנים אותך למוניות שזה לפי מונה. קלטנו אחרי דקה שהוא לא הפעיל מונה ״אה זה 250״. ״מה 250? זה אמור להיות מונה״. מפה לשם אחרי דין ודברים הוא עשה אחורה פנה והחזיר אותנו לנקודת האיסוף. וכמובן ביקש את הפתק עם הפרטים כדי שלא נתלונן. הנהג הבא גם לא היה מוכן למונה. בסוף הזמנו מגט והפעלנו מונה. יצא ל-3 נקודות עצירה בתל אביב ן-3 מזוודות + 3 טרולי 165 ש״ח.

עריכה אחרונה על ידי wa11a

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

פורסם
לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

מניסיום עם ליפט/אובר בניו יורק, יותר יקר לפעמים ממונית, בשלב מסוים כל כך יקר שזה כמו מחיר של מונית בארץ. 

יאפ - והסברתי בדיוק למה.

הם מחויבים לאותו רישוי וביטוח כמו מונית. ברגע שאתה יוצא מניו יורק (סיטי) זה הופך להיות בערך 2/3 בממוצע ממחיר של מונית - ורכבים ונהגים פי 10000 יותר נחמדים.

ניו יורק ירתה לעצמה ברגל (או שלא - כחלק מלא לעודד תחבורה לא ציבורית משותפת)

בניו יורק הייתי ממליץ לבדוק את via שזו מאין הכלאה בין מונית שירות לאובר

לפני שעתיים, DareDevil כתב:

 בעיקרון ממה שהבנתי הכסף יוצא מהחברה ועובר אלייך ישירות לבנק. אני מנחש שהחברה דורשת לקבל קבלה מעוסק פטור ובכך אתה בעצם משלם מיסים. 

כמובן שאפשר לזייף קבלות וכדומה 

נשמע מוזר מאוד מה שאתה מתאר ולא תואם לאיך שאני מכיר שזה עובד בכמה מדינות בעולם (לא ישראל)

בנוסף - קל מאוד לרשויות המיסים לעקוב אחרי זה - כי החברות האלו מוציאות דיווח של כספים יוצאים מהם ולמי בדיוק.

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

אבל המחיר הקיים לא משתלם להם כבר היום, איך הוא היה יורד בדיוק?

 

לי יותר סביר שבמקרה כזה הנהגים פשוט יתאמו מחירים בינהם.

לדוגמא חברות יתגמלו נהגים שעושים הרבה נסיעות בינעירוניות. אבל אפשר להקים על זה הרבה סטארטאפים, זה כמובן צריך להיות מותנה בשינוי רגולציה קטן.

יש יותר מדי נהגים בשביל שיתאמו מחירים, לפני שהמחירים עלו, ארגון הנהגים ניסה לארגן שביתת נהגי מוניות כאקט מחאה. לא היה מחסור בנהגים באותו היום תהיה בטוח.

 

לפני 11 שעות, sperial כתב:

 

 

לגבי אובר (ואירבנב ושאר חלטורות) - זו גניבה בחסות החברות - כל המודל העסקי בנוי על העלמת מס. דנו בדבר הזה מספיק.

תהיה בטוח שגם נהגי המוניות מעלימים מס

  • אהבתי 1

Miata ND2

 

פורסם
לפני 24 דקות, Liviur כתב:

בניו יורק הייתי ממליץ לבדוק את via שזו מאין הכלאה בין מונית שירות לאובר

כמו באבל

https://www.bubbledan.co.il/

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם
לפני 43 דקות, Liviur כתב:

נשמע מוזר מאוד מה שאתה מתאר ולא תואם לאיך שאני מכיר שזה עובד בכמה מדינות בעולם (לא ישראל)

בנוסף - קל מאוד לרשויות המיסים לעקוב אחרי זה - כי החברות האלו מוציאות דיווח של כספים יוצאים מהם ולמי בדיוק.

לא חקרתי לעומק אבל זה מה שהבנתי ממה שאפשר לקרוא בחברות השונות

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 35 דקות, DareDevil כתב:

לא חקרתי לעומק אבל זה מה שהבנתי ממה שאפשר לקרוא בחברות השונות

 

אובר במיוחד נתונה בכל כך הרבה מאבקי רגולציה - ותשלום מיסים זה בערך הדבר הכי straight forward לאכוף - לכן נשמע לי מוזר מאוד.

בכ״א - בארה״ב (ובכמה מדינות באירופה שאני מכיר) - כל הכספים האלו חד וחלק מועברים עם התחשבות במס (האיך - שונה - באירופה לדוגמא לפני , ויש מדינות כמו גרמניה שהמודל העסקה שלהם מאוד שונה ולא מאפשר בדיוק את עניין הפרילאנס).

תהיה בטוח אבל שאף אחד לא סופר לפי חשבוניות דיווח של אדם פרטי (במקומות מוסדרים).

 

בארה״ב לדוגמא - החברה מוציאה דיווח בסוף השנה של ההכנסות ששולמו כפרילנס שגם היא מגישה וגם האדם הפרטי מגיש לדוח מס. עד 500 דולר ממקור אחד בשנה - פטור מדיווח -> מעל זה :) יעלו אותך על טיל....

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 13 שעות, sperial כתב:

 כולם חא**ת - בעיקר רמאים ונוהגים בפראות.

 

אחי הוא נהג מונית, תמחק / תערוך את תגובתך לפני שאני מעביר את הטיפול למנהלים.

את הג'ורה שלך תשמור לעצמך.

  • אהבתי 2

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

מאוחר מדי למחוק או לערוך, אבל זה בסדר, מדובר בספריאל ואנחנו יודעים לקחת את הכללותיו בע"מ. כנראה שרקורד המוניות שלו דומה לרקורד הכיוסים שהצליח לצבור במדינות אירופה השונות.

 

  • אהבתי 1
  • מצחיק 4
פורסם
לפני 17 שעות, sperial כתב:

לגבי אובר (ואירבנב ושאר חלטורות) - זו גניבה בחסות החברות - כל המודל העסקי בנוי על העלמת מס. דנו בדבר הזה מספיק.

 

צריך לדייק כאן - העלמת מס או משקיעים עם כיסים עמוקים שמוכנים לממן פעילות הפסדית (לפחות לעת עתה)?

  • אהבתי 1

No worries 8)

פורסם

מרבית הנסיעות הבינעירוניות לנהגי מוניות זה פשוט לא משתלם בתעריף מונה. אני למשל תמיד חוזר מהמוסך עם מונית, מרחק של בערך 11 ק"מ וזמן נסיעה של 15 דקות, המחיר הוא 60 שקלים. נשמע יחסית הרבה לנסיעה קצרה כזו אך הוא בוודאות חוזר ריק כי זה יישוב כפרי כך שזה יוצא לו נגיד 20 ק"מ וזמן של 20-25 דקות, תלוי לאן הוא ממשיך. כאשר לקוחים את זה בחשבון זה יוצא שכר לא משהו ולכן לא פלא שהם לא אוהבים נסיעה בינעירונית בתמחור של מונה, אלא אם זה לעיר כמו תל אביב לדוגמה שם הם תמיד ימצאו עוד נסיעה. 

פורסם

לפני שבוע - מזמין בחשבון העסקי ב GETT מונית מהוד השרון לנתב"ג, מזמין אותה מראש ל 2:30 בלילה.

עשרים דקות קודם האפליקציה מודיעה לי שעוד רבע שעה המונית תגיע. מתלבש, מתכונן, מוודא שהדרכונים עלי ומחכה לטלפון מהנהג שהוא למטה. 5 דקות לאחר מכן האפליקציה מודיעה שיש עיכוב והמונית תגיע עוד רבע שעה, וכך כל 5 דקות - המונית תתעכב ותגיע עוד רבע שעה. הסתכלתי באפליקציה על מיקום המונית והוא לא השתנה, לא זז. ניסיתי להתקשר אליו פעם אחת, והוא לא עונה, בפעם השניה הוא כבר מסנן אותי. ביטלתי את הנסיעה. ניסיתי להזמין מונית שוב בלי הצלחה, בסוף נסעתי באוטו והחניתי בטווח הארוך.

 

בשורה התחתונה התלוננתי ל GETT על הנהג הזה.

 

אם זה לא נהג קבוע, שכנראה יקח גם יותר מנהג מזדמן, אי אפשר לסמוך על מונית שתהיה שם כשאתם צריכים אותה.

×
×
  • תוכן חדש...