Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5203 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השיטה של 10 ו-2 היא ארכאית ולא מבוססת על כלום. מספיק לעשות סללום פשוט במגרש חנייה, פעם ב-10 ו-2 ופעם ב-9 ו-3 בשביל להבין את חוסר תחושת הבטחון שמתלווה לשיטה הישנה. וזה בלי לדבר בכלל על כריות אוויר - השליטה במצב של 9 ו-3 היא טובה משמעותית וזה מבחינה פיזיקלית נטו: הרי בתפעול ההגה הידיים שלנו הן בעצם מנוף כשהמטרה ב"שליטה אופטימלית" היא להיות מסוגלים לסובב את ההגה במהירות ובדיוק מירבי בעת הצורך. רק אם שתי הידיים נמצאות בצדדים נגדיים של ההגה, מתאפשרת שליטה כזו. אם שתיהן קרובות יותר אחת לשנייה, כמו ב-10 ו-2 או אפילו במצב הכי בעייתי - כשיש רק יד אחת על ההגה - אז אי אפשר להגיב באותה המהירות בסיבוב של ההגה לשני הצדדים ואי אפשר לדייק באותה המידה עם ההפנייה. גם תחושת המשקל של ההגה היא שונה כשנמצאים על 2 ו-10 והוא מושך לכיוונים לא רצויים בעת ההפנייה, בעוד שב-9 ו-3 אין לו לאן למשוך כי הידיים נמצאות בצדדים נגדיים שלו.

 

העניין של כרית האוויר הוא שולי - זה קורה רק במצב קיצון וגם אליו במרבית המקרים יש איזה חצי שנייה להתכונן - מה שמאפשר לעשות את הפעולה הכי נכונה - להסיר את הידיים מההגה ולהגן באמצעותן על הפנים!

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

ישראלים,מה אתה מצפה?

 

אני זוכר שלמדתי נהיגה(לפני 10 שנים) והמורה החאפר לימד אותי לאחוז ב-10 ו-2

(אשכרה האמנתי לשטויות האלו,ולקח לי לא מעט זמן להיפטר מההרגל הקלוקל הזה)

 

ישראלים זה המיץ של הזבל בכל מה שקשור לנהיגה-לא מאותתים,מדברים בסלולר,יושבים רחוק מההגה(ערסים) או קרוב מדי(נשים)

נדחפים,צופרים בלי הפסקה ועוד ועוד ועוד...

turboy

פורסם
השיטה של 10 ו-2 היא ארכאית ולא מבוססת על כלום. מספיק לעשות סללום פשוט במגרש חנייה, פעם ב-10 ו-2 ופעם ב-9 ו-3 בשביל להבין את חוסר תחושת הבטחון שמתלווה לשיטה הישנה. וזה בלי לדבר בכלל על כריות אוויר - השליטה במצב של 9 ו-3 היא טובה משמעותית וזה מבחינה פיזיקלית נטו: הרי בתפעול ההגה הידיים שלנו הן בעצם מנוף כשהמטרה ב"שליטה אופטימלית" היא להיות מסוגלים לסובב את ההגה במהירות ובדיוק מירבי בעת הצורך. רק אם שתי הידיים נמצאות בצדדים נגדיים של ההגה, מתאפשרת שליטה כזו. אם שתיהן קרובות יותר אחת לשנייה, כמו ב-10 ו-2 או אפילו במצב הכי בעייתי - כשיש רק יד אחת על ההגה - אז אי אפשר להגיב באותה המהירות בסיבוב של ההגה לשני הצדדים ואי אפשר לדייק באותה המידה עם ההפנייה. גם תחושת המשקל של ההגה היא שונה כשנמצאים על 2 ו-10 והוא מושך לכיוונים לא רצויים בעת ההפנייה, בעוד שב-9 ו-3 אין לו לאן למשוך כי הידיים נמצאות בצדדים נגדיים שלו.

 

העניין של כרית האוויר הוא שולי - זה קורה רק במצב קיצון וגם אליו במרבית המקרים יש איזה חצי שנייה להתכונן - מה שמאפשר לעשות את הפעולה הכי נכונה - להסיר את הידיים מההגה ולהגן באמצעותן על הפנים!

 

רוני

 

בלי קשר לעובדה שברור ש-9 ו-3 זו האחיזה הנכונה, בתור אחד שחווה טוטלוס בתאונה חזיתית לא זוכר שהיה לי זמן לחשוב מה לעשות עם הידיים,

וגם אם היה לי אני חושב שעדיין הייתי מעדיף לאחוז בהגה ולתת קונטרה לגוף לקראת המכה (שכנראה זה מה שעשיתי באינסטינקט).

לא חושב שיש מישהו שיהיה מסוגל בזמן אמת לעזוב את ההגה ולהגן על הפנים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם

האם יש סכנה לאחוז ביד אחת בהגה מלבד זמן תגובה?

נגיד בגלל שהיד ישרה מדי וכאלה?

חוץ מזה כגברים אתם רואים אתכם נוהגים עם 2 ידיים על ההגה כמו סבתות?

בואו נגיד את האמת-לא.

פורסם

אתה רציני?

ברוב המוחלט של הזמן שתי הידיים על ההגה.

בנסיעה ארוכה הידיים מתעייפות פחות, ובנסיעה אגרסיבית אתה מקבל שליטה עדיפה בהרבה.

נכון שכשהיה לי רכב ידני, הרבה פעמים יד שמאל נשארה על ההגה וימין בחשה בכיף.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם
השיטה של 10 ו-2 היא ארכאית ולא מבוססת על כלום. מספיק לעשות סללום פשוט במגרש חנייה, פעם ב-10 ו-2 ופעם ב-9 ו-3 בשביל להבין את חוסר תחושת הבטחון שמתלווה לשיטה הישנה. וזה בלי לדבר בכלל על כריות אוויר - השליטה במצב של 9 ו-3 היא טובה משמעותית וזה מבחינה פיזיקלית נטו: הרי בתפעול ההגה הידיים שלנו הן בעצם מנוף כשהמטרה ב"שליטה אופטימלית" היא להיות מסוגלים לסובב את ההגה במהירות ובדיוק מירבי בעת הצורך. רק אם שתי הידיים נמצאות בצדדים נגדיים של ההגה, מתאפשרת שליטה כזו. אם שתיהן קרובות יותר אחת לשנייה, כמו ב-10 ו-2 או אפילו במצב הכי בעייתי - כשיש רק יד אחת על ההגה - אז אי אפשר להגיב באותה המהירות בסיבוב של ההגה לשני הצדדים ואי אפשר לדייק באותה המידה עם ההפנייה. גם תחושת המשקל של ההגה היא שונה כשנמצאים על 2 ו-10 והוא מושך לכיוונים לא רצויים בעת ההפנייה, בעוד שב-9 ו-3 אין לו לאן למשוך כי הידיים נמצאות בצדדים נגדיים שלו.

 

השורה התחתנה נכונה אבל הסיבה לא. ההגה עגול ולכן המנוף (המרחק בין נק' האחיזה למרכז ההגה - הציר) שווה ללא קשר למיקום הידיים. הסיבה שביגללה צריך להחזיק את היידיים ב 3 ו 9 היא שכך רדיוס הסיבוב של ההגה ללא צורך לעזוב את האחיזה באחת מהם הוא המקסימלי. וכך למעט פניות מאוד חדות או פניית פרסה אין צורך לנתק אף אחת מהידיים ולמקם אותה שוב, וחוזר חלילה ביציאה מהפנייה.

זו גם הסיבה שבגללה לא רצוי לנהוג אם יד אחת - האחיזה בהגה לא טובה ויש פחות שליטה.

לגבי כרית האוויר - במידה והרכב בפנייה הרי ממילה הידיים ידחפו לכיוון הגוף והפנים ללא קשר לנק' האחיזה.

פורסם
http://bottomline.msnbc.msn.com/_news/2012/03/22/10795756-get-with-the-times-youre-driving-all-wrong

 

מסתבר שהאחיזה ב9 ו-3 מצמצמת את הסיכון לפגיעות ידיים כתוצאה מפתיחת כרית אויר.

אז למה מלמדים אותנו להחזיק גבוה יותר?

לר רק פגיעה בידיים, פגיעה גם באיזור הפנים.

מקרים בהם נהגים אחזו את ההגה "בשעה" 12,

כאשר נפתחה כרית האויר, הם פגעו עם היידים שלהם בפנים.

התוצאה "פנסים" וחבלות בפנים.

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם
בלי קשר לעובדה שברור ש-9 ו-3 זו האחיזה הנכונה, בתור אחד שחווה טוטלוס בתאונה חזיתית לא זוכר שהיה לי זמן לחשוב מה לעשות עם הידיים,

וגם אם היה לי אני חושב שעדיין הייתי מעדיף לאחוז בהגה ולתת קונטרה לגוף לקראת המכה (שכנראה זה מה שעשיתי באינסטינקט).

לא חושב שיש מישהו שיהיה מסוגל בזמן אמת לעזוב את ההגה ולהגן על הפנים.

 

לפעמים יש זמן ולפעמים לא. בכל מקרה, האינסטינקט הבסיסי הוא ככל הנראה לאחוז את ההגה חזק יותר, ובזה יש סכנה - אם התאונה גורמת להפנייה חדה של הגלגלים, ההגה יסתובב בחדות ועשוי לשבור לך את הידיים. הקונטרה לגוף, אגב, לא תעזור לך בכלום - הכוח בו אתה מוטח קדימה הוא גדול בסדרי גודל ממה שאתה מסוגל להכיל, והחגורות ישאו במירב העומס ממילא.

 

הנה דוגמא מעולם המרוצים. שים לב לקראת סוף הסרטון רואים אותה מבפנים מרימה את הידיים מההגה ברגע האחרון:

http://www.youtube.com/watch?v=MRme-B0WTFw דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

האם יש סכנה לאחוז ביד אחת בהגה מלבד זמן תגובה?

נגיד בגלל שהיד ישרה מדי וכאלה?

חוץ מזה כגברים אתם רואים אתכם נוהגים עם 2 ידיים על ההגה כמו סבתות?

בואו נגיד את האמת-לא.

 

המצב היחיד בו אני לא עם שתי ידיים שאוחזות את ההגה היטב (חוץ מהעברות הילוכים) הוא בשיוט רגוע בקו ישר, בו מרפק של יד שמאל נשען על ידית האחיזה בעוד יד ימין נוגעת בהגה בחלקו התחתון, רוב הזמן.

אחיזה של ההגה ביד אחת היא לא רק עניין של זמן תגובה אלא גם עניין של שליטה - אם תידרש לתמרון חירום, עם יד אחת הוא יהיה הרבה פחות יעיל.

 

השורה התחתנה נכונה אבל הסיבה לא. ההגה עגול ולכן המנוף (המרחק בין נק' האחיזה למרכז ההגה - הציר) שווה ללא קשר למיקום הידיים. הסיבה שביגללה צריך להחזיק את היידיים ב 3 ו 9 היא שכך רדיוס הסיבוב של ההגה ללא צורך לעזוב את האחיזה באחת מהם הוא המקסימלי. וכך למעט פניות מאוד חדות או פניית פרסה אין צורך לנתק אף אחת מהידיים ולמקם אותה שוב, וחוזר חלילה ביציאה מהפנייה.

זו גם הסיבה שבגללה לא רצוי לנהוג אם יד אחת - האחיזה בהגה לא טובה ויש פחות שליטה.

לגבי כרית האוויר - במידה והרכב בפנייה הרי ממילה הידיים ידחפו לכיוון הגוף והפנים ללא קשר לנק' האחיזה.

 

צודק, כנראה שלא הסברתי נכון. המילה "מנוף" לא מתאימה כאן.

מסכים לחלוטין בנוגע לחוסר הצורך בניתוק הידיים מההגה. יותר מדי נהגים (גם ספורטיביים) התרגלו להזיז את הידיים על גבי ההגה בכל סיבוב כמעט, במטרה למקם אותם תמיד על 9 ו-3. בפועל, אם רואים את קצה הסיבוב וכמעט בכל פנייה שאינה פניית פרסה, באמת שאין סיבה לעשות את זה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

בנוסף, אין לגזור גזירה שווה בין מכוניות מירוץ, בהם הנהג רתום לכסא, לבין מכוניות כביש.

 

בכל מקרה, על מנת למנוע פגיעה של ההגה מסתובב בפראות באגודלים, יש לנהוג עם הידיים ב-3 ו-9 ואם האגודלים מונחים על גלגל ההגה ולא על החישורים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אם התאונה גורמת להפנייה חדה של הגלגלים, ההגה יסתובב בחדות ועשוי לשבור לך את הידיים.

 

הגה במכונית מודרניות לא מתוכנן כך שיקרוס קדימה בזמן תאונה? כך יש יותר מקום בין הנהג להגה.

פורסם

אני לא יודע כמה מהמגיבים כאן חוו כרית אויר שהתפוצצה להם מול הפרצוף, אבל בעבר בחלקי נפל הכבוד המפוקפק לחוות אירוע כזה בתור נהג.

הידיים שלי היו על ההגה ב-3 ו-9, וזה היה די מזל, בהתחשב בכך שהדבר התרחש עוד בטרם ידעתי נהיגה נכונה מה היא.

הנקודה החשובה היא שיצאתי מהאירוע ללא פגע, למעט אוזניים מצלצלות וסרחון שדבק בי (כרית אויר שמתפוצצת זה אחד הדברים המסריחים, אם לא ה- ).

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

×
×
  • תוכן חדש...