Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, YoJ כתב:

כגון? (באמת אשמח לדוג׳, לא ציני)
ת״א שהיא העיר הכי עשירה בארץ נמצאת במקום 125 לשכר ממוצע בעולם אבל מקום 39/40 לשכירות ממוצעת. (וזה שמדובר על שכירות, מחיר קנייה למטר רבוע זה בכלל השתוללות)
https://www.numbeo.com/cost-of-living/city_price_rankings?itemId=105
https://www.numbeo.com/cost-of-living/prices_by_city.jsp?itemId=29
איפה יש עיר/מדינה עם כזה פער עצום בין השניים?
כמובן שככל שיוצאים למעגלים רחוקים יותר כגון רמת גן/פ״ת הפער מצטמצם מעט אבל הוא עדיין נשאר ענק ביחס לכל השוואה שתעשה אל עיר מקבילה באירופה/ארה״ב.

 

לקחתי לדוגמא את ניו-יורק:

 

1. שכר ממוצע כ- 14,000 ש"ח בחודש. https://www.ziprecruiter.com/Salaries/--in-New-York#:~:text=What is the average salary,be approximately %2424.64 an hour.

2. שכ"ד ממוצע כ- 10,000 ש"ח בחודש. https://www.renthop.com/average-rent-in/new-york-city-ny

 

בניו-ג'רזי:

 

1. שכר ממוצע כ- 16,500 ש"ח בחודש. https://www.ziprecruiter.com/Salaries/--in-New-Jersey

2. שכ"ד ממוצע כ- 5,400 ש"ח בחודש. https://www.hcdnnj.org/assets/documents/OOR factsheet 2022.pdf

 

כוכבית: לא ברורה מהימנות הנתונים.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 22 דקות, nev כתב:

כי קשה לשלם את המחירים המטורפים על דירה כזו. 

תן לח כזו ב500k ואשקול. המצב כרגע שממילא צריך למשכן את ה30 שנה הבאות אז לפחות נקנה מה שטוב לנו. 

זה חלק מהבעיה.

אתה יודע שאם תקנה עכשיו דירת 3 חד' למשפחה צעירה, ואתה רוצה 2 ילדים וכלב, בעוד 10 שנים תצטרך לקחת שוב משכנתא בשביל להשלים לדירת 5 חדרים ולך תדע כמה מטורפים יהיו המחירים אז. 

אז אתה קונה דירה גדולה מדי, משלם עליה הרבה ארנונה ולפעמים עוד הוצאות של אחזקה שאין בדירה קטנה, רק כדי לא לעבור את כל זה שוב.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני שעתיים, MiniMiz3r כתב:

 

בונים היום יותר ממה שבנו בשנות ה-90. כמובן שזה לא מפתיע שאתה לא יודע את זה.

זה אגב לא מדויק. התחלות הבניה בשנת 1995 עמדו על 72.8 א' יח"ד. השנה הכי גבוהה מאותה שנה ועד היום? שנת 2021, עם 63.2 א' יח"ד. 

  • אהבתי 1
פורסם

העלויות מסביב הרבה פעמים משמעותיות.

לדוגמא, היום יכולתי להסתפק בדירת 4 חדרים עם איזו פינת עבודה קטנה. קצת צפוף, אבל הולך סבבה ל- 5-6 שנים לפחות.

אפילו מצאתי דירה כזו חמודה ששקלנו. אמרנו מה נקפוץ עכשיו רחוק, נאכל טורקי וננוח. אז התחלתי לחשב את כל העלויות שנצטרך לשלם פעמיים, תיווך קנייה ואולי מכירה, עורך דין קניה ומכירה, מס רכישה, עלויות מעבר והתאמות לדירה - הגעתי לסביבות ה- 300,000 אלף ש"ח. לא לקחתי בחשבון אפשרות בשבעוד 6-7 שנים הפער בין 4 ל-5 חדרים גדל. אז במצב הזה כוסאומו, כבר מוסיף עוד 400-450 אלף וקונה 5 חדרים עם פינת עבודה. 

 

פורסם (נערך)

 😆 תודה. 

לפני 5 דקות, BarryG כתב:

זה אגב לא מדויק. התחלות הבניה בשנת 1995 עמדו על 72.8 א' יח"ד. השנה הכי גבוהה מאותה שנה ועד היום? שנת 2021, עם 63.2 א' יח"ד. 

 

עריכה אחרונה על ידי rev-Match

פורסם
לפני שעה, BarryG כתב:

זה אגב לא מדויק. התחלות הבניה בשנת 1995 עמדו על 72.8 א' יח"ד. השנה הכי גבוהה מאותה שנה ועד היום? שנת 2021, עם 63.2 א' יח"ד. 

 

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=hjjoa2akc

 

 עכשיו אנחנו על 68 אלף לשנה והקצב עולה. מה גם ש"שנות ה 90" היו עשור ולא שנה אחת. 

פורסם (נערך)

מיני אתה ממשיך להתעקש. לא מבין מה אתה מנסה להוכיח. 
בתחילת שנות ה-90 היה בולדוזר שקראו לו אריאל שרון. בנה כמו משוגע בלי שמישהו אמר לו מה לעשות ובלי שהוא היה צריך לתת דין וחשבון לכל מני מכרזים.
אם לאורך העשור האחרון המדינה הייתה פועלת בצורה דומה (לא הכל שם היה מושלם) היינו במקום אחר.
המדינה לא עושה את זה, מבחינתה טוב לה מאוד שמחירי הנדל"ן עולים כי:
א. היא מרוויחה מזה ארגזים של כסף.
ב. היא גורמת לאנשים להשתעבד עד גיל 70 ולשלם לה ארגזים של כסף במיסים לאורך כל הזמן הזה. חס וחלילה שלא יצאו לפנסיה בגיל 50 כשהם עוד מתפקדים ויכולים להנות.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם
לפני 14 דקות, farkash7 כתב:

מיני אתה ממשיך להתעקש. לא מבין מה אתה מנסה להוכיח. 

 

שבונים בקצב גבוה, יותר מהקצב שבנו בשנות ה-90, וזה עדיין לא מספיק כדי להדביק את הפער שנוצר בגלל עצירת שיווק הקרקעות במרכז הארץ בסוף העשור הקודם. 

פורסם
לפני 3 שעות, MiniMiz3r כתב:

 

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=hjjoa2akc

 

 עכשיו אנחנו על 68 אלף לשנה והקצב עולה. מה גם ש"שנות ה 90" היו עשור ולא שנה אחת. 

אתה מודע לכך שמאז גם נוספו מעל ל3 מליון תושבים למדינה? (או במילים אחרות, מעל ל50% מהאכלוסיה שהיתה דאז).

ברגע שהבניה תהיה ב50% מעל למה שהיה אז ( כלומר שיהיה סביב 100 אלף התחלות לשנה), אז תוכל להגיד שהמצב דומה, ואז נוכל להתחיל להתווכח האם זה מספיק. עד אז הנתונים שאתה מביא רק מראים לנו עד כמה הבעיה גדולה

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 9 שעות, tepic כתב:

אתה מודע לכך שמאז גם נוספו מעל ל3 מליון תושבים למדינה? (או במילים אחרות, מעל ל50% מהאכלוסיה שהיתה דאז).

ברגע שהבניה תהיה ב50% מעל למה שהיה אז ( כלומר שיהיה סביב 100 אלף התחלות לשנה), אז תוכל להגיד שהמצב דומה, ואז נוכל להתחיל להתווכח האם זה מספיק. עד אז הנתונים שאתה מביא רק מראים לנו עד כמה הבעיה גדולה

 

אין לגודל האוכלוסיה שום משמעות. קצב הבניה צריך להיות תואם לקצב הגידול של האוכלוסיה, לא לגודל שלה. 

פורסם
לפני 11 דקות, MiniMiz3r כתב:

 

אין לגודל האוכלוסיה שום משמעות. קצב הבניה צריך להיות תואם לקצב הגידול של האוכלוסיה, לא לגודל שלה. 

צודק, והגידול עובד בצורה מעריכית

פורסם
לפני 16 שעות, nev כתב:

אתה ממש לא רוצה לגור בצורה כזו. זה סלאמס לכל דבר ועניין. 

וזה בלי לדבר על שירותים עירוניים - ביוב, בתי ספר, תחבורה וכו'. מי יספק אותם? הארנונה שאתה משלם לא מגרדת אותם. 

איזה תשתיות יחזיקו את כל זה - אלו שנבנו לרחוב של 100 איש בשנות ה40? 

מסכים, המחשבה שאצטרך לקנות בעתיד דירה בבניין של 30 קומות (כי זה רק מה שיהיה) מפחידה אותי.
קחו בניינים של 2 קומות מפורקים ותבנו 7-8 קומות, מספיק.

פורסם
לפני 12 דקות, יובל .מ. כתב:

מסכים, המחשבה שאצטרך לקנות בעתיד דירה בבניין של 30 קומות (כי זה רק מה שיהיה) מפחידה אותי.
קחו בניינים של 2 קומות מפורקים ותבנו 7-8 קומות, מספיק.

אתה צודק, אך השאלה אם יש לנו ברירה. הבעיה המרכזית כיום היא קרקע, ולכן אם צריך לבנות המון אז צריך לנצל אותה היטב.

אגב גרתי במגדל 20 קומות ולא אהבתי את זה בכלל.

×
×
  • תוכן חדש...