Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5202 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחיזת הגה נכונה היא אכן ברבע לשלוש. אמנם ההגה עגול וסימטרי, אך אחיזת ידיים רחבה יותר חשובה ביחס לכוח הכובד: שתי הידיים פועלות כמשקולות מנוגדות. ככל שהן קרובות יותר זו לזו, הן נוטות "ליפול" לתוך הסיבובים וגם "לשייט" בישורות. כמו כן, אחיזת הידיים בנקודה נמוכה וקרובה יותר מעייפת פחות את הכתפיים כיוון שהזרועות אינן פשוטות לפנים ואף מאזנות זו את זו (בניגוד לאחיזה ביד אחת, שבה הטרפזים עובדים קשה).

 

אחיזת עשרה לשתיים, כמקובל, מקורה בימים בהם ההגאים היו בעלי קוטר גדול, והיה צורך באחיזה "צרה" יותר כדי שהידיים לא יהיו "פתוחות" מעבר לרוחב הכתפיים. במכוניות אלו גם תנוחת הנהיגה היתה לא טובה ולכן מנח ידיים גבוה היה גורם להשענת משקל הזרועות על גבי ההגה. גם המאותתים היו מוטים כלפי מעלה כדי לאפשר אחיזה כזאת, ובעיות עם כרית האוויר לא היו מתפתחות כיוון שאלו לא היו קיימות.

 

נקודה נוספת: האחיזה צריכה להיות יחסית רכה כדי להגביר את התחושה מגלגל ההגה. הדבר נכון גם בזמן סיבוב ההגה. אחזו בהגה ברבע לשלוש והפנו אותו רבע סיבוב לשמאל. מרפק יד ימין אמור להיות שמוט ולא מוטה מעלה והצדה. פרקי כף היד אמורים להיות ישרים ככל הניתן.

 

על מנת למנוע פגיעה של ההגה מסתובב בפראות באגודלים, יש לנהוג עם הידיים ב-3 ו-9 ואם האגודלים מונחים על גלגל ההגה ולא על החישורים.

 

ממה שראיתי כיום - ברוב בתי הספר לנהיגה מתקדמת בארץ מלמדים לנהוג עם האגודלים בתוך ההגה, מתוך טענה שעם מערכות ההיגוי וגם איכות הסלילה כיום, הסיכון הזה הפך לזניח ביחס לתועלת שבאחיזה הטובה היותר. בכל מקרה, אני יודע שאיתי אלון נוהג באופן שיטתי עם אגודלים מחוץ לגלגל ההגה, אף על פי שהצוות שלו מלמד לנהוג עם האגודלים בתוך ההגה.

 

במצב של פתיחת כרית אוויר - ידיים שמיקומן ברבע לשלוש אמורות שלא להיפגע או לעוף מטה לכיוון הירכיים. על כל פנים, לפני התנגשות תמיד יש להוריד מהירות ככל הניתן וגם לסטות כיוון שככל שהפגיעה תהיה מוסטת יותר - כך תקטן עוצמתה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן, תודה על ההסבר המקיף.

אני זוכר שבעבר היה מקובל יותר להחזיק את ההגה גבוה יותר מאשר היום. הנה ז'אן אלזי עם האחיזה הגבוהה האופיינית שלו (שהיתה יוצאת דופן כבר לפני עשרים ומשהו שנה):

פורסם

עוד נקודה חשובה ששכחתי: כאשר הידיים ברבע לשלוש, טווח התנועה של הידיים אינו מאפשר הפניה של 180 מעלות, אלא של כמעט 270 מעלות! זה המון כאשר לא נעצרים בזמן בבלימת חירום וצריך להשתמש בהגה. קיימת חשיבות גם לעבודה נכונה עם גלגל ההגה בסיבובים, אבל זה כבר עניין למתקדמים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

×
×
  • תוכן חדש...