Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

יש מקומות בעליה לירושליים שצריך לרדת להילוך 2? 

מעניין...חשבתי שהילוך 3 (זאת אומרת O/D off מצליח  לעלות את כל העליה.

 

 

בכללי הניסיון שלי עם דייהטסו סיריון  טוב מאוד, זו אחת המכוניות הכי אמינות וזולות לאחזקה שיצא לי להכיר.

 

"שלנו" (המכראות כי היא לא באמת שלי), רק עוזר לתחזק אותה גם 2008,  נרכשה ב 2018 עם 97.000 ק"מ, היום מתקרבת ל 200.000 זאת אומרת עשתה כ 100 אלף ק"מ אצלנו. 

 

בתקופה זו חוץ מטיפולים רגילים הוחלף מנוע הגה כוח, שני מיסבי גלגל, מסרק הגה ובולמים אחוריים. כמובן צמיגים פעמיים וכ 2 או 3 מצברים אבל זה גם חלק מטיפולים רגילים.

גם רועשת מאוד ורועדת בעמידה ב D, לא הצלחתי לפתור את הרעידה למרות שנסיתי. פנים הרכב נראה כמו חדש. אגב היא נרכשה ב 17.000 ש"ח ב 2018 אז אם היום אפשר למכור ב 15.000 זו השקעה מטורפת עם ירידת ערך אפסית 😁 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 23 דקות, Buki כתב:

יש מקומות בעליה לירושליים שצריך לרדת להילוך 2? 

מעניין...חשבתי שהילוך 3 (זאת אומרת O/D off מצליח  לעלות את כל העליה.

 

הילוך 2 נותן בוסט ממש

O/D off עוזר לי בעקיפות נגיד, במישור.

אתה יודע כמה זה מחמיר את צריכת הדלק?

ואם יש עדיפות בלהימנע מלהשתמש בהם? כי ראיתי אפשהו שבאופן מוזר ההילוכים האלה הורסים רכב אוטומט.

לא יודעת אם להתייחס

 

לפני 27 דקות, Buki כתב:

אז אם היום אפשר למכור ב 15.000 זו השקעה מטורפת עם ירידת ערך אפסית 😁 

לנהגת חדשה שלא מבינה בזה, בהחלט אפשר לנסות😂

עם כמות השקרים שהפילו עלי, זה היה יורד ל10

 

לפני 25 דקות, Buki כתב:

גם רועשת מאוד ורועדת בעמידה ב D

תבדוק אם צירייה או תושבת. החלפתי את שניהם יחד אז אני לא יודעת להפריד, אבל השתפר לי ממש הרעש של העמידה ב-D. הוא נעלם לגמרי ואחרי שהחלפתי צמיגים חזר טיפונת, לא משמעותי.

פורסם

ההילוכים לא נהרסים ממש לא, אבל המצב הזה נועד רק לעליות כשיש צורך

זה נועל את הגיר על הילוך נמוך ושומר שלא יירד ממנו [ובעצם מסייע למניעת בלאי של גיר שמחליף 3,4 כל הזמן בעליה במצב D רגיל]

 

לפני 43 דקות, צוברת ניסיון כתב:

תבדוק אם צירייה או תושבת

אצלי ב YRV היה רעידה חזקה כמו טרקטור ואמרו לי תושבת

לפני 44 דקות, צוברת ניסיון כתב:

כי ראיתי אפשהו שבאופן מוזר ההילוכים האלה הורסים רכב אוטומט.

לא הורס כל עוד השימוש מושכל בעליות או במחסור בכח בלבד. לזה זה נועד

לפני כשעה, Buki כתב:

אז אם היום אפשר למכור ב 15.000

מהיכרות עם השוק שווה בסביבות 10 

  • אהבתי 1

משתדל לעזור

פורסם
לפני 12 שעות, צוברת ניסיון כתב:

תבדוק אם צירייה או תושבת. החלפתי את שניהם יחד אז אני לא יודעת להפריד, אבל השתפר לי ממש הרעש של העמידה ב-D. הוא נעלם לגמרי ואחרי שהחלפתי צמיגים חזר טיפונת, לא משמעותי.

באוטו "שלי" הבעיה אחרת, אני יודע מה הבעיה רק לא יודע איך פותרים אותה וזה לא הנושא כאן. 

 

 

רק אומר שאם הרכב רועד בעמידה במקום ב D, זה לא יכול להיות בגלל הציריות כיוון שבמצב הזה הגלגלים (ואיתם הציריות) לא מסתובבים ולא יכולים לגרום לרעידה בשום מצב. 

 

תושבות מנוע קרועות או יבשות כן יכולות לגרום לרעידה בעמידה במקום עם הילוך משולב.

 

 

ציריות יכולות לגרום לרעידה רק בנסיעה בדרך כלל תחת האצה בעומס. 

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם
לפני 13 שעות, צוברת ניסיון כתב:

הילוך 2 נותן בוסט ממש

O/D off עוזר לי בעקיפות נגיד, במישור.

אתה יודע כמה זה מחמיר את צריכת הדלק?

ואם יש עדיפות בלהימנע מלהשתמש בהם? כי ראיתי אפשהו שבאופן מוזר ההילוכים האלה הורסים רכב אוטומט.

 

אל לא צריכה לדאוג מהגיר או מצריכת הדלק. את צריכה לנהוג בהתאם לתנאי הדרך והתנועה. 

אם תשלמי עוד קצת דלק זה מה יש. הגיר יסתדר, זה שימוש תקין.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 27 דקות, razi_pazi כתב:

ה שימוש תקין.

זה תורם אפילו לבריאות הגיר שלא ישחק ויוריד/ יחזיר שוב ושוב

בגלל העליה

מזכיר לי שנהגתי פעם על C4 2009 עם בקרת שיוט, ובעליה היה ממש משתגע - מוריד/ מחזיר שוב ושוב ע שהבנתי שבעליה אי אפשר לשים שיוט.

משתדל לעזור

פורסם
לפני 14 שעות, צוברת ניסיון כתב:

ואו מענין מאוד המאמר. חשוב לדעת.. 

מה לדעתכם נחשב טיפול נכון ברכב שעבר 17 שנים עם בעלים קודמים?

חוץ מהחלפת נוזלים כמובן

 

זה טוב להבין מה קורה עם הרכב, אבל ברמה השימושית מה שאת צריכה זה מוסכניק אמין.

גם מולו תמיד טוב ללמוד ולהיות בקיאים, אבל בסוף אם הוא אמין צריך לפעול לפי גישתו.

 

הרכב הזה (כמו רוב הרכבים היפנים מאז) הוא רכב עמיד ולא מפונק. גם בטיפול לא לפי הספר הוא שורד יפה.

 

גם הוא וגם רכב מפונק יותר ירויח מטיפול ראוי. אבל יש רכבים רבים (בעיקר אירופים) שטיפול לקוי גומר אותם.

 

לפני הרבה שנים שמעתי מוסכניק רציני מסביר על הבדלים בין רכבים. זה היה בהקשר של טיפול טיימינג יקר ונטיה של חלק מהאנשים לא לבצע אותו במועד.

 

לדבריו יש רכבים שאם לא מטפלים בזמן והרצועה נקרעת בנהיגה עוצרים בצד, גרר למוסך וטיפול במנוע. וממשיכים הלאה. יש לעומתם רכבים שקריעה כזו = מוות של המנוע.

לא כל הרכבים נבראו שווים.

 

אני מניח שהיום יש מעט רכבים ששורדים קריעת רצועה. זה היה מזמן. אבל הרציונל עדיין תקף. והוא שיש רכבים שתחזוקה לקויה תפגע בהם ויש כאלו שהיא תהרוג אותם.

 

הרכב שלך לא שקט, לא מהיר, לא מפנק ולא כלום.

אבל הוא באמת מצטיין בתחומי אמינות ושרידות. תראי לו אהבה (והשקעה) וייתכן שייתן לך כמה שנים טובות.

יש מעט רכבים במחיר הזה שהייתי אומר זאת עליהם.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 8 דקות, PASHUT כתב:

בעליה אי אפשר לשים שיוט

אפשר הסבר על זה בקצרה?

 

וגם מה זה הילוך L?

אני מגלה כל הזמן דרכים לנהוג יעיל יותר, תודה

לפני 2 דקות, razi_pazi כתב:

לדבריו יש רכבים שאם לא מטפלים בזמן והרצועה נקרעת בנהיגה עוצרים בצד, גרר למוסך וטיפול במנוע. וממשיכים הלאה. יש לעומתם רכבים שקריעה כזו = מוות של המנוע.

לא כל הרכבים נבראו שווים.

יפה,

אגב רצועה - רעש של שריקה שנשמע לי כמו באוטובוס, אומר על בעיה ברצועה?

קראתי על זה והבנתי שזה לא בטוח רעש רגיל.

פורסם
לפני 13 שעות, צוברת ניסיון כתב:

אבל השתפר לי ממש הרעש של העמידה ב-D.

כמה בערך הסל"ד אצלך בעמידה ב-D אחרי שהמנוע כבר התחמם?

איך הרעידות במצב הזה? נסבל? נוראי?

 

לפני שעה, Buki כתב:

תושבות מנוע קרועות או יבשות כן יכולות לגרום לרעידה בעמידה במקום עם הילוך משולב.

בוקי, זה לא יכול להיות התושבות כי הבעיה היא בסל"ד הנמוך. אותו צריך לפתור. ב-P אין בעיה כי הסל"ד תקין. אגב, לא מצאתי דיווחים על זה בחו"ל, נראה כאילו לא יישמו בארץ TSB.

פורסם

נכון אבל התייאשתי מזמן ועזבתי את זה. 

אתה בטח זוכר שפעם ראשונה כתבתי על זה לפני משהו כמו 6-7 שנים. לא השתנה כלום מאז, האוטו נוסע עם הרעידות האלו.

 

רוב הסיכויים שתושבות חדשות רכות ישפרו את המצב אבל לא יפתרו לגמרי כי הסל"ד יורד ל 500 במוקם 700 ובגלל זה הרעידות. 

 

 

פורסם
לפני 7 שעות, mcaspi כתב:

כמה בערך הסל"ד אצלך בעמידה ב-D אחרי שהמנוע כבר התחמם?

איך הרעידות במצב הזה? נסבל? נוראי?

אני אבדוק את זה

הרעידות היו נוראיות בעמידה ובירידות עוד יותר, אם יש קשר. עכשיו הרעידות נסבלות לגמרי ולפעמים לא קיימות.

פורסם
לפני 8 שעות, צוברת ניסיון כתב:

וגם מה זה הילוך L?

 

״L״ הוא מצב בו התיבה ״ננעלת״ על הילוך ראשון. לשימוש רק במצב בו את זקוקה למומנט מקסימלי, כמו איזו עליה תלולה. איני זוכר שנזקקתי להגבלה זו ב-25 שנות נהיגה ברכב אוטומטי, מה גם שבמצב קקימון כזה גם התיבה תשאר בהילוך הנמוך ביותר,

 

״2״ פירושו הגבלה לשימוש בהילוך ראשון ושני. הניסיון שלי - כמו L.

 

״3״ או ״O/D off (בתיבות 4 הילוכים) פירושו שהתיבה תשתמש רק בשלושת ההילוכים הנמוכים ולא תעביר לרביעי. שימושי מאוד לבלימת מנוע בירידות ממושכות, על מנת למנוע התחממות הבלמים שעלולה לגרום אובדן כושר הבלימה, וגם חסכון בשחיקת רפידות וצלחות הבלימה. אם למדת לנהוג על רכב ידני זה מקביל לשילוב הילוך שאינו הגבוה ביותר,  בדיוק לאותו צורך.

 

״D״ פירושו ״drive״, שימוש בכל ארבעת ההילוכים. ההילוך הגבוה ביותר יהיה החסכוני ביותר בדלק, בצחיר וויתור על חלק מהמומנט. אם יחס העברה (מהמנוע לגלגלים פחות מ-1:1 הגלגלים יסתובבו מהר מהמנוע קרוי overdrive (ואז ביטול האפשרות לשימוש בו קרויה overdrive off).

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 15 שעות, צוברת ניסיון כתב:

אני אבדוק את זה

הרעידות היו נוראיות בעמידה ובירידות עוד יותר, אם יש קשר. עכשיו הרעידות נסבלות לגמרי ולפעמים לא קיימות.

1. ממתין.

2. כדי להוריד קצת את הרעידות בעמידה את יכולה להדליק את אורות החניה (קליק אחד בידית). אם המזגן עובד אין צורך בזה.

פורסם
בתאריך 29.4.2026 בשעה 23:23, צוברת ניסיון כתב:

אני אבדוק, תודה!

הכל כדי שיהיה כבר שקט

 

באמת מתרגלים, אבל נסיעה לצפון למשל מתישה כאילו היא טיסה לניו יורק.

לגבי הצמיגים, המוכר טען שקשה להבדיל ביניהם לבין צמיגים מחברות טובות יותר. שזו חברה מושקעת מאוד.

כולי תקווה

ואם הרכב יחזיק עד הפעם הבאה - נלמד ממכם ומהנסיון ונהיה חכמים יותר

 

הכוונה בזמן זה כל 15 אלף ק"מ או שנה?

שמתי מי ברז שבועיים בערך כי היה חסר, החלפתי אותם ובדקתי לחץ.

מסתבר שהמיכל עיבוי היה פתוח והתאדו המים.

ניצלתי מעוד תקלה ברוך השם

 

אגב מבחינת לסחוב לירושלים, גיליתי את הילוך 2 ונהיה לי נחמד יותר בחיים.

גם O/D עוזר

 

לא ברור למה לא מלמדים את זה בשיעורים לאוטומט.

עדיף לא לשים בכלל בכלל מי ברז זה כמו רעל למערכת הקירור

טיפ להשאיר שמן מנוע מתאים בתקן + נוזל קירור מתאים בתקן בבגז

למקרה שנתקעת בדרך

  • רעיון טוב! 2
פורסם
לפני 5 שעות, Stavik כתב:

עדיף לא לשים בכלל בכלל מי ברז זה כמו רעל למערכת הקירור

טיפ להשאיר שמן מנוע מתאים בתקן + נוזל קירור מתאים בתקן בבגז

למקרה שנתקעת בדרך

בלית ברירה אפשר להוסיף מים מזוקקים,
מי ברז גורמים לקורוזיה מה שעלול לעלות הרבה יותר בטווח הארוך.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...