Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 8 שעות, Stavik כתב:

עדיף לא לשים בכלל בכלל מי ברז זה כמו רעל למערכת הקירור

זה נכון ברמת העיקרון, אבל לפעמים יש מצבי חירום (נזילה באמצע נסיעה למשל)

שאין ברירה אחרת ואז עדיף לשים מי ברז, מאשר להשאיר רדיאטור יבש, או לחילופין לעצור בצד ולהזמין גרר.

כמובן בתנאי שאחר כך מחליפים את כל הנוזלים במערכת לנוזל קירור תקני.

הנזק של מי ברז הוא מצטבר אם עושים בהם שימוש דרך קבע.

חד פעמי לזמן קצר לא יגרום נזק, בוודאי לא שווה ערך לנזק של המשך נסיעה עם מעט מדי נוזלים.

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מיכל של 2-4 ליטר מים מזוקקים עולה שקלים בודדים בסטוק או בהום סנטר הקרוב לביתך. אלה אותם מים שבהם אתה משתמש במגהץ האדים. ברכב ישן כדאי להחזיק מיכל כזה בבגאז׳, וגם לבדוק את מפלס נוזל הקירור (וגם שמן מנוע, נוזל בלמים ונוזל שטיפת חלונות) כל כמה ימים. פעולה שכל אחד יכול לבצע, אורכת 2-3 דקות ועשויה לחסוך התקעות בדרך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 23 שעות, sperial כתב:

ברכב ישן כדאי להחזיק מיכל כזה בבגאז׳

לא עדיף כבר מי קירור על פני מים מזוקקים?

בתאריך 30.4.2026 בשעה 22:48, sperial כתב:

״L״ הוא מצב בו התיבה ״ננעלת״ על הילוך ראשון.

תודה על הפירוט החשוב

לא ידעתי עד לרגע זה שככה מדורגים ההילוכים - למדתי אוטומט.

בתאריך 1.5.2026 בשעה 13:43, Stavik כתב:

עדיף לא לשים בכלל בכלל מי ברז זה כמו רעל למערכת הקירור

באמת שמתי מחוסר ברירה מים מינרלים וברגע הראשון האפשר רוקנתי את המיכל ושמתי בו מי קירור תקינים.

עכשיו יש לי בבגאז' את יתרת הג'ריקן.

בתאריך 1.5.2026 בשעה 13:13, mcaspi כתב:

כדי להוריד קצת את הרעידות בעמידה את יכולה להדליק את אורות החניה (קליק אחד בידית). אם המזגן עובד אין צורך בזה.

להדליק אורות חניה גם אם אורות הדרך היו דלוקים קודם?

אני אנסה, אשמח לדעת מה ההיגיון מאחורי זה.

פורסם
לפני כשעה, צוברת ניסיון כתב:

להדליק אורות חניה גם אם אורות הדרך היו דלוקים קודם?

אני אנסה, אשמח לדעת מה ההיגיון מאחורי זה.

הדלקת אורות מעלה את סיבובי הסרק של המנוע ומוציאה אותו מתחום הרעידות.

 

גם הפעלת מזגן עושה את זה.  

 

יש "באג" בסירינים שעם שילוב להילוך  סיבובי הסרק שצריכים להיות באיזור 700RPM (שזה 0.7 בשעון) צונחים לאיזור 500-550RPM והמנוע רועד. 

 

הדלקת אורות או הפעלת מזגן מעלה את סיבובי הסרק חזרה לאיזור 700 וזה פותר את בעיית הרעידות בהנחה שגם באוטו שלך יש את התקלה התקלה הזו.

 

 

פורסם
לפני שעתיים, צוברת ניסיון כתב:

לא עדיף כבר מי קירור על פני מים מזוקקים?

ברור שעדיף

סוג בינוני לא עולה יקר, נניח 50 ש''ח לגריקן של 4, בחנות חלפים סטנדרטית או תחנת דלק, כן חשוב לא לערבב 2 צבעים שונים אלא לשים אותו תקן.

 

 

[באופן נורמלי מערכת קירור תקינה לא אמורה ''לאכול'' מים, אם אוכל דרוש בדיקה.]

משתדל לעזור

פורסם

אני ״מסתפק״ במים מזוקקים כי אם אני בכלל מוסיף משהו זה כמה עשרות סמ״ק פעם בכמה חודשים.

אם צריך להוסיף יותר כדאי להגיע למוסך או למכון רדיאטורים לבדוק את המערכת.

ויתרון נוסף של מים מזוקקים - אפשר למצוא אותם בכל פינה - תחנתת דלק, סטוק, סופרמרקט או טמבוריה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 21 שעות, Buki כתב:

הדלקת אורות מעלה את סיבובי הסרק של המנוע ומוציאה אותו מתחום הרעידות.

 

גם הפעלת מזגן עושה את זה. 

אוקי, לרוב באמת אני עם אורות דלוקים או מזגן.

בדקתי והיה לי באזור 700, ניסיתי בלי אורות ומזגן ורוב הזמן גם היה ככה.

מידי פעם ירד ורעד קצת יותר

 

טוב לדעת, תודה!

לפני 21 שעות, PASHUT כתב:

נניח 50 ש''ח לגריקן של 4

ככה עלה לי אצל המכונאי והוא השאיר לי את העודף.

זה נורמלי שבבגאז' יש תמיד נוזלים? יש לי מי קירור ונוזל שמשות ומים ליתר ביטחון.

או שזו חרדת יתר..

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני שעתיים, צוברת ניסיון כתב:

 

זה נורמלי שבבגאז' יש תמיד נוזלים? יש לי מי קירור ונוזל שמשות ומים ליתר ביטחון.

או שזו חרדת יתר..

 

כשאת עם רכב ישן - בהחלט שכן. 

נוזל ניקוי השמשות הכחול יכול להשאר בבית. למלא את המיכל באופן יזום אחת למספר חודשים.

מצד שני - מומלץ לחזיק בוסטר התנעה ומשאבה לניפוח צמיגים. ואת הבוסטר לטעון מפעם לפעם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

כשהמצבר לא מספק את הכוח להתנעה. יכול לקרות כי שכחת לכבות אוראות - אפילו תאורת הפנים תרוקן מצבר תוך מספר שעות, במיוחד אםמאינו חדש - או אם הוא הזדקן. מצבר יכול ״למות״ בפתאומיות, בלי התרעה מקדימה.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

העברתי את הרכב טסט לאחר כל ההכנות..

נכשל על נקישות בהגה.

הלכתי למוסך בשילת והחליפו לי בערך ב-800 ש"ח שני מוטות קישור.

אני אמורה לעבור טסט שוב או שלחזור אליהם עם האישור יספיק לי?

פורסם

את חוזרת לאותו מכון רישוי, משלמת אגרת מבחן חוזר, (בערך 25 ש״ח) ומציגה את הקבלה. הבוחן יחליט אם הוא מסתפק בה או שישלח אותך לבדיקה חוזרת של הליקוי הזה בלבד..

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ניגשת לדלפק עם האישור, אם יחתמו מעולה, מקסימום יבקשו להעביר שוב בדר''כ לא בודקים את כל הרכב

(לאבא שלי בעבר על זיהום אויר הביא אישור חתום על ניקוי ממיר ואישרו לו ללא בדיקה כי הציג קבלה של מוסך יבואן מוכר)

אבל עדיין השקעת כ 2000 ש''ח וקיבלת אחלה אוטו לעוד תקופה בעזרת השם

משתדל לעזור

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...