Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לא קונה! על מה אתם פוסלים מכונית?


RK
שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפשר גם לאמר את זה על פורשה 

 

אבל בפועל בקורולה לפחות בכל דור שהיה בארץ היו מנועים שונים או גירים שונים ובכלל חוץ מהשם בין הבודי של אחת לאחרת ממש אין קשר. 

 

שנות ה90 המוקדמות זה מנוע 4AFE בזמן שאח"כ הם התחילו עם מנוע הVVTI ואח"כ היו שנים שפס הייצור עבר לטורקיה. 

 

הבודי של 93-98 היה גדול ומרווח יחסית לתקופה בזמן ש98-02 רכב ממש קומפקטי 

 

הבודי של השנים 03-07 כבר חזר להיות מרווח בזמן ש08-13 כבר מדובר ברכב גדול באופן מובהק מכל הדורות הקודמים שלא לדבר על הדור הנוכחי והגירים עברו מפלנטרי לרובוטי חזרה לפלנטרי ואז לרציף. 

 

קורולה זה שם - מותג שיווקי - הרכבים שונים זה מזה בהמון דברים ואותו הדבר נכון לגבי גולף. 

 

לנד רובר דיפנדר - טויוטה לנד קרוזר כבר יכול להיות שהטענה יותר נכונה גם ג'ימני עד הדור האחרון. 

 

הכינוי של סיוויק - זה גם "שם" עם היסטוריה ענקית לא? הם מדובר באותם מכלולים ואותם רכבים - תריץ חיפוש איך נראתה הסיוויק המקורית (ווילר דילרס - איזה פרק יפה) 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, 98civic כתב:

מה לא אקנה בחיים. מוכן לסבול קוריאני ,מוכן לסבול יפני ואפילו סיני. אבל ,וזה אבל גדול , לא מוכן לסבול רכב שעובר טריליון מתיחות פנים אבל בסיס מכאני נשאר זה 20 שנה. כאילו ,לשלם על רכב שהוא כביכול דגם עכשיוי אבל למעשה גיר/שלדה /מנוע לא השתנו . משהו כמו קורולה , או ניסן , או אפילו שותפי שלדת גולף.

 

במקרה של קורולה/גולף/סיויק/קורבט ועוד פשוט מחברים את השם כל פעם לרכב אחר.

 

מה משותף בין קורולה 98 לקורולה 2008? כלום. כנ"ל קורולה 2008 מול קורולה 2019.

 

כנ"ל דורות שונים של סיויק וגולף.

 

יש לך מותג שנבנה סביבו מוניטין מסויים, כמו אותם קורולה/סיויק/קורבט/911, אז גם אם בנית דגם חדש לגמרי, אז כשיש לך כבר מותג שבנית לפני עשרות שנים, אין סיבה לשפוך עוד כסף, ולהכניס לדעת קהל מותג חדש, כאשר הישן בסדר גמור, וכל מה שאתה צריך כדי להכניס קונים לאולמות תצוגה זה להגיד "הנה all new משהו".

 

הקונים רואים שם ומצפים לקבל משהו בתמורה. קורולה/סיויק - משפחתית אפורה ואמינה. מוסטנג - מכונית שרירים עם V8 רועש ועוצמתי. 911 - רכב ספורט מתוחכם. רנגלר/צ׳רוקי/לנד קרוזר - 4×4 קשוח. S קלאס - סדאן גדולה, מפוארת ונוצצת. טרנזיט/ספרינטר - רכב עבודה עם טריליון גירסאות לכל דרישה.

 

כמובן שיש גם כאלה שמצמידים שם כזה לדגם לא קשור - כמו פורד מוסטנג לקרוסאובר חשמלית או דיפנדר למשהו לא מבצעי בעליל.

 

פלוס שם דגם זה גם כינוי מסחרי שעליו צריך לרשום זכויות יוצרים, לא לפני שאתה מוודא שהוא כבר לא שייך למישהו אחר, או נשמע כמו קללה בשפה של אחד משווקי יעד.

 

אני הייתי נזהר דווקא מדגמים שבהם היצרן מחליף שם בכל איטרציה של הדגם (רכבים בייצור המוני, לא למבורגיני וכאלה).

 

דבר כזה אומר שהדגם הקודם נכשל והיצרן מנסה לפתוח דף חדש, כמו עם ניסן סאני-אלמרה-טידה-סנטרה או שברולט קוואליר-קובאלט-לא יודע מה בא אחר כך.

 

או כמו עם החלפת פורד אסקורט כושלת בפוקוס, ששם זה דווקא הצליח.

 

הערה לא קשורה - אם כבר קורולה, אז זה רכב שלכל אחד היה מפגש איתו באיזשהו שלב בחיים. בין אם לך או למשפחה שלך יש/היה כזה, למדת נהיגה על כזה, קיבלת כזה להשכרה, או נכנס בך ילד בן 18 עם קורולה ליסינג של אבא.

 

ואם לא היה, אז מתישהו גם לחייך תיכנס קורולה. זה מותג שנמצא באותו מקום עם קוקה קולה ואדידס.

 

 

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאילו משהו השתנה מאז שנת 2000  מבחינת קהל היעד או הקונים :

 

 

  • מצחיק 2

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דגמי כניסה ובסיס של יצרני יוקרה/פרימיום.

כמעט תמיד מדובר על רכבים שהם צל של המותגים שלהם ומאכזבים מאוד, הכל בשביל הנגשת המותג למחיר נמוך ויותר קהל.

 

בדרך כלל אעדיף דגמים מאובזרים, דגמי קצה/דגל של יצרן עממי שנותן שם את הכל, ומרגישים את זה.

 

 

עדיף ראש לשועלים מאשר זנב לאריות וכו'....

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, eladts כתב:

אם אתה לא לוחץ מספעק חזק על הבלמים בבלימת חרום על תסמוך על מערכת אוטונומית שתעשה את זה במקומך, תתאמן באיזה מגרש חניה נטוש. אתה צריך להיות מסוגל ללחוץ מספיק חזק שמערכת ה-ABS תכנס לפעולה. מערכות אוטונומיות מהדור הנוכחי נועדו לסייע לנהג ולא להחליף אותו.

לא סומך, ומודע, והתאמנתי, ועדיין הייתי שמח אם בזמן אמת הייתה שם מערכת שזמן התגובה שלה היה יותר קצר משלי והייתה יורדת על הברקסים כמו שאני עשיתי שבריר שניה מאוחר מדי. מדובר פה בבלימות הרבה יותר חזקות מאלו שמפעילות את ה ABS.

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לבלום יותר חזק ממה שהצמיגים יכולים. אם מערכת ABS מופעלת, זה אומר שהצמיגים בקצה היכולת שלהם. אם לא היתה מערכת ABS הגלגלים היו ננעלים. ללחוץ יותר חזק על הבלמים לא יעזור במצב כזה.

 

מערכות לבלימת חירום בד״כ מכויילות כך שהן יכנסו לפעולה אחרי שנהג עירני היה מגיב, כדי למנוע מצבים מסוכנים של בלימות שוא. מטרת מערכות בלימת חירום אוטונמית היא להפחית את עוצמת הפגיעה, לא למנוע אותה לחלוטין.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה זה כנראה ישמע לכם מוזר ומאד קטנוני, אבל לי ממש מוריד לראות רכב עם גיר אוטומטי שידית ההילוכים לא נמצאת בשק עור (כמו בגיר ידני "מודרני"; אני לא מדבר על דגמים מלפני 20 30 שנה פלוס עם הידית אקורדיון). עכשיו אני יודע שזה ממש דבילי אבל אני די פסלתי את ה208 על זה...כאילו היו לי עוד סיבות אבל זה ממש אבל ממש הציק לי.

בכללי אני לא מבין למה בכלל משאירים את זה ככה...הידיות בתוך שק העור נראות הרבה יותר אלגנטיות וגורמות, לפחות לי, להתבאס פחות מהמעבר לגיר אוטומטי.

 

עריכה אחרונה על ידי Gal Atun

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידית ההילוכים הולכת ונעלמת היא כי בתיבה אוטומטית מודרנית הבקרה ממילא אלקטרונית. ידית  על רצפת הרכב תופסת הרבה מקום שיכול לשמש לאחסון. להעביר הילוכים אפשר בעזרת מוט בהגה (שהוא פתרון עוד יותר ישן מידית הילוכים והיה קיים גם במכוניות ידניות), עם חוגה או עם כפתורים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים שלאט לאט זה הולך ונעלם, אבל עדיין קיים בשוק הרכבים הרלוונטי לפחות עבורי.

כל אופציות העברה האחרות, מלבד ידיות מאחורי ההגה, עוד יותר מרגיזות (כמו בפוקוס דור 3.5 למשל).

אבל כן, כמו שכבר אמרתי, דבילי אין ספק

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, vadim6385 כתב:

פלוס שם דגם זה גם כינוי מסחרי שעליו צריך לרשום זכויות יוצרים, לא לפני שאתה מוודא שהוא כבר לא שייך למישהו אחר, או נשמע כמו קללה בשפה של אחד משווקי יעד.

 

תגיד את זה למחלקת השיווק של מיצובישי שלא בדקו מה זה pajero בספרדית.

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, eladts כתב:

ידית ההילוכים הולכת ונעלמת היא כי בתיבה אוטומטית מודרנית הבקרה ממילא אלקטרונית. ידית  על רצפת הרכב תופסת הרבה מקום שיכול לשמש לאחסון. להעביר הילוכים אפשר בעזרת מוט בהגה (שהוא פתרון עוד יותר ישן מידית הילוכים והיה קיים גם במכוניות ידניות), עם חוגה או עם כפתורים.

 

בדיוק, זה מה שמציק לי בטויוטה/יונדאי/קיה היברידיות.

 

מסיבה לא מוסברת העבירו את בלם חניה להיות דוושה ברצפה, כמו בGMC שנת 90 (אני לא מתלונן, זה דווקא ממש נוח כשמתרגלים), אז למה לא להשלים את ההופעה ולהעביר ידית הילוכים להגה.

 

בפריוס/אוריס אין קשר מכני בין בורר הילוכים לגיר עצמו (גם לא בטוח שבשאר ההיברידיות יש), אז אתה יכול לעשות מה שבא לך, גם לעשות כפתורים בתקרה או לשים על מסך מולטימדיה (לא לקבל רעיונות, אחרת תחלמו עליי בלילה 😠).

 

אז למה עדיין לתקוע את הדבר הזה בין המושבים הקדמיים?

 

גם העברת הילוכים ידנית אפשר לעשות באופן דומה (ועושים, במכוניות מירוצים למשל לא תראה מוט שיוצא מהרצפה).

 

פעם זה היה ספורטיבי משהו, four on the floor וזה, היום זה מצדיק את עצמו רק בגיר ידני בתור פשרה בין נוחות תפעול ועלות ייצור (כנראה זול ויעיל יותר לשים מוט ברזל מאשר בורר אלקטרוני מקושר לאקטואטור).

 

באוטומטי - אין סיבה הגיונית לדעתי. אתה במילא נוגע בבורר בממוצע רק פעמיים בנסיעה - כששם על D בהתחלה וP בסוף. אין שום בעיה לעשות את זה עם כפתורים או ידית על ההגה.

 

לפני 3 שעות, eladts כתב:

תגיד את זה למחלקת השיווק של מיצובישי שלא בדקו מה זה pajero בספרדית.

 

או kia cerato ברוסיה (דומה ל"לח#בן" ברוסית). או פיאט פונטו בספרד (אאל"ט, מילה לאיבר מין קטן). Honda Fit, שבמדינות נורדיות fitta זה איבר מין נשי.

 

או חומר ניקוי Jif (נקרא Cif בארץ, אתה לא רוצה לקנות משהו שנקרא על של מה שזה אמור להתמודד איתו).

 

או פשוט תבוא לדובר רוסית בישראל ותשאל אותו איך מגיעים לבית תמחוי.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, itaysamurai כתב:

 רכב בלי תעלת מיזוג אחורה.

 

במונדאו טיטניום שהייתה לי, היו תעלות אוויר אפילו בדלתות האחוריות לכל נוסע, שזה מדהים.

 

(רק חבל שהמזגן במונדאו גרוע בטירוף מבחינת קירור)

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1363 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...