Jump to content

רועי צוקרמן

  • פרסום הודעות

    5,433
  • תאריך הצטרפות

מוניטין

10 נייטרלי

אודות רועי צוקרמן

  • דירוג
    1 נגד 100 טוקבקים
  • תאריך לידה 01/05/1980

Personal Information

  • מיקום
    Between the click of the light and the start of the dream
  • עמוד הבית שלכם
    https://www.youtube.com/user/rtwingo

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. בתקווה שלא יחשדו בי באהבת מגבלות מהירות דרקוניות ונהיגה זחלנית, תרשו לי להביע דעה קצת שונה מהבון-טון הפורומי. אדגיש מראש שזו חלילה לא הטפת מוסר לפותח השרשור, רק מענה למי שמשוכנע שמגבלת המהירות בדרך הזו מוגזמת. מדובר בכביש דו-נתיבי יפה אמנם, אבל בלי שולי בטחון כלל (ועם מדרכה מוגבהת), בכיוון מערב יש תנועת הולכי רגל ואופניים ערה למדי ונקודת השתלבות מסוכנת ביציאה מקניון הירוקה (תכנון נוראי של נתיב ההשתלבות). בכיוון מזרח תנועה ערה של הולכי רגל ואופניים ממשה סנה עד טשרניחובסקי (וצומת משה סנה שהרמזור בו יחסית מוסתר בגלל העיקול לבאים ממערב). לכל זה יש גם חיזוק בסטטיסטיקה: בקטע הכביש מ-4 עד צומת משה סנה התרחשו בחמש השנים האחרונות כ-15 תאונות בהן היו פצועים קשה או הרוגים (כלומר, לפחות מספר זהה של פצועים קשה או הרוגים), למרות שהכביש סלול באופן סביר ומואר. מהירות מרבית של 80 קמ"ש אולי אפשרית לנהג מרוכז ועירני - אבל נראית לי שם גבוהה לנהג הטיפוסי, ותזמין נסיעה במהירויות גבוהות עוד יותר (כפי שאתה אומר ש"הרוב נוסעים שם 80" כבר עתה). לא מתאים לתוואי הכביש, ובינינו מדובר בסה"כ בכק"מ לכל האורך עד טשרניחובסקי - בנסיעה של 60 קמ"ש תוספת הזמן לרמזור עומדת על בקושי 30 שניות לעומת 80 קמ"ש, גם אם חלפת על פני הרמזור באמצע בירוק ואף רכב לא השתלב ממשה סנה. ותהייה לסיום: למה האנשים שמתעקשים לזחול על כביש 4 ב-80 קמ"ש בשמאלי גם כשהוא פנוי לגמרי, חייבים לנהוג באותה מהירות (ויותר) בכביש עירוני, שאין שום מחלוקת שהרבה יותר מסוכן לנהוג בו מהר?
  2. מאזדה 3 טובה מה-i35 וברמה אחרת לגמרי מה-i25, שהיא למעשה סופרמיני עם תא מטען בולט. בסביבת המחיר הזו הייתי שוקל גם אוריס היברידית שתחסוך לכם לא מעט בנסיעה עירונית. אם מתעקשים על סדאן - גם הקורולה מומלצת.
  3. ה-CT מעט צפופה בהשוואה לפלואנס. תספיק לך אבל אם כבר הגודל הזה - אוריס היברידית עושה את אותו הדבר (ולרוב טוב יותר) בלי הסמל היוקרתי, עם תצרוכת דלק ועלויות אחזקה עדיפות ועם תחושת מרווח עדיפה. אם משפחתית גדולה יוקרתית, סדרה 3 בסיסית יכולה להתאים - חסכונית למדי, נוחה, מרווחת ואיכותית. הדור הנוכחי מ-2012/3 מפורסמות ביד2 אמנם בקצת פחות מ-100, אבל בהתחשב במצב השוק מניח שאפשר להתמקח לאזור ה-90, אולי קצת פחות. בלא יוקרתיות - פורד מונדיאו תיתן לך תמורה טובה למחיר עם נוחות מצוינת, מרווח גדול וגם ביצועים ויכולת דינמית טובים. תצרוכת הדלק לא מדהימה - סבירה בנהיגה מנהלתית אך גבוהה אם אתה חובב נהיגה "נמרץ". מאזדה 6 פחות ביצועיסטית, נוחה ומרווחת, אבל גם מאוד מוצלחת בסה"כ בתחומים הללו וחסכונית יותר בדלק. שתיהן טובות מה-508 והקאמרי. שים לב כי בכל מקרה, אף אחת מאלו לא תהיה חסכונית כמו פלואנס דיזל.
  4. שתי הבדיקות טובות בסה"כ - הייתי משלים אותן בבדיקה במוסך בעיקר לעניין מתי בוצעה החלפת רצועת התזמון ורעש השסתומים (שנשמע כמו כסת"ח). מעבר לכך לא נראה שיש משהו מעבר לכסת"ח הרגיל.
  5. בקש מבעל הרכב לראות את דו"ח השמאי שניתן לו לפני תיקון הרכב, בו בין היתר יופיע פירוט של התיקונים וגם כמה ירידת ערך נקבעה. מעבר לכך המחיר צריך להיות מאוד מאוד נמוך - זו פגיעה משמעותית יחסית והק"מ בשמיים, אפילו לפריוס.
  6. מניסיון של שנים במבחר דגמי רנו חדשים ומשומשים, למרבה הצער הבנת נכון - תמחור הטיפולים ובמיוחד החלקים גבוה מאוד, לעיתים בעשרות אחוזים לעומת מכוניות עממיות מקטגוריות מקבילות.
  7. יחס העלות-תועלת הוא לטובת הבנזין, שהוא גם מנוע חזק ונעים יותר במיוחד בנסיעה עירונית ופקקים. דיזל עדיף אך ורק אם אתה צופה נסועה גבוהה במיוחד (30-25 אלף ק"מ בשנה).
  8. סיטרואן C4 פיקאסו קצר. מידות חיצוניות קומפקטיות, מרחב פנים עצום עם ראות החוצה מעולה (תחושה אוורירית בהרבה מכל רכבי הפנאי דוגמת הטוסון), יושבים גבוה ונוחות הנסיעה מצוינת. גם טויוטה C-HR יכול להיות אופציה נחמדה (נוח, חסכוני ומאובזר) אם כי תא הנוסעים שלו מרגיש מעט קלסטרופובי. אם הקטגוריה בכללותה נראית לך גדולה מדי, בדוק את מאזדה CX-3, קיה נירו ויונדאי קונה. יושבים פחות גבוה אבל בתמורה מקבילים מידות חיצוניות קטנות יותר.
  9. אני לא שיא האובייקטיביות כנראה כבעלים של קקטוס, אבל כששקלתי מה לקנות גם ה-500X היה במיקס ונפסל. אז קודם הנה כמה נתונים יבשים: הקקטוס קל מה-500X ביותר מ-300 ק"ג. לשניהם אותו הספק, אך לקקטוס 20.9 קג"מ ב-1,500 סל"ד (הנתון שקובע את כוח המנוע) לעומת 15.5 בלבד לפיאט ב-4,500 סל"ד, כלומר בלי להגיע לסל"ד הזה אתה כלל לא מקבל את מלוא כוח המנוע. לכן לא מפתיע שהקקטוס מאיץ ל-100 בתוך 9.3 שניות וה-500X ב-11.5 שניות. זה על הנייר. במציאות הפערים בתחושה עוד יותר גדולים - הקקטוס מציע מנוע גמיש וחזק משמעותית, וגם שקט יותר וחסכוני יותר מהמנוע המאוד מיושן של ה-500X. הרכב לכשעצמו גם שקט יותר לנסיעה ומציע כיול מתלים רך ונעים בהרבה. למעשה, חוץ מהחלונות האחוריים שלא נפתחים מטה אלא החוצה (אצלי לא היה שיקול, ועד היום לא הפריע גם כשהיו נוסעים מאחור) קשה לי לחשוב על תחום בו ה-500X הידני עדיף. לסיכום - לדעתי, אם החלונות לא קריטיים, קקטוס ללא ספק. אם כן קריטיים - האלטרנטיבה הידנית הסבירה היחידה במחיר הזה בקטגוריה היא היטי.
  10. פורד S-מקס כרכב זו אופציה מצוינת - הוא מרווח ונוח (זהו מיניוואן מקטגוריה מעל הפיקאסו/פריוס), ואפילו מהנה לנהיגה למי שזה חשוב. מנגד הוא גם יותר בזבזני בדלק, השיווק שלו הופסק והתדמית של פורד כולה בבעיה, כך שאם אתה דואג מירידת הערך של הפיקאסו כנראה שפה זה עוד יותר חמור... ה-5008 והפיקאסו הם בגדול אותו הרכב, כאשר ה-5008 הגיע בעיקר עם הגרסה הישנה של המנוע שזכתה למוניטין בעייתי (אין לי נתונים אובייקטיביים שיתמכו בכך, אבל זו הקונספציה). מלבד זאת הוא מעט פחות מרווח מהפיקאסו בגלל תכנון פחות מוצלח לדעתי של תא הנוסעים, כך שאין סיבה לבחור בו על-פני הפיקאסו אלא אם אתה נמשך במיוחד לעיצוב. ירידת ערך זו סוג של נבואה - כן, בגדול טויוטה שומרות ערך יותר מסיטרואן. אבל הפיקאסו בגדול נהנה מביקוש גבוה יחסית ופריוס משומשים עדיין סובלים מחשש של הקונים (מניסיון, מודעה של כזה יד 1 עם ק"מ נמוך של הוריי לא הניבה טלפונים). אז בגדול הפריוס הוא ההימור הסטיגמטי הבטוח וכנראה ישמור על הערך התיאורטי שלו יותר טוב, אבל מבחינת ביקוש וסחירות בפועל? הייתי מהמר על הפיקאסו.
  11. האם אתם מבטחים בביטוח ישיר או דרך סוכן? כמה וכמה ניסיונות שעשיתי בשנים האחרונות דרך כמה סוכנים לבטח ע"ב צד ג' נתקלו בסירוב מוחלט של כל חברות הביטוח ה"מסורתיות".
  12. הקרניבל גדול משמעותית מהאחרים שציינת (במיוחד אם מדובר בדור הנוכחי), לנסיעה עירונית זה מאוד יקשה עליך ביחס לאחרים במציאת חניה, תמרונים כלליים ועלויות האחזקה גבוהות בהרבה (בעיקר, אבל לא רק, תצרוכת הדלק). מבין שלושת האחרים - ה-C4 פיקאסו הוא המרווח ביותר (בפער משמעותי) ועם סידור המושבים המוצלח ביותר. הוא גם החזק מהשלושה בפער משמעותי, ויהיה חסכוני יותר במשולב מהאאוטלנדר. ביחס אליו הוא גם איכותי בהרבה - חווית הנסיעה באאוטלנדר כולה פשוטה מאוד מבחינת איכות נראית - פלסטיקים, מתגים וכדומה, ודינמית - נוחות נסיעה, אחיזת כביש, בידוד רעשים. מבין הפיקאסו לפריוס+ - לטויוטה יתרון משמעותי בתצרוכת דלק עירונית/פקקים וגדול יחסית בנסיעה משולבת. הוא שקט ונוח למדי, אך פחות מודולרי ומרווח בהשוואה. לסיכום בגדול: מרווח, ביצועים ונוחות עדיפים בפיקאסו, תצרוכת דלק עדיפה בפריוס+. שניהם בסך הכל מומלצים והייתי בוחר את החדש והשמור ביותר שנכנס לתקציב מהמפורסמים בלוחות.
  13. לא, חברות הביטוח הפסיקו להתייחס להיעדר תביעות של ביטוח צד ג' בעבור פוליסת מקיף - אם לא תחזיק במקיף בשנתיים הקרובות תחשב כמי שבמשך שנתיים אין לו היעדר תביעות.
  14. למרות שהביטוח בוטל, בינתיים לא הוחזר הכסף - אבל החשד הפעם הוא לגרירת רגליים של חברת הביטוח.
×
×
  • Create New...