Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נהיגת התרשמות ברנו מגאן RS265 קאפ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4947 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במשך שנים, נטען כי 200 כ"ס הם המקסימום שניתן להוריד לכביש בהנעה קדמית, מבלי שהדבר ישפיע יותר מדי על ההיגוי והניהוג. במכוניות מסוימות, בעלות הספק נמוך יותר מהנ"ל ומומנט בריא, הטורק סטיר(השפעות המומנט על ההיגוי) היה כה נוראי, עד כי גם 200 כ"ס נראו כהגזמה. באופן מעניין, 3 מכוניות שחלקו פלטפורמה "הצטיינו" מאד בתכונה השלילית הנ"ל, תוך שהן מושכות ימינה ושמאלה בהאצות חזקות ומותירות את נהגן מתוסכל(לנצ'יה תמה טורבו, אלפא 164 V6 וסאאב 9000). דומה כי מכוניות שסבלו מכך במיוחד היו סאאב, עוד מימי ה-900 טורבו המקורית של שלהי שנות השבעים.

 

להבדיל אלפי הבדלות, לא מעט מכוניות אחרות עומדות במשימה זו יפה מאד, בין אם היתה זו קליאו RS203, פיז'ו RCZ או גולף GTI. למען ההגינות ההסטורית, נחזור מספר שנים לאחור ונזכיר כי בימים הרחוקים ההם, בהם הונדה האמינה בעצמות עצה ובגאומטריה חכמה של המתלה הקדמי ופיז'ו יצרה מכונות נהיגה משובחות, הנעה קדמית איכותית הורידה הספקים בריאים לכביש ללא כל תופעת לוואי מגונה, בין אם זה היה בהונדה סיויק VTI, אקורד טייפ R או פיז'ו 306GTI.

 

היום יש דור חדש של הוט האץ', המבוסס על מכוניות קומפקטיות שמנמנות, אשר משקלן מתקרב באופן מסוכן לכיוון הטון וחצי. כדי לפצות על כך, מעניקים לנו היצרנים מנועים בריונים עם 250 כ"ס ומעלה, בלמי תופת, צמיגים שבעבר הלא רחוק פיארו מכוניות על ומתלים משברי עצמות שיידעו להתמודד עם כל הבלאגן. וזה אכן בלאגן, להוריד את כל הכוח הזה דרך הנעה קדמית פלבאית - ולכן עברו היצרנים להשתמש ב-LSD חוקי, בין אם מכני או כזה אלקטרוני שמנסה לחקות את פעולתו...

 

לרנו מגאן קאפ יש 265 כ"ס, גלגלי "18 אימתניים ו-LSD מכני. היא שוקלת 1390 ק"ג ומאיצה למאה בשש שניות, פרק זמן שלפני שלושה עשורים היה שייך למכוניות על. אבל לרנו מגאן RS קאפ יש גם שפע של אלקטרוניקה, שמנסה קצת לבלבל אותנו. יש לה, למשל, מספר תוכניות נהיגה, המתיימרות להשפיע על עקומת המומנט ועל תגובת הדוושה - וחלקן, בשילוב עם מצבים קיצוניים יותר של ה-ESP, גם משנות מעט את הצליל היוצא מהמפלט ומלוות אותו בבק פיירים סקסיים, כאילו אנחנו בראלי RAC, טסים בין יערות עבותים ובוציים. אבל אני על האיילון כרגע, 3000 סל"ד בהילוך חמישי ומנסה לתפוס את המערכת עם המכנסיים למטה. מצב לינארי, ספורט, אקסטרים, התגובה היא אותה תגובה, ההשהייה הקלילה אותה השהייה קלילה והמערכת מקבלת אצלי נון חלקי, כי רק בסל"ד גבוה מרגישים את ההבדל. גם ההגה חשמלי. די כבד(משקלו משתנה עם האלקטרוניקה) ומדוייק, אבל לא ממש חי. בעקומות ארוכות אני מרגיש שאין בינינו תקשורת ושהוא לא משתף אותי בניואנסים של מה שקורה למטה, למעט בדברים שאני לא ממש רוצה להרגיש.

 

אומר זאת כאן ועכשיו. מגאן RS קאפ היא מכונית מסלול אימתנית, אם רק היה לנו מסלול נורמלי להנות ממנה. אפילו המוניטור המשוכלל המותקן בה מאפשר לנו למדוד זמני הקפה ותאוצות ל-100 קמ"ש ולרבע מייל. ה-LSD המכני שלה, לאחר השהייה קלילה בה הוא חש מה קורה עם צמד הגלגלים המניעים, מוריד את הכח לאספלט בצורה מדהימה באמצעות הגלגל החיצוני בפנייה, מושך ומאיץ אתכם החוצה באופן מרשים. אלא שאת חוקי הפיזיקה זה לא ממש משנה אלא רק מעכב - ובסופו של יום תקבלו תת היגוי; נקי יותר, ללא החלקת גלגל פנימי ובמהירות גבוהה יותר, אך בכל זאת, תת היגוי. כמובן שהשלדה מגיבה היטב למשחקי דוושה, העברות המשקל מדודות ומדוייקות, האחיזה גבוהה מאד והמכונית מתגלה כטורפת פניות עם סכין בין השיניים, שגם יודעת לבלום נפלא כשצריך - ובמהירויות שהמכונית מסוגלת להן, צריך הרבה. אלא מאי, 265 כ"ס דרך הגלגלים הקדמיים הם הרבה - ואני חש בהם כל הזמן. דרך(מעט) טורק סטיר, שדווקא לא חשתי בו ב-RS250 הרגילה שבחנתי בעבר - ודרך כניסתו של הדיפרנציאל לפעולה, שאני חש בה כל הזמן ויותר מדי. בגולף GTI על 211 סוסיה או בספורט קליאו המהוללת, יש הגה נקי מהפרעות. כאן, לא.

 

נוחות הנסיעה של הסופר מגאן אינה מתפשרת, רוצה לאמור אינה קיימת. הרחובות המצולקים של דרום תל אביב מטלטלים אותה ללא רחם, אבל לפחות המושבים נוחים ותומכים נפלא. המושב האחורי מרווח למדי, אבל שדה הראייה לאחור מזעזע. איכות החומרים בתא הנוסעים מרשימה יותר מבעבר ותא המטען, בעל שפת הטעינה הגבוהה, יותר ממספק. מעבר לכל, הסופר מגאן מפתה אתכם ללחוץ, כל הזמן. זה לא קורה במיאטה, גם לא בספורט קליאו. אני תוהה אם הייתי רוצה לחיות עם מכונית מסלול כה חד מימדית ביום יום - ולא בטוח. מאידך, אותה RS250 שחורה שהיתה נעימה יותר לשימוש יומיומי, הרגישה מעט עקרה מדי בפן הספורטיבי.

 

אני שב לאולם התצוגה של רנו ברח' ריב"ל ומתעכב דקה בחניה, מתענג על עיצוב המכונית - ועל הצבע הצהוב המיוחד שלה. אגרסיבית ואלגנטית כאחת, מפתה כמכונית קופה סקסית. לא אהבתי את מדבקות הצד האדומות וגם לא את ההדבקה האדומה והרשלנית על הדיפיוזר מאחור - אך פס הפלסטיק האדום בגריל בהחלט מוסיף קורט של מאצ'יסמו לגברת. מבט נוסף לתא הנוסעים ופרידה אחרונה ממד הסל"ד, ששינה את צבעו מצהוב לאפרפר. חבל.

 

באולם ממתין לי ידידנו זכי, איש הפורום, שתיאם לי את הנסיעה. אדם אופטימי עם חיוך תמידי, שתמיד כיף לי לפגוש.

נו, מה אתה אומר, הוא שואל.

יש לך מכונית מסלול, אני אומר לו. מהירה, חזקה, אוחזת, לא מתפשרת - וגם נראית כמו אחת כזאת. אבל אהבתי יותר את הקליאו; אינטימית ועדינה יותר ועם הנאה קדמית אמיתית.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

מה זה המעקף הזה ? יש לך עוד חוב קודם לכתבת התרשמות :wink:

 

לגבי התוכניות, קצת סדר. בלי קשר לקיום המוניטור, יש במגאן 3 מצבי esp (רגיל/ספורט/מבוטל). שני האחרונים מעלים את ההספק ל-265 במקום ה-250 הרגילים שזמינים במצב הרגיל (בזכות גדישה של 1.5 באר במקום 1.3).

בנוסף בשני המצבים האלו תגובת הדוושה משתנה ביחס למצב הרגיל (ופה נכנס המוניטור שמאפשר לבחור באחת מ-5 תוכניות: שלג, פרוגרסיב, ליניאר, ספורט, אקסטרים) וההבדלים מאוד מאוד מוחשיים. אין אפשרות לטעות פה. אם הבדיקה שלך הייתה בשיוט ב-3k אז אולי לא תרגיש את זה בצורה מדוייקת כי ברוב התוכניות רוב ההבדל כבר קרה בשליש הראשון של מהלך הדוושה. ושוב, מדובר אך ורק במיפוי של מהלך הדוושה לפתיחת מצערת. לא שינוי מפות מנוע, לא ישפיע על השהיית הטורבו או משהו דומה.

 

לגבי ה-LSD, הוא לא אמור או יכול לשנות את חוקי הפיזיקה. תדחוף חזק מדי בסיבוב, קו הפניה יתרחב. הוא יכול רק להרחיק את השלב שבו זה יקרה ע"י הורדת כח טובה יותר.

לגבי ההבדלים בהתנהגות/תחושות שהרגשת מול ה-250, הרבה יותר סביר לשייך את זה להבדל בגרסא (שכאן מדובר בקאפ) ולא למתיחת פנים שלא אמורה לעשות הבדל גדול באספקטים האלה (המתיחת פנים בחו"ל היא שולית (תכל'ס התוספת של 15 כ"ס ושדרוג הפנים) כשבארץ ניצלו את זה בשביל לסמן כמעט כל אופציה אפשרית לאבזור הרכב ולשדרג לגמרי את התמורה).

 

לגבי המדבקות האדומות, לא מדובר בהתקנה מקומית אלא באופציה של היצרן ולכן הדבקה רשלנית נשמע מעט מוזר (אני בכל מקרה ויתרתי על האופציה הזאת).

אני דווקא מעדיף את מד הסל"ד האפור וגם הייתי מעדיף לוותר על החגורות האדומות (ושאר האדום בפנים) אבל אין אפשרות כזאת אלא אם כן הייתי לוקח מושבים אחרים (זה הולך יחד).

 

לטעמי הקליאו, מכונה מדהימה כשלעצמה, מביאה משהו אחר (לטוב ולרע) ולא מתחרה ישירות במגאן (למרות שבשדרוג הקודם שלי התלבטתי קשות ביניהן).

דווקא אם אתה מדבר על לחיות איתן ביום יום, לדעתי המגאן הרבה יותר מוצלחת לזה.

 

ניר

פורסם

תודה. נהניתי לקרוא.

 

שאלה: למה אתה לא קונה קליאו? אתה משווה כל רכב אליה בכל הזדמנות. נשמע שאתה די סגור עליה.

מגאן 265

פורסם
מה זה המעקף הזה ? יש לך עוד חוב קודם לכתבת התרשמות :wink:

 

לא שכחתי, לא שכחתי. זה יקרה עוד השבוע.

 

לגבי התוכניות, קצת סדר. בלי קשר לקיום המוניטור, יש במגאן 3 מצבי esp (רגיל/ספורט/מבוטל). שני האחרונים מעלים את ההספק ל-265 במקום ה-250 הרגילים שזמינים במצב הרגיל (בזכות גדישה של 1.5 באר במקום 1.3).

בנוסף בשני המצבים האלו תגובת הדוושה משתנה ביחס למצב הרגיל (ופה נכנס המוניטור שמאפשר לבחור באחת מ-5 תוכניות: שלג, פרוגרסיב, ליניאר, ספורט, אקסטרים) וההבדלים מאוד מאוד מוחשיים. אין אפשרות לטעות פה. אם הבדיקה שלך הייתה בשיוט ב-3k אז אולי לא תרגיש את זה בצורה מדוייקת כי ברוב התוכניות רוב ההבדל כבר קרה בשליש הראשון של מהלך הדוושה. ושוב, מדובר אך ורק במיפוי של מהלך הדוושה לפתיחת מצערת. לא שינוי מפות מנוע, לא ישפיע על השהיית הטורבו או משהו דומה.

 

הכל ידוע - ולכן כתבתי שניסיתי לתפוס את המערכת עם ה'מכנסיים למטה'. אינני חסיד של מערכות כאלו בשום רכב.

 

לגבי ה-LSD, הוא לא אמור או יכול לשנות את חוקי הפיזיקה. תדחוף חזק מדי בסיבוב, קו הפניה יתרחב. הוא יכול רק להרחיק את השלב שבו זה יקרה ע"י הורדת כח טובה יותר.

לגבי ההבדלים בהתנהגות/תחושות שהרגשת מול ה-250, הרבה יותר סביר לשייך את זה להבדל בגרסא (שכאן מדובר בקאפ) ולא למתיחת פנים שלא אמורה לעשות הבדל גדול באספקטים האלה (המתיחת פנים בחו"ל היא שולית (תכל'ס התוספת של 15 כ"ס ושדרוג הפנים) כשבארץ ניצלו את זה בשביל לסמן כמעט כל אופציה אפשרית לאבזור הרכב ולשדרג לגמרי את התמורה).

 

אלו בהחלט גם התובנות שלי. ההבדלים בין שלדת קאפ לשלדת RS רגילה, מעבר לדיפרנציאל, בולטים.

 

לגבי המדבקות האדומות, לא מדובר בהתקנה מקומית אלא באופציה של היצרן ולכן הדבקה רשלנית נשמע מעט מוזר (אני בכל מקרה ויתרתי על האופציה הזאת).

 

הסתכל מתחת לדיפיוזר.

 

אני דווקא מעדיף את מד הסל"ד האפור וגם הייתי מעדיף לוותר על החגורות האדומות (ושאר האדום בפנים) אבל אין אפשרות כזאת אלא אם כן הייתי לוקח מושבים אחרים (זה הולך יחד).

 

לטעמי הקליאו, מכונה מדהימה כשלעצמה, מביאה משהו אחר (לטוב ולרע) ולא מתחרה ישירות במגאן (למרות שבשדרוג הקודם שלי התלבטתי קשות ביניהן).

 

הן לא מתחרות. היא פשוט הסבה לי יותר הנאה, על אף הדפיציט בכל פרמטר אובייקטיבי.

 

דווקא אם אתה מדבר על לחיות איתן ביום יום, לדעתי המגאן הרבה יותר מוצלחת לזה.

 

הדבר היחידי שהפריע לי בקליאו היה שיוט רועש מדי.

 

ניר

 

נא ראה את התייחסותי בכחול.

 

הרכש החדש שלך מאד הרשים אותי ברמה האובייקטיבית, אך אני פחות מתחבר אליו ברמה האישית. כפי שאולי הבנת, אני קצת אולד-פאשן בטעמי :wink:

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
תודה. נהניתי לקרוא.

 

שאלה: למה אתה לא קונה קליאו? אתה משווה כל רכב אליה בכל הזדמנות. נשמע שאתה די סגור עליה.

 

תודה, העונג כולו שלי.

 

הקליאו מכונית נפלאה, זן נדיר ההולך ונכחד, אבל הלב שלי כבר נמצא במקום אחר :lol:

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
הכל ידוע - ולכן כתבתי שניסיתי לתפוס את המערכת עם ה'מכנסיים למטה'. אינני חסיד של מערכות כאלו בשום רכב.

לא הבנתי למה אתה מתכוון "לתפוס את המערכת עם המכנסיים למטה".

איזו מערכת ? בסה"כ יש פה שני אלמנטים: esp בעל שני מצבים ואפשרות ביטול מלאה שזה מעולה, ובחירת תגובת דוושה שזה קצת יותר גימיק אולי וחלק מהמצבים מיותרים (אפשר לראות את זה כבר בגרפים כמו שבאקסטרים כל מהלך הדוושה מצטמצם לשליש בערך. למה זה טוב ?).

 

אבל הלב שלי כבר נמצא במקום אחר :lol:

אני מבין שאתה כבר מפזר ספויילרים ? :wink:

פורסם

נהנתי לקרוא, תודה.

 

אני גם מסכים עם הביקורות - אבל השורה התחתונה (שגם משתמעת מדברייך, על אף הערת הקליאו), מדובר במכונית הנאה קדמית הכי טובה בשוק בישראל כרגע (הטעות במקור).

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

עם התחושות הסוביקטיביות שלך אין טעם להתווכח, בפרט כשהן מנומקות ומוסברות.

אעפ"כ האבחנה שלך על נוחות הנסיעה מאד הפתיעה אותי.

 

כשעליתי על אותו הרכב שאתה לקחת לנסיעת המבחן הייתי מופתע מהיכולת לשכך מהמורות למרות הקשיחות הברורה של הרכב.

כלומר אין בכלל ספק שהרכב הזה מוקשח יותר מרוב הרכבים הספורטיביים (ללא שיפורי אפטר מרקט) שאני נהגתי עליהם ונהגתי על לא מעט. יחד עם זאת הנסיעה בכביש משובש, אפילו משובש מאד, הרגישה לי הרבה פחות טראומטית ממה שציפיתי.

שינויים קטנים ומהירים משוככים לחלוטין וזה כשלעצמו מדהים; שיבושים גדולים בסופו של דבר יטלטלו אותך אבל ללא דרמות.

הרכב זה פשוט יותר נעים ונוח מרכבים בעלי יכולת פחותה בהרבה ממנו.

אני לא בטוח שהוא פחות נוח מהיריבה הישירה שלו בשוק הישראלי (או בפורום הזה לפחות :wink:).

 

אגב נהגתי גם על הקליאו ומצאתי אותה פחות נוחה ונעימה מהמגאן הזו.

פורסם

כבעלים של ספורטיביות רבות המגאן היא ממש שטיח מעופף כשזה מגיע לנוחות נסיעה,מתי נסעת על קופרה או איוו לאחרונה ?

 

לרכב עם שילדה כל כך מפוקסת יכולות כאלה נוחות הנסיעה לא פחות ממדהימה

×
×
  • תוכן חדש...