Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוצאת רישיון נהיגה למכונה ניידת - שופל, מחפרון, בובקט וכו'


Buki

פוסטים מומלצים

לפני 21 דקות, מרק10 כתב:

 

זה ברור! אתה מתכוון להחליף את גרגורי שנוהג על רכב לשטיפת רצפות בחצי חינם :Foil:

הוא הולך להחליף את גרגורי שנוהג על סמבוני במרכז קנדה

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שמע, הסקירה שלך עשתה לי חשק. ישראל היא בין המקומות הבודדים שבהם מכניסים את ההיתרים האלה לרשיון (שאפשר לתרגם אח"כ), והמחיר בהמרה ליורו אינו גבוה במיוחד. מה גם שהרשיון שלי עומד לפוג בקרוב ויהיה נוח להכניס לשם עוד שורה לפני שהחדש מונפק.

 

אילו הייתי יכול להגיע לארץ ולתכנן משהו באופן ודאי כרגע, כנראה שהייתי הולך על זה. לצערי הטיסה למרץ שהזמנתי לפני שבוע בוטלה לפני יומיים, וזה קורה לאחרונה עם כל חברות התעופה. (למעט אלעל אולי,  אבל טווח המחירים שלהם גבוה משמעותית.)

 

עוד סיבה טובה להפסקת אש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, Derish כתב:

שאפשר לתרגם אח"כ

אתה יודע איך זה עובד?

להבנתי בניגוד לקטגוריות הסטנדרטיות A,B,C,D, ברישיונות מיוחדים כל מדינה דורשת משהו אחר כך שההיתרים האלו בוא נגיד "מקומיים" בלבד.

או שלא?

 

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, DareDevil כתב:

הוא הולך להחליף את גרגורי שנוהג על סמבוני במרכז קנדה

 

למה לחשוב בקטן? 

שקוף שהוא הולך עכשיו לקנות מלא ערמות חלודה ולפתוח ערוץ יוטיוב כמו מאט מ Diesel Creek.

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, David32 כתב:

תקשיב, קח חלום:

תפעול מכונה לאיסוף עצים. 

בסגנון הזה: https://www.deere.com/en/forwarders/1510g-forwarder/

איך הוא עושה את זה עם ג'ויסטיק? הוא היה טיס מסוק?😏

אני זוכר שכתלמיד ביסודי הייתי יכול לעמוד שעות ולראות את הכלים האלה עובדים באתר בנייה, תמיד חלמתי שכשאהיה גדול אוכל לעבוד בזה...

ד"א, שאלה של מישהו מבחוץ שאף פעם לא עלה על כלי כזה. מדוע ההתקן בקרה על הכף עדיין בנוי מג'ויסטיקים ולא מעין חצי כפפה שתתן בקרה טובה יותר ואולי קצת משוב? נאמר רטט בעוצמה פרופורציונלית לעומס המופעל.

ולפני שתגידו כי כל אנשי המקצוע הם זקנים ומנוסים אזכיר רק כי הם יפרשו מתישהו וחברה צעירים יכנסו לתחום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

אתה יודע איך זה עובד?

להבנתי בניגוד לקטגוריות הסטנדרטיות A,B,C,D, ברישיונות מיוחדים כל מדינה דורשת משהו אחר כך שההיתרים האלו בוא נגיד "מקומיים" בלבד.

או שלא?

 

לא יצא לי לקחת שופל בשווי מיליון שקל לסיבוב, אבל אני יכול לספר מניסיון איך זה עובד עם כלים קומפקטיים יותר. רוב העולם אכן מסתמך על היתרים מקומיים בלבד, וכרגיל ישראל הייתה חייבת להיות הכי חכמה ולהוסיף את זה לרישיון. אז אמנם אין לזה שום תוקף חוקי כשמדובר בעבודה סדירה באתר כלשהו, אבל אם מדובר בעבודה מזדמנת זה בד"כ מספק שכבה נוספת של אמון שלעתים קרובות עוזרת לפתוח דלתות.

 

ברמה האזורית (ארה"ב, איחוד אירופי, וכד') ישנם כמה סטנדרטים כמו PAL המאפשרים עבודה בכל אחד מהסטייטים או המדינות השותפים. כל סטנדרט כזה מכסה תחום מסויים כמו במות הרמה, ציוד חקלאי, מכני-הנדסי, מלגזות וכו' עם פירוט קטגוריה לפי משקל מורשה, גובה מקסימלי, או פרמטרים נוספים.

 

אם נסתכל על הניסיון הפרטי שלי - אני משתדל להימנע מקומבינות ולכן תמיד מעביר את כל הניירת מראש לקליינט ומבקש אישור להשתמש בציוד שלו. לפני מספר שנים עשיתי תרגום נוטריוני של הרישיון הישראלי, שאני מציג ביחד עם הפנקס הבינלאומי של ממסי ועם כרטיס PAL שהוצאתי לאחר קורס קצר באנגליה, המכסה מספר קטגוריות של במות הרמה. זה בד"כ מרצה את חברות הביטוח ומאפשר להוסיף אותי זמנית לפוליסה של האתר למשך התקופה הקצרה (בד"כ בין שבוע לחודש) שאני צריך לעבוד שם. אני מקפיד לעבור תדריך באתר עם מישהו שמנוסה בהפעלה, וכך יוצא שלמעסיק שלי זה חוסך את הצורך לשכור ציוד שכבר קיים שם ורוב הטכנאים האחרים בצוות הבינלאומי שעובד איתי לא רשאים להשתמש בו (כי כל ההיתרים שלהם ספציפיים למדינה שלהם בלבד). באתרים עם מרחב מצומצם זה גם עוזר להוריד את הצפיפות ומוריד את הסיכון לתאונות עבודה.

 

אני לא עובד על מלגזות או במות הרמה באופן סדיר, אבל היכולת להראות מסמך רשמי מתורגם במקום חתיכת נייר מאיזה יוסי רנדומלי נוטה להשאיר רושם רציני יותר על נאמני בטיחות וחברות הביטוח שלהם. אני בספק אם העולם יגיע אי פעם להסכמה חוקית על סטנדרט אחד לכולם, לכן כל עוד זה תלוי בדיפלומטיה ושיקול דעת אנושי - לשיטה הישראלית יש יתרון מסויים בחו"ל.

 

  • אהבתי 3
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.2.2024 בשעה 20:26, מרק10 כתב:

 

זה ברור! אתה מתכוון להחליף את גרגורי שנוהג על רכב לשטיפת רצפות בחצי חינם :Foil:

לא. את נאיף שלא מגיע מאז פרוץ  המלחמה ואפילו לא טילפן. סוג של מילואים 😶

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.2.2024 בשעה 12:04, Buki כתב:

בנוסף היה הסבר בעל פה על הפעלת קטפת כותנה.

 

 

זרקת אותי 35 שנים לעבר.

קמים ב-5 בבוקר לעשות טיפול של כשעתיים וחצי לקטפות. אוכלים ארוחת בוקר ואז עובדים כמעט רצוף עד 6-7 בערב (תלוי ברמת הלחות וכמה מהר הכותנה מתחילה להרטב).

בערך חודשיים של ידיים שחורות, עייפות ומעט חיים חוץ מהעבודה.

 

היום הקטפות זה כבר מכונה אחרת לגמרי. אין סל איסוף לכותנה, שאותה מעבירים ל"סל ביניים" ומשם ל"מהדק" שיוצר את ה"בלות" הגדולות שהיינו רואים בשדות.

בקטפת מודרנית יוצא מאחורה "בלה" מהודקת ומנויילנת. מערך כלים שלם הפך למיותר.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, אורי מ. כתב:

מערך כלים שלם הפך למיותר.

הקטפת שבתמונה נקנתה על ידי בית הספר במיוחד להדרכה, היא כמובן ישנה משנות ה 80. יותר נכון יש להם כמה כאלה, אחת אפילו במצב עבודה אבל לא הפעלנו אותה במסגרת הקורס, רק הדרכה סטטית בעל פה.

 

נוסף על כך המדריך אמר שכל ענף הכותנה הצטמצם מאוד בארץ בשנים האחרונות בגלל יבוא כותנה זולה מסין.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

אני חושב שמפעיל קטפת היום מחויב באישור עבודה בגובה. אבל אולי יש החרגה.

כאחד שעובד הרבה עם קבלני תשתיות. הכי חשוב זה המפעיל. צריך להיות מיומן לדעת לגשש ולא לפגוע בתשתית. גרימת נזק מיותר תשאיר אותך עם הפסד יומי ובמקרה הרע כבר לא יקחו אותך לעבודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לפי מה שבדקתי לא בטוח שכל מי שרוצה להוציא היתר זה צריך לעמוד בתקנה 15 ב' לתקנות התעבורה ולא כל אחד יכול להוציא היתר זה, מדובר על סוג של מקצוע אך לא בטוח רק לפי מה שקראתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנאמר ביום בהדרכה העיונית זה שצריך שיהיה ברשותך רישון נהיגה בתוקף מסוג 1 טרקטור או B או C או D, (רישיון A לאופנוע מכל הסוגים לא תופס) ובלי בעיות עם משרד הרישוי שמונעות חידוש רישיון. 

 

 

לא הזכירו עוד תנאים. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, Buki כתב:

מה שנאמר ביום בהדרכה העיונית זה שצריך שיהיה ברשותך רישון נהיגה בתוקף מסוג 1 טרקטור או B או C או D, (רישיון A לאופנוע מכל הסוגים לא תופס) ובלי בעיות עם משרד הרישוי שמונעות חידוש רישיון. 

 

 

לא הזכירו עוד תנאים. 

בדקתי באתר רשות הרישוי, שהוצאת את הטופס המקוון אתה הצהרת גם על ויותר סודיות נכון? אותה ויותר סודיות הזאת זו תקנה 15 ב' לתקנות לתעבורה, זה אומר שאתה נותן למשרד התחבורה לגשת למידע שיש עליך אם יש כמו עבר פלילי ותעבורתי ולבקש זאת ממשטרת ישראל רק שכאן אין את עניין המכון רפואי ואם אין עבר תעבורתי ופלילי מקבלים אישור.

 

מציין כאן בשביל כאלו שלא יודעים זאת.

 

רק הקטע כאן שלא הבנתי שאם שופל שוקל 20 טון כמו משא כבד למה למכונה ניידת אין צורך בבדיקות במכון רפואי ועל משא כבד יש ?

 

Screenshot_20240219_200627_Chrome.jpg

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...