Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אמינות אירופאית מול יפנית. Round One - FIGHT!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8510 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

* פוצל מ-"ZX וולקן - סיכום 100K ק"מ" *

 

נראה לי שמדובר באקסמפלר שמור שטופל במים ירוקים ומפגין אמינות טובה.

 

וברצינות: לוולקן שלי יש הסטוריית טיפולים מלאה מהק"מ הראשון, ומלבד הדברים שהוחלפו אצל חיים, הוחלפו גם משולשים, מחשב, מנוע צעדים (פעמיים) חיישן מהירות גלגלים (פעמיים), טיפול מקיף במערכת המיזוג ועוד שאר אסונות.

 

הבעיה במכוניות האלו מתחילה כאשר הן עוברות מיד ליד ולא תמיד מטופלות כמו שצריך (לא שזה משנה משהו למכוניות יפניות, אבל שיהיה).

zx וולקן

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
נראה לי שמדובר באקסמפלר שמור שטופל במים ירוקים ומפגין אמינות טובה.

 

וברצינות: לוולקן שלי יש הסטוריית טיפולים מלאה מהק"מ הראשון, ומלבד הדברים שהוחלפו אצל חיים, הוחלפו גם משולשים, מחשב, מנוע צעדים (פעמיים) חיישן מהירות גלגלים (פעמיים), טיפול מקיף במערכת המיזוג ועוד שאר אסונות.

 

הבעיה במכוניות האלו מתחילה כאשר הן עוברות מיד ליד ולא תמיד מטופלות כמו שצריך (לא שזה משנה משהו למכוניות יפניות, אבל שיהיה). [/i]

 

כבר מזמן הגעתי למחשבה הזו שפשוט מאוד המכוניות היפניות עמידות גם כשלא מטפלים בהם לעומת הצרפתיות. ישראלי ממוצע רוצה גם שהאוטו לא יבלה במוסך וגם לא לטפל בו בכלל , את זה נותנות היפניות, גם בתנאי הזנחה הן עמידות יחסית, לעומת הצרפתיות שפשוט דורשות טיפול מסור ודואג יותר, זה הכל, לפחות לדעתי.

 

בכל מקרה חיים - אחלה של סקירה, וממך זה בכלל מעולה וממצה.

 

:mm_yeah:

Race Smart

פורסם
לגבי האמינות דעתי היא שזה נורא תלוי איך נהגו באוטו ואיך טיפלו בו . :D

 

זאת הבעיה בגישה. אוטו (סטנדטי כמו הוולקן) שדורש טיפול מיוחד יחסית למכוניות אחרות כדי שיהיה אמין, הוא פשוט לא אמין.

זה כמובן לא ממעיט מיתרונותיו הגדולים, אבל זה לא אומר שצריך לתרץ את החסרונות.

-בידידות כמובן :D -

zx וולקן

פורסם
לגבי האמינות דעתי היא שזה נורא תלוי איך נהגו באוטו ואיך טיפלו בו . :D

 

זאת הבעיה בגישה. אוטו (סטנדטי כמו הוולקן) שדורש טיפול מיוחד יחסית למכוניות אחרות כדי שיהיה אמין, הוא פשוט לא אמין.

זה כמובן לא ממעיט מיתרונותיו הגדולים, אבל זה לא אומר שצריך לתרץ את החסרונות.

-בידידות כמובן :D -

 

זה בעיה בגישה שלך ...

"טיפול מיוחד" בארץ שלנו הוא סטנדרטי לחלוטין באירופה , דוגמת ה"מים ירוקים" שאתם נהנים לצחוק עליה היא דוגמא טובה.

באירופה, לא יעלה על הדעת שמישהו ימלא מים רגילים כנוזל קירור, בדיוק כמו שאף אחד לא ישים שמן סויה במנוע, כאן זה מקובל, זה אומר שהרכב צריך לדעת לסבול את זה ?

 

יכול מאוד להיות שיפניות מסויימות מראות שרידות גבוהה יותר לכל מיני התעללויות של בני ישראל וגם זה, לא לאורך שנים רבות ראה ערך החלודה ב DL מתחילת שנות השמונים, התקלות הרבות בעדרי הלנטיסים (מכר שלי יצא בנזק של 8000 שקל במוסך ללנטיס 95) ועוד.

 

בקיצור, לא צריך להסתכל על ה"טיפול המיוחד" כמשהו יוצא דופן, כאן בדיוק הבעיה, אנחנו רוצים גם לחפף, גם לחסוך כסף וגם שהאוטו שלנו יהיה אמין.

פורסם
לגבי האמינות דעתי היא שזה נורא תלוי איך נהגו באוטו ואיך טיפלו בו . :D

 

זאת הבעיה בגישה. אוטו (סטנדטי כמו הוולקן) שדורש טיפול מיוחד יחסית למכוניות אחרות כדי שיהיה אמין, הוא פשוט לא אמין.

זה כמובן לא ממעיט מיתרונותיו הגדולים, אבל זה לא אומר שצריך לתרץ את החסרונות.

-בידידות כמובן :D -

 

זה בעיה בגישה שלך ...

"טיפול מיוחד" בארץ שלנו הוא סטנדרטי לחלוטין באירופה , דוגמת ה"מים ירוקים" שאתם נהנים לצחוק עליה היא דוגמא טובה.

באירופה, לא יעלה על הדעת שמישהו ימלא מים רגילים כנוזל קירור, בדיוק כמו שאף אחד לא ישים שמן סויה במנוע, כאן זה מקובל, זה אומר שהרכב צריך לדעת לסבול את זה ?

 

יכול מאוד להיות שיפניות מסויימות מראות שרידות גבוהה יותר לכל מיני התעללויות של בני ישראל וגם זה, לא לאורך שנים רבות ראה ערך החלודה ב DL מתחילת שנות השמונים, התקלות הרבות בעדרי הלנטיסים (מכר שלי יצא בנזק של 8000 שקל במוסך ללנטיס 95) ועוד.

 

בקיצור, לא צריך להסתכל על ה"טיפול המיוחד" כמשהו יוצא דופן, כאן בדיוק הבעיה, אנחנו רוצים גם לחפף, גם לחסוך כסף וגם שהאוטו שלנו יהיה אמין.

 

תראה שלומי. מאחר שאנחנו אנשים מבוגרים, לתת דוגמא שלדוד של חבר של אחי הייתה פעם לנטיס שנתקעה, זה ממש לא לעניין. דוגמאות הפוכות יש לעין ערוך יותר ובכלל ראשון הפרנקפולים (השפויים לפחות) לא יגיד לך שלאנטיס פחות אמינה מ ZX כי היא לא, כמו שאתה יודע שלאנטיס היא אוטו מחורבן יחסית ל ZX, אין פה בכלל על מה להתווכח.

לעניין עצמו, מאחר ולצערנו אנחנו חיים פה, אז זה מאוד עושה טוב בלב שהאוטו שלך ושלי יכולים להיות אמינים מאוד באירופה, אבל במבחן התוצאה האמינות שלהם כאן בארץ היא פחות טובה ממכוניות אחרות. זאת עובדה שגם עם הטיפול המסור ביותר (טיפול שלא נדרש במכוניות אחרות) הן יפגינו אמינות פחות טובה. צריך להנות מהמכוניות הצרפתיות בגלל מה שהן (נוחות, מתנהגות וזולות לרכישה) ולהפנים את האמת - יחסית לאחרות הן פחות אמינות.

zx וולקן

פורסם
לגבי האמינות דעתי היא שזה נורא תלוי איך נהגו באוטו ואיך טיפלו בו . :D

 

זאת הבעיה בגישה. אוטו (סטנדטי כמו הוולקן) שדורש טיפול מיוחד יחסית למכוניות אחרות כדי שיהיה אמין, הוא פשוט לא אמין.

זה כמובן לא ממעיט מיתרונותיו הגדולים, אבל זה לא אומר שצריך לתרץ את החסרונות.

-בידידות כמובן :D -

 

זה בעיה בגישה שלך ...

"טיפול מיוחד" בארץ שלנו הוא סטנדרטי לחלוטין באירופה , דוגמת ה"מים ירוקים" שאתם נהנים לצחוק עליה היא דוגמא טובה.

באירופה, לא יעלה על הדעת שמישהו ימלא מים רגילים כנוזל קירור, בדיוק כמו שאף אחד לא ישים שמן סויה במנוע, כאן זה מקובל, זה אומר שהרכב צריך לדעת לסבול את זה ?

 

יכול מאוד להיות שיפניות מסויימות מראות שרידות גבוהה יותר לכל מיני התעללויות של בני ישראל וגם זה, לא לאורך שנים רבות ראה ערך החלודה ב DL מתחילת שנות השמונים, התקלות הרבות בעדרי הלנטיסים (מכר שלי יצא בנזק של 8000 שקל במוסך ללנטיס 95) ועוד.

 

בקיצור, לא צריך להסתכל על ה"טיפול המיוחד" כמשהו יוצא דופן, כאן בדיוק הבעיה, אנחנו רוצים גם לחפף, גם לחסוך כסף וגם שהאוטו שלנו יהיה אמין.

 

תראה שלומי. מאחר שאנחנו אנשים מבוגרים, לתת דוגמא שלדוד של חבר של אחי הייתה פעם לנטיס שנתקעה, זה ממש לא לעניין. דוגמאות הפוכות יש לעין ערוך יותר ובכלל ראשון הפרנקפולים (השפויים לפחות) לא יגיד לך שלאנטיס פחות אמינה מ ZX כי היא לא, כמו שאתה יודע שלאנטיס היא אוטו מחורבן יחסית ל ZX, אין פה בכלל על מה להתווכח.

לעניין עצמו, מאחר ולצערנו אנחנו חיים פה, אז זה מאוד עושה טוב בלב שהאוטו שלך ושלי יכולים להיות אמינים מאוד באירופה, אבל במבחן התוצאה האמינות שלהם כאן בארץ היא פחות טובה ממכוניות אחרות. זאת עובדה שגם עם הטיפול המסור ביותר (טיפול שלא נדרש במכוניות אחרות) הן יפגינו אמינות פחות טובה. צריך להנות מהמכוניות הצרפתיות בגלל מה שהן (נוחות, מתנהגות וזולות לרכישה) ולהפנים את האמת - יחסית לאחרות הן פחות אמינות.

 

אמרתי דוד של חבר של אחי ?

 

אמרתי מכר, אתה רוצה ייחוס משפחתי ?

 

בכל מקרה, לא רשמתי לרגע ש X יותר אמינה מ Y.

 

כל מה שאמרתי זה שיש כאן מעין מחשבה או דעה בארץ שמכוניות צריכות לשרוד כל מה שיעבירו אותם.

 

אם זה מים מהברז, שמן של הצבא ומסטיקים ברדיאטור.

 

זה לא עובד ככה, מכונית אמורה להיות מטופלת כמו שרשום בספר ומה שרשום שם זה לא טיפול מיוחד, זה טיפול רגיל.

 

מה לעשות שהסטאנדרטים בארץ זה להיות חאפרים בכל דבר ?

 

ודר"א, מה שרשמתי על הלנטיס זה לא סיפור אחד, שאל את שמר למשל אם הלנטיס שלו מהעבודה אמינה.

פורסם

 

ודר"א, מה שרשמתי על הלנטיס זה לא סיפור אחד, שאל את שמר למשל אם הלנטיס שלו מהעבודה אמינה.

 

סתם כאופטופיק , מדוע אתם מיחסים את הלאנטיס כסמל לאמינות? זה שהיא יפאנית לא מעמיד אותה בשורה הראשונה של המכוניות האמינות שנמכרות כאן.

 

שהן לפי דעתי , קורולה , אימפרזה , סיוויק ואלמרה(גם באלנו).

פורסם
לגבי האמינות דעתי היא שזה נורא תלוי איך נהגו באוטו ואיך טיפלו בו . :D

 

זאת הבעיה בגישה. אוטו (סטנדטי כמו הוולקן) שדורש טיפול מיוחד יחסית למכוניות אחרות כדי שיהיה אמין, הוא פשוט לא אמין.

זה כמובן לא ממעיט מיתרונותיו הגדולים, אבל זה לא אומר שצריך לתרץ את החסרונות.

-בידידות כמובן :D -

 

זה בעיה בגישה שלך ...

"טיפול מיוחד" בארץ שלנו הוא סטנדרטי לחלוטין באירופה , דוגמת ה"מים ירוקים" שאתם נהנים לצחוק עליה היא דוגמא טובה.

באירופה, לא יעלה על הדעת שמישהו ימלא מים רגילים כנוזל קירור, בדיוק כמו שאף אחד לא ישים שמן סויה במנוע, כאן זה מקובל, זה אומר שהרכב צריך לדעת לסבול את זה ?

 

יכול מאוד להיות שיפניות מסויימות מראות שרידות גבוהה יותר לכל מיני התעללויות של בני ישראל וגם זה, לא לאורך שנים רבות ראה ערך החלודה ב DL מתחילת שנות השמונים, התקלות הרבות בעדרי הלנטיסים (מכר שלי יצא בנזק של 8000 שקל במוסך ללנטיס 95) ועוד.

 

בקיצור, לא צריך להסתכל על ה"טיפול המיוחד" כמשהו יוצא דופן, כאן בדיוק הבעיה, אנחנו רוצים גם לחפף, גם לחסוך כסף וגם שהאוטו שלנו יהיה אמין.

 

תראה שלומי. מאחר שאנחנו אנשים מבוגרים, לתת דוגמא שלדוד של חבר של אחי הייתה פעם לנטיס שנתקעה, זה ממש לא לעניין. דוגמאות הפוכות יש לעין ערוך יותר ובכלל ראשון הפרנקפולים (השפויים לפחות) לא יגיד לך שלאנטיס פחות אמינה מ ZX כי היא לא, כמו שאתה יודע שלאנטיס היא אוטו מחורבן יחסית ל ZX, אין פה בכלל על מה להתווכח.

לעניין עצמו, מאחר ולצערנו אנחנו חיים פה, אז זה מאוד עושה טוב בלב שהאוטו שלך ושלי יכולים להיות אמינים מאוד באירופה, אבל במבחן התוצאה האמינות שלהם כאן בארץ היא פחות טובה ממכוניות אחרות. זאת עובדה שגם עם הטיפול המסור ביותר (טיפול שלא נדרש במכוניות אחרות) הן יפגינו אמינות פחות טובה. צריך להנות מהמכוניות הצרפתיות בגלל מה שהן (נוחות, מתנהגות וזולות לרכישה) ולהפנים את האמת - יחסית לאחרות הן פחות אמינות.

 

אמרתי דוד של חבר של אחי ?

 

אמרתי מכר, אתה רוצה ייחוס משפחתי ?

 

בכל מקרה, לא רשמתי לרגע ש X יותר אמינה מ Y.

 

כל מה שאמרתי זה שיש כאן מעין מחשבה או דעה בארץ שמכוניות צריכות לשרוד כל מה שיעבירו אותם.

 

אם זה מים מהברז, שמן של הצבא ומסטיקים ברדיאטור.

 

זה לא עובד ככה, מכונית אמורה להיות מטופלת כמו שרשום בספר ומה שרשום שם זה לא טיפול מיוחד, זה טיפול רגיל.

 

מה לעשות שהסטאנדרטים בארץ זה להיות חאפרים בכל דבר ?

 

ודר"א, מה שרשמתי על הלנטיס זה לא סיפור אחד, שאל את שמר למשל אם הלנטיס שלו מהעבודה אמינה.

 

הכל יפה בתאורייה, אבל המציאות מה לעשות היא שונה. תאר לך איזה אמינות קלוקלת היו מפגינות הצרפתיות כרכבי ליסינג סטייל הלאנטיס (ושוב, אם ראית\שמעת על 206 בליסינג שלא התפרקה זה לא אומר כלום). נניח גם שהלאנטיס כדגם ספציפי היא לא אמינה, זה עדיין לא משנה את העובדה שבאופן כללי מכוניות צרפתיות דורשות יותר טיפול מאחרות. למצוא דגם אחד כמו הלאנטיס -שאולי- אמין פחות זה כמו להגיד ששמעת אתמול נאום פיוס של ערפאת - זה לא מייצג וזה לא לעניין.

הסטנדרטיים חאפרים? - מה לעשות שהסטנדרטיים האלו מהווים בעיה רק לסוג אחד של מכוניות. אולי הבעיה היא במכוניות?

ולסיום, אנקדוטה אקדמאית. למדנו במכללה על מושג שנקרא "מסך של בערות". מה זה אומר? שהדרך הכי טובה לחקור את האמת ולהגיע למסקנות היא לבחון את המצב כצד אובייקטיבי. תאר לך שהיית משווה את אמינות 10 רכבים יפנים שונים לעומת 10 צרפתיים שונים. (בעזרת סקר בין חברי הפורום למשל). את ההשוואה היית עורך כאדם ללא רישיון. האם אתה חושב שהית מגיע למסקנה שהבעיה נעוצה במדינת ישראל או ברמת הסטנדרטים של האנשים? תשכח מזה, האמת והמכוניות מוכחים אחרת.

zx וולקן

פורסם

אי אפשר להתווכח עם הסטטיסטיקה

מכוניות מתוצרת יפן יותר אמינות, נכון הוא שהפערים הצטמצמו אבל היפניות עדיין יותר אמינות.

 

בהנחה שכולם כאן כבר מבינים את חשיבות התחזוקה השוטפת בכל מכונית ובצרפתיות בפרט וכמו כן הרמה המקצועית הנמוכה במוסכים בארץ, חשוב להדגיש כמה נקודות:

 

1. על הנאה משלמים

2. תחזוקה של מכוניות כאלו יכולה להיות ה-ר-ב-ה יותר זולה למי שיש הבנה טכנית ויכולת לבצע בעצמו את הטיפולים השוטפים כנ"ל לגבי טיפול בתקלות שוטפות למי שאין את הידע/היכולת/הזמן ישלם, וישלם הרבה.

3. כל מכונית עם אופי ספורטיבי גם מתוצרת יפן תהיה פחות אמינה מיפנית אוט' טיפוסית, תבדקו גם בסקרים.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם
אי אפשר להתווכח עם הסטטיסטיקה

מכוניות מתוצרת יפן יותר אמינות, נכון הוא שהפערים הצטמצמו אבל היפניות עדיין יותר אמינות.

 

בהנחה שכולם כאן כבר מבינים את חשיבות התחזוקה השוטפת בכל מכונית ובצרפתיות בפרט וכמו כן הרמה המקצועית הנמוכה במוסכים בארץ, חשוב להדגיש כמה נקודות:

 

1. על הנאה משלמים

2. תחזוקה של מכוניות כאלו יכולה להיות ה-ר-ב-ה יותר זולה למי שיש הבנה טכנית ויכולת לבצע בעצמו את הטיפולים השוטפים כנ"ל לגבי טיפול בתקלות שוטפות למי שאין את הידע/היכולת/הזמן ישלם, וישלם הרבה.

3. כל מכונית עם אופי ספורטיבי גם מתוצרת יפן תהיה פחות אמינה מיפנית אוט' טיפוסית, תבדקו גם בסקרים.

זה בדיוק מה שאמרתי. המכוניות הצרפתיות טובות, אבל לא באמינות ועל זה משלמים. עצם זה שצריכים "קומבינות" (הבנה טכנית וכו') יותר ממכוניות אחרות רק ממחישה את הבעיה. ברור שכל אוטו ספורטיבי יהיה פחות אמין ממקבילו המשפחתי. אבל גם זה לא הופך את 306 GTI לאמינה יותר מאימפרזה טורבו למשל.

zx וולקן

פורסם

עכשיו אני רק צריך הכשרה טכנית, ליפט פרטי וגישה לקטלוג החלפים ותוכל להיות לי מכונית

שקל לתחזק וזול לתקן.

או שפשוט תהיה לי מכונית שאני אוכל להנות ממנה גם בלי להדרש לדעת לתקן אותה חדשות לבקרים.

פורסם

זה בדיוק מה שאמרתי. המכוניות הצרפתיות טובות, אבל לא באמינות ועל זה משלמים. עצם זה שצריכים "קומבינות" (הבנה טכנית וכו') יותר ממכוניות אחרות רק ממחישה את הבעיה. ברור שכל אוטו ספורטיבי יהיה פחות אמין ממקבילו המשפחתי. אבל גם זה לא הופך את 306 GTI לאמינה יותר מאימפרזה טורבו למשל.

 

מתן, אתה מכליל את כל המכוניות הצרפתיות יש ביניהן אמינות יותר ואמינות פחות.

סתם לידיעה, את ה-106 ראלי שלי שעברה בשנה וחודשיים 22,000 ק"מ תיחזקתי בסכומים מצחיקים ! למעשה רק הוצאות של טיפולים שוטפים (שמנים,פילטרים,פלאגים)

כך שניתן להחזיק צרפתיה ספורטיבית בעלויות נמוכות, השאלה היא איזו ועל ידי מי.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

פורסם

לא אמרתי לרגע שזו אמינה מזו ואני ממש לא מבין למה אתם נטפלים לזה.

בשביל להרגיע אותך, אני בטוח במיליארד אחוז שהקורולה אמינה מה 306 , סתם לדוגמא.

אבל זה לא הנקודה, הנקודה היא ...

טוב נו, תקראו בהודעות הקודמות שלי.

פורסם
לא אמרתי לרגע שזו אמינה מזו ואני ממש לא מבין למה אתם נטפלים לזה.

בשביל להרגיע אותך, אני בטוח במיליארד אחוז שהקורולה אמינה מה 306 , סתם לדוגמא.

אבל זה לא הנקודה, הנקודה היא ...

טוב נו, תקראו בהודעות הקודמות שלי.

דווקא הבנתי את הנקודה שלך, שהבעיה נעוצה ברמת הטיפול\נהגים\כבישים כאן בארץ. אני רק אמרתי שאם זה היה נכון, אז הבעיה הייתה משותפת לכל המכוניות. מאחר שזה לא המצב, מתבקשת המסקנה שלצרפתיות יש בעיית אמינות, כאן בארץ הקודש.

 

ולדיוויד: מעניין אם הרכב שלך היה מפגין את אותה אמינות אם הוא היה מבלה -יום יום - בפקקים ומטופל באופן שגרתי ומצוין פחות, על ידי למשל. אם כן, אז כנראה שמצאת אקסמפלר שמור - מזלך.

zx וולקן

פורסם
ולדיוויד: מעניין אם הרכב שלך היה מפגין את אותה אמינות אם הוא היה מבלה -יום יום - בפקקים ומטופל באופן שגרתי ומצוין פחות, על ידי למשל. אם כן, אז כנראה שמצאת אקסמפלר שמור - מזלך.

 

סביר להניח שעדיין הרכב היה מפגין רמת אמינות גבוהה יחסית אבל אני מניח שפחות.

תוכל לתשאל בעלי ראלי MK2 אחרים תופתע לגלות שרכבים אילו מגלים רמת אמינות טובה מאד (צרפתיה ספורטיבית בת 5-6 שנים) בד"כ עם עבר לא קל.

ויש לי דוגמאות נוספות לצרפתיות אחרות.

 

כפי שכל נהג צריך לשאול את עצמו האם הרכב אותו הוא רוצה לרכוש לא גדול עליו כנהג כך צריכה להשאל השאלה האם תהיה לו היכולת הכספית והטכנית לתחזק רכב כזה, יש כאלו שנוטים לדחוק הצידה שאלות כאלו גם בידיעה שהתשובה להן היא שלילית.

מכאן ועד פרסום מודעת המכירה המרחק לא רב.

 

לרוב תרחיש זה מתגלגל הלאה אל הקונה הבא וכך גם מתערער לאורך ציר הזמן מצבה של המכונית, דוגמאות כאלו לא חסרות.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט


×
×
  • תוכן חדש...