Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הוצאת רישיון נהיגה למכונה ניידת - שופל, מחפרון, בובקט וכו'


Buki

פוסטים מומלצים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יפה, אני לא יודע איך ההפעלה של הבום (הזרוע במחפרון) הוא ב MST אבל ב JCB הוא מסורבל לדעתי ולוקח זמן להבין אותו. 

מחפרון CAT הוא נוח מאוד מהבחינה הזאת. 

 

למדתם גם על בובקט (יעה אופני זעיר) ? כי מבחינת הכלים, ככל שהכלי קטן יותר כך הוא מסוכן יותר. 

אם בבובקט הרמת את הכף למעלה ונתת פול גז אז אתה עושה Wheelie כך למשל

 

* BOBCAT הינו מותג בפני עצמו, אך המילה גם משמשת ליעה אופני זעיר. זו המילה הנפוצה ביותר כיום לכך. 

 

בכל אופן חוויה לא פחות ממדהימה לשלוט בכלים חזקים כאלו, אני שמח שניסית את זה. 

עריכה אחרונה על ידי חולה רכב#1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

- "למה עשית רישיון לשופל?"

- "למה לא?!"

 

עד היום - בתור עכבר עיר - אני מקנא בחמי (עכבר הכפר) שהוכשר החל מגיל 15 לתפעל כל מכונה ביקום שיש לה מנוע וגלגלים. שופל, טרקטור, מלגזה, גרר, אוטובוס, אושקוש, מוביל טנקים... ה-כול. כיף.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, חולה רכב#1 כתב:

יפה, אני לא יודע איך ההפעלה של הבום (הזרוע במחפרון) הוא ב MST אבל ב JCB הוא מסורבל לדעתי ולוקח זמן להבין אותו. 

מחפרון CAT הוא נוח מאוד מהבחינה הזאת. 

ראיתי מספר סרטוני וידאו ונראה שברוב המחפרונים למעט ה JCB זה כמו שתארתי. 

 

סטיק ימין קדימה - הזרוע הראשי יורד, כיוון תנועה ממך. 

סטיק ימין אחורה - הזרוע הראשי עולה, כיוון תנועה אליך. 

 

סטיק ימין שמאלה - סגירה של הכף, ימינה פתיחה של הכף. 

 

סטיק שמאל.  לא יודע אם יש מניח בעברית, נקרא לזה "ידית של הכף". החלק השני של הזרוע. 

סטיק קדימה, "הידית של הכף" נעה ממך.

סטיק אחורה, "הידית של הכף" נעה אליך.

סטיק שמאל ימינה/שמאלה - צידוד.

 

להבנתי ב JCB זה הפוך. 

 

לא חושב שיש פה נוח יותר או פחות, זה הכל עניין של למה המפעיל רגיל.

 

 

לא היה שם בובקט (יא"ז).

ברור שכלי קטן מסוכן יותר כי הוא קל ומתהפך ביתר קלות. 

 

וכן בהחלט חוויה מעניינת מאוד במיוחד שופל שהוא כלי פירקי - היגוי באמצעות "שבירה" של הכלי באמצע - וזה משהו שונה לגמרי ממה שאינו רגילים. 

לפני 5 דקות, hans כתב:

לתפעל כל מכונה ביקום שיש לה מנוע וגלגלים. שופל, טרקטור, מלגזה, גרר, אוטובוס,

נשאר לי מהרשימה הזו אוטובוס ומשאית מעל 12 טון...מי יודע אולי יום אחד אשלים 😁

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכל'ס זאת מתנת יום ההולדת המושלמת לגבר במשבר גיל ה(מה שתרצו) -

יותר זול מנופש...

  • רעיון טוב! 1

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Buki כתב:

 

לא חושב שיש פה נוח יותר או פחות, זה הכל עניין של למה המפעיל רגיל.

אכן, אני מכיר מפעילים שהם בני 23 ו 10 שנות ניסיון בזרוע האחורית של מחפרון. 

אחד יגיד זה עדיף ואחד יעזוב את אתר העבודה אם תגיד לו ש JCB מסורבל, קרה גם קרה. 

 

היו לי באתר 2 מפעילים וכל אחד עם מחפרון ממותג אחר. 

מרוב שרבו איזה כלי עדיף, היו עושים דווקא אחד לשני. 

פעם אחד שכח אצבע גריז כדי לשמן את המחפרון והשני לא נתן לו וגרם לו לנסוע חצי שעה לחנות הקרובה. 

אם חשבתם שמכוניות גורמות לבעיות, חכו חכו לא ראיתם מה קורה בעולם הצמ"ה. 

 

אבל כולם מסכימים שמחפרון של וולוו זה חרא. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

נשאר לי מהרשימה הזו אוטובוס ומשאית מעל 12 טון...מי יודע אולי יום אחד אשלים 😁

תקשיב, קח חלום:

תפעול מכונה לאיסוף עצים. 

בסגנון הזה: https://www.deere.com/en/forwarders/1510g-forwarder/

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

האמת מעניין.

אני עובד באתר בניה ומדי פעם מסתכל על הכלים השונים ומי שמפעיל אותם.

יש מפעילים כל כך מדוייקים ומהירים, לא יודע איך הם עושים את זה.

גם ההסבר שלך מעניין, תמיד אמרתי שגם אם יושיבו אותי בכלי כזה, לא אדע מה צריך לעשות כדי להזיז את הכף מהמקום.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף סוף פוסט מפורט בנושא! 

יש כמה דרגות למכונה ניידת נכון? אם יש רישיון עד 12 טון ומוצאים מכונה ניידת ניתן לנהוג במכונה ניידת עד 14,999 ק"ג? ואם יש רישיון C מעל 12/15 טון ללא הגבלה נכון? 

בעלי רישיון B לדעתי פחות משקל או גם 14,999 ק"ג? כמו C1?

 

 

לדעתי אתה טועה דרגה B זה עד 13,999 ק"ג נותן ההיתר! 

דרגת C1 למי שיש עד 14,999 ק"ג.

דרגת C אין הגבלת משקל.

 

מצוטט מאתר במבי: 

מה היא הוראת המעבר?

ציטוט

 

משרד התחבורה אפשר להפעיל מכונה ניידת, גם ללא היתר, למשך שנתיים נוספות בלבד עד 22.6.2012  רק למי שהחזיק רישיון נהיגה בדרגות הבאות, לפני 22.6.2010:

  1. מי שמחזיק רישיון נהיגה דרגה B או טרקטור, רשאי לנהוג מכונה ניידת שמשקלה הכולל עד 13,999 ק"ג. 
  2. מי שמחזיק רישיון נהיגה דרגה C1 רשאי לנהוג מכונה ניידת שמשקלה עד 14,999 ק"ג. 
  3. מי שהחזיק רישיון נהיגה דרגה C או E רשאי להפעיל מכונה ניידת מעל 14,999 ק"ג .

 

הוצאת טופס מקוון? לזה?

עריכה אחרונה על ידי Liquidator
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Pavlik כתב:

 

יש מפעילים כל כך מדוייקים ומהירים, לא יודע איך הם עושים את זה.

 

זו מיומנות שלמה שנרכשת עם הזמן וקיימת אצל מי ש"מדבר עם הכלים האלו באותה שפה".

 

בנוסף לעניין המהירות יש את עניין החיסכון בסולר שמושג על ידי מניעת פעולות מיותרות, הפעלה חלקה, בלי גז כשלא צריך ועוד, כמובן שלא למדנו את כל זה אבל דבר אחד כן נלמד.

 

אתה ניגש לערמת החומר למלא את הכף. כשהכלי נעצר על הערמה, האינסטינקט שלך לתת גז בשביל להתקדם עוד ולמלא את הכף יותר.הגז הזה מבזבז סולר, לכן צריך לנצל את כוח התנופה, לגשת במהירות נמוכה כמובן אבל קבועה ולנצל את כוח התנופה של הכלי עם מינימום גז, תוך הרמת הכף כל פעם כמה ס"ם. 

לפני כשעה, Liquidator כתב:

 

יש כמה דרגות למכונה ניידת נכון? אם יש רישיון עד 12 טון ומוצאים מכונה ניידת ניתן לנהוג במכונה ניידת עד 14,999 ק"ג? ואם יש רישיון C מעל 12/15 טון ללא הגבלה נכון? 

בעלי רישיון B לדעתי פחות משקל או גם 14,999 ק"ג? כמו C1?

 

 

לדעתי אתה טועה דרגה B זה עד 13,999 ק"ג נותן ההיתר! 

דרגת C1 למי שיש עד 14,999 ק"ג.

דרגת C אין הגבלת משקל.

 

מצוטט מאתר במבי: 

מה היא הוראת המעבר?

הוצאת טופס מקוון? לזה?

 

כל מה שרשום באתר שם היה רלוונתי עד 2010 עם תקופת מעבר עד 2012, כשלא היה צריך קורס. 

 

כיום יש רק סוג היתר אחד, דרגה אחת שתופסת  לכל מכונה ניידת בכל משקל וחייב קורס. 

 

וכן טופס ירוק מכוון עם בדיקת ראיה והצהרת בריאות. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Buki כתב:

זו מיומנות שלמה שנרכשת עם הזמן וקיימת אצל מי ש"מדבר עם הכלים האו באותה שפה".

 

בנוסף לעניין המהירות יש את עניין החיסכון בסולר שמושג על ידי מניעת פעולות מיותרות, הפעלה חלקה, בלי גז כשלא צריך ועוד, כמובן שלא למדנו את כל זה אבל דבר אחד כן נלמד.

 

אתה ניגש לערמת החומר למלא את הכף. כשהכלי נעצר על הערמה, האינסטינקט שלך לתת גז בשביל להתקדם עוד ולמלא את הכף יותר.הגז הזה מבזבז סולר, לכן צריך לנצל את כוח התנופה, לגשת במהירות נמוכה כמובן אבל קבועה ולנצל את כוח התנופה של הכלי עם מינימום גז, תוך הרמת הכף כל פעם כמה ס"ם. 

 

כל מה שרשום באתר שם היה רלוונתי עד 2010 עם תקופת מעבר עד 2012, כשלא היה צריך קורס. 

 

כיום יש רק סוג היתר אחד, דרגה אחת שתופסת  לכל מכונה ניידת בכל משקל וחייב קורס. 

 

וכן טופס ירוק מכוון עם בדיקת ראיה והצהרת בריאות. 

אתה קיבלת היתר ללא הגבלת משקל? 

או קיבלת עד 14,999 ק"ג?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה טרם עודכן אצלי ברישיון כי רק ביום שיש סיימתי את את הקורס, לוקח כמה ימים עד שזה מתעדכן. 

 

אבל אני אומר שוב. העניין הזה הובהר על יד המדריך 20 פעם. 

 

 עד 2010 לא היה צריך הייתר. היה מספיק רישיון B או C1 או C ואז יכלת לנהוג מכונה ניידת לפי משקל בהתאם לרישיון שלך.

 

אחרי זה הייתה תקופת מעבר עד 2012 ואחריה יש נהול חדש שתקף עד היום וזה מה שרלוונטי לנו:

 

 

בשביל מכונה הניידת צריך קורס, מבחן עיוני ומעשי והיתר ברישיון.

ההיתר מספר 125 הוא  לכל מכונה  ניידת אופנית בכל משקל, לא משנה אם הרישיון שלך B או C או D. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Buki כתב:

דבר ראשון, אני מבקש לא לשאול אותי אם אני הולך לעבוד בתחום הזה.

מי שישאל לא יקבל תשובה...

 

 

זה ברור! אתה מתכוון להחליף את גרגורי שנוהג על רכב לשטיפת רצפות בחצי חינם :Foil:

  • מצחיק 3

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...