Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 18 שנה עם סוזוקי בלאנו


y360
שימו לב! השרשור הזה בן 3425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם לי היתה באלנו מבציר מרס 1996, שקניתי מאבא שלי. הוא ספיק לעשות לה מזק לא קטן כאשר נכנס במישהו מאחור. סה"כ המכונית שרתה במשפחה 11 שנים ונמכרה כאשר אשתי קיבלה רכב ליסנג ולא נזקקה לו יותר. סה"כ היה די אמין, למעט מחלה אחת - פעם בשנה היה צורך לשפץ או להחליף את הסטארטר. מעבר לכך היו תיקונים קטנים ברמת הגרמושקה. עדיין הקורולה 1998 שנרכשה במקביל מטבא של אשתי (ונשארה אצלי 3 שנים אחרי מככירת הבאלנו) נזקקה לםחות זמן מוסך.

כקוריוז - הבאלנו הוחלף על ידי ליאנה בת שנתיים שהוחלפה על ידי עוד ליאנה, סה"כ 4 שנים (שתיהן בליסינג), שימשו גם כרכב לנהגים החדשים במשפחה בלי בעיות מיוחדות. הבעיה היחידה, כפי שהוזכר גם על ידי פות"ש, היתה שימוש בחלפים לא מקוריים, במקרה שלי צלחו בילום שנשחקו מהר מאד. בסופו של דבר חברת הליסינג התרצתה והותקנו צלחות מקוריות, ואז כל הבעיות נעלמו.

בינתיים, לאור יחס מחיר לתמורה מצויין, אני ממשיך עם עוד שני סוזוקי (SX4 בת 4 וסויפט בן 1.5 שנים) בלי שום תלונות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלות השכיחות באוטו הן הידיות שנוטות להישבר והמפלג שמתחיל להזיע מהציר .

אם מטפלים בשאר התקלות בחלקים מקוריים אז התקלה לא תחזור הרבה שנים .

לגבי הסטרטר, הבעייה היא בדרך כלל במפלי המתח עד לסטרטר .

ממסר התנעה פותר את הבעייה .

אחת ההצלחות של סוזוקי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הדולר פעם עלה 2 ומשהו שקלים.

 

so?

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר הטוב הוא שפעם יפנית סדאן 1600-אוטומט עלתה היום במחיר של ספארק.

 

דווקא ביחס לשכר הממוצע במשק, מכוניות הוזלו מאוד - בעשרות אחוזים - לעומת מה שהיה לפני 20 שנה.

 

היום בשכר חודשי ממוצע (או לצורך העיניין בשכר מינימום) צריך לעבוד משמעותית פחות חודשים כדי לקנות רכב.

 

דוגמא: בשנת 1994 מכונית משפחתית 1.6 אוטומטית יפנית (דוגמת מאזדה 323, אלפאוז, אימפרזה. סיוויק וקורולה היו יותר יקרות) עלתה כ 70.000 ש"ח.

 

שכר חודשי ממוצע היה באותה תקופה 3.500 ש"ח.

היום מכונית יפנית משפחתית עולה 125.000 בממוצע.

שכר חודשי ממוצע היום - 9000 ש"ח.

 

בשנת 94 היית צריך לעבוד 21 חודשים כדי לקנות רכב.

היום צריך לעבוד רק 14 חודשים.

 

הבדל מאוד גדול.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשובה נכונה וחכמה שי,

 

בערך כמו ״עוף זה ציפור ופרה זה חיה״.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא ביחס לשכר הממוצע במשק, מכוניות הוזלו מאוד - בעשרות אחוזים - לעומת מה שהיה לפני 20 שנה.

 

היום בשכר חודשי ממוצע (או לצורך העיניין בשכר מינימום) צריך לעבוד משמעותית פחות חודשים כדי לקנות רכב.

 

דוגמא: בשנת 1994 מכונית משפחתית 1.6 אוטומטית יפנית (דוגמת מאזדה 323, אלפאוז, אימפרזה. סיוויק וקורולה היו יותר יקרות) עלתה כ 70.000 ש"ח.

 

שכר חודשי ממוצע היה באותה תקופה 3.500 ש"ח.

היום מכונית יפנית משפחתית עולה 125.000 בממוצע.

שכר חודשי ממוצע היום - 9000 ש"ח.

 

בשנת 94 היית צריך לעבוד 21 חודשים כדי לקנות רכב.

היום צריך לעבוד רק 14 חודשים.

 

הבדל מאוד גדול.

 

כל חישוב שתעשה עם שכר ממוצע הוא לא קביל בעולם הקפיטליסטי של היום, שבו מחשבים משכורת של עובד בשכר מינימום עם מנכ"לים ובעלי חברות שמרוויחים מיליארדים.

 

לראייה, תעשה את החישוב הנ"ל עם השכר החציוני ותגיע לתוצאה דומה ללפני 20 שנה, אם לא יותר גרוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח. היום יחסית קל יותר לקנות מכונית חדשה ממה שהיה פעם ולא צריך לזה חישוב מיוחד.

 

תסתכל במספרים אבסולוטיים - משנת 94 מכונית התייקרה פחות מפי 2. עוד דוגמא - באיזור שנת 2000 מכוניות כמו דייהו מאויז וסוזוקי ONE עלו כ 50.000 - 55.000 ש"ח.

 

בדיוק כמו המקבילות שלהן היום. כלומר יחסית הן הוזלו מאוד.

 

כל שאר המחירים - לדוגמא דלק, נסיעה באטובוס, דיור, מוצרי צריכה ועוד - עלו פי 3-4.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידעתי שיאן השכר במשק מושך משהו כמו מיליון ש"ח בחודש ברוטו. מספר בכירים בחברות מצליחות שמושכים משכורות עתק ביחס למספרם מכלל העובדים במשק לא מספיק גבוהה בשביל להטות משמעותית את הממוצע כלפי מעלה. שכר חציוני מראה ש-50% מכלל העובדים במשק מרוויחים מעל 6,000 ש"ח בחודש ו-50% מרוויחים פחות מ-6,000 ש"ח בחודש. בתוך ה-50% שמרוויחים פחות מ-6,000 ש"ח בחודש יש עובדים מרצון במשרה חלקית, צעירים חסרי מקצוע, סטודנטים שעובדים במשרות חלקיות וכמובן כל מיני עלובי החיים (עצוב, אבל זה מה שיש).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלאנו המדוברת נראית כמו דוגמא יפה לאמינות של סוזוקי. גם במשפחתנו הסוזוקי שנרכשו הוכיחו את עצמן כאמינות ומאוד משעממות.

 

אני סקרן כמה פעמים הרכב נתקע, אם בכלל?

למה טיפול פעמיים בשנה? אלו היו הגדרות היצרן או הקפדה יתרה שלכם? (שכנראה די מוכיחה את עצמה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה עדיין הוראות היצרן היבואן עבר למפרט שונה יכול להיות שהם עברו לצמיגות של 10/40 אחריי כמה שנים ולכן היבואן החליט לעלות את את מרווחי הטיפול.

לפותח הנושא באיזה שמן השתמשו במוסך בשנים הראשונות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...