Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, צוברת ניסיון כתב:

אח של חברה

הוא מוכר כי החליט להיות בלי רכב

אז מי נותן את האחריות? 

 

מבחינת קניית רכב עם 340 אלף ק"מ. 

זה מאוד פשוט. יש לך עכשיו רכב שהאמינות הבסיסית שלו לא פחות טוב משל טויוטה. והוא עם פחות מחצי קילומטרז' אבל את מעוניינת להחליף אותו כי יש לו תקלות. 

תחשבי שלסיריון שלך יש 340 אלף ק"מ על השעון ולא 150. 

היית קונה?

מניח שלא. אז זה אותו דבר. רכב זה לא רק מנוע, גם אם המנוע יכול להחזיק מיליון ק"מ יש בלאי לכל יתר המכלולים ו 340 אלף ק"מ זה בלאי גבוה מאוד. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

 

 

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא הייתי מחליף את הרכב

זה נכון שהוא עולה לך כסף

אבל אם הנסיעה שלו חלקה - מנוע חלק והעברת הילוכים חלקה 

הייתי נשאר איתו ומתחזק את כל המסביב כי בסוף זה רכב שיקח אותך מa לb בלי להשקיע עשרות אלפים בקנייה

אז יש 1000-2000 מדי פעם להוציא אבל אחרי שתתקני את כל המסביב הזה את תקבלי רכב שעושה עבודה

הרכב שלקחת הוא רכב עם מוניטין טוב וצריכת דלק טובה

לגבי העלייה לירושלים כל רכב בתקציבים הנמוכים יתאמץ בעליות אלא כן תשימי את צריכת הדלק בצד 

 

אם בכל זאת את תרצי להחליף הייתי מציע לך מזדה 2 

הונדה סיוויק

הם שילוב יחסי של אמינות חווית נסיעה וחסכון 

 

  • אהבתי 1
פורסם

יפה, החכמתם אותי

החלפתי לו עכשיו תושבת וצירייה בשביל הטסט והוא פשוט השתתק

חבל שלא ידעתי קודם, פתאום אפשר לנסוע בו בלי לאבד את העצבים

 

אז אני מבינה שזה סביר להוציא על תיקונים לרכב פשוט כמעט חצי מהשווי שלו?

 

פורסם
לפני 8 דקות, צוברת ניסיון כתב:

אז אני מבינה שזה סביר להוציא על תיקונים לרכב פשוט כמעט חצי מהשווי שלו?

 

נכון מאוד. במקרים המתאימים. ואת כנראה שם בדיוק.

 

זה קשה אינטואיטיבית לשלם ומרגיש "לא הגיוני" לשלם על תחזוקה אחוז ניכר משווי הרכב.

אבל ההסתכלות הנכונה היא שאני צריך לשלם כעת סכום מסויים והתמורה היא מספר חודשים/שנה של רכב תקין. ואז זה לא משנה איזה אחוז משווי הרכב זה. את לא משביחה את שווי הרכב ולא מבצעת השקעה, אלא דואגת לעצמך לכלי תחבורה.

 

ובעיקר השאלה היא מה האלטרנטיבה. סיריון זה רכב עמיד, אמין וזול לתחזוקה. זו כנראה השקעה ראויה לשלם אחוז ניכר מהשווי שלו כדי להשתמש בו.

 

כמובן שמגיע השלב שהרכב נהיה בור ללא תחתית וחבל לשרוף עליו כסף לתיקונים. לא נראה לי שהסיריון שלך שם.

 

  • אהבתי 3
פורסם
לפני 32 דקות, צוברת ניסיון כתב:

אז אני מבינה שזה סביר להוציא על תיקונים לרכב פשוט כמעט חצי מהשווי שלו?

לגמרי הגיוני.

הרכב שלי שווה ריאלית כ-20K₪, ובשנה וחצי האחרונות השקעתי בו בערך סכום דומה.

אני מכיר את הרכב והחלטתי שלמרות מחיר השוק הנמוך, עבורי הערך שלו הרבה יותר גבוה,

מהסיבה הפשוטה שכדי לקבל שידרוג רציני לרכב מקביל חדש יותר, אצטרך להשקיע לפחות עוד כ-100K₪.

נראה לי מיותר בהתחשב בכך שבחמישית מזה יש לי רכב מיושר קו, שאני אוהב וסומך עליו.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

אם היה מדובר בשברולט קרוז או אופל אסטרה התשובה היתה חד משמעית לא להשקיע שקל אחד.

רכבים לא טובים בק''מ מתקדם.

אבל כאן יש 2 יתרונות עצומים: 1. אמינות יפנית של פעם

2. רכב עם בלאי טבעי שיחזיר אהבה בעזרת השם.

הייתי נשאר איתו בתחילה שנה ורואה מה מתפתח הלאה, לבינתיים.

  • רעיון טוב! 1

משתדל לעזור

פורסם
לפני כשעה, צוברת ניסיון כתב:

אז אני מבינה שזה סביר להוציא על תיקונים לרכב פשוט כמעט חצי מהשווי שלו?

מרוב התפזרות, לא פירטת באופן מסודר ומרוכז, כמה שילמת על כל תיקון בפעם האחרונה. (חלקים ועבודה)

 

למשל,

דיברת על משאבת דלק ב 1300 ש"ח, שהביאה אותך לכדי מחשבות להפטר מהרכב.

האם בסוף החלפת אותה?

האם בסוף שילמת ועברת טסט?

כמה עלתה תושבת?  (איזה תושבת?)

כמה עלתה ציריה?  (חלק/עבודה)

 

בכל מקרה, שמח לשמוע שהסתדר,

תהני מהרכב כמה זמן שהוא מאפשר לך.

פורסם
לפני 28 דקות, IsraCar כתב:

לא פירטת באופן מסודר ומרוכז, כמה שילמת על כל תיקון בפעם האחרונה.

נכון, לא הייתי בטוחה אם לתקן.

לפני חודש החלפתי משאבת ABS ב-1600, כי היה סדק ובלם רך.

 

עכשיו החלפתי משאבת דלק כי האוטו עצר לי באמצע החיים, טענו לי שזה קשור לכך שלא תדלקתי מספיק מוקדם והשתמשתי בתחתית המיכל עם משאבת דלק ישנה (הייתי על פס אחד).

המשאבה עלתה 1000, העבודה 350, גרירה 150.

 

השבוע בשביל טסט החלפתי תושבת ימנית ב-500, צירייה ב-400.

 

מסתבר שהתאדו לי חצי ממי הקירור כי המכסה של מיכל העיבוי לא היה סגור תקופה ולא ידעתי🙈

אז בדקתי לחץ בצינור וברוך השם אין שם תקלה.

 

אני אמורה להחליף שני צמיגים וכמה נורות, לא יודעת עלות עדיין.

אמיתי ככה עובדים לפני כל טסט? או שיש איזה שיעור שמחכה שאני אלמד אותו...

 

לפני 38 דקות, IsraCar כתב:

האם בסוף שילמת ועברת טסט?

עוד לא עשיתי את הטסט עצמו

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 30 דקות, צוברת ניסיון כתב:

לא יודעת עלות עדיין

צמיגים עושים השוואת מחירים, ניתן להתייעץ פה

נורות זה עלות אפסית

 

גרירה בדרך כלל מכוסה ע''י ביטוח צד ג' חשוב לבדוק.

משתדל לעזור

פורסם (נערך)

גרירה - בדרך כלל נספח לביטוח המקיף/צד ג׳. תבדקי את הפוליסה או מול סוכן הביטוח. אבל אני בכלל לא בטוח שטעית כשגררת על חשבונך, בדרך כלל ההמתנה לגרירה על חשבון הביטוח ארוכה, סביר שחסכת זמן ששווה יותר מ-150 ש״ח.

 

נורות זה כסף קטן, תבדקי את כולן לפני הטסט, רק תצטרכי לבקש ממישהו שילחץ על דוושת הבלמים כדי לבדוק את פנסי הבלימה.

 

צמיגים זה בלאי נורמלי, מחזיקים בממוצע כ-3 שנים בהתאם לסוג הצמיג ותנאי השימוש, במיוחד חשיפה לשמש. בגלל חשיבות הצמיגים לבטיחות בדרך כלל מומלץ לרכוש צמיגים מדרגת מחיר בינונית לפחות ולהמנע מצמיגים ״סיניים״ או תוצרת ירודה אחרת. כיוון שלא מדובר במצב דחוף יש לך זמן לעשות סקר בצמיגיות ה״חביבות״ עלייך, כלומר אלה שנוח לך להגיע אליהן. עשי סבב באינטרנט ובטלפון. שימי לב למידות הצמיגים וקודי המהירות והעומס, הם רשומים ברישיון הרכב. והתייעצי כאן לגבי ההצעות. שימי לב לשני פרטים - האחד הוא דגם הצמיג (ליצרנים רבים דגמים פחות ויותר מוצלחים), האחר הוא זמן ייצור הצמיגים - כמה שיותר טריים ולא יותר משנה.

 

יש עוד כמה פריטים שאפשר לבדוק עצמאית - למשל מגבים (לראות שמנגבים היטב, לא חורקים ולא קרועים) או עכירות הפנסים. תיקון עצמאי או בחשמליה או מוסך יהיה בדרך כלל זול מתיקון בחצר מכון הטסטים*.

 

יש שתי גישות להכנה לטסט. האחת היא לבדוק מה שאפשר באופן עצמאי (פנסים, מגבים וכו׳) ולגשת לטסט - ואז, אם נמצאת תקלה, לתקן. גישה שניה אומרת לבצע טיפול תקופתי לקראת הטסט ולבקש מהמוסך להכין את הרכב. אם יש לך מוסך הגון יש יתרון לשיטה זו, הסיכוי לפסילה בטסט ובזבוז זמן (ו-20 ש״ח של טסט חוזר) יורד. אישית נקטתי שנים רבות בשיטה הראשונה, בשנים האחרונות עברתי לשניה. צריך להוסיף שלאור הנסועה הנמוכה שלי אין לי בעיה לסנכרן את הטיפול והטסט.

 

אם את חוששת לגשת לטסט בעצמך (והאמת - אין סיבה לכך) תוכלי לבקש את השירות במוסך, יעלה 150-300 ש״ח. עובד של המוסך ייקח את הרכב למבחן ואת תמתיני. הסכום שציינתי אינו כולל את מחיר הטסט עצמו, כ-125 ש״ח.

 

*ציינתי את ״חצר מכון הטסטים״. בדרך כלל בסמוך לכל מכון טסטים יש בתי מלאכה שמתמחים בתיקון ליקויים שהתגלו בטסט: צמיגייה, חשמליה, כיוון פרונט וכו׳ היתרון שלהם הוא הסמיכות למכון הטסטים, מה שמאפשר תיקון במקום בלי התרוצצות. החיסרון - בדרך כלל תמורת הנוחות הזו משלמים במחיר יותר גבוה. לשיקולך.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 34 דקות, sperial כתב:

רק תצטרכי לבקש ממישהו שילחץ על דוושת הבלמים כדי לבדוק את פנסי הבלימה.

סלולרי מונח על הכביש מאחורי הרכב ומסריט, ולא צריך לבקש מאף אחד שום דבר. בסרטון רואים את פנסי הבלימה יופי.

  • רעיון טוב! 1

 

 

פורסם

רעיון חביב. רק שלא יידרס….

אפשר גם לעמוד מול קיר בחניה - רצוי קיר המשמש כמראה (למשל קיר זכוכית בקניון) ולהסתכל במראה, אבל ליד הבית בדרך כלל יהיה הכי קל לבקש מבן משפחה ללחוץ על הבלם, או להסתכל בפנסים בעת שאתה לוחץ.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אחד הדברים שאני מאמין בהם (וגם מנסה לקדם בפורום כל הזמן) זה "אל תבקש  עזרה מאף אחד ואל תשגע  אנשים אחרים  עם דברים שאתה יכול להסתדר איתם לבד" ו"תמיד תשאל ותפנה לעזרה ותשגע אנשים אחרים עם דברים שאתה לא יכול להסתדר איתם לבד".

 

 

בדיקת תאורה אחורית ברכב באמצעות הסרטה עם סלולרי שתמיד בכיס ולא צריך לחפש שום קיר מראה, עובדת מצויין והעניין הזה נופל עמוק בתוך הקטגוריה הראשונה שציינתי. 

 

 

פורסם

לא שוכב כל הכביש אלא עומד בניצב עם העדשה של המצלמה לכיוון הרכב. שמים איזה אבן או קופסה בשביל לתת תמיכה לטלפון.

 

 

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...