Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משתעשע ברעיון להתיישן בסאאב - השתגעתי?


sagibd95
שימו לב! השרשור הזה בן 1459 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לאחרונה משתעשע ברעיון להתחיל לחפש לי אקזמפלר סביר של סאאב.

קראתי קצת ברחבי האינטרנט על החברה ונשבתי בקסמיה.

האם אני משוגע? עדיין אפשר למצוא רכבים לא שחוטים?

 

אשמח להארות ולכל מידע בנוגע לרכבי החברה (דגמים מומלצים, מחלות ידועות, עלויות אחזקה...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה שאני אוהב את המותג הזה וזה המותג שאיתו נכנסתי לעולם הרכב כמכונאי ודיאגנוסטיקה במוסך שמתמחה ברכבי סאאב ההצעה שלי - תנדף את המחשבה מהראש.

רכב מאוד יקר לאחזקה, רגיש מאוד לתקלות או הזנחה וכל הרכבים שיש בארץ כבר בני 14+. אין הרבה מוסכים שמכירים את הרכבים והטכנולוגיה והכל מורכב וחסר גישה.


Sent from my LG-H815 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי סאאב 9000 למשך כ-7 שנים כשהיא כבר לא הייתה צעירה.

אבל זה היה לפני 5 שנים כך שאני לא יודע מה המצב היום - 

 

בגדול - רכבים אמינים. הרכב שלי לא הצריך כניסות למוסך בין טיפולים.

לפעמים בזמן טיפול נמצאו ריגקטים כאלה ואחרים, אבל בסך הכל, לא זוכר שזה היה רכב שהאכיל אותי מרורים, להבדיל מרובר 800.

בזמנו לא היו חסרים חלקי חילוף או בעלי מקצוע שטיפולי ברכבים (פליקס, אורן וגרוסמן).

 

המחירים לא היו זולים, אבל גם לא היו הזויים. 

 

בסך הכל אני מאוד אהבתי את הרכב, הוחלף בסופו של דבר ב-S60.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף משהו שכתבתי לפני זמן מה ומאוד רלבנטי לשאלת פותח השירשור.

ציטוט

 

אני אישית במשך שנים הייתי בדילמה דומה. היה לי תקציב די מצומצם ולא רציתי רכב סתמי.

בעקבות המלצת חבר נדלקתי על המותג "סאאב".

 

עברתי במשך כעשור שלשה דגמים שונים. סאאב 900 2.3 , סאאב 9-5 2.0t, סאאב 9-5 3.0t V6.

 

שלושתם נקנו בשנתונים ישנים - היו בין 10-15 שנים על הכביש עם קילומטראז/ים של 150-200K.

כמובן שבררתי בקפידה וקניתי רכבים שנראו שמורים.

כל רכב החזקתי 2-3 שנים ונסעתי לא מעט בהם.

במפתיע או שלא, האחזקה הייתה ממש לא יקרה. לא היו לי שום תקלות משמעותיות. מנועים וגירים מקוריים שהחזיקו מצויין בלי שום תקלה. פה ושם תקלה קטנה של בלאי סביר. עלויות טיפול נמוכות - אם כי במוסכים מעטים מתמחים שאינם קרובים בד"כ. מידי פעם העזרות ב-EBAY להשגת חלקים.

 

יתרון מעניין - אי ירידת ערך. כל אחד מהם נקנה בלי קשר למחירון - בסביבות 15-20 אלף שקל ש"ח של היום. תמיד מכרתי לאחר זמן לא קצר במחיר דומה או אפילו גבוה יותר.

 

מבחינת חווייה מאוד נהניתי מרכבים אלו. עושה רושם שאיכות הבנייה והעמידות גבוהות בהרבה מרכבים רגילים. האמינות גם טובה מאוד.

ההסתייגות - יש לוודא משטר טיפולים ספציפי עם חלפים נכונים ובידי מישהו שמבין.

 

כמובן שאין להסיק ממזלי האישי החיובי שכך זה יהיה בכל סיטואציה דומה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי orankohn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסקירה המקיפה והמחכימה... אבל מה עם הדגמים הקודמים, ה- 95 וה- 96?  אלו, לטעמי היו עוד יותר מיוחדים, השאלה מה המצאי, איך הם שורדים וכמה קשה לתחזק אחד כזה?

תודה, דב

  • מעניין 2

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דב - תודה על הפרגון. 

לשאלתך לגבי דגמי ה - 95/96 :

לא היו כאלו בבעלותי כך שאינני מתיימר לענות תשובה מוסמכת לגביהם. 

ממה שאני כן יודע - אלו רכבי אספנות כמובן  ובהתאם יש להשוותם לרכבי אספנות דומים. 

יש לא מעט כאלו שמורות נפלא במועדון סאאב. 

מצרף מספר צילומים שעשיתי בעבר במפגש מועדון. 

כמה כאלו שרדו ? עשרות בודדות. 

באופן בסיסי אלו רכבים שנבנו במיטב מסורת סאאב הישנה - חזקים במבנה,  רכיבים פשוטים ואמינים.  המכניקה ברובה של פורד אירופה , בד"כ מנועי פורד V4 גרמנים. 

בארץ קשה למצוא חלקים אבל יש בשפע ברחבי העולם וקל להשיג. רכבים אלו די פשוטים לאחזקה עצמית. 

 

IMG_1158_copy.jpg

IMG_1161.JPG

IMG_20151211_110121.jpg

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

או ה 99 המופלאה.

 

עד היום מצטער שמכרתי אותה (בגיל 33 ואחרי 20 שנה אצלנו כולל טיול עד סקוטלנד הרחוקה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפות"ש - תודה שהעלית את הנושא !

לאורן - תודה על הסקירה הנהדרת !

(לטעמי יש לנעוץ את זה היכן שהוא במועדפים).

רכבים מעניינים אחד אחד !

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אכן רכבים מדהימים. אני לא מכיר את עולם הסאבים, אבל זה נראה מיוחד. 

יוקרה כזאת של פעם, אני אוהב.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 1459 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...