Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 22 שעות, PASHUT כתב:

אישית ממליץ על גלגלי המגן בשילת אם מזדמנים לאיזור.

הייתי אצלו היום

הוא אחלה

בדק לי את כל הגלגלים וכיוון וניפח.

 

הוא שם לי צמיגי סאילון.. לא היו לו בכלל עוד לבחירה

285 לאחד

לפני 7 שעות, razi_pazi כתב:

ברכב שעולה 50,000 שח תהיה ירידת ערך של מספר אלפים כל שנה וביטוח יקר יותר.

להרבה אנשים יותר קשה לשלם במוסך מאשר לביטוח/ירידת ערך. אבל זה עניין רגשי יותר מכלכלי.

 

חשוב לי לדעת

תודה

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 40 דקות, צוברת ניסיון כתב:

הייתי אצלו היום

הוא אחלה

בדק לי את כל הגלגלים וכיוון וניפח.

יפה, שמח לשמוע

הגעת בגלל ההמלצה שלי? 

מידה 14 פחות נפוץ כי הרכבים החדשים הם מינימום 16

כאן יש התייחסות דיי נחמדה למותג:

 

משתדל לעזור

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, PASHUT כתב:

הייתי אומר כך: זה לא צמיג אירופאי, אבל זה ה'פרימיום' של הסינים [מייצרים גם לרכבי ספורט ומסלולים]

@נירו72 מה אתה אומר?

נראה לי שלצרכים שלה הוא יספיק. לפחות לפי חוות הדעת עליו ברשת, לי לא יצא להתנסות בו. יש כמה מותגים סינים בודדים שכן משקיעים בפיתוח ובבקרת איכות, הוא אחד מהם. בעיקרון כל צמיג שמגיע לישראל אמור להיות עם תקנים שיכשירו אותם לנסיעה תקינה ובטוחה, בפועל נכנסים לפה צמיגים שלא הייתי שם על בימבה לילד. 

 

עברתי על השרשור להבין על מה מדובר, ולדעתי בחרה נכון להשאיר את הרכב. רכב עם מוניטין טוב שכבר מכירה ויודעת תמיד עדיף על רכב שהוא ההפתעה בקינדר. ובאין ידע מקצועי ומוסך שעובדת איתו קבוע להחליף לעוד רכב ישן זו עסקה מורכבת ולא בטוח שמשתלמת. לטעמי גם הרכבים בשנים האלו היו מתור הזהב שעוד השקיעו ברכבים ותקני היורו לא דפקו אותם לגמרי.

 

אם עוד יש לה רעש מהמנוע כשמתאמץ, הייתי שוקל להדביק לוחות בידוד בקיר האש מצד המנוע ו/או יריעה אקוסטית מבודדת יעודית בדלתות. סביר להניח שיפחית משמעותית את הרעש. לטעמי נסיעה ברכב שקט משדרג את איכות הנסיעה משמעותית. שווה את הכמה מאות שקלים אם מתכוונים להחזיק בו ועושים נסיעות ארוכות. יחזיר את עצמו גם במכירה.

עריכה אחרונה על ידי נירו72
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 46 דקות, נירו72 כתב:

שלצרכים שלה הוא יספיק

איך שהבנתי ממנה לא נשאר לצמיגיות הרבה מלאי של מידה 14, כי כלל הרכבים הצעירים יותר הם במידות גדולות יותר, לכן היא הלכה על מה שיש וסביר.

לפני 47 דקות, נירו72 כתב:

ולדעתי בחרה נכון

מנסיון רב- מסכים עם כל מילה.

אגב זו גם דעתו המלומדת של גיל מלמד באתר שלו.

https://thecar.co.il/כמה-זמן-כדאי-להחזיק-מכונית-משומשת/

  • רעיון טוב! 1

משתדל לעזור

פורסם
לפני 10 שעות, צוברת ניסיון כתב:

הייתי אצלו היום

הוא אחלה

בדק לי את כל הגלגלים וכיוון וניפח.

 

גם לי יש ניסיון טוב איתו. 

אבל טיפ טוב גם מול הצמיגייה הכי טובה והכי הגונה זה להתקשר מראש.

 

מעבר למידע ולחסכון בזמן זה מביא מחירים משופרים. גם אצל ההגונים. כי עדיין זה שוק חופשי.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

ועוד טיפ, כמעט תמיד לא יהיו במלאי צמיגים איכותיים ובמיוחד במידה 14 אינץ' שזו מידה של מכוניות ישנות זולות. הביקוש נמוך אין סיבה להחזיק אותם על המדף.

 

אבל אפשר להזמין, לשלם כמה שקלים מקדמה ואז הפנצ'ריה תזמין אותם אצל היבואן והם יגיע תוך יום - יומיים. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם

בנוגע לרעש, תבדקי שישנה פלטה שחורה מתחת למכסה המנוע, וביטנות פלסטיק מסביב לגלגלים שמוצמדות לפח. יש לי הרגשה שחסרים לך שם כמה חלקים. את יכולה לרכוש אותם משומשים בפירוקיות. אגב, גם צמיגים מאיכות ירודה תורמים לרעש.

פורסם

יכול להיות גם מיסב גלגל.

בסיריון "שלי" הוחלפו לאורך השנים שני מיסבי גלגל,  אחד אחורי ואחד קידמי. מה שקצת הפחית את הרעש אבל עדיין רועשת בטירוף.

 

 

פורסם

ב YRV שהיתה לי [דור קודם לסיריון, 2004 אבל מנוע זה 1300] היתה סוחבת מצויין, אבל מעל 100 קמ''ש היה רעש כי נפח המנוע לא גדול, אבל התרגלתי ולא הפריע לי [כביש 6 נסעה חופשי בגבול האפור של המהירות המותרת..] 

זה לא היה תקלה, זה האופי של האוטו.. מקסימום שמים מוזיקה קלאסית.

משתדל לעזור

פורסם

אגב, פריוס זה רכב שנחשב מאוד אמין, אבל אני במקומך לא הייתי מסתכל לכיוון של פריוס ישנה. משתי סיבות:

1. מצב הסוללה - סוללות הן רכיב שהולך ודועך עם הזמן, והחלפת סוללה בפריוס זה איזור ה-8k ₪

2. התלוננת על מחסור בתחושת סחיבה בעליות לירושלים, ופה פריוס איזה מצטיינת - מכיוון שמדובר על מערכת הנעה שמתבססת על שילוב בין מנוע חשמלי (עם סוללה) ומנוע בנזין יחסית חלש (שמיועד לחיסכון בדלק). כל עוד הסוללה טעונה מספיק - המנוע החשמלי והבנזין מספקים ״סחיבה״ טובה. בעליות ארוכות - לאחר שהסוללה מתרוקנת (כי המנוע החשמלי זקוק ליותר אנרגיה) - ההנעה נשענת בעיקר על מנוע הבנזין (החלש, כאמור) ולכן הוא עובד על סל״ד גבוה, מייצר רעש וגם לא ממש סוחב מי-יודע .

 

בתאריך 23.4.2026 בשעה 00:48, razi_pazi כתב:

כנראה יש הרבה פרשנויות למילה "מאתגר"....

אין הכוונה בהגעה לכשל - אבל, בשונה ממנועים מוגדשים, או מנועים חשמליים, מנועים אטמוספריים בנפחים צנועים צריכים לעבוד על סל״ד יחסית גבוה, והם מתאמצים - זה מורגש במיוחד ברכבים עם ממסרת רציפה.

  • אהבתי 2

Toyota runX 2006

Toyota Corolla Cross Adventure 2022

פורסם
בתאריך 28.4.2026 בשעה 00:59, נירו72 כתב:

אם עוד יש לה רעש מהמנוע כשמתאמץ, הייתי שוקל להדביק לוחות בידוד בקיר האש מצד המנוע ו/או יריעה אקוסטית מבודדת יעודית בדלתות. סביר להניח שיפחית משמעותית את הרעש.

תודה על התגובה

 

רוב הרעש נפתר בזכות החלפת תושבת ימנית וצירייה.

עדיין בנסיעה בין עירונית מרעיש ואני רוצה לנסות את מה שכתבת פה.

ידוע לך מי יודע לעשות כזה דבר?

בתאריך 28.4.2026 בשעה 01:19, PASHUT כתב:

מנסיון רב- מסכים עם כל מילה.

אגב זו גם דעתו המלומדת של גיל מלמד באתר שלו.

https://thecar.co.il/כמה-זמן-כדאי-להחזיק-מכונית-משומשת/

תודה רבה

 

וואו מענין מאוד המאמר. חשוב לדעת.. 

מה לדעתכם נחשב טיפול נכון ברכב שעבר 17 שנים עם בעלים קודמים?

חוץ מהחלפת נוזלים כמובן

פורסם

תחזוקה מונעת וטיפול בזמן במוסך קבוע ש''מכיר'' את האוטו

מעקב אחרי ברקסים צמיגים שמן ופילטרים ופלאגים בזמן להניע ולנסוע

בדיקת שמן ומים באוטו קר אחת לשבוע 

והכי קריטי לא לשים מי ברז הורס את המנוע!!

משתדל לעזור

פורסם
בתאריך 28.4.2026 בשעה 14:14, mcaspi כתב:

בנוגע לרעש, תבדקי שישנה פלטה שחורה מתחת למכסה המנוע, וביטנות פלסטיק מסביב לגלגלים שמוצמדות לפח. יש לי הרגשה שחסרים לך שם כמה חלקים. את יכולה לרכוש אותם משומשים בפירוקיות. אגב, גם צמיגים מאיכות ירודה תורמים לרעש.

אני אבדוק, תודה!

הכל כדי שיהיה כבר שקט

 

באמת מתרגלים, אבל נסיעה לצפון למשל מתישה כאילו היא טיסה לניו יורק.

לגבי הצמיגים, המוכר טען שקשה להבדיל ביניהם לבין צמיגים מחברות טובות יותר. שזו חברה מושקעת מאוד.

כולי תקווה

ואם הרכב יחזיק עד הפעם הבאה - נלמד ממכם ומהנסיון ונהיה חכמים יותר

 

לפני 3 דקות, PASHUT כתב:

מעקב אחרי ברקסים צמיגים שמן ופילטרים ופלאגים בזמן להניע ולנסוע

בדיקת שמן ומים באוטו קר אחת לשבוע 

והכי קריטי לא לשים מי ברז הורס את המנוע!!

הכוונה בזמן זה כל 15 אלף ק"מ או שנה?

שמתי מי ברז שבועיים בערך כי היה חסר, החלפתי אותם ובדקתי לחץ.

מסתבר שהמיכל עיבוי היה פתוח והתאדו המים.

ניצלתי מעוד תקלה ברוך השם

 

אגב מבחינת לסחוב לירושלים, גיליתי את הילוך 2 ונהיה לי נחמד יותר בחיים.

גם O/D עוזר

 

לא ברור למה לא מלמדים את זה בשיעורים לאוטומט.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...