Jump to content

Morph00

  • פרסום הודעות

    226
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

1 נייטרלי

אודות Morph00

  • דירוג
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
  1. פוסט חם מהתנור המשווה פנסיה לגמל לא ברור כיצד ישתנו הנתונים אם מניחים 0.2% דמי ניהול ל-IRA ומיסוי עדיף של קרנות איריות צוברות. אג"ח מיועדות לא קיימות בפנסיה מקיפה ולכן קופות הגמל מקבלות נקודות בונוס חזקות ברגע שעוברים את תקרת ההפקדה לפנסיה הרגילה.
  2. VTI ירד ל-0.03% לפני מספר ימים עם זאת, בקופה פטורה ממס הייתי מעדיף קרן אירית צוברת (אפשר לראות ולחשב הבדלים כאן). לגמרי לא בטוח שהעמלות ב-IRA יהיו פחותות מאלו שיש בפנסיה. לדעתי לרוב זה הפוך. שליטה במה הכסף מושקע ויכולת לקבל פיזול עולמי אלו סיבות טובות יותר לדעתי. רוב המסלולים בפנסיות מושקעים חזק בארץ, למרות שאנחנו פחות מ-0.5% מכלכלת העולם. סיבה טובה נוספת היא להמנע מאיזונים אקטואריים שיכולים לפגוע משמעותית בקצבה. פחות רלוונטי כיום אבל לא ברור מה יהיה עוד 40 שנים. חסרון גדול של IRA - לא ניתן לקחת הלוואה (לרוב בתנאים טובים של P-0.5) כנגד הקרן. אלטרטיבה ל-IRA עם היתרונות הנ"ל היא פשוט להשקיע ב-S&P500 (לדוגמא דרך זה, ניתן להשיג ב0.35 דמי ניהול אאל"ט).
  3. 1. לא באמת קבוע או מובטח. יש אינספור אותיות קטנות המאפשרות לשנות את המקדם בעתיד. לגבי כדאיות - תלוי מתי לדעתך ילך לך הראש מנוע חפש בגוגל מחשבונים המתאימים מקדם לתוחלת חיים מוערכת. אחד לדוגמא כאן. אגב, בגמל IRA ניתן להשיג 0.2% מהחסכון ו 0% מההפקדה. זה הבדל עצום שיכול להצטבר להפרש של מיליונים לקראת פרישה (כמובן תלוי בגובה ההפקדות). פנסיה תהיה זולה אף יותר באחוזים מהחסכון. 2. אחלה אם אתה יודע מה אתה עושה או לא רוצה לתרום את כספך לתספורת הבאה של תשובה. אגב, לא צריך דוקטורט - כל החומר מאוד נגיש באינטרנט, לדוגמא באתר הסולידית. כמו שאמרו, אין פנסיה IRA. יש רק גמל. לגמל אין את הרכיב הביטוחי של הפנסיה וביטוח חיצוני עלול להיות יקר יותר. אפשר לקרוא כאן על כל ההבדלים. אפשר לשלב את שניהם. אפשר גם ללכת על פנסיה שמשקיעה בממדים. לדוגמא הפניקס. 3. השקעה פסיבית = קונים ומחזיקים להמון שנים. גם אם השוק יתקן את עצמו מכל סיבה שהיא, בתוחלת כנראה תרוויח. גם במדדים יש המון משחק - עולמי\אזורי, שווקים מפותחים\מתפתחים, יחס מניות-אג"ח וכו, מה שישפיע על הרווח.
  4. באיזה סניף? עשיתי סקר בנקים באזור גבעתיים לפני מספר חודשים ודוקא בהפועלים קיבלתי את התנאים הכי טובים (פטור מעמלות עו"ש, המרה ודמי משמרת, עמלות מסחר נמוכות). במקום השני היו הבינלאומי למועדון הוט (הטבות יותר שוות מחשבון הייטק/הייטקזון). יש רשימת הטבות פה ופה. המעבר אגב היה ממש פשוט.
  5. כמו באחרוני הבאזרים עמלות מסחר ני"ע בארץ\חו"ל אחוז+מינימום עמלות ושערי המרת מט"ח בנקים - פטור מלא מדמי משמרת והמרות מט"ח בתי השקעות - עמלת העברת תיק לבית השקעות אחר, ליום שתרצה לעזוב (לא מפוקח, בניגוד לבנקים) אפשר לקבל מושגים מספריים כאן שים לב ש-​IB\SCHWAB יהיו זולים משמעותית בכל פרמטר אך ידרשו ממך למלא דיווח מס שנתי בעצמך - כנראה ידרוש עזרה מרואה חשבון יותר ספציפי מזה לא תמצא יש מספיק אופציות - לא צריך אזרחות אמריקאית כדי לפתוח חשבון ב-IB או כדי לקנות ETFים בכל בנק\בית השקעות ישראלי
  6. עברתי לאחרונה להזמין מ-aalens. לא יודע אם הכי זול אבל יותר זול ממה שמצאתי בארץ. פחות מ-100 שקל עבור Trueye. משלוח חינם. מגיע ארוז בצורה מעולה תוך פחות משבועיים מסינגפור, כך שאין חשש לזיופים\פג תוקף וכו. ניסיתי גם את ה-Oasys ולא אהבתי - העיניים כאבו במשך רוב היום. לא כאב של יובש (בקטע הזה הן דוקא מעולות), משהו שונה. מניח שזה אישי.
  7. איך הם מצליחים להוכיח שאכן הוא (בעל האינטרנט) ביצע את העברה? אם נניח יטען שפרצו לו ל-wifi (לא ממש מסובך בימינו) ללא ידיעתו ולו אישית אין כל קשר לכך? או שאולי הטכנאי אינטרנט גנב את הסיסמא? במידה והטיעון לא תופס, האם זה פתח להתחיל להלביש קנסות של 1700 יורו על גרמנים אקראיים ולנקום בשם סבא? לא ממש ברור איך כל הדבר הזה עובד בבית משפט.
  8. Morph00

    ראוטר אלחוטי טוב.

    מה דגם ה-TP-LINK? ניסית להתקין עליו קשוחת צד שלישי (OpenWRT וחברים)? הייתי נזהר עם ייבוא מחו"ל, שלא יתרטרו אותך עם אישורים של משרד התקשורת. במיוחד אם יש תמיכה ב-5Ghz (רק חלק מהערוצים מאושרים בארץ).
  9. Morph00

    ניתוח להסרת משקפיים

    קודם כל תראה את התחקיר הזה: http://10tv.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1179049 יתכן והוא מגמתי או מנסה להפחיד בשביל רייטינג אבל כדאי להכיר ולחקור לפני שניגשים לניתוח. אני עצמי עשיתי ניתוח לפני מספר שנים ובגדול מרוצה. בזמנו מכון "עיניים" היה בין המומלצים ואף שילמתי תוספת כדי שהמנתח יהיה ד"ר לוינגר שהוא מהותיקים בארץ בתחום. מניח שזה תקף גם היום. תתחיל מבדיקה (חינם) באחד המכונים כדי לראות אם אתה בכלל מתאים. זה תלוי בעובי הקרנית וצורת העין.
  10. מתעקש? כבר כתבתי שבשנה שעברה היה לי טסט חלק ומהיר באותו המקום ולא הייתה לי סיבה לחשוד שהשנה יהיו הפתעות. אחרי שכבר התחלתי שם, הייתי חייב לסיים באותו המקום. כנראה שהפתרון הוא באמת לבוא בשעות עמוסות ולתקוע להם את התור עד שיאשרו את הטסט, בין אם מצאו את המספר או לא.
  11. לדעתי אי אפשר בצורה פשוטה. אולי רק אחרי שעבר חודש מהרישום במכון הקודם. ממש לא ציפיתי לקבל תשובה עניינית אבל כן ציפיתי שינסו לעזור בבעיה הקונקרטית ללא עלות. השאלות נועדו כדי לעזור להם להבין שאני במצב הזה חלקית בגללם. אזכור זאת לטסט של שנה הבאה ואם המוסך לא היה מסתפק במדבקה והיה מתעקש על פירוק חלקים כדי להגיע למספר? למה שאשלם כסף על עצלנות או חוסר מקצועיות של מישהו אחר? למה שמוסך שאיני מכיר יתחיל לפרק לי חלקים ברכב?
  12. חולק סיפור שהצליח ממש לעצבן אותי השבוע. מדובר בגולף GTI שנת 2006 שבכל שנותיה עברה טסטים חלק כמו זריקות מחצי מגרש של סטפן קרי. אך האחראי\מנהל\רב-בוחן ראשי ממכון טסטים בת"א, ששמו נקשר רק לדברים טובים לאחרונה - מה שלצערי גיליתי רק בדיעבד, החליט שאת חגיגות העשור לרכב יש לחגוג בצורה מיוחדת. במהלך מסלול הטסט, אחד הבוחנים ניסה לאתר את מספר המנוע המוטבע על הבלוק אך משלא הצליח בכך כעבור דקה שלמה (!!), טען שיש לפרק חלקים ברכב כדי להגיע למספר והפנה אותי לרב-בוחן. הוא מצידו, במקם לנסות לאתר את המספר בעצמו או לקרוא לבוחן אחר שאולי מכיר את הרכב טוב יותר (כמקובל במכונים אחרים, כפי שהבנתי מחברים בעלי רכבי VAG שחוו בעיות דומות אך תמיד המספר נמצא לבסוף), החליט שעלי להביא אישור על מספר המנוע "מהחברה". נסיונות שכנוע כגון "תנסה בבקשה שוב" או "אני מטפל במוסך מורשה משרד התחבורה וכף רגלי לא דרכה ולא תדרוך במוסך צ'מפיון ללא סיבה ממש ממש ממש טובה" לא עזרו. "טרטר את עצמך לצ'מפיון או שאין לך טסט". חשוב להדגיש כי הרכב מקורי לחלוטין. המנוע מקורי, כפי שהורכב לפני 10 שנים ע"י יואהן והאנס במפעל בוולפסבורג. מספר המנוע קיים ואין אף בעייה בסגנון מספר מחוק או לא תואם לכתוב ברשיון הרכב. לטסט ניגשתי ב-7:30 בבוקר באמצע השבוע וכמובן שלא היה עומס. ניסון חיפוש נוסף לא היה מעכב רכבים אחרים. בנוסף, VW דאגו להדביק מדבקה עם כל הפרטים במקום נגיש בצידו של המנוע, מה שעל פי פורמים שונים, מתקבל גם במכונים אחרים בארץ וגם ברוב מדינות העולם. גם את זה הבוחן לא היה מוכן לקבל. אגב, את הטסט בשנה שעברה עשיתי באותו המכון בדיוק ללא כל בעיה. כנראה שכאשר חברים שלך מהעבודה עצורים על זיוף ומרמה, אתה מנסה להיות יותר צדיק מהאפיפיור. אובד עצות, נסעתי למוסך שלי – מוסך רון, הנמצא מספר דקות נסיעה משם. מכיוון שאישור מוסך שאינו מוסך צ'מפיון לא היה מספיק, לא היה לרון יותר מדי מה לעשות. עם זאת, רון השקיע מזמנו וניסה לעזור לי בדרך יצירתית ע"י מציאת המספר בעזרת "מצלמת סיב" (משהו כזה) שאיתה אצלם את המספר ואראה לבוחן. עובד במוסך ניסה תחילה למצוא את המספר בעצמו אך מכיוון שהמצלמה חוברה לטלפון של רון ששימש כמסך ומכיוון שהתחילו להגיע לרון לא מעט שיחות, רון הסכים להשאיל לי את המצלמה למספר ימים. בנוסף דאג להראות לי מנוע מפורק הזהה לשלי כדי שאדע היכן בדיוק לחפש. כל זה ללא עלות או בקשת תמורה כלשהי. רון, אתה תותח! במקביל התקשרתי לשירות לקוחות של צ'מפיון שהבטיחו לברר את הנושא. לאחר בירור "קפדני" שלקח יותר מיום (למרות שהובטח לחזור אלי עוד באותו היום), נאמר לי שאם הבוחן רוצה אישור, יש לגשת לאחד המוסכים ברשת ולבקש אחד ואין שום דבר אחר שאפשר לעשות. חלקים מהשיחה: - למה לא דאגתם להטבעה נוספת במקום נגיש כאשר יבאתם את הרכב לארץ? - לא יודעת. - למה לא דאגתם מול משרד התחבורה שיקבלו את פרטי המדבקה במידה ולא מוצאים את ההטבעה? - לא יודעת. - למה לקוח VW צריך לטרטר את עצמו בטסט יותר מלקוח מאזדה לדוגמא? יש דרך שתוכלו לעזור? - לא. - תוכלו לדבר עם המכון טסטים ולשכנע אותו שיסתפק במדבקה או להסביר לו איך להגיע להטבעה? - לא. - אוקיי, אז איך אני מקבל את האישור? - תגיע למוסך ותקבל הצעת מחיר. - למה זה עולה כסף? - כי הרכב לא באחריות. - %@%@%@ מכיוון שהשיחה לא התקדמה לשום מקום חיובי, לאחר הרמת טונים קלה, ביקשתי שתבדוק שוב מה אפשר לעשות עבורי. חזרו אלי כעבור שעתיים: - בדקתי עם מוסך שלנו והטסטר אמור לראות את המספר ללא צורך בכלים מיוחדים או פירוק חלקים. - אז מדובר בפעולה של דקה בהגזמה? תוכלו לעשות את זה ולכתוב אישור לבוחן? - כן, זה יעלה 300 שקל. - אבל אמרת שזה דקת עבודה. על מה 300 שקל?! כל שנה אשלם 300 שקל נוספים בטסט רק כי קניתי VW? - זה המחיר. - @#@"#[email protected]#$ :shock: בסוף התקשרתי עצמאית למוסך צ'מפיון שקרוב אלי לעבודה. אמרו שאבוא ויתנו לי אישור בחינם ואכן כך היה. את המספר אגב לקחו מהמדבקה בצד (זאת שהבוחן לא הסכים לקבל) שלטענתם, ע"פ VW עצמם, תקפה בדיוק כמו ההטבעה. צירפו מסמך רשמי של היצרן שמאשר זאת. אז מה היה לנו? - בוחן שלא יודע לבצע את העבודה שלו (עובדה שבמכונים אחרים מצליחים למצוא את המספר) ומעדיף לטרטר אותי במקום. - התעקשות, ספק חוקית (אולי אלו באמת הנהלים, לא יודע), על מוסך יבואן בלבד. המדינה סומכת על מוסך מורשה משרד התחבורה שיחליף לי ברקסים ולא אסיים את חיי על עץ אך לא בהפקת דף נייר עם חותמת? - צ'מפיון שהדאגה שלהם ללקוחות מתחרה בדאגה שלי למצבו הבריאותי של נסראללה. - פאשלה (?) של משרד התחבורה שקבע שיש לבדוק את מספר המנוע בטסט אך לא וידא שזה מתאפשר בצורה נוחה ברכבים שאישר בעצמו לייבא לארץ. - המון שעות מבוזבזות על נסיעות\טלפונים\נסיונות לאתר את המספר בעצמי ואין סוף עצבים. בלי קשר, לא מבין את ההתעקשות על המספר הזה. חריטה חדשה אפילו אני יכול לעשות עם הדרמל הביתי שלי. מאמין שלגנבי רכב יש כלים יותר מתוחכמים. לסיכום, תל אביבים, במידה ולוקח יותר מ-10 שניות לאתר את מספר המנוע\שילדה ברכב שלכם, תחשבו טוב באיזה מכון אתם רוצים לבצע את הטסט הבא לרכב שלכם בחודשים הקרובים.
  13. מדובר בסוללות שמותאמות לרומבה וכוללות בקר טעינה מיוחד. אף אחד לא הולך לחבר סוללות ליתיום ישירות... מנסיון של כמה חודשים עם סוללות כאלו, זה עובד מעולה ופעולת השואב נמשכת זמן רב יותר. ניתן לקרוא ביקורות באמזאון ולקנות בארץ (יותר משתלם בגלל המשלוח היקר של סוללות).
  14. "תגובת הרשת": https://docs.google.com/document/d/1ln73Tp8Ols3Dbf53AJowxmXq06tf6bbesfZ_vpzR9X8
  15. Morph00

    חלונות 10 מול לינוקס.

    "סיכון"? לכמעט כל הפצה היום יש live CD (=מערכת מלאה שרצה ללא התקנה), מה שאמפשר לך לשחק איתה קצת לפני שאתה מחליט להתקין. אתה יכול לבדוק תאימות לחומרה שלך בלי להתקין שום דבר. גם ההתקנה לא חייבת להיות "במקום" ואפשר "בנוסף" בתצורת dual boot. פשוט בזמן ההתקנה תבקש להתקין ל-partition שונה מזה שמותקן עליו ה-windows. לגבי הרזולוציה ב-VM - ברור שזה בגלל ה-VM. מערכת הפעלה שרצה ב-VM לא מודעת בשום צורה לחומרה האמיתית שלך וכל הפרמטרים כמו רזולוציה מקסימלית נקבעים בהגדרות של VMware. הגדרה נכונה של VMware אמורה לאפשר לך שימוש ברזולוציה האמיתית.
×
×
  • Create New...